verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:46

Weer generaliserend.....
Niet elke vluchteling is goed, niet elke vluchteling is slecht....

Punt blijft: ze zijn er nu eenmaal....
Je kan ze niet op straat laten, dus moet je ze wel opvangen.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:04

Ja en nog velen met mij...
Wellicht ik maar al te goed weet je deze mensen uit deze totaal andere cultuur hier niet tevreden KAN stellen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:11

:?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:51

Ik denk in twee groepen..de groep die zich rustig houdt en afwacht, die heeft genoeg beschaving om te willen en de groep die nu al amok veroorzaakt, die snappen het niet en die groep verpest het voor de rest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:25

En die rel groep moeten ze direct het vliegtuig opzetten en naar de vluchtelingen kamp in de regio brengen.
Dat wordt dan ook snel genoeg door verteld naar hun land genoten.
Misschien dat dat al filtert als ze weten dat je als reller terug naar start gaat ipv de kalver straat.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:45

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:17

Dit geeft wel goed weer wat ik eerder in het topic bedoelde met dat ik het dubbel vindt. Het is een tekst van iemand op Facebook en gaat inmiddels al aardig in de rondte.

ENG..

Dat er mensen zijn die vinden dat asielzoekers mogen verzuipen, vind ik eng. Maar dat er mensen zijn die in het Arabisch posters met “welkom” voor de ramen hangen en ze doodknuffelen, vind ik ook eng.
Dat een gesjeesde kunstenaar in zijn uppie Zwarte Piet kan verneuken vind ik eng. Maar dat er mensen zijn die vinden dat alle zwarten moeten oprotten vind ik ook eng
Dat islamitische asielzoekers christenen afmaken in AZC’s vind ik eng. Maar dat een geblondeerde limbo op 34 zetels staat vind ik ook eng.
Dat er mensen zijn die alle asielzoekers over één kam scheren, vind ik eng. Maar dat onze wet uithuwelijken van kinderen niet aan kan pakken, vind ik ook eng

Dat ik wellicht over 15 jaar wakker wordt gemaakt door minarettengejank vind ik eng. Maar dat er moskeeen in de fik gestoken worden, vind ik ook eng.

Grenzen dichtgooien vind ik eng. Maar een asielzoeker die een crimineel delict pleegt niet het land uit kunnen zetten, vind ik ook eng.

Asielzoekercentra zien als één brok ellende vind ik eng. Maar asielzoekers die het er vinden stinken en weglopen vind ik ook eng.

Op sociaal media alle opruiende Hoaxen voor zoete koek slikken en delen vind ik eng.
Maar álles bagatelliseren met een geitenwollensokken smile, vind ik ook eng

Dat er tweestrijd in mijn hoofd is, vind ik eng. Maar dat er in heel politiek Nederland geen enkele leider in staat is, om met gezond en sociaal verstand en daadkracht de zaken te regelen en een duidelijke visie op de toekomst heeft om de tweestrijd in ons land te beteugelen, dat….. dat vind ik pas echt eng.

Haat-reacties gooi er er gelijk af. Die vind ik ook eng.

(Voor de liefhebbers die het niet eng vinden, delen mag.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:02

En omdat er niemand van de regering daadkrachtig op treed heeft die blonde zoveel stemmen.
Gaat hij wel daadkrachtig zijn.
Nee ook niet maar voor mij is een stem op hem laten zien dat ik het huidige beleid beu ben en heb ik spijt nooit eerder op hem gestemd te hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:21

En stel nou dat 75 % zo denkt en hij wordt premier?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:21

Dan wordt het nooit slechter dan dit pinokkio beleid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:29

LadyMadonna schreef:
En stel nou dat 75 % zo denkt en hij wordt premier?

Dan nog is hij democratisch gekozen :j

Geert Wilders werd laatst uitgehoond door de rest van de kamer tijdens de algemene beschouwingen....weet je waarom?Omdat hij voor de Nederlanders opkwam.Meer dan de helft van de Nederlanders wil namelijk helemaal geen asielzoekers in Nederland.
Daar staat Geert namelijk voor....

Ja,ik stem ook op hem.En ik vind ook dat de mensen geholpen moeten worden.Maar dan wel de echte vluchtelingen.Niet de ontevreden mensen met veel noten op hun zang,die de voorzieningen te min vinden.Dat zijn in mijn ogen geen mensen die niets meer hebben.Want dan ben je namelijk blij met alles en vooral met het feit dat je veilig bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:52

bruintje123 schreef:

:') hij roept heel veel dingen die niet kunnen alleen populistisch gelul. Ergens hoop ik dat ie het vier jaar mag proberen alleen al om zijn stemmers die echt denken dat hij het wel ff anders gaat doen op hun neus te laten kijken. Wilders is goed in oppositie voeren maar puntje bij paaltje kan hij het niet en dat hebben we al eerder gezien.

De andere partijen moeten eens wakker worden, want tussen hun vluchtelingenbeleid en de wens van t volk zit wel een verschil. Er zit wat dat betreft poep in hun ogen en ze doen zeer weinig om te informeren of reële angst weg te nemen. Alleen van de SGP hoor ik sterke geluiden, maar ja hun overige beleidspunten vind ik drie keer niks :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:50

Opinipeilng is nu pvv en vvd...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:10

Sammie schreef:
bruintje123 schreef:

:') hij roept heel veel dingen die niet kunnen alleen populistisch gelul. Ergens hoop ik dat ie het vier jaar mag proberen alleen al om zijn stemmers die echt denken dat hij het wel ff anders gaat doen op hun neus te laten kijken. Wilders is goed in oppositie voeren maar puntje bij paaltje kan hij het niet en dat hebben we al eerder gezien.

De andere partijen moeten eens wakker worden, want tussen hun vluchtelingenbeleid en de wens van t volk zit wel een verschil. Er zit wat dat betreft poep in hun ogen en ze doen zeer weinig om te informeren of reële angst weg te nemen. Alleen van de SGP hoor ik sterke geluiden, maar ja hun overige beleidspunten vind ik drie keer niks :')

niet vergeten waarom Wilders toen de stekker uit het kabinet heeft getrokken.Als gedoogpartij,dat kwam omdat het CDA zijn afspraken niet nakwam.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:04

Tot nu toe heb ik in dit topic alleen mee gelezen omdat ik er moeite mee heb om over dit onderwerp een mening te vormen. De media vind ik zeer eenzijdig berichten en ik heb vooral medelijden met de mensen die niet de financiële middelen hadden om te vluchten. Die zitten daar nog in de ellende, kunnen geen kant op en wie helpt die mensen?
De mensen die hier nu komen of al zijn waren al veilig.

Hier lees ik dat mensen ook zouden gaan voor een land waar ze een toekomst op konden bouwen als ze Nederland moesten ontvluchten. Prijs jezelf rijk dat je die (financiële) mogelijkheden hebt om naar een ander land te vluchten.
De ouderen, chronisch zieken of mensen met een laag inkomen kunnen dat niet en zo zal het in Syrië ook zijn. Die mensen hebben de hulp het hardste nodig en zouden waarschijnlijk enorm dankbaar zijn voor een droge korst brood, zoals mijn ouders dat waren in de tweede wereldoorlog. Dat vind ik zo triest en daarom kan ik ook best verdrietig worden als ik lees dat de vluchtelingen onze opvang niet goed genoeg vinden.
En het maakt mij ook ongerust.

Van dit bericht word ik ook niet vroljker:
http://nieuws.tpo.nl/2015/10/03/duitse- ... de-sharia/

Oorlogsslachtoffers helpen wil iedereen die maar een beetje menselijkheid in zich heeft, maar ik begin mezelf af te vragen wie we helpen en waarmee we ze helpen.
En ik ben ook heel bang dat we straks een regering PVV/VVD gaan krijgen, daar gaat iedereen spijt van krijgen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:28

Helemaal met je eens harbourlight, helemaal.

@sammie, nee ik denk ook niet dat Wilders het kan, daarom ook nooit eerder van mij een stem gehad.
Maar wat er nu zit kan het duidelijk ook niet. Dan dat maar duidelijk maken met mijn stem.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:12

Europa zit okk niet op een lijn en dat zullen ze wel moeten gaan worden...niet alle landen zijn nl voor en doen mee met de onbezonnen gekte van Merkel...die duidelijk met een raar ideologisch idee zit als Oost Duitser..
Als ze graag humanitair wil zijn, stuur dan je miljarden naar de buurlanden die uitpuilen, bouw daar in die zandvlaktes grootscheepse chaletwijken met scholen, ziekenhuizen, winkels en laat de vluchtelingen dat daar met hulp van het Rode Kruis inrichten en werken...
Doe je selectie daar en selecteer de mensen die een aanwinst zijn voor Europa en versoepel, desnoods door emigratieregels, desnoods door loting zodat mensen een lot trekken om naar Duitsland, Nederland of toch Hongarije te laten komen, geef ze dan het recht desnoods via baanwisseling wederom te emigreren, net zoals wij dat moeten doen binnen Europa..geef ze een Europees paspoort waardoor ze eventueel met hulp weer terug kunnen...dus een aparte status met op afwachting van, maar dan kunnen ze veilig aan hun toekomst bouwen.

Als wordt gezegt dat Syrie welvarend is/was, dan is dat het ook zo weer, immers de kennis is er om het tot dat niveau te brengen...het is geen intwikkelingsland zoals Eritrea..

Als het geld wat er hier in gepompt wordt, hoort daar bij de echte oorlogsslachtoffers te komen, de uitgehongerden, de zieken, de gewonden, de vrouwen met kinderen....onderwijs in aparte klassen de cultuurverschillen voor die genen die willen emigreren, dan weten ze wat ze te wachten staat, dan weten ze hoe de wetgeving in elkaar zit en dat niets voor niets is...dat ieder zijn geloof heeft maar binnen de grens van een Westerse cultuur en dat daar wetgeving geldt die dat beschermd.

Dan zijn we goed bezig...

De Afrikaanse landen is een ander verhaal...die buurlanden moeten met de juiste ontwikkelingshulp tot ontplooiing MET de bevolking die vlucht en er al woont op gang gebracht worden tot een handelsland..de zon, dus energie hebben ze al, goedkoper kan het niet...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:04

Sammie schreef:
bruintje123 schreef:

vier jaar red hij niet..
hij is machtswellustig en houdt van roeptoeteren..

als hij ooit premier wordt, dan geef ik het nog geen half jaar voordat het kabinet valt, door zijn eigen 'remi' houding.
omdat hij eigenhandig dan wel even dingen zal willen regelen..
of het roeptoeteren en verbaal meppen niet kan afleren.

daarnaast is hij ook te grote vriendjes met bepaalde rechtste partijen en personen in europa.. En als die banden dan ineens strak worden aangehaald.. dan is de helft van de roeptoeter volgers bang dat er gebeurd wat ze altijd stellig hebben ontkent en dan zoeken ze een nieuwe verlosser die voor hen op de baricaden gaat staan en roept hoe slecht we het allemaal wel niet hebben.

ben ook benieuwd hoe zijn achterban het gaat vinden, dat al die maatregelen dan betaald worden met geld dat ook naar zorg of onderwijs had kunnen gaan. want reken maar dat er ineens dan enorme budgetten verlangt worden voor veiligheid, beveiliging en anti immigranten maatregelen. En wie gaat dat betalen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:07

en wie gaat nu die asielzoekers betalen?Dat geld moet ergens vandaan komen vermoed ik.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 16:50

Even compleeto of topic,maar vraag me in mijn overpeinzingen in eens af,wie van die genen die ouderenzorg etc bij dit vraagstuk betrekken hun oude opoe in dr rolstoel op een zonnige dag mee uit nemen,of een ziek familielid zouden verzorgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:02

mijn oma heb ik met regelmaat bezocht toen ze nog leefde, ze woonde helaas op 200+ kilometer afstand, dus niet zo vaak als ik had gewild.
lekker mee uit eten genomen tot dat niet meer ging.
de ene keer in het bos met uitzicht op een meertje
een andere keer aan zee.

toen dat niet meer ging, lekker een rondje wandelen en daarna in het zonnetje bij het bejaardentehuis/verzorgingstehuis. of op zondag een keertje met haar naar de kerk (zij wilde dat erg graag, ik ging eigenlijk alleen naar de kerk, om oma mee te nemen hehe)

mijn ouders, zal ik dat nooit voor 'hoeven' doen, inmiddels heb ik geen ouders of grootouders meer.

ik betrok het erbij, omdat er vaak gekift wordt dat er geen geld/hulp naar vluchtelingen etc mag, omdat we het al zo vreselijk slecht hadden..

maar ik snap je overpeinzing papagroom.. velen vinden zorg en ouderenzorg een 'recht' linksom of rechtsom moet daar geld voor komen. ongeacht of het er is, men geeft een euro in gedachten wel 10x uit.. Het normaalste echter, voor je ouderen zorgen, er aandacht aan geven, er tijd voor vrij nemen.. dat vinden wij helemaal niet zo normaal. dat is zorg van de overheid. Heb daar wel vragen over gehad toen ik langere tijd in azie rondreisde.. men vond dat zo abnormaal en vreemd, dat wij onze zieken en ouderen opbergen en het aan de staat overlaten om hen te verzorgen (evenals men het raar vond dat het normaal was dat je geld krijgt van de staat als je ziek bent of geen werk hebt)..

We leunen allemaal sterk op iets waarvan wij denken dat het gewoon is, of ons recht is.. maar slechts mogelijk is doordat wij een tijd in welvaart hebben geleefd. hierdoor vinden we het helaas ook normaal om verantwoordelijkheden (als je ze zo zou mogen noemen), zoals aandacht voor de ouderen, ook als staats aangelegenheid te zien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:26

Niet iedereen kan voor zijn ouderen zorgen, je zal maar een ouder hebben die extra zorg nodig heeft, ook aandacht en je werkt 40 uur, hebt 2 uur reistijd per dag, zelf een hoop werk thuis...hoe combineer je dat? Je haalt je moeder in huis, mensje zit heel de dag alleen en eet mee met de pot, was wordt gedaan en in de avond mag ze of op jaar kamer haar eigen programma's kijken of ze kijkt mee met wie de macht in handen heeft(zapper). Eenzaam en saai leven dus.

Sommige ouderen willen graag zelfstandig blijven wonen tussen de oude besjes om hun heen en hebben bv graag thuiszorg in de vorm van schoonmaken en een praatje, sommigen hebben medicijnen nodig en moeten geholpen worden met wassen en aankleden, kunnen amper nog lopen maar willen graag toch thuis zijn...de oudjes helpen elkaar ook als ze in seniorenwoningen bij elkaar wonen, dan hebben ze loopjes en hun eigen gesprekken. En al die oudjes die geen kinderen (meer) hebben?

Dat moet gesubsidieerd worden vind ik, is een stukje waardigheid...
Overigens zijn er zat die wat graag naar een bejaardentehuis willen, lekker met elkaar zijn, kaarten, spelltjes doen, kletsen, hoeven niet meer te koken en hebben gezelligheid...maar ook dat is niet makkelijk meer om in te komen...allemaal bezuinigingen....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:25

Iedereen met een beetje menselijkheid zal familie en of vriemden helpen als die hulp nodig hebben. Niet iedereen kan 24/7 helpen maar alle kleine beetjes helpen.

Jammer dat je zo off topic gaat PG, het zou interessanter zijn als je je mening zou geven op het artikel van de dominee. :-)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:19

Het hele topic is inmiddels of topic harbour light....in de op kun je lezen dat het mij gaat om hoe je omgaat met tegenstrijdige gevoelens....mijn opmerking is dus relevanter als dat je zou zeggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:32

Ik lees vaak: "meer dan de helft vd de Nederlanders wil de vluchtelingen hier niet". Nu ook weer, Geerke, hoe kom je aan die cijfers, is er gedegen onderzoek naar gedaan, of ..?