Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Mizora schreef:Ik lees hier trouwens ook dat groenten en fruit onbetaalbaar is geworden door het verhogen van de btw. De btw is van 6 naar 9% gegaan, we eten in Nederland gemiddeld nog geen 2kg groenten en 2kg fruit per persoon per week. Groenten is plenty keuze voor maximaal 2€/kg, fruit voor maximaal 3€/kg. Dan heb je het dus over maximaal 10 euro per persoon per week. Met de btw-verhoging is dit nu 10.28 per week (10/1.06*1.09). Dat is niet wat het onbetaalbaar maakt. Als je maar voor 5 euro groente en fruit eet, komt daar zelfs maar 14ct bovenop.
Inflatie en klimaatveranderingen hebben we de prijzen echt verhoogd, maar dat heeft niets met de btw te maken.
Als je appels eet wellicht? Ik hou van bessen, frambozen, perzikken, kiwi's, mango's, grapefruits etc.
Had van de week 'n bakje bessen 'in de aanbieding' voor nog bijna 4 euro. Vind dat schandalige prijzen.
idinn schreef:Er is zoveel fruit van eigen bodem. Waarom moet je dan perse een mango eten en dan ook nog liefst aan een bodemprijs (want vaak wil men het ook nog zo goedkoop mogelijk)? Dat zou zo goedkoop niet eens moeten kunnen. Koop gewoon van eigen bodem in het seizoen. En kijk vooruit. Ik heb een tafelmodel vriezer en een vriesvakje in de koelkast. En die gaan zomers voornamelijk vol met bessen uit de tuin. Zodat ik die in de winter ook nog kan eten. En niet uit ver weg koop voor een prijs die eigenlijk 2x zo hoog zou moeten liggen.
fransje23 schreef:Denk dat er wel wat budget mag worden vrijgemaakt aan gezonde keuzes en daarmee het voorkomen van ziektes.
Overigens zoals het eindeloze gelobby bij de bontindustrie heeft geleid tot problemen is hetzelfde gebeurt ten tijde van de afschaffing van het melkquotum.
Een duidelijke uitwerking van het plan om de sector te reguleren liet te lang op zich wachten. Er werd ingespeeld op volop melken en groei terwijl iedereen in zijn achterhoofd wist dat er een beperking zou komen.
Was dit onderwerp niet vermeden waren de problemen misschien niet zo groot geweest?
elnienjo schreef:idinn schreef:Er is zoveel fruit van eigen bodem. Waarom moet je dan perse een mango eten en dan ook nog liefst aan een bodemprijs (want vaak wil men het ook nog zo goedkoop mogelijk)? Dat zou zo goedkoop niet eens moeten kunnen. Koop gewoon van eigen bodem in het seizoen. En kijk vooruit. Ik heb een tafelmodel vriezer en een vriesvakje in de koelkast. En die gaan zomers voornamelijk vol met bessen uit de tuin. Zodat ik die in de winter ook nog kan eten. En niet uit ver weg koop voor een prijs die eigenlijk 2x zo hoog zou moeten liggen.
Ik eet alleen zacht fruit en dat is van eigen bodem maar 'n paar maanden per jaar verkrijgbaar. Als ik voldoende fruit wil kunnen eten dan zou ik toch een veel grotere vriezer nodig hebben. Neem alleen al de citrusvruchten en bananen. Bovendien vind ik ingevroren fruit toch echt minder lekker.
tammiebels schreef:fransje23 schreef:Denk dat er wel wat budget mag worden vrijgemaakt aan gezonde keuzes en daarmee het voorkomen van ziektes.
Overigens zoals het eindeloze gelobby bij de bontindustrie heeft geleid tot problemen is hetzelfde gebeurt ten tijde van de afschaffing van het melkquotum.
Een duidelijke uitwerking van het plan om de sector te reguleren liet te lang op zich wachten. Er werd ingespeeld op volop melken en groei terwijl iedereen in zijn achterhoofd wist dat er een beperking zou komen.
Was dit onderwerp niet vermeden waren de problemen misschien niet zo groot geweest?
Dit inspelen werd ook vanuit vooral de bank en de overheid gestimuleerd.
Citaat:Thierry Baudet van Forum voor Democratie verwacht dat hij "met open armen wordt ontvangen" bij de formatie van een nieuw kabinet. "Wij zijn met zes zetels winst de grote winnaar. Het is gebruikelijk dat de grootste winnaar het initiatief neemt bij de onderhandelingen. Dat wordt spannend", zei hij bij aankomst in de Tweede Kamer.
Relaxed schreef:Oeh Baudet is weer in de luchtCitaat:Thierry Baudet van Forum voor Democratie verwacht dat hij "met open armen wordt ontvangen" bij de formatie van een nieuw kabinet. "Wij zijn met zes zetels winst de grote winnaar. Het is gebruikelijk dat de grootste winnaar het initiatief neemt bij de onderhandelingen. Dat wordt spannend", zei hij bij aankomst in de Tweede Kamer.
Is dit echt zo wat hij zegt? Want grootste winnaar is leuk, maar hij is nog lang niet de grootste partij toch?
Winged schreef:Hahaha en dan straks mauwen dat hij niet gehoord is. Hij zal vast wel even langs mogen komen voor een gesprekje. En dan is het de andere partij de schuld dat er niet samengewerkt kan worden.
Citaat:Baudet wil het liefst geen coalitie van "kartelpartijen", maar een kennis- of zakenkabinet met vakministers. Zo'n regering zou met wisselende meerderheden in het parlement moeten werken. Als dat niet haalbaar is, denkt hij aan een coalitie over rechts, met VVD, PVV, CDA, JA21 en SGP. Die heeft ook een meerderheid in de Eerste Kamer.
secricible schreef:Citaat:"We hadden het nog beter kunnen doen, als nog meer mensen op ons hadden gestemd. Nu zijn we niet zo groot geworden dat we met een vingerknip alle regels meteen kunnen veranderen."
Had hij gedacht in zijn eentje een meerderheid te kunnen halen ofzo?
8nnemiek schreef:![]()
Het verbaast me dat hij niet roept dat de verkiezingen van hem gestolen zijn haha.
Ik kwam vandaag een heel interessant stuk tegen over zijn verleden, en hoe het vroeger al zo'n arrogante kwast was: https://www.mareonline.nl/achtergrond/x ... z0CMpFT9ko