Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Volgens mij zijn strijd tegen het racisme en geschiedenis uit zijn context halen twee totaal verschillende zaken. Borden met informatie erbij plaatsen, dat kan ik begrijpen, dan probeer je mensen iets te leren. Vernielen of verwijderen heb ik weer geen begrip voor, andere mensen hoeven voor mij niet te bepalen of sommige geschiedenis wel of niet zichtbaar mag zijn.
Loretta schreef:Is het dan niet een idee om al die standbeelden in een park te zetten met in het midden of ernaast een monument ter herinnering van de slachtoffers van al hun misdaden. en bij elk standbeeld een beschrijving van de persoon. Dat zou ook nog wel toeristen trekken een soort beeldenmuseum.
elnienjo schreef:Waarom die knieval willen maken voor mensen waarvan de (groot)ouders ooit besloten dat ze in Nederland een welvaardiger leven konden leiden dan waar ze geboren waren.
Ann schreef:Gezien wat er nu speelt qua racisme, is het toch logisch dat er ook meer tegenstand zal zijn dit jaar vanuit de anti-zwarte piet mensen? Daarom zou ik liever zien dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt vanuit de beleidsmakers.
Loretta schreef:Is het dan niet een idee om al die standbeelden in een park te zetten met in het midden of ernaast een monument ter herinnering van de slachtoffers van al hun misdaden. en bij elk standbeeld een beschrijving van de persoon. Dat zou ook nog wel toeristen trekken een soort beeldenmuseum.
MCE schreef:Ann schreef:Gezien wat er nu speelt qua racisme, is het toch logisch dat er ook meer tegenstand zal zijn dit jaar vanuit de anti-zwarte piet mensen? Daarom zou ik liever zien dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt vanuit de beleidsmakers.
beleidsmakers, dat zijn toch degene die dit beleid hebben gemaakt en dan veranderen lijkt me lastig
dat zou misschien lukken met andere beleidsmakers, denk dat de politiek daar niet op zit te wachten
bigone schreef:Dat KOZP nu al aangeeft in bijna alle steden tegen zwarte piet te protesteren is gewoon het ijzer smeden wanneer het heet is en zo te zorgen dat burgemeesters nu al een mening geven over wel/geen zwarte piet . Wie geen gehoor gaat geven is een racist.
_Penotti schreef:bigone schreef:Dat KOZP nu al aangeeft in bijna alle steden tegen zwarte piet te protesteren is gewoon het ijzer smeden wanneer het heet is en zo te zorgen dat burgemeesters nu al een mening geven over wel/geen zwarte piet . Wie geen gehoor gaat geven is een racist.
Ja dat maken ze er van.
Wie geen gehoor geeft is in mijn ogen geen racist want zwarte piet staat al lang niet meer voor een slaaf.
Maar van mij mogen ze heel sinterklaas opdoeken hoor. Niets meer geen enkele piet of paard. Vier het toch al niet. Maar dat is best een egoïstische gedachte vind ik dan.