Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:39

100 procent veilig zijn gaat men nooit kunnen bekomen. Nu was het land ook al op niveau en liepen er militairen rond en toch is het gebeurd.
Men kan het enkel zo moeilijk mogelijk maken maar wel rekeninghoudend met het feit dat het nog leefbaar moet zijn.
Men kan niet alle evenementen bv gaan afschaffen bv.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:43

LadyMadonna schreef:
Wat moet ik me daarbij voorstellen xles? Een a terminal? *ik vlieg nooit*

En hou nu verder? Is het te voorkomen?

Je hebt in Brussel 3 grote terminals als ik me niet vergis, A, B en T, toch? Terminals is waar de gates liggen, en van waaruit de vliegtuigen dus vertrekken. De schade van nu is berokkend in de vertrekhal aan de check-in balies, dus waar je incheckt voor je vlucht, je bagage achterlaat en iets verder ga je door grenscontrole en security. Dus de schade is niet aan de plaatsen waar de vliegtuigen vertrekken, maar wel aan het eerste punt waar je als reiziger door moet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:47

Iedereen moet daar vertrekken, het is niet een kleine zone, waar een deel van de passagiers door moeten, maar echt iedereen. Van daaruit gaan ze naar de verschillende terminals.

Wat er nu in me op komt, zou het een mogelijkheid om via een andere ingang van iedere gate, mensen binnen te laten. Dan omzeil je de vertrekhal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:48

Ik las hier een aantal pag terug iets over het medisch beroepsgeheim en dat we moeten zwijgen.

Als ik iets verdacht zie of hoor, dan meld ik het aan de directie en mogen zij het oplossen. Zo had ik ooit een bejaarde man, die al heel zijn leven kindjes lokte en als ze op zijn schoot gingen zitten, dan kregen ze een snoepje. Hij was zogezegd nooit te ver gegaan. Wel ik heb hem ook gekend toen ik kind was, een vriendin van me moest even mee en kwam nadien terug met een hele doos snoepjes. Ik ben die man dus nooit vergeten en toen we hem op zijn kamer zagen, met 2 kindjes van andere bezoekers die hij had meegelokt, hebben we dit onmiddellijk aan de directie gemeld. Helaas is er niets mee gedaan, maar sindsdien hielden we hem wel in het oog en ieder van ons was van plan om naar de politie te stappen als we bewijzen hadden dat hij wel degelijk meer deed als enkel een kind op de schoot nemen.

Dus, ja ik lap mijn beroepsgeheim aan mijn laars wanneer iemand een moord op biecht of mij over een door hem of haar geplande aanslag mee deelt als mijn oversten niets met mijn info doen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:49

En voorkomen, ik denk niet dat je dat ooit kan... Ik herinner me nog hoe het was toen ik in 2002 naar Amerika vloog, net na 9/11. Toen moest je 4 uur voor je vlucht vertrok al naar de luchthaven komen. Alle bagage (handbagage en bagage die je incheckt) werd met de hand doorzocht bij de check-in. Iedere persoon, koffer en tas werd gecontroleerd op explosieven. Aan de gate werd iedere tas en koffer ook nog eens met de hand doorzocht, alle apparaten moesten aan- en uitgezet worden om te controleren of de batterijen niet vervangen waren door springstof. Schoenen moesten uit en werden handmatig doorzocht (omdat toen iemand springstof in z'n schoenen had verstopt). Zo'n maatregelen voorkomen misschien wel dat iemand met explosieven op het vliegtuig stapt, maar helaas niet dat eender welke persoon de inkomhal binnen kan lopen en iets kan laten ontploffen... Want je kan het gebouw nog altijd vrij binnen en buiten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:02

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:14

Yasmine schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat moet ik me daarbij voorstellen xles? Een a terminal? *ik vlieg nooit*

En hou nu verder? Is het te voorkomen?

Je hebt in Brussel 3 grote terminals als ik me niet vergis, A, B en T, toch? Terminals is waar de gates liggen, en van waaruit de vliegtuigen dus vertrekken. De schade van nu is berokkend in de vertrekhal aan de check-in balies, dus waar je incheckt voor je vlucht, je bagage achterlaat en iets verder ga je door grenscontrole en security. Dus de schade is niet aan de plaatsen waar de vliegtuigen vertrekken, maar wel aan het eerste punt waar je als reiziger door moet.

Klopt, de T terminal is een verlenging van de A. De A en B is nu verbonden door de connector.

Het idee om via de gates te gaan is opzich goed, maar niet realistisch. De bagage moet nog steeds op de bagageband geraken zodat die eerst gecontroleerd en daarna geladen kan worden.
Ze zullen helaas echt eerst de schade moeten herstellen eer ze weer kunnen openen :(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:18

Als het klopt dat ze blijkbaar deels van plan waren om het vuur te openen met hun kalasjnikovs, en ook nog meer bommen te gebruiken, dan is hun plan toch een stuk de mist in gegaan...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:25

Ze wouden hier hetzelfde doen als in Parijs. In dat kader toch een beetje opgelucht dat ze hun volledig plan niet hebben kunnen doen. Het is al erg genoeg wat ze wel gedaan hebben.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:27

Ik vind die optimistische verhalen direct na zo'n gebeurtenis nooit zo bewonderenswaardig. Denk dat dat gewoon een 'overlevingsstrategie' is en dat het besef later pas komt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:57

Bagage vanaf vandaag op te halen in Brucargo
Mensen die na de aanslagen van dinsdag hun bagage achterlieten op de luchthaven Brussels Airport, kunnen die vanaf vandaag ophalen op Brucargo, in loods 722. Dat kan tot en met zondag. Dat meldt Brussels Airport Company. Het gaat voorlopig wel enkel over bagage die al in het vliegtuig geladen was, die in net gelande vliegtuigen stak, of die was achtergebleven op de tarmac. "De bagage die net ingecheckt was, ligt nog op de bagagebanden onder de vertrekhal", zegt Anke Franssen van Brussels Airport Company. "Daar kunnen we voorlopig nog niet aan."

Na de aanslagen die dinsdag rond 08.00 uur de luchthaven troffen, werden duizenden passagiers onmiddellijk geëvacueerd. Zowat iedereen van die reizigers liet daarbij bagage achter op de luchthaven.
"De bagage die in de vliegtuigen stak die net geland waren of vertrekkensklaar stonden, hebben we kunnen recupereren", zegt Anke Franssen.

"Hetzelfde geldt voor de bagage die al uitgeladen was of nog niet ingeladen was en op de tarmac zelf was achtergebleven. Die bagage kunnen de mensen nu komen ophalen, in loods 722 op Brucargo. Hier liggen al zowat 5.000 à 6.000 stuks bagage, maar er is nog een hoop meer. Die zullen we aanvoeren naargelang mensen hun bagage komen ophalen."
In de loop van donderdag zijn een aantal passagiers al gecontacteerd door de bagage-afhandelaars, maar alle informatie is ook te vinden op de website van Brussels Airport.

"De mensen kunnen hun bagage ophalen tot en met zondag", gaat de woordvoerster verder. "Eenmaal de luchthaven weer opengaat, zullen we proberen om de bagage die daar nog ligt, ook te recupereren. In ieder geval zullen we al het mogelijke doen om iedereen te informeren en ervoor te zorgen dat alle koffers terug bij de rechtmatige eigenaars raken."

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:58

El Bakraoui was onbekend voor de Nederlandse autoriteiten. Dat schrijft de Nederlandse minister in een brief aan het parlement.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:01

Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven gezien de huidige ontwikkelingen bij VenJ

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:19

Ik heb het filmpje niet eens gezien van het gillende kindje maar het plaatje en de gedachte ansich maken mij verdrietig.

Geen idee waarom mij dit zoveel meer raakt dan beelden van gewonde kinderen in Syrië bijvoorbeeld.

Misschien omdat het "wij hadden daar ook kunnen staan" gevoel nu meer overheerst. Vorige maand nog met brussel airlines naar New York gevlogen vanaf daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:25

Zoe_97 schreef:
El Bakraoui was onbekend voor de Nederlandse autoriteiten. Dat schrijft de Nederlandse minister in een brief aan het parlement.

Ik heb net op het nieuws gehoord dat hij wel bekend was in Nederland, maar niet als jihadstrijder. Dus Nederland had geen reden om hem vast te zetten o.i.d.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:29

Terreurniveau terug naar 3! Meldt VTM net heet van de naald

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:37

Lijkt mij dat je wanneer iemand word uitgezet naar een ander land je even goed na gaat kijken waarom en wat de reden is. Maar ja dat is Nederland. Maar ik geloof vd steur gewoon niet meer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:39

Ik heb ook zo mijn twijfels bij deze brief hoor. Wel erg toevallig. Als iemand twee keer in turkye wordt aangehouden ivm mogelijk verband met terrorisme en naar is willen en twee keer wordt uitgezet. En gezegd wordt waarom hij daar is teruggestuurd naar nl. En dan niets weten hier. Tsja. Hoe onwaarschijnlijk of het hele nederlandse immigratie beleid is zo brak als wat. Aantoonbaar alleen nu dan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:44

T zou wel wat ingewikkelder zijn.
Als men zo'n syriestrijder tegenhoud, hadden ze normaal hem moeten vastzetten en niet gewoon moeten terugsturen naar een land van keuze.
Dat heeft Turkije niet gedaan.

Heb daarjuist het nieuws gezien en was toch geschokt dat bepaalde mensen in Molenbeek nog altijd niet kunnen toegeven dat die mannen die aanslag hebben gepleegd. Zelfs als de journalist er op nadrukt dat het wel zeker is dat die mannen het gedaan hebben. Zeggen zij dat dat is wat men ons wilt doen geloven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:46

Station Arnhem ontruimd vanwege verdachte koffers. Kom net van t station vandaan toen was er nog niks gelukkig. Zal waarschijnlijk weer vals alarm zijn maar was ook extra security iedereen staat weer helemaal op scherp, al is de kans dat er direct weer iets gebeurd natuurlijk nihil.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:46

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... te-koffers

Hopelijk loos alarm
Ik vermoed ook niet dat ze zo snel weer toeslaan er zit een hele organisatie achter lijkt me
En alles en iedereen is allert denk dat ze wachten tot het weer n beetje "gaat liggen" en dan hun slag staan
Nu zouden ze relatief sneller opvallen

Blij voor de mensen die hun bagage kunnen ophalen
Hopelijk volgt de rest snel

Over beroepsgeheim gesproken
Ik vind dat als je weet waar een terrorist zich bevind of je nu arts of advocaat bent dit min of meer verplicht bent om te melden
Het is een bedreiging voor het volk levens gevaarlijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:49

O dat is dichtbij. Hopelijk idd loos alarm. Maar iedereen staat nu natuurlijk echt vol in alarm. En gekken die voor de grap en tasje achterlaten heb je natuurlijk altijd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:57

Abdeslam wou scenario zoals in Parijs

VTM NIEUWSDe arrestatie van Salah Abdeslam heeft mogelijk een veel erger scenario voorkomen bij de aanslagen dinsdag. “Uit speurdersbronnen horen we dat er nog een derde commando ging ingezet worden om toe te slaan in Brussel. Die zou een schietpartij zoals in Parijs als doel gehad hebben. Abdeslam zou daar deel van uitgemaakt hebben”, zegt VTM NIEUWS-journalist Faroek Özgünes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:59

Zieke griezels zijn het ook. Hoe moet je hoofd in elkaar zitten als je hier serieus over kunt nadenken? %)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:01

Het is vooral ook zo laf: "Kijk hoe ik jullie neerschiet zonder dat jullie je kunnen verweren."

Moet je 'n echt vent voor zijn...