Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:01

Of ik volmaakt ben weet ik niet, daar zijn de meningen sterk over verdeeld :') _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:06

anjali schreef:
Hij nam zijn medicijn niet zelf,maar het werd hem toegediend door zijn lijfarts,die veroordeeld is.Voor overdosering ja.

Je was zelf degene die over zijn 'medicijn' begon ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:25

Er zijn er ook genoeg die om veel minder verslaafd zijn geraakt, sommigen zelfs puur om de kick (toen ze begonnen met drugs bedoel ik dan).
Ik begrijp ook wel dat hij uiteindelijk verslaafd raakte. Misschien door dat ongeluk bij die Pepsi reclame er achter gekomen dat een hoge dosis pijnstillers meer deden dan alleen pijn stillen, maar ook zn stresslevel verlaagde. Gezien hoe zijn leven was, kan ik me voorstellen dat hij dat wilde vast houden.
En uiteindelijk deed hij dat gewoon zichzelf aan, voornamelijk dan; zijn arts is de bijkomende schade, maar goed; die had ook gewoon nee kunnen zeggen net als een aantal artsen voor hem dat deden.

En staat los van de aanklachten in het verleden en de docu nu. Een drugsverslaving heeft tenslotte verder niks met misbruik te maken.

Tuurlijk is het verre van slim om drugs te gebruiken, maar in het geval van MJ begrijp ik het wel waarom hij gebruikte.

Maar om er nu een moordcomplot van te maken......junkies gaan nu eenmaal ver om hun zin te krijgen. Een rijke junkie is daar niet anders in...en als je lichaam maar ver genoeg afgetakelt is, dan komt die overdosis vanzelf wel een keer. Ook als een arts die dosis geeft.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:40

Jullie bekritiseren Michael wel heel erg. Ik bedoel, natuurlijk kan Michael geen perfect persoon zijn. Dat is helemaal niemand. Ook jullie niet.

Ik heb het al eerder gezegd. Hij had een verslaving aan pijnstillers en een verslaving aan slaapmiddelen.

Waar zijn verslaving aan slaapmiddelen is begonnen, weet ik niet, maar het begon met gewone slaappillen. Hij had een vrij ernstige vorm van insomnia (zonder die verslaving). Daarom begon hij die pillen te slikken. Mijn gok is dat er gewenning plaatsvond (dat je meer moet nemen voor hetzelfde effect) en hij daardoor steeds zwaardere dingen ging nemen. Daaruit is het een verslaving geworden. Maar, dat kan ik niet zeker weten. Ik denk dat het zo is gegaan, door al het touren wat hij heeft gedaan. Ga maar eens op tour. Je hele slaapritme wordt door elkaar gegooid, en met adrenaline na een optreden kun je ook niet in bed gaan liggen. Dan doe je geen oog dicht. En doe daar dan nog maar eens een erge vorm van insomnia bij. Dus ik snap wel waar het vandaan komt. Dat praat het niet goed, maar dat maakt het iets begrijpelijker. Michael's broers hebben ook vaker gezegd dat Michael van jongs af aan al problemen had met slapen. Het zat er bij hem altijd al in.

Hij had daarbij nog een verslaving aan pijnstillers. Die heeft hij ontwikkelt in 1993, toen Jordan Chandler uitkwam met zijn verhaal. Michael was aan het touren, en ergens in een tussenpauze van de tour had hij een operatie aan zijn hoofd. Dat had nog te maken met dat ongeluk met Pepsi in 1984, waar hij zijn hoofd had verbrand. Ja, het was zo erg dat hij er bijna 10 jaar later nog problemen mee had. Mensen denken dat hij in 1984 al een verslaving aan pijnstillers had door dat ongeluk, maar dat klopt niet. Dat was pas in 1993. Maar ergens komt het wel door dat ongeluk. Omdat hij al snel moest touren en niet de tijd had om te genezen, kreeg hij dus pijnstillers mee. Toen kwam dat van Jordan Chandler nog, en daar ging het mis. Je hebt het over fysieke pijn, en daarna ook emotionele pijn. Als hij onschuldig was dan. Dat is voor mij ook wel een beetje een teken dat Michael niet schuldig was. Ik denk dat het lastiger was geweest om een verslaving te krijgen als hij wel schuldig was. Maar goed, dat is hoe ik ernaar kijk. Daar had hij dus zijn verslaving aan pijnstillers gekregen. Hij is er eind 1993 wel voor naar Europa geweest om af te kicken. Maar ik denk niet dat het heel veel heeft geholpen eerlijk gezegd.

Dus het is wel te begrijpen waar de verslavingen vandaan komen. Rond 2009 zat hij kwa pijnstillers aan de demerol. Volgens mij is dat een pijnstiller. En kwa slaapmiddelen dus aan propofol. Door een overdosis aan propofol is hij overleden.

Wat bij Michael hier 2 grote problemen zijn is 1: dat hij zich inderdaad omringde met mensen die geen nee tegen hem zeiden, aangezien hij nogal eigenwijs was (dat zijn heel veel succesvolle mensen. Hij is geen uitzondering daarop). En 2: Hij vertrouwde mensen te snel. Veel te snel.

Ik denk zelf wel dat het een soort moord was. Michael had in 1992 al moorddreigingen gehad van iemand. En hij zei tegen het einde van zijn leven dat hij wist dat iemand uit was om hem te vermoorden. Misschien zelfs meerdere mensen. Hij wist alleen niet precies wie denk ik. Ze wilden hem dood. Dat wist hij. En hij was gigantisch bang daardoor. En ik denk eerlijk gezegd dat ze er ook wel op uit waren om hem dood te krijgen. Of ze het op deze manier wilde doen, weet ik niet, maar ik zou het niet raar vinden als dit wel een soort plan was daarvoor.

Je moet je even bedenken. En dit is wat ik ergens heb gelezen op meerdere websites een tijdje terug: Hoogstwaarschijnlijk had Murray eerst een aantal andere medicijnen toegedient om Michael in slaap te krijgen. Zijn idee was om Michael van de propofol af te krijgen. Er was in ieder geval meer gevonden dan alleen propofol in Michael's lichaam. Dat mislukte. Het was al ochtend en Michael sliep nog steeds niet. Toen moest toch te propofol erbij komen. Michael viel daardoor in slaap. Toen Michael sliep, heeft Murray de slaapkamer verlaten. Dat is al hartstikke fout, want je moet iemand aan propofol constant monitoren en in de gaten houden. Je kan die persoon in geen enkele omstandigheid verlaten. Murray zelf zei dat hij maar eventjes weg was voor een plaspauze, maar uit onderzoeken bleek dat Murray uren aan de telefoon had gezeten. Toen hij terug was, ademde Michael dus niet meer, en was zijn hart gestopt.

De fouten die Murray dus maakten was het indienen van overdosis, maar ook van verschillende soorten medicijnen door elkaar, en dat maakt het extra gevaarlijk. En daarna ook nog weggaan als je iemand aan propofol constant moet monitoren.

Michael vertrouwde erop dat Murray zijn werk goed deed. De reden dat Michael om propofol vroeg, is omdat een dokter hem dat eerder gegeven had. En het werkte heel goed. Michael wist zelf niet hoe gevaarlijk propofol was. Hoewel hij wel verschillende dokteren vóór Murray had gevraagd om te komen voor propofol, waarop ze allemaal zeiden: Nee dat is te gevaarlijk. Michael dacht dat hij de propofol kon vertrouwen, omdat het al eerder op hem was gebruikt. Maar toen werd wel alles op een goede manier gedaan. Michael wilde gewoon op en top fit zijn voor de concerten die eraan kwamen. Dat was zijn doel. En hij vertrouwde Murray erop dat hij zijn werk goed deed. Dat was dus overduidelijk een fout.

Ergens denk ik dat een soort ongeluk was maar toch ook niet. Een soort van: We waren van plan om hem dood te krijgen, maar we hadden het niet zo gepland. Iets in die trans. Maar dat is mijn mening.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:58

LoveGlove schreef:
Jullie bekritiseren Michael wel heel erg. Ik bedoel, natuurlijk kan Michael geen perfect persoon zijn. Dat is helemaal niemand. Ook jullie niet.

Ik heb het al eerder gezegd. Hij had een verslaving aan pijnstillers en een verslaving aan slaapmiddelen.

Waar zijn verslaving aan slaapmiddelen is begonnen, weet ik niet, maar het begon met gewone slaappillen. Hij had een vrij ernstige vorm van insomnia (zonder die verslaving). Daarom begon hij die pillen te slikken. Mijn gok is dat er gewenning plaatsvond (dat je meer moet nemen voor hetzelfde effect) en hij daardoor steeds zwaardere dingen ging nemen. Daaruit is het een verslaving geworden. Maar, dat kan ik niet zeker weten. Ik denk dat het zo is gegaan, door al het touren wat hij heeft gedaan. Ga maar eens op tour. Je hele slaapritme wordt door elkaar gegooid, en met adrenaline na een optreden kun je ook niet in bed gaan liggen. Dan doe je geen oog dicht. En doe daar dan nog maar eens een erge vorm van insomnia bij. Dus ik snap wel waar het vandaan komt. Dat praat het niet goed, maar dat maakt het iets begrijpelijker. Michael's broers hebben ook vaker gezegd dat Michael van jongs af aan al problemen had met slapen. Het zat er bij hem altijd al in.

Hij had daarbij nog een verslaving aan pijnstillers. Die heeft hij ontwikkelt in 1993, toen Jordan Chandler uitkwam met zijn verhaal. Michael was aan het touren, en ergens in een tussenpauze van de tour had hij een operatie aan zijn hoofd. Dat had nog te maken met dat ongeluk met Pepsi in 1984, waar hij zijn hoofd had verbrand. Ja, het was zo erg dat hij er bijna 10 jaar later nog problemen mee had. Mensen denken dat hij in 1984 al een verslaving aan pijnstillers had door dat ongeluk, maar dat klopt niet. Dat was pas in 1993. Maar ergens komt het wel door dat ongeluk. Omdat hij al snel moest touren en niet de tijd had om te genezen, kreeg hij dus pijnstillers mee. Toen kwam dat van Jordan Chandler nog, en daar ging het mis. Je hebt het over fysieke pijn, en daarna ook emotionele pijn. Als hij onschuldig was dan. Dat is voor mij ook wel een beetje een teken dat Michael niet schuldig was. Ik denk dat het lastiger was geweest om een verslaving te krijgen als hij wel schuldig was. Maar goed, dat is hoe ik ernaar kijk. Daar had hij dus zijn verslaving aan pijnstillers gekregen. Hij is er eind 1993 wel voor naar Europa geweest om af te kicken. Maar ik denk niet dat het heel veel heeft geholpen eerlijk gezegd.

Dus het is wel te begrijpen waar de verslavingen vandaan komen. Rond 2009 zat hij kwa pijnstillers aan de demerol. Volgens mij is dat een pijnstiller. En kwa slaapmiddelen dus aan propofol. Door een overdosis aan propofol is hij overleden.

Wat bij Michael hier 2 grote problemen zijn is 1: dat hij zich inderdaad omringde met mensen die geen nee tegen hem zeiden, aangezien hij nogal eigenwijs was (dat zijn heel veel succesvolle mensen. Hij is geen uitzondering daarop). En 2: Hij vertrouwde mensen te snel. Veel te snel.

Ik denk zelf wel dat het een soort moord was. Michael had in 1992 al moorddreigingen gehad van iemand. En hij zei tegen het einde van zijn leven dat hij wist dat iemand uit was om hem te vermoorden. Misschien zelfs meerdere mensen. Hij wist alleen niet precies wie denk ik. Ze wilden hem dood. Dat wist hij. En hij was gigantisch bang daardoor. En ik denk eerlijk gezegd dat ze er ook wel op uit waren om hem dood te krijgen. Of ze het op deze manier wilde doen, weet ik niet, maar ik zou het niet raar vinden als dit wel een soort plan was daarvoor.

Je moet je even bedenken. En dit is wat ik ergens heb gelezen op meerdere websites een tijdje terug: Hoogstwaarschijnlijk had Murray eerst een aantal andere medicijnen toegedient om Michael in slaap te krijgen. Zijn idee was om Michael van de propofol af te krijgen. Er was in ieder geval meer gevonden dan alleen propofol in Michael's lichaam. Dat mislukte. Het was al ochtend en Michael sliep nog steeds niet. Toen moest toch te propofol erbij komen. Michael viel daardoor in slaap. Toen Michael sliep, heeft Murray de slaapkamer verlaten. Dat is al hartstikke fout, want je moet iemand aan propofol constant monitoren en in de gaten houden. Je kan die persoon in geen enkele omstandigheid verlaten. Murray zelf zei dat hij maar eventjes weg was voor een plaspauze, maar uit onderzoeken bleek dat Murray uren aan de telefoon had gezeten. Toen hij terug was, ademde Michael dus niet meer, en was zijn hart gestopt.

De fouten die Murray dus maakten was het indienen van overdosis, maar ook van verschillende soorten medicijnen door elkaar, en dat maakt het extra gevaarlijk. En daarna ook nog weggaan als je iemand aan propofol constant moet monitoren.

Michael vertrouwde erop dat Murray zijn werk goed deed. De reden dat Michael om propofol vroeg, is omdat een dokter hem dat eerder gegeven had. En het werkte heel goed. Michael wist zelf niet hoe gevaarlijk propofol was. Hoewel hij wel verschillende dokteren vóór Murray had gevraagd om te komen voor propofol, waarop ze allemaal zeiden: Nee dat is te gevaarlijk. Michael dacht dat hij de propofol kon vertrouwen, omdat het al eerder op hem was gebruikt. Maar toen werd wel alles op een goede manier gedaan. Michael wilde gewoon op en top fit zijn voor de concerten die eraan kwamen. Dat was zijn doel. En hij vertrouwde Murray erop dat hij zijn werk goed deed. Dat was dus overduidelijk een fout.

Ergens denk ik dat een soort ongeluk was maar toch ook niet. Een soort van: We waren van plan om hem dood te krijgen, maar we hadden het niet zo gepland. Iets in die trans. Maar dat is mijn mening.

Dat heb je goed gezegd

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:59

Wel een beetje apart dat je Murray van een 'soort moord' verdenkt, terwijl hij veroordeeld werd voor onvrijwillige doodslag, niet voor moord. Maar dat de uitspraak van de rechtzaak van Michael zelf wel zou moeten standhouden, hij werd niet veroordeeld dus is hij onschuldig?!?

Dubbele standaarden.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:05

Ik heb div interview gezien van div. Familie leden. Die zeiden dat er 3 blanke mannen in het huis van MJ waren,terwijl ze daar niks hadden te zoeken.Ik weet niet precies of dat ze na de dood van MJ in huis waren of ook tijdens de bewuste dag. Ze wisten wie die mannen waren maar durven geen namen te noemen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:50

Tieneke schreef:
Wel een beetje apart dat je Murray van een 'soort moord' verdenkt, terwijl hij veroordeeld werd voor onvrijwillige doodslag, niet voor moord. Maar dat de uitspraak van de rechtzaak van Michael zelf wel zou moeten standhouden, hij werd niet veroordeeld dus is hij onschuldig?!?

Dubbele standaarden.

Ik verdenk Murray niet perse van het vermoorden van Michael. Ik denk eerder dat er andere mensen achter zaten, en Murray een soort slachtoffer van die mensen was. Een soort van tussenpersoon om Michael dood te krijgen ofzo. Ik denk niet dat Murray daar zelf veel aan kon doen. Nouja, nee zeggen. Maar dan was iemand anders wel het pispaaltje geweest.

En ik heb al eerder gezegd, ja ik denk dat Michael onschuldig is. Maar ik sluit helemaal niet uit dat hij schuldig zou kunnen zijn geweest. Daar is zeker een mogelijkheid toe. Ik veroordeel mensen gewoon niet zomaar als ik ze niet persoonlijk ken. En celebrities al helemaal niet. En ik zei al eerder: voor mij zegt mijn onderbuikgevoel en alle dingen die ik heb geresearched meer dat Michael onschuldig was dan schuldig. Maar dat kan ook gewoon komen omdat ik een fan ben.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:05

Dr Murray was een soort Trekpop ,

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:08

Persoonlijk denk ik dat hij werd beïnvloed door chemtrails.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:12

pompadour schreef:
Dr Murray was een soort Trekpop ,

Hier bedoel toch mee wat ik net zei of niet? Want dan, ja inderdaad.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:22

Wat een verslaving te maken heeft met een grotere kans op onschuldig zijn is mij een raadsel. Verslaving en middelengebruik zijn net risicoverhogende factoren. Daders van seksueel geweld hebben vaker een (lange) problematiek van verslaving en feiten worden ook vaker gepleegd onder invloed van drugs en alcohol omdat die grenzen doen vervagen. Ook worden drugs en alcohol gebruikt om met het daderschap te kunnen leven. Zeg maar dat het makkelijker is om te slapen in een roes dan helder beseffend wat je met slachtoffers hebt gedaan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:50

MarcoBorsato schreef:

Or de Illuminati :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:19

Ja dat zie ik ook niet, hoe de verslaving jou doet denken dat hij onschuldig is love glove? Mij lijkt eerder andersom ook goed beredeneerbaar. Hij wordt aangeklaagd, denkt oh jee ik ben erbij.. Hoe moet dat nu verder..plus inderdaad het leven met schuld gevoel van je daderschap. Je kunt het beide kanten op bekijken. Dus eigenlijk tegen elkaar weg strep en.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:53

Avalanche81 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Or de Illuminati :j

Dat dus ...……..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:00

He Pompadour,
Ik heb soms het idee dat je sarcasme niet zo goed doorhebt. Dat kan ik goed begrijpen hoor, op internet is dat soms lastig.
Maar is er misschien iets waardoor je dat nog wat minder snel doorhebt dan de gemiddelde mens?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:07

Ik hou er niet zo van om zo behandeld worden.
Vinden jullie je eigen zo goed, ik vind van niet.
eigenlijk vind ik sommige zeer respectloos , zelfs beetje aso eigenlijk.

Misschien begrijp jij mijn sarcasme niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:14

Ik vraag het alleen uit nieuwsgierigheid omdat je soms serieus lijkt te reageren op sarcastische opmerkingen.
Maar misschien begrijp ik jou wel niet goed, dat zou ook kunnen hoor.
Of misschien zijn het geen sarcastische opmerkingen maar lees alleen ik ze zo en reageer jij dus heel normaal.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:15

anjali schreef:
Sommige hier kritiseren werkelijk alles wat MJ ooit gedaan heeft.Zelf zijn ze natuurlijk volmaakt.

Haha viel me ook al op.

Vond gisteren op Z wel erg goede docu. Ongelofelijk, eerst nog ZOO goed live zingen op die auditie en paar uur later dood.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:16

pompadour schreef:

We doen ons best met jou maar je lijkt ons niet te begrijpen. Ook goed, maar dan is een discussie met jou niet te doen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:20

Ik vond het trouwens echt bijzonder dat Murray dus blijkbaar geen mond-op-mond kon doen/ nooit eerder gedaan had? Anyway, bijzonder verhaal.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:29

Ik werk elke dag met een tiental artsen. Ik denk dat er ééntje, hooguit twee, weet hoe je EHBO moet toepassen. Dus dat verbaast me dan weer niet :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:32

Raamzicht schreef:
Ja dat zie ik ook niet, hoe de verslaving jou doet denken dat hij onschuldig is love glove? Mij lijkt eerder andersom ook goed beredeneerbaar. Hij wordt aangeklaagd, denkt oh jee ik ben erbij.. Hoe moet dat nu verder..plus inderdaad het leven met schuld gevoel van je daderschap. Je kunt het beide kanten op bekijken. Dus eigenlijk tegen elkaar weg strep en.

Ja dat kan natuurlijk ook. Alleen ik kan die andere kant die jij nu zegt over waarom hij ging slikken minder goed indenken. Dat kan aan mezelf liggen. Nee, ik denk bijna zeker wel dat dat aan mezelf ligt. Het is gewoon lastig voor mij om dat zo te interpreteren: iemand heeft me verraden dus ik ga maar meer slikken. Ik zou zelf helemaal precies het tegenovergestelde doen: toegeven dat ik schuldig ben.

Een beetje hetzelfde als dat ik niet kan indenken waarom mensen geen hulp gaan zoeken als ze het nodig hebben. Ofja, ik snap het wel. Ik snap hoe ze zich voelen. Maar dat kan ik zelf niet indenken, omdat het voor mij inmiddels van nature is om hulp te zoeken als ik echt ergens mee zit. Zo ben ik ook opgegroeid. Heel raar voor mij :D
pompadour schreef:

Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Maar bedenk je maar even: dit is internet. We interpreteren alle berichten op een heel andere manier. Wat iemand naar jou stuurt om je ergens op te attenderen kan jij opvatten als iemand die jou keihard beledigt ofzo.

Daarbij snap ik waarom de rest zo reageert. De meeste mensen hier geloven dat Michael wel degelijk iets heeft gedaan. Jij knokt hier keihard op tegen. En ik denk dat jij dat heel goed bedoelt, maar het komt allemaal een beetje verkeerd over op de rest. En omdat er hier niet veel aan jou kant staan, voelt het ineens alsof iedereen je aanvalt.

Als jij zegt: ja ik denk niet dat hij onschuldig is, ik weet dat hij onschuldig is, is dat lastig voor anderen om te geloven. Je hebt Michael nooit gekend en je was er nooit bij, dus jij kunt het niet weten. Dan kun je beter zeggen: ik ben er hartstikke van overtuigt dat hij onschuldig is. Dat klinkt al anders. Daarom gaat iedereen zo tegen je op. Ik heb dit soort fouten zelf veel te vaak gemaakt hier, en daardoor vrijwel mijn reputatie verkl**t op bokt denk ik. En ik maak de fouten nog steeds. Ik weet dus hoe het voelt ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:43

Het gaat niet om wie wat geloofd, dat is gewoon persoonlijk, maar welke argumenten je erbij haalt.
Dus hoe je onderbouwd waarom je geloofd wat je geloofd.
Daarvan wordt gewoon niet alles geslikt, omdat er tegenargumenten zijn die logisher lijken bv. Maar het blijft gewoon persoonlijk en het is prima dat niet iedereen hetzelfde over dingen denkt. Dat maakt de discussie juist levendig.

Verder vind ik het geen goed idee om bokkers op zich aan te vallen of om het over bokkers te hebben, want zij zijn niet het onderwerp.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:46

Hele lastige materie, en na wat ik begrijp geeft de documentary 1 kant weer en feiten worden niet belicht / onderzocht tevens als controle ( hoe ze werkelijk zijn gewaardeerd in de rechtszaak) vd getuigenissen die gebruikt worden in de documentary . Met dat gegegeven en ook de volgende gegevens vind ik lastig oordelen .Persoonlijk vond ik het ook typisch dat in Wade zijn geval het begonnen is nadat hij was afgewezen als choreograaf voor michael jackson shows, hij heeft Michael 20 jr verdedigd overigebs. En sibds 2013 probeerd hij geld te krijgen vd MJ Estate ; https://www.google.nl/amp/s/mjjtruthnow ... dd-up/amp/ Hoe het werkelijke verhaal ook in elkaar mag steken Wade Robson zijn verhaal vind ik ook niet iets om meteen aan te nemen als de waarheid. https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity- ... e-14207115 en https://youtu.be/OYAhdRs5-NI Het treinstation op Neverland waar James het in zijn verhaal over heeft, was pas later gebouwd dan de data die James noemt . En Oktober 2017 advocaten Wade harass Jonathan Spence http://dailymichael.com/lawsuits/robson ... han-spence . Jonathan Spence geeft aan dat Michael goed voor hem was en er nooit iets seksueels heeft plaats gevonden. https://mobile.twitter.com/hammertonhal ... 60?lang=en Evenals Malcauly Culkin ( die later ook peetvader van Michaels kinderen werd)