Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:03

Bang zijn is ook normaal. Ik moet ook zeggen dat ik grote stations en evenementen vermijdt :o

Maar het gaat vooral om de gevolgen van de angst; grenzen sluiten, haat tegen vluchtelingen, haatdragende facebooksites, haatzaaiende politici, Nederland splijt in tweeën. En juist dát is gevaarlijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:06

LadyMadonna schreef:
Precies loretta, maar dat mag je dus niet zeggen/voelen/doen, want dan geef je ze hun zin. Dat wordt hier misschien niet zo letterlijk gezegd (mijn bericht was dan ook geen aanval op jou cowboy),

Ah, dank u.

LadyMadonna schreef:
maar er is meer media dan bokt.nl

https://www.youtube.com/watch?v=p8jKFJsXWpM :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:34

verootjoo schreef:
Bang zijn is ook normaal. Ik moet ook zeggen dat ik grote stations en evenementen vermijdt :o

Maar het gaat vooral om de gevolgen van de angst; grenzen sluiten, haat tegen vluchtelingen, haatdragende facebooksites, haatzaaiende politici, Nederland splijt in tweeën. En juist dát is gevaarlijk.

Als ik op een groot station moet zijn zal ik daar nog wel zijn. Ik zal daar nu echter niet meer onnodig blijven hangen. E en onbevangen genieten van de piano muziek of even ontspannen wat eten op het station is er niet meer bij. Maar ook in de trein zelf denk je toch even wat anders na. En grote evenementen waar het loei druk is zul je mij voorlopig ook echt even niet zien.
Maar in principe kan het overal gebeuren.

Maar wat je zegt is helemaal waar. Het lijkt er steeds meer op dat Nederland in tweeën splijt. En eigenlijk is dat al voor een deel gebeurt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:52

Ik volg geen twitter en lees ook weinig nieuws. Dus ik ben nu niet bang voor een aanslag. Je kunt wel bang worden, maar je doet er niks aan. We zitten elkaar alleen maar op te stoken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:58

Zoals een verslaggever bij het stadion in hannover net zei: ik ben niet bang voor een aanslag want er is heel veel man op de been, maar ik ben alsnog wel bang dat iemand in paniek raakt.

Je kunt misschien niet bang zijn,maar zoals je zag bij de damschreeuwer als er iets gebeurd wat niet voorspelbaar is verpletteren we alles om weg te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:00

Tuurlijk. Maar dat doen we sowieso.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:11

moonsparkle schreef:
Zoals een verslaggever bij het stadion in hannover net zei: ik ben niet bang voor een aanslag want er is heel veel man op de been, maar ik ben alsnog wel bang dat iemand in paniek raakt.

Je kunt misschien niet bang zijn,maar zoals je zag bij de damschreeuwer als er iets gebeurd wat niet voorspelbaar is verpletteren we alles om weg te komen.

Dat is een heel goed voorbeeld. Als er zo'n damschreeuwer was geweest ver voor 9/11 had iedereen de schouders opgehaald en was er nooit iets gebeurd.
inmiddels zijn we er aan gewend geraakt om in een opgehitste maatschappij te leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:24

Zojuist binnen via NOS:

Oefenduel Duitsland - Nederland afgelast

De oefenwedstrijd tussen Duitsland en Nederland is afgelast. OP last van de politie kan het duel niet doorgaan. Het stadion in Hannover wordt op dit moment ontruimd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:28

Lees nu op Twitter dat er een verdachte koffer aan is getroffen, het lijkt te gaan om een valse bommelding maar de wedstrijd is vooralsnog afgelast. Is nog niet bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:31

Het stadion is ook ontruimd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:32

Resistance schreef:
Het stadion is ook ontruimd.

Zijn ze mee bezig ja, een agente meldt dat het om 'concreet gevaar' gaat

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:34

Lees op twitter dat de politie mensen opdraagt bij het stadion weg te gaan en niet te blijven stil staan. Bizar hoor. Hopelijk loopt het allemaal los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:35

Het verdachte pakketje blijkt van eerder op de avond te zijn, toen is de ingang een tijd gesloten geweest. Er staan nu honderden politieauto's en agenten met machinegeweren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:37

Ik krijg er de kriebels van!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:39

OOoh jongens.. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:43

Ik zei al tegen mijn hubbie: afleidingsmanoeuvre, vanavond knalt het elders in de regio Hannover?

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:46

volgens het nieuws op de radio is er echt sprake van iets ernstigs, het gaat dus niet alleen om die verdachte koffer eerder op de dag

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:46

De angst is er in ieder geval. Hopelijk inderdaad onterecht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:48

Schijnen verdachte mensen rond te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:49

kimberleyepe schreef:
volgens het nieuws op de radio is er echt sprake van iets ernstigs, het gaat dus niet alleen om die verdachte koffer eerder op de dag

Klopt, het gebeuren om de koffer is eerder gebeurd.

Het schijnt te gaan om een rustige, maar extreem haastige ontruiming. Mensen weten niet wat er aan de hand is en raken nog niet volledig in paniek, maar er wordt wel flink druk achter gezet door de politie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:51

Vanavond word er in een soort theater vlak bij mij een lezing gehouden door een meneer. De hele straat is afgezet en ik kon nergens door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:52

Pft.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:55

Politie heeft er net een persalarm uit gegooid, concreet gevaar voor heel Hannover

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:58

Oh jeetje wat heftig weer dit. Ik zit in de bus dus ik volg even mee via bokt...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:00

Emmaa_ schreef:
Politie heeft er net een persalarm uit gegooid, concreet gevaar voor heel Hannover

De schrik bij de autoriteiten zit er ook goed in. En dat zal wel niet voor niets zijn.
Zij weten meer dan wij. Wel bizar dat het stadion op het allerlaatste moment ontruimt moet worden.
Hopelijk gebeurt er niets ernstigs.