Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Janneke, dan moet Omzigt uiteindelijk toch nog akkoord gaan met zo'n andere functie? Of kan dat dan zomaar? Of kunnen ze hem daarheen 'treiteren'?
Cer schreef:Dan is het toch een non-gesprek? Want 'ze' kunnen dat dan wel willen, maar dat gaat dan gewoon niet lukken, om Omzigt 'een functie elders' op te dragen?
Cer schreef:Maar er is nu, en ik probeer nu echt op te letten bij het debat, nog steeds niet gezegd/bewezen dat Rutte dat gewild/gezegd heeft... Want die notitie is gemaakt door een ambtenaar blijkbaar? En dan is het de vraag 'waarom heeft die ambtenaar dat opgeschreven?'. En dat weet, volgens mij, niemand?
Want nergens verder is op papier aan te tonen in een officieel document dat daadwerkelijk gezegd is dat Omzigt ergens anders geplaatst moet worden?
Cer schreef:Maar er is nu, en ik probeer nu echt op te letten bij het debat, nog steeds niet gezegd/bewezen dat Rutte dat gewild/gezegd heeft... Want die notitie is gemaakt door een ambtenaar blijkbaar? En dan is het de vraag 'waarom heeft die ambtenaar dat opgeschreven?'. En dat weet, volgens mij, niemand?
Want nergens verder is op papier aan te tonen in een officieel document dat daadwerkelijk gezegd is dat Omzigt ergens anders geplaatst moet worden?
Zij (Ollongren) zegt nu dat ze niks gedaan zou hebben met de woorden 'functie elders' .. het moment van daadwerkelijk die woorden bespreken is nooit gekomen, want die meeting ging niet door.
Electra63 schreef:Ik vind dat Kaag het prima doet.
Zeker omdat zij in haar achterhoofd heeft, dat VVD en D66 waarschijnlijk samen zullen moeten gaan regeren.
Als je weet, dat je toch niet zal gaan regeren, kan je veel gemakkelijker Rutte afbranden.
Karl66 schreef:Nou als Ollongren echt zo'n dom blondje is, dat ze niet eens zelf de agenda van haar verkenningsgesprekken bepaalt, maar dat door ambtenaren laat doen, dan wordt het echt tijd dat ze van het binnenhof verdwijnt. Het kan toch niet zo zijn dat de ambtenaren in Nederland bepalen wat er in verkennende coalitiegesprekken besproken wordt? Het kan zijn dat ze een advies geven voor een onderwerp, maar het horen toch echt de verkenners te zijn, die uiteindelijk bepalen welke punten op de agenda komen en niet de ambtenaren. Deze verdediging is echt een compleet brevet van onvermogen.
Imandra, misschien moet je eens teruglezen hoeveel mitsen, maren, wellichts en misschiens jij hebt gebruikt om te kunnen verklaren hoe het ook zou kunnen zijn gegaan. Maar ook hier geldt Ockhams razor, als je zo vaak als jij "wat als" nodig hebt, dan wordt het tijd om naar de simpelste verklaring te gaan kijken. En de simpelste verklaring is dat Rutte van die vervelende controleur af wilde en dat is een democratische doodzonde.
Electra63 schreef:Het is duidelijk dat sommige bokkers een hekel aan Kaag/D66 hebben en haar ook geen kans geven en niet objectief kijken of luisteren.