Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:05

Ik denk, ik denk…

Zouden ze de kosten van voetbalrellen, covid protesten, bushokjes grafitti, vuurwerkschade, boeren protesten ook in de jaarlijkse kosten van de doorsnee nederlandse burger meerekenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:09

Sizzle schreef:
Ik denk, ik denk…

Zouden ze de kosten van voetbalrellen, covid protesten, bushokjes grafitti, vuurwerkschade, boeren protesten ook in de jaarlijkse kosten van de doorsnee nederlandse burger meerekenen?

Ga je weer, kost idd harstikke veel en zou niet moeten. Maar die mensen dragen verder allemaal bij om de kosten te betalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:10

Mindim schreef:
Sizzle schreef:
Ik denk, ik denk…

Ga je weer, kost idd harstikke veel en zou niet moeten. Maar die mensen dragen verder allemaal bij om de kosten te betalen.

Hoe zeker weet je dat := ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:12

_San87_ schreef:
Mindim schreef:

Hoe zeker weet je dat := ?

Dmv belastingen....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:17

Sizzle schreef:
Ik denk, ik denk…

die betalen we iig wel allemaal ja.
En dat doen we dan ook allemaal al jaren en jaren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 17:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:30

Popstra schreef:
Oh, nog DIT jaar womingen voor 20.000 ststushouders
Dat is nog maar 4 maanden.

https://www.nu.nl/politiek/6220015/kabi ... uders.html

Ja, gewoon voorrang geven, maling aan de mensen die al eeuwen op die wachtlijst staan. Uiteindelijk gaat nog geen 30 procent aan het werk, dus daar blijven we maar voor betalen en dan komt het gezin nog over, ja joh.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:31

Krijg daarbij bijna het flauwe gevoel, wat als gemeenten niet kunnen voldoen aan dit verzoek? Zijn ze dan in dit geval ook weigergemeente volgens de overheid? Het zou mooi zijn, maar idd met deze woningmarkt op zo'n korte termijn, ben benieuwd of die doelstelling gehaald kan worden. De wachtlijsten voor een ieder zijn zo lang op het moment, erg triest..

Utrecht is het gelukt de achterstand in te lopen, maar dan wel door statushouders voorrang te geven.

Popstra

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 17:36

Nog meer scheve gezichten denk ik..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:38

Kunnen gemeenten niet ns massaal in opstand komen tegen het wanbeleid van het kabinet? Ook wat betreft het gascontract. Dit kabinet drijft heel Nederland in sneltreinvaart de afgrond in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:42

Popstra schreef:

Ja, die plaatste ik net ook. Ik krijg er wel een wrang gevoel van... Datzelfde kabinet zou gemeenten moeten dwingen voorlopig enkel vergunningen te verlenen om betaalbare woningen, seniorenwoningen en sociale huurwoningen te laten bouwen/kantoor- en bedrijfspanden ombouwen.

Daar help je iedereen mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:42

MightyMike schreef:
Krijg daarbij bijna het flauwe gevoel, wat als gemeenten niet kunnen voldoen aan dit verzoek? Zijn ze dan in dit geval ook weigergemeente volgens de overheid? Het zou mooi zijn, maar idd met deze woningmarkt op zo'n korte termijn, ben benieuwd of die doelstelling gehaald kan worden. De wachtlijsten voor een ieder zijn zo lang op het moment, erg triest..

Utrecht is het gelukt de achterstand in te lopen, maar dan wel door statushouders voorrang te geven.

Ik wou zeggen, dat ging wel ten koste van andere woningzoekenden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:03

Mindim schreef:
Popstra schreef:

Ja, gewoon voorrang geven, maling aan de mensen die al eeuwen op die wachtlijst staan. Uiteindelijk gaat nog geen 30 procent aan het werk, dus daar blijven we maar voor betalen en dan komt het gezin nog over, ja joh.

Den Haag gooit gewoon weer eens de door hen zelf veroorzaakte problemen bij een ander over de schutting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:30

elnienjo schreef:
Kunnen gemeenten niet ns massaal in opstand komen tegen het wanbeleid van het kabinet? Ook wat betreft het gascontract. Dit kabinet drijft heel Nederland in sneltreinvaart de afgrond in.

Wat heb jij toch met die opstand...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:54

Sizzle schreef:
Ik denk, ik denk…

Wat denk je zelf? Iedereen betaalt belasting. Of denk je dat de regering ergens een geldboom heeft staan waar ze de miljoenen van plukken?
Mag toch hopen dat je een grapje maakt hoor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:59

DuoPenotti schreef:
Sizzle schreef:
Ik denk, ik denk…

die betalen we iig wel allemaal ja.
En dat doen we dan ook allemaal al jaren en jaren.

Plus dat als je als Nederlander een taakstraf krijgt, omdat je iets hebt gedaan wat niet door de beugel kan (stelen bijvoorbeeld), dan bestaat er een grote kans dat je verplicht moet helpen om de rotzooi van je medelander weer op te ruimen.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:10

Een beetje duizelig nu van het vele lezen, maar ik mis een invalshoek van het zelf verantwoordelijk maken van de mensen die binnenkomen in Ter Apel. Ik denk ook dat het voor de mindset heel goed zou kunnen zijn meteen een taak toebeeld te krijgen.

Werken maakt trots en ter plekke is het nodig.

Zou het zo vreemd zijn om dat te initiëren?

Er zitten heus veel hoogopgeleide mensen tussen die kunnen assisteren bij het inschrijven.

Mensen in de keuken laten werken, de was, schoonmaak, kinderopvang of toezicht, terrein onderhouden, les geven en daarnaast ook ruimte maken voor de uitwisseling van ervaringen onderling. Muziek en dans.

Het lijkt me ook heel vreemd hier als vluchteling aan te komen en er wordt niets terugverwacht, behalve verveling en somberheid wat lijdt tot verdere apathie en vijandigheid.
Iedereen zit daar in het zelfde schuitje en samen de schouders eronder lijdt tot kameraadschap toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:17

Asielzoekers willen heel graag werken, maar ze mogen dat niet. Lijkt me goed plan om dat wel toe te staan, maar laat me raden.. dan krijgen ze weer te horen dat zij onze banen inpikken... -O-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:27

Nikass schreef:
Asielzoekers willen heel graag werken, maar ze mogen dat niet. Lijkt me goed plan om dat wel toe te staan, maar laat me raden.. dan krijgen ze weer te horen dat zij onze banen inpikken... -O-

Als ze zo graag willen werken?
Waarom kunnen ze dan niet eens het toilet netjes houden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 14:32

Precies dat! Ze mogen niet werken voor geld nee maar dat wil niet zeggen ze maar op hun kont moeten zitten en alles af wachten.. juist laten zien hoe je instelling is kan je al verder brengen. Ik geloof ook dat er best zijn die dat ook doen. Maar dat zijn niet die kerels die daar buiten liggen nee

Maar kun je na gaan. Velen vinden het wel best zo en kijken neer op de westerse samenleving.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:33

elnienjo schreef:
karuna schreef:
https://nos.nl/collectie/13898/artikel/ ... ar-rechter

De eigenaar van het hotel wil toch niet verkopen aan het coa. Dat wordt nu een rechtzaak. Heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Dat zal nog wel eens van heel groot belang kunnen zijn. Arme rechter :(:)

Geweldig! Wat 'n statement! Vond het ook wel enorm naief dat de eigenaresse gewoon een dorpsgenoot is en toch haar dorp met die ellende wilde opzadelen. Dat verwacht je van kille zakelijke bedrijven als v.d. Valk, niet van een particulier met 'n hotel. Ik hoop dat ze zich met een succes op de kaart weten te zetten door de koop ongedaan te laten maken. Laat de gemeenten maar snel wakker worden en acties op gaan zetten, want morgen proberen ze het in jouw gemeente bij een hotel. En vooral ook nooit meer bij v.d. Valk of Postiljon hotels boeken bij een dagje uit. Die hotels komen bij mij op de zwarte lijst.

Hotel stond al drie jaar te koop. En jij bent compleet in de complotfuik gekropen volgens mij, niet meer boeken bij hotels?
Jij hebt het toch zovzwaar dus kom je toch al niet in die hotels.
En in Albergen werden al zonder problemen gasten en asielzoekers naast elkaar opgevangen. Het gaat niet over het hoe maar over het aantal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:49

Ik vraag me af wie de gasrekening betaald bij alle woningen van de asielzoekers die niet mogen werken...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:50

Waarom nou iemand persoonlijk aanvallen BigOne?
Is helemaal niet nodig, andermans boeken ……!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:43

Elisa2 schreef:
Ik vraag me af wie de gasrekening betaald bij alle woningen van de asielzoekers die niet mogen werken...

Wie denk je.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:51

Elisa2 schreef:

Wordt betaald uit de grote pot die de belastingbetalers elk jaar vullen.