Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:30

Het wordt zeker weten een heel vervelende periode. Je ziet nu gebeuren dat de polarisatie werkelijk alles bepaalt. Kijk bijvoorbeeld naar de branden in o.a. Oregon en Washington. Ook daarover vliegen de beschuldigingen over en weer en gaan de meest wilde complottheorieën rond op (vooral) social media. Een normale discussie of een constatering dat er meerdere oorzaken zijn lijkt onmogelijk.

Als het zo doorgaat, dan kan de zaak rond de verkiezingstijd zodanig uit de hand lopen dat er op grotere schaal slachtoffers gaan vallen. Temeer omdat zo ongeveer iedereen een wapen heeft.

Karl, ik hoop dat je gelijk hebt. Het is moeilijk in te schatten hoe groot de groep twijfelaars in het midden is, en of die daadwerkelijk nu massaal genoeg krijgen van Trump. Want die gematigde Amerikanen zie en hoor je zo weinig in de media.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:39

Je ziet het al maanden in de peilingen terug. Amerikanen vinden covid het belangrijkste onderwerp voor de verkiezingen en ze vinden dat Trump het heel slecht doet op dat onderwerp. Het gevolg is dat hij zowel nationaal als in de meerderheid van de swingstates op achterstand staat. Volgens fivethirtyeight heeft hij op dit moment 24% kans om de verkiezingen te winnen.

Als Trump verliest, dan kan hij wel in het witte huis blijven zitten. Maar dat heeft als staatsgreep alleen zin, als allerlei instanties, zoals het leger en de FBI zich achter hem scharen. Helaas voor hem is de democratie in de VS wel zo sterk dat dit niet gaat gebeuren. Sterker nog, die pakken hem bij kop en kont en gooien hem het witte huis uit. Een 'echte' staatsgreep zie ik dan ook niet gebeuren. Maar wat hij wel creëert is dat heel veel gekkies dit wel als een signaal zien om gewapend de straat op te gaan. En dat is een levensgevaarlijke ontwikkeling. Je mag van een president van alle Amerikanen verwachten dat hij juist olie op de golven gooit en niet op het vuur.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:28

Eens. Een goede president is iemand die boven de partijen kan staan in tijden dat dat nodig is (zoals nu). Die niet voortdurend het landsbelang gelijkstelt aan zijn eigen belang. Die de grondwet en de fundamenten van de rechtsstaat beschouwt als de basis voor een rechtvaardige, beschaafde samenleving, en daarnaar handelt. Trump is niets van dat alles.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:48

Hij stelt het landsbelang niet gelijk maar ver onder zijn eigenbelang.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:30

Maak je niet druk, je hoeft het ook niet altijd met hem eens te zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:31

Trump schreef:
I don't think science knows [about global warming]

>;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:40

Ik moet zo'n artikelen eigenlijk niet meer lezen, ik word er gewoon kwaad van :=
Hoewel we het van hem gewend zijn vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat zo iemand gewoon de feiten ontkent terwijl het keer op keer opnieuw wordt bewezen en keer op keer alleen maar nog erger blijkt dan in het vorige onderzoek..
En dan ook nog landen ervan beschuldigen dat ze niks doen terwijl die landen juist goed op weg zijn om zich aan het klimaatakkoord te houden :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:46

enzino schreef:

Dat zou ik ook niet doen als het maar een mening was. Helaas heeft zijn mening nogal veel invloed.
Volgens Trump moeten we gewoon afwachten want let op, het wordt echt kouder, mensen!
Misschien heeft hij iets te vaak naar The day after tomorrow gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:27

Of misschien weet hij dat het straks winter zal worden, net zoals altijd? :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:37

Let op, wacht maar af, zei Trump: in de zomer, wanneer het warmer wordt, verdwijnt het virus vanzelf.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:57

enzino schreef:
Ach ja, dat kan natuurlijk ook nog. Ik was even vergeten dat het al half september is (best lastig met die tropische hitte)

Wat Trump betreft verdwijnt alles wat vervelend is vanzelf. Of je doet gewoon of het er helemaal niet is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:13

enzino schreef:

Hebben we ook dan dezelfde periodes zomer, zoals altijd? Nee.
Hebben we dezelfde (strenge) winters, zoals altijd? Nee.

Dus dat het winter wordt 'zoals altijd' klopt niet eens. Als ik 'altijd' interpeteer als 'van oudsher' in ieder geval.

Wanneer is de laatste keer dat we flink sneeuw hebben gehad, voor langere periodes? Toen ik kind was vaak genoeg. Nu ik volwassen ben, amper. Heb geluk als er een paar dagen sneeuw ligt 's winters.

In amerika komen er volgens mij steeds meer hurricanes en droogtes. Dus ook daar is 'klimaat zoals van oudsher' niet eens kloppend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:19

Op zoek naar onderwerpen om discussies over te starten?

Sorry, ik hap niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:37

enzino schreef:
Wat kom je weer leuk uit de hoek, complimenten :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:54

enzino schreef:

We praten over iemand die een vd belangrijkste functies ter wereld heeft, dus invloed heeft en zo iemand zou eigen mening moeten hebben maar wel de waarheid spreken. Hij doet het ook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:04

enzino schreef:
Op zoek naar onderwerpen om discussies over te starten?

Sorry, ik hap niet.

Het is een discussietopic. Trump, iemand met veel macht en gewicht als president van een groot machtig land, zegt dingen die niet kloppen. Die hebben uiteraard consequenties/effecten. Ik reageer op jou dat het dus niet klopt wat hij zegt dmv anekdotes.

Doe ik wat fout dan? Ipv het af te doen als ‘happen’ kan je natuurlijk ook gewoon je punt beargumenteren in plaats van flauwe opmerkingen te plaatsen ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:57

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:24

Hijzelf eerste proefpersoon? :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:26

Ailill schreef:
En dat zo vlak voor de verkiezingen, wat een timing :D

https://nos.nl/l/2348483

Dat bedoelde ik dus met de stunt als het waar blijkt te zijn.
Ik hoop dat er heel snel een vaccin is en of dit idd waar blijkt te zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:28

Ik vind het wederom hilarisch, zó voorspelbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:44

Ailill schreef:

Kat in het nauw maakt rare sprongen. Vaccins zijn er al alleen nog niet bewezen veilig of werkzaam.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:59

Ailill schreef:

Haha dit.

Maar ik vind deze quote ook niet per se een positief iets haha??

Citaat:
"Als je de waarheid wilt weten", zei Trump, "de vorige regering zou mogelijk jaren nodig hebben gehad voor een vaccin vanwege de FDA (de geneesmiddelentoezichthouder, red) en alle goedkeuringen. En wij zijn er weken van af. Het kunnen drie, of vier weken zijn."

Dat de FDA wel ‘zijn werk’ kan doen bij de vorige regering, maar bij Trump dus niet die toezicht kan bieden of maar beperkt? Zo lees ik hem iig :))

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:09

Trump vindt dat de FDA veel te moeilijk doet, gewoon om hem te pesten. Als ze nou eens zouden stoppen met dat geneuzel dat een medicijn goed getest moet zijn, dan kan hij gewoon voor de verkiezingen melden dat hij voor een vaccin heeft gezorgd...

Helaas voor hem denkt de FDA daar iets anders over en willen ze straks niet verantwoordelijk zijn voor een vaccin dat erger is dan de kwaal en Fauci geeft ook al aan dat Trump dat wel kan zeggen, maar dat er echt geen kans is dat het ook gebeurt.

En wat is dan de moraal van dit verhaal? Als er net voor de verkiezingen geen vaccin is, dan haken ook die laatste moment zwevende kiezers af voor Trump. Die kiezers hadden hem anders misschien wel een kans hadden gegeven, maar aangezien hij dan weer niet levert wat hij beloofd, kost hem dat alleen maar meer geloofwaardigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 05:18

Niet zo'n mooie associatie rondom het fonds dat Kamala Harris actief gepromoot heeft om borgtochten te betalen:

Afbeelding

Afbeelding

Verder beginnen de speculaties of Biden ooit in debat zal gaan met Trump (waarschijnlijk wel natuurlijk). Normaal gesproken gaan de presidentskandidaten meerdere malen met elkaar in debat voor de verkiezingen maar de Democrats lijken er volgens mij niet heel happig op dat Biden zonder teleprompter in discussie moet.
Joe Rogan heeft aangegeven een debat tussen die twee te kunnen modereren (4 uur debat, geen publiek, geen trucjes, live uitgezonden), iets dat met de cloud van Rogan geen verkeerde stap zou zijn om een groot publiek te bereiken (#joemustshow). Trump heeft meteen zijn akkoord gegeven, maar of Biden hier zin in gaat hebben? Ik denk het niet.

Opiniestuk op CNN met redenen waarom een Joe Rogan debat niet zou misstaan:
https://edition.cnn.com/2020/09/15/opin ... _term=link

En anders is het wachten tot de 29e tot het eerste debat.