Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:42

Cer schreef:
Picasso schreef:
Wat is je probleem Cer? Je zet graag een ander voor joker? Als dat je pleziertje is, dan be my guest. Voor de rest ga ik niet mee in dit ietwat flauwe gedrag. Wat ik met mijn opmerking bedoelde was: dat het voor (bijna) iedereen helder was, wat de problemen waren/zijn. Niet meer, niet minder.

Nee hoor, ik probeer gewoon te lezen wat er staat... :j

En gezien de reacties op mijn posts hier, vond ik wel dat ik hier een punt van mocht maken. Verder ben k zelf een beetje allergisch voor iemand die in de slachtofferrol kruipt en zo kwam het op me over (suggeren dat je naief en onnozel bent, want dat ben je niet) dus vandaar dat ik dat eruit viste. de zonnebril-smiley hielp niet mee, dat geef ik ook toe.

En verder probeer ik nog steeds een dialoog aan te gaan. En in alle dialogen zullen er mensen zijn die flauw of agressief reageren. Juist dan is het de kunst om verder te praten. Is niet makkelijk trouwens, dat geef ik meteen toe :j

Verder blijft het lastige problematiek omdat het zoveel emotie oproept, van beide kanten.. Of je daar ooit een middenweg in kan vinden zolang 1 van de 2 zich benadeeld voelt, weet ik niet..

Slachtofferrol? Moi? Jammer dat je dat ervan maakt, want zo zie ik mezelf absoluut niet. Dat je een punt probeert te maken van een dialoog voeren snap ik ook, gezien de eerdere discussie, maar mij maak je niet gek. *D

En inderdaad; het is een onderwerp wat een hoop emotie oproept. Ik zou willen dat ik de oplossing had en hoop dat er over een tijdje minder verdeeldheid en een hoop meer verdraagzaamheid is van beide kanten. Ik denk echter wel dat er een taak ligt voor iedereen om in gesprek te blijven... ook met het 'enge onbekende'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:44

Nouja, ik ben geen leraar, en zeker niet de aangewezen persoon om mensen dit soort dingen te gaan leren en uitleggen. Het is meer gewoon mijn werk om dingen uit te rekenen.

Maar ik weet wel dat wanneer je in onmogelijkheden gaat denken, het helemaal lastig is om iets uitgelegd te krijgen.

Maar ik vraag mij wel af als die onmogelijkheden van jou de waarheid zijn, waar je dan die bevolkingsgroei wilt huisvesten. En die bevolkingsgroei zie je niet in de Pekela's hoor :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:45

Cer schreef:
Janine ik vind het heel aardig maar ik kan niet rekenen en ik kan die percentages echt niet volgen :')

Ik snap ook niet dat in een wijk ineens meer mensen kunnen wonen als ervoor... de meeste 'pauper'-wijken kunnen niet uitbreiden dus ipv dat er mensen bijkomen, worden er mensen vervangen... het aantal mensen blijft hetzelfde maar de samenstelling verandert.

En volgens mij zegt Janneke dat het aantal PVV stemmers an sich daalt. Terwijl jij zegt dat het er net zoveel zijn maar omdat het aantal vergroot is, is het percentage gezakt.. althans, zo lees ik het. Maar nogmaals, ik kan echt niet rekenen...

Ik denk eerder dat de autochtonen verhuizen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:46

Janine1990 schreef:
Cer schreef:
want de moslims zijn er toch al langer dan dat de PVV stemmen haalt? Of zijn er nog veel meer Moslims bijgekomen de laatste paar jaren waardoor dat wat jij schrijft, kan gebeuren?

Joden waren ook al langer in Duitsland dan dat Hitler aanhang kreeg ;)
M.a.w. Is het probleem de Moslims? Of iemand die een zondebok nodig heeft over de rug waarvan hij/zij macht wil krijgen.

Het is lastig om dit te bewijzen, maar dit gevoel heb ik er dus ook bij. En dan is het niet toevallig dat de mensen die het laagst opgeleid of zwakker begaafd zijn, zich laten overdonderen door zo iemand. Als je het mij vraagt (wederom een gevoel) is GW er niet voor "Henk en Ingrid".....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:46

Cer schreef:
Maar ik heb er wel zo mn twijfels bij... staat dit fenomeen ergens beschreven?

want de moslims zijn er toch al langer dan dat de PVV stemmen haalt? Of zijn er nog veel meer Moslims bijgekomen de laatste paar jaren waardoor dat wat jij schrijft, kan gebeuren?

Nee, volgens mij veel belangrijker is dat er de afgelopen jaren heel veel stemmingmakerij heeft plaatsgevonden. Als je alleen maar het NOS-journaal kijkt en de Telegraaf leest (iets wat veel mensen doen) dan ken je moslims alleen maar van aanslagen en extreme uitspraken.

En als je dan in het dagelijks leven heel weinig te maken hebt met moslims, dan staat daar niets tegenover. Maar in mijn wijk kom je bv moslims tegen als groenteboer, cassiere, bibliotheekmedewerker, chauffeur, apotheker / assistenten, en dan ervaar je in elk geval ongeveer dagelijks dat het paniekbeeld niet voor iedereen geldt.

Juist als je daar dagelijks niet veel mee te maken hebt is het makkelijk om je mee te laten voeren in vooroordelen.

Citaat:
Kan het dan trouwens uberhaupt goed werken, integratie? Zijn er voorbeelden waar grote groepen van verschillende afkomst naadloos samenleven? (vraag ik me hardop af op dit moment).

Naadloos is het vast niet - naadloos samenleving is voor mensen inderdaad errug lastig. Maar ik zou zeggen dat Utrech een prima voorbeeld is waar het in het overgrote deel gewoon goed gaat, zeker als je je niet focust op de allerarmste wijken alleen (Kanaleneiland en Overvecht, al gebeurt daar ook genoeg positiefs) maar ook het geheel.

Halal frikandellen in de supermarkt, mensen van allerlei afkomsten op allerlei posities in de wijk (zie boven), maar bv ook een naturistenterrein op hemelsbreed nog geen kilometer van de Bible Belt. Of studenten in een buurt met veel laaggeletterdheid. Dat integreert lang niet overal hoor - maar het zijn wel heel veel parallele laagjes die makkelijk langs elkaar leven en voor een deel dezelfde ruimte gebruiken, zonder dat er nou echt veel aan de hand is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:56

Janine1990 schreef:
Maar ik vraag mij wel af als die onmogelijkheden van jou de waarheid zijn, waar je dan die bevolkingsgroei wilt huisvesten. En die bevolkingsgroei zie je niet in de Pekela's hoor :')

Laten we EVEN vooropstellen dat ik niet beweer dat ik de waarheid spreek... vooral met dit soort onderwerpen ben ik erg gebrand om te benadrukken dat ik hardop denk, dingen uitspreek maar nergens waarheden neerleg, althans, niet bewust. Want ik heb al meerdere keren gezegd dat ik de wijsheid niet in pacht heb, en ik vind het jammer dat het nu lijkt alsof ik meen in waarheden te spreken..

Volgens mij is een basis van het gesprek aangaan om ook hardop te filosoferen en te denken en dat is volgens mij niet de 'tegenpartij' uitsluiten, maar ook vanuit hun standpunt proberen te kijken. Maar ik merk hier al dat dat niet lijkt te werken.

Die bevolkingsgroei die niet in de Pekela's zit (wat dat ook moge betekenen :? ) is niet een groei maar een verschuiving.. en volgens mij schrijf ik dat ook? Vervangen als in autochtonen trekken weg en allochtonen trekken erin... Want in stadscentra is toch echt weinig mogelijkheid tot uitbreiden en als ik bijvoorbeeld Den Haag bekijk, is de bevolkingssamenstelling daar gewijzigd. Autochtonen zijn naar de rand gegaan bijvoorbeeld..

Citaat:
Maar ik weet wel dat wanneer je in onmogelijkheden gaat denken, het helemaal lastig is om iets uitgelegd te krijgen.
Doe ik dat? Dat ben ik me niet bewust....

Citaat:
En als je dan in het dagelijks leven heel weinig te maken hebt met moslims, dan staat daar niets tegenover. Maar in mijn wijk kom je bv moslims tegen als groenteboer, cassiere, bibliotheekmedewerker, chauffeur, apotheker / assistenten, en dan ervaar je in elk geval ongeveer dagelijks dat het paniekbeeld niet voor iedereen geldt
Maar wat ik me dan wederom weer hardop afvraag is waarom dit wél een waarheid mag zijn, maar iemand die niet op zn gemak door een allochtonen wijk loopt, zich aanstelt. Dat is dan ineens géén waarheid..
Als je dat soort dingen gaat stellen, en gaat onderkennen dat het op een aantal vlakken niet werkt, dan veeg je de dialoog toch van tafel?

Hetzelfde als de columns en stukjes die geschreven worden door allochtonen die kritisch zijn op allochtonen.. dat wordt terzijde geschoven, althans, gevoelsmatig (dat is dan wat ik lees hier en daar). Dan erken je toch niet dat die ideeen er zijn en doe je toch hetzelfde als waar je de andere partij van 'beschuldigd'?

Waarbij ik niet 'je' als aanwijzend naar jou toe bedoel, maar even je als in hun, gewoon om het makkelijk schrijfbaar te houden.

En nogmaals, dit is niet wat ik vind maar wat ik me zo kan voorstellen dat er gedacht wordt (ik blijf het maar benadrukken ;-) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:56

Picasso schreef:
Het is lastig om dit te bewijzen, maar dit gevoel heb ik er dus ook bij. En dan is het niet toevallig dat de mensen die het laagst opgeleid of zwakker begaafd zijn, zich laten overdonderen door zo iemand. Als je het mij vraagt (wederom een gevoel) is GW er niet voor "Henk en Ingrid".....

Overdonderen klopt inderdaad wel volgens mij. Als ik mij niet vergis maakte Hitler het volk ook bang voor Joden. Joden pakten al hun banen af, waren nooit ziek (dus eng), hadden niet hard genoeg gevochten in WWI.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:57

In mijn werk kom ik inderdaad alles soorten mensen tegen. De hardwerkende postbode ali en de poetsdame fatima. En de arts Mohamed en de ict-er Achmed. De concierge Henk en de receptioniste Anita.
Dus ik weet dat er veel van deze mensen hard werken, met en zonder hoge opleiding.
Toch als er problemen zijn waar opgetreden moet worden zijn het 8 van de 10 keer bepaalde bevolkingsgroepen.
Nederland is er goed in deze groepen niet te mogen benoemen.
En dan denk ik waarom?
Noem het probleem bij de naam zodat er wat aan gedaan kan worden.
Door het onder het tapijt te schuiven krijg je alleen maar meer mensen die boos worden en zich niet gehoord worden.
En dat kan dus net zo goed ook de hardwerkende Ali zijn die zich niet gehoord voelt als een ander met crimineel geld een BMWx5 rijd en hij om 6 uur naast zijn bedje staat en op zijn naam al bekeken wordt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:04

bruintje123 schreef:
In mijn werk kom ik inderdaad alles soorten mensen tegen. De hardwerkende postbode ali en de poetsdame fatima. En de arts Mohamed en de ict-er Achmed. De concierge Henk en de receptioniste Anita.
Dus ik weet dat er veel van deze mensen hard werken, met en zonder hoge opleiding.
Toch als er problemen zijn waar opgetreden moet worden zijn het 8 van de 10 keer bepaalde bevolkingsgroepen.
En dan denk ik waarom?
Door het onder het tapijt te schuiven krijg je alleen maar meer mensen die boos worden en zich niet gehoord worden.
En dat kan dus net zo goed ook de hardwerkende Ali zijn die zich niet gehoord voelt als een ander met crimineel geld een BMWx5 rijd en hij om 6 uur naast zijn bedje staat en op zijn naam al bekeken wordt.

Inderdaad. We moeten het probleem durven benoemen om het aan te pakken.

Laten we niet net doen dat wanneer een vrouw wordt nageroepen dat niet 9 van de 10 keer iemand is uit zo'n bevolkingsgroep. Laten we ook niet net doen alsof zij qua vrouwenrechten niet dichter bij de SGP zitten dan bij de rest van Nederland en laten we ook niet net doen alsof het allemaal van die eerlijke hardwerkende mensen zijn. Natuurlijk is er (gelukkig!) een grote groep die zich wel goed weet te gedragen en natuurlijk zijn er evengoed Nederlanders die dat niet kunnen, maar statistieken liegen niet.

Dit wegwuiven zorgt alleen maar voor nog meer extreme mensen die ze allemaal buiten willen flikkeren en ik denk dat niemand daar echt op zit te wachten.

Grapjasjes12

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:09

Maar komt dat door hun afkomst of zijn er diepere problemen?
En dat hoor ik nou nooit iemand vragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:09

Cer schreef:
Janine1990 schreef:

Laten we EVEN vooropstellen dat ik niet beweer dat ik de waarheid spreek... vooral met dit soort onderwerpen ben ik erg gebrand om te benadrukken dat ik hardop denk, dingen uitspreek maar nergens waarheden neerleg, althans, niet bewust. Want ik heb al meerdere keren gezegd dat ik de wijsheid niet in pacht heb, en ik vind het jammer dat het nu lijkt alsof ik meen in waarheden te spreken..

Volgens mij is een basis van het gesprek aangaan om ook hardop te filosoferen en te denken en dat is volgens mij niet de 'tegenpartij' uitsluiten, maar ook vanuit hun standpunt proberen te kijken. Maar ik merk hier al dat dat niet lijkt te werken.

Die bevolkingsgroei die niet in de Pekela's zit (wat dat ook moge betekenen :? ) is niet een groei maar een verschuiving.. en volgens mij schrijf ik dat ook? Vervangen als in autochtonen trekken weg en allochtonen trekken erin... Want in stadscentra is toch echt weinig mogelijkheid tot uitbreiden en als ik bijvoorbeeld Den Haag bekijk, is de bevolkingssamenstelling daar gewijzigd. Autochtonen zijn naar de rand gegaan bijvoorbeeld..

Citaat:
Doe ik dat? Dat ben ik me niet bewust....

Bevolkingsgroei in Nederland:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/31 ... r-migratie

Die mensen moet je ergens huisvesten...

http://www.pbl.nl/nieuws/nieuwsberichte ... n-zet-door

Zie prognose 2015-2013

In de eerste link zie je dat een groot deel van de groei komt door immigratie. In de tweede link zie je waar de bevolking het meest groeit en gaat groeien.

Ik kan simpelweg niet begrijpen hoe je uit dit soort gegevens (die gewoon in het nieuws komen) kunt bedenken dat er in pauperwijken geen plek is voor mensen. Terwijl het duidelijk is dat er groeigebieden zijn in Nederland en krimgebieden.

In de Pekela's wonen relatief weinig allochtonen:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1708964738

Is daar een verschuiving? Nee, er is voornamelijk krimp in dat, zie ook deze afbeelding:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1753713982

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:10

Nies_ schreef:
bruintje123 schreef:
En dan denk ik waarom?

Inderdaad. We moeten het probleem durven benoemen om het aan te pakken.

Laten we niet net doen dat wanneer een vrouw wordt nageroepen dat niet 9 van de 10 keer iemand is uit zo'n bevolkingsgroep. Laten we ook niet net doen alsof zij qua vrouwenrechten niet dichter bij de SGP zitten dan bij de rest van Nederland en laten we ook niet net doen alsof het allemaal van die eerlijke hardwerkende mensen zijn. Natuurlijk is er (gelukkig!) een grote groep die zich wel goed weet te gedragen en natuurlijk zijn er evengoed Nederlanders die dat niet kunnen, maar statistieken liegen niet.

Dit wegwuiven zorgt alleen maar voor nog meer extreme mensen die ze allemaal buiten willen flikkeren en ik denk dat niemand daar echt op zit te wachten.

Wat is de relevantie van het benoemen dan? Aanpakken moet sowieso, maar is er op basis van afkomst ineens een andere aanpak nodig? Als een aanpak om wat voor redenen dan ook niet werkt kan er een andere aanpak overwogen worden idd, maar dan wel op basis van een goede analyse niet een op basis van beetje luchtfietserij nav van wat statistieken.

Niet willen nadenken over een effectievere (realistische) aanpak en alleen maar willen 'benoemen' vind ik juist wegkijken van het probleem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:12

Van Google, oa het CBS:
In de Schilderswijk in Den Haag is vnl Denk gestemd. In die schilderswijk 89 procent van de bewoners allochtoon.

De wijken die ertegenaan hangen, hebben vnl PVV gestemd...
rara hoe komt dat zou je denken?

Dan heb je: "Vooral in Den Haag is er een groot verschil tussen een aantal wijken met een hoog percentage allochtonen en andere stadsdelen met juist een heel laag percentage"

"Voor geheel Nederland geldt dat nog geen 10 procent allochtoon is." (dit is wat verouderde informatie, maar swah).

Ik kan me zomaar voorstellen dat men buiten de randstad anders over allochtonen denkt dan in de vier grote steden waar de percentages allochtonen vs autochtonen gewoon anders liggen... zeggen dat dat niet zo is, is je kop in het zand steken en een lange neus maken naar de mensen die daar wonen en daar een bepaald gevoel bij hebben.
Dus dan is het toch pot verwijt ketel?

Nogmaals, dit is om te proberen te zien waar het vandaan komt..

NB, ik ben wel kwijt of dit nog on topic is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:13

Inderdaad: wat voegt het toe om specifiek te benoemen wat voor afkomst iemand heeft. Iemand die rotzooi trapt moet aangepakt worden en bestraft, ongeacht de afkomst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:17

Janine1990 schreef:
Ik kan simpelweg niet begrijpen hoe je uit dit soort gegevens (die gewoon in het nieuws komen) kunt bedenken dat er in pauperwijken geen plek is voor mensen. Terwijl het duidelijk is dat er groeigebieden zijn in Nederland en krimgebieden.

Even hierop inhakend..
De eerder genoemde pauperwijken die ik aanhaal, zijn wijken die vol zitten, die liggen midden in het centrum, daar kan geen huis meer bij. Het aantal bewoners in zo'n wijk blijft gelijk. Of er moeten dimensies bijkomen...
Ga jíj mij even uitleggen hoe dat moet groeien dan?? Omhoog bouwen ofzo??

Dus vertrekken er bewoners naar de rand. Zelfde gemeente, andere wijk. Die randwijk groeit, dus de gemeente groeit, ja dát snap ik ook nog wel. Maar die pauperwijk groeit niet, die verandert van samenstelling...

Of we praten gewoon op een verschrikkelijke manier langs elkaar heen, dat kan ook :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:17

Cer schreef:
Van Google, oa het CBS:
In de Schilderswijk in Den Haag is vnl Denk gestemd. In die schilderswijk 89 procent van de bewoners allochtoon.

De wijken die ertegenaan hangen, hebben vnl PVV gestemd...
rara hoe komt dat zou je denken?

Dan heb je: "Vooral in Den Haag is er een groot verschil tussen een aantal wijken met een hoog percentage allochtonen en andere stadsdelen met juist een heel laag percentage"

"Voor geheel Nederland geldt dat nog geen 10 procent allochtoon is." (dit is wat verouderde informatie, maar swah).

Ik kan me zomaar voorstellen dat men buiten de randstad anders over allochtonen denkt dan in de vier grote steden waar de percentages allochtonen vs autochtonen gewoon anders liggen... zeggen dat dat niet zo is, is je kop in het zand steken en een lange neus maken naar de mensen die daar wonen en daar een bepaald gevoel bij hebben.
Dus dan is het toch pot verwijt ketel?

Nogmaals, dit is om te proberen te zien waar het vandaan komt..

NB, ik ben wel kwijt of dit nog on topic is :D

Ik verwachte eigenlijk een inhoudelijke reactie op mijn afbeeldingen en links. Maar soit.

Het probleem dat jij nu schetst is het gebrek aan integratie, dat in dit topic volgens mij al meerdere keren is aangehaald en deels als gevolg kan worden gesteld van de groepen Marrokanen en Turken die in de jaren 60 als arbeidsmigranten naar Nederland werden gehaald en op een bult werden gesmeten. Daar is tot op vandaag nog weinig aan veranderd en gemeenten die immigranten/vluchtelingen willen huisvesten in leegstand tussen het 'gewone' volk, krijgen hevig verzet. Een negatieve vicieuze cirkel waar men maar moeilijk uit komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:18

Picasso schreef:
Inderdaad: wat voegt het toe om specifiek te benoemen wat voor afkomst iemand heeft. Iemand die rotzooi trapt moet aangepakt worden en bestraft, ongeacht de afkomst.

Daar is volgens mij iedereen het mee eens :j

Of er moeten excuses bedacht worden waardoor er ineens begrip is voor rotzooi trappers.. ;-)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:20

phormicola schreef:

Er zijn problemen omdat ze zichzelf in een slecht daglicht blijven plaatsen.
En willen ze daar van af komen zullen ze dat toch echt zelf moeten gaan doen.
Dus ouders, scholen, Moskeeën en andere plaatsen waar ze samen komen zullen daar de aandacht op moeten vestigen.
Iedere Nederlander mag hier naar de school waar hij wil. Dus kan dat doen als hij wil.
Is dat altijd gemakkelijk, nee. Maar dat is voor Nederlanders waar de ouders niet bij kunnen dragen ook niet. Om zo de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Als er dan met een kort lontje op hulpverleners wordt gevlogen is dat toch echt een mentaliteitsprobleem wat ze zichzelf hebben eigen gemaakt.
Terwijl mensen die dat werk doen niet kijken welke kleur iemand heeft.
En spreken ze Nederlands kan het ook overboord dat er communicatie problemen zijn.

Picasso schreef:

Uiteraard moet iedereen aangepakt worden.
Maar er is nu eenmaal een probleem dat bepaalde groepen meer negatief aanwezig zijn in de samenleving.

Omdat je dan specifiek mensen aan kunt gaan spreken via bijvoorbeeld de moskee.
Omdat er duidelijk gemaakt mag worden dat bepaalde gewoontes hier zo zijn en niet wat hun graag willen omdat dat in het land van opa en oma ook zo is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:22

Janine1990 schreef:
Ik verwachte eigenlijk een inhoudelijke reactie op mijn afbeeldingen en links. Maar soit.

daar was ik mee bezig Janine, maar je was wat snel.. maar soit... (maar prima dat je er gelijk vanuit gaat dat ik geen inhoudelijke reactie geef hoor.. naast het feit dat ik al aangegeven heb dat het bestuderen en goed interpreteren van statistieken niet mijn sterkste kant is, maar prima dat je daarop doorgaat. Excuus voor mijn stekeligheid..of nee, eigenlijk niet... Ja daar word ik stekelig van :j )

Nogmaals, ik probeer beide kanten te belichten en hardop te denken, maar ik heb het idee dat ik me moet verdedigen door met inhoudelijke reacties te komen op statistieken en berekeningen waar Jan van de Hoek ook niet naar kijkt.. maar die wel een bepaald gevoel heeft en gedreven door dat gevoel een bepaalde richting stemt...
Maar ik geloof dat dit hier niet ter zake doet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:22

Cer schreef:
Janine1990 schreef:

Even hierop inhakend..
De eerder genoemde pauperwijken die ik aanhaal, zijn wijken die vol zitten, die liggen midden in het centrum, daar kan geen huis meer bij. Het aantal bewoners in zo'n wijk blijft gelijk. Of er moeten dimensies bijkomen...
Ga jíj mij even uitleggen hoe dat moet groeien dan?? Omhoog bouwen ofzo??

Dus vertrekken er bewoners naar de rand. Zelfde gemeente, andere wijk. Die randwijk groeit, dus de gemeente groeit, ja dát snap ik ook nog wel. Maar die pauperwijk groeit niet, die verandert van samenstelling...

Of we praten gewoon op een verschrikkelijke manier langs elkaar heen, dat kan ook :j

Het zal je versteld doen staan wat er midden in een stad gerealiseerd kan worden. Maar dat terzijde.
Verpaupering is iets waar enorm tegen wordt opgetreden door gemeenten. Volgens mij wordt bij daadwerkelijke verpaupering een gebouw niet eens meer bewoond.

Het leuke van binnensteden of dichtbevolkte wijken is dat het altijd dichter bevolkt kan. Huisjesmelkers zetten met liefde een A, B, C op het huis hoor ;) Extra voordeurtje erbij en klaar. Kijk maar naar studentenwijken, waar eerder gewone eensgezinswoningen stonden, zitten er ineens in diezelfde eensgezinswoningen 8 á 9 studenten.

Vluchtelingenhuisvesting is een lucratieve business voor huisjesmelkers en projectontwikkelaars. Als je je even verdiept in Oranje, weet je ook wat Henny van der Most er aan kon verdienen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:24

Dus eigenlijk zeg je gewoon dat wat ik zeg, niet waar is :?
Ja, einde dialoog dan .... -O-

Ik zal wel niet goed om me heen kijken als ik door die wijken loop... jij weet het vast beter :j
Wellicht omdat ik al 40+ jaar in de grote stad woon en de idealen dan een beetje minder worden als toen ik midden 20 was en in een dorpje woonde...
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-03-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:24

bruintje123 schreef:
phormicola schreef:

Er zijn problemen omdat ze zichzelf in een slecht daglicht blijven plaatsen.
En willen ze daar van af komen zullen ze dat toch echt zelf moeten gaan doen.
Dus ouders, scholen, Moskeeën en andere plaatsen waar ze samen komen zullen daar de aandacht op moeten vestigen.
Iedere Nederlander mag hier naar de school waar hij wil. Dus kan dat doen als hij wil.
Is dat altijd gemakkelijk, nee. Maar dat is voor Nederlanders waar de ouders niet bij kunnen dragen ook niet. Om zo de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Gelukkig komt vanuit Erdogan een goede stimulans om dit te veranderen :D Met z'n 5 kinderen, veel bedrijven, grote huizen en dikke auto's :D :D :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:25

Picasso schreef:

Maar als het aan GW ligt is dat dus niet langer zo. Het beroemde A-4tje van GW zegt onder punt 1, gedachtenstreepje 6: "Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten."

Zie:
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... wsrc%5Etfw

Dus: ik ben een crimineel met Nederlands paspoort. Ik wordt veroordeeld en mag blijven. Een ander is een crimineel met een Nederlands en Marokkaans paspoort en die wordt gedenaturaliseerd en uitgezet naar Marokko.

Dan zou je nog kunnen zeggen: dat zal je leren een dubbele nationaliteit te nemen. Alleen: mensen 'nemen' geen Marokkaanse nationaliteit aan. Die krijgen ze, of ze willen of niet, op het moment dat ze 1 Marokkaanse ouder hebben. De Nederlandse overheid geeft die geboorte door aan Marokko en voila. Je bent ook Marokkaan.

Ik heb pas nog een artikel gelezen van een NL journalist met een Marokkaanse vrouw die per se niet wilde dat zijn pasgeboren dochtertje Sarah ook de Marokkaanse nationaliteit zou krijgen, precies vanwege dit gegeven. Lees: http://www.volkskrant.nl/archief/gemeen ... ~a1047254/

'Stel dat Sarah op het verkeerde pad terechtkomt, dan zou het dus zomaar kunnen gebeuren dat ze haar Nederlandse paspoort kwijtraakt en alleen nog maar Marokkaanse is. Hoe klein deze kans ook is, wij willen dit koste wat het kost voorkomen. Onze dochter verdient dezelfde rechtsbescherming als alle andere Nederlanders.'
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-03-17 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:27

bruintje123 schreef:
Picasso schreef:

Uiteraard moet iedereen aangepakt worden.
Maar er is nu eenmaal een probleem dat bepaalde groepen meer negatief aanwezig zijn in de samenleving.

Omdat je dan specifiek mensen aan kunt gaan spreken via bijvoorbeeld de moskee.
Omdat er duidelijk gemaakt mag worden dat bepaalde gewoontes hier zo zijn en niet wat hun graag willen omdat dat in het land van opa en oma ook zo is.

Precies. Je kunt het gerichter aanpakken en hopelijk daardoor nog beter: voorkomen. Daarnaast zullen veel mensen zich beter begrepen voelen en dat zal niet goed zijn voor de peilingen van de PVV. Want Wilders is volgens velen die enige die het probleem wel erkent. Dat hij het allemaal wat aandikt wordt dan even vergeten.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:28

Er wordt zo vaak paardenmest gepraat over dit soort dingen. Hier heb je het
Citaat:
Ik ga een paar schokkende uitspraken doen.

Hou je vast:

Marokkanen, Turken en Antillianen zijn zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Zwarte Piet is niet racistisch, maar onderdeel van een gezellig feest.
Nederland is vol. We kunnen niet nog meer vluchtelingen opnemen.
De multiculturele samenleving is mislukt.
Zo, dat is eruit. Als we talkshows als De Wereld Draait Door en dwarse denkers als Sywert van Lienden mogen geloven, dan zijn dit door en door politiek incorrecte uitspraken.

Nu kun je zeggen: wacht even, vindt niet bijna iedereen dit? Dat taboe van Marokkaanse Nederlanders in de criminaliteit werd vijftien jaar geleden al geslecht. Dat Zwarte Piet niet racistisch is, vonden 2 miljoen mensen die een petitie op Facebook ondertekenden ook al. Dat Nederland geen ruimte heeft voor nog meer vluchtelingen vindt meer dan de helft van alle Nederlanders. En dat die multiculturele samenleving ‘volkomen mislukt’ is, zei Angela Merkel vijf jaar geleden al.

Politiek incorrect is, kortom, nogal gewoontjes geworden. Als je als socioloog wilt weten wat het absolute midden van het meest kleurloze mainstream denken in Nederland is, dan kun je uitgebreid opinieonderzoek doen. Of je kunt een kwartiertje naar Sywert van Lienden in De Wereld Draait Door luisteren.

De hoogste tijd dus voor een paar écht schokkende uitspraken:

Etniciteit speelt geen rol bij criminaliteit.
Zwarte Piet staat symbool voor wijdverbreid racisme.
Nederland is een stinkend rijk land dat nog tienduizenden vluchtelingen onderdak kan bieden.
De multiculturele samenleving is een succes.
Denk je nu: ‘WAT EEN LINKSE POLICOR ZELFCENSUUR VAN KUMBAYA ANDEREWANGWATJES!’ – dan wil ik je hartelijk danken, want dit is precies mijn punt. Uitspraken als deze leveren pas echt spot, hoon en (vraag maar aan Quinsy Gario ) doodsbedreigingen op. Er is aardig wat bewijs dat bovenstaande uitspraken getrouwe beschrijvingen zijn van de werkelijkheid, maar de kans dat ze worden gedaan aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk is miniem.

Neem die eerste stelling: ‘Etniciteit speelt geen rol bij criminaliteit.’ In 2014 verscheen het eerste langlopende onderzoek naar het verband tussen etniciteit en jeugdcriminaliteit. De Rotterdamse politie had het onderzoek tien jaar eerder aangevraagd, toen het taboe op de oververtegenwoordiging van etnische groepen in de criminaliteit was verdwenen.

En nu was de conclusie er: afkomst en criminaliteit hebben niets met elkaar te maken. Niks, nada, noppes. De jeugdcriminaliteit, zo schreven de onderzoekers, moet juist verklaard worden door te kijken naar de buurt waarin jongeren wonen en de vrienden die ze maken. In achterstandswijken zijn autochtone jongeren even vaak crimineel als allochtone.

https://decorrespondent.nl/3892/hier-ee ... 8-02fede6d