Cer schreef:Picasso schreef:Wat is je probleem Cer? Je zet graag een ander voor joker? Als dat je pleziertje is, dan be my guest. Voor de rest ga ik niet mee in dit ietwat flauwe gedrag. Wat ik met mijn opmerking bedoelde was: dat het voor (bijna) iedereen helder was, wat de problemen waren/zijn. Niet meer, niet minder.
Nee hoor, ik probeer gewoon te lezen wat er staat...![]()
En gezien de reacties op mijn posts hier, vond ik wel dat ik hier een punt van mocht maken. Verder ben k zelf een beetje allergisch voor iemand die in de slachtofferrol kruipt en zo kwam het op me over (suggeren dat je naief en onnozel bent, want dat ben je niet) dus vandaar dat ik dat eruit viste. de zonnebril-smiley hielp niet mee, dat geef ik ook toe.
En verder probeer ik nog steeds een dialoog aan te gaan. En in alle dialogen zullen er mensen zijn die flauw of agressief reageren. Juist dan is het de kunst om verder te praten. Is niet makkelijk trouwens, dat geef ik meteen toe![]()
Verder blijft het lastige problematiek omdat het zoveel emotie oproept, van beide kanten.. Of je daar ooit een middenweg in kan vinden zolang 1 van de 2 zich benadeeld voelt, weet ik niet..
Slachtofferrol? Moi? Jammer dat je dat ervan maakt, want zo zie ik mezelf absoluut niet. Dat je een punt probeert te maken van een dialoog voeren snap ik ook, gezien de eerdere discussie, maar mij maak je niet gek.

En inderdaad; het is een onderwerp wat een hoop emotie oproept. Ik zou willen dat ik de oplossing had en hoop dat er over een tijdje minder verdeeldheid en een hoop meer verdraagzaamheid is van beide kanten. Ik denk echter wel dat er een taak ligt voor iedereen om in gesprek te blijven... ook met het 'enge onbekende'.