Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:En een rechter ook niet als die politieman 'm niet binnen brengt.
Snorlex schreef:Maar het is toch ook logisch dat een beroep met meer studiejaren en verantwoordelijkheid meer verdient?
Dat is toch niet oneerlijk?
Citaat:Ik kijk dan ook niet neer op een monteur omdat ik "hoogopgeleid ben en meer verdien".
Ayasha schreef:Wordt een rechter niet al gecompenseerd voor zijn studeren doordat ie niet in de vuurlinie staat zoals die politieman en over het algemeen aangenamere uren heeft?
Ayasha schreef:Dus waarom zou je de ene hoger waarderen in financiën dan de andere terwijl elk beroep z'n voor en nadelen heeft. Daarop baseer je je keuze, daarop en of je de mogelijkheden hebt. Maar waarom zou er zo'n gigantisch verschil moeten zijn tussen een poetsvrouw en een rechter terwijl die rechter waarschijnlijk nooit zou gaan poetsen en die poetsvrouw waarschijnlijk nooit rechter zou kunnen worden.Maar we hebben ze toch echt allebei nódig.
Maar toch kan die poetsvrouw amper leven van 40 uren werken en heeft die rechter het prima voor mekaar.
Wat heeft die poetsvrouw misdaan? Waarom wordt die niet beloont voor haar werk? Omdat ze minder lang gestudeerd heeft? Omdat ze minder waard is?
Weet je wat, vergeet die poetsvrouw! Neem de vuilnisman. Waar zouden we zijn zonder die mannen? Toch worden ze veel minder beloont dan een advocaat of een rechter... Terwijl het een rotjob is die ook gedaan moet worden. Waarom? Hebben we geen vuilnismannen nodig? Waarom is hun bijdrage aan de maatschappij blijkbaar minder dan die van een rechter of een advocaat?
Ayasha schreef:cavaletti; Lol, Jij bent wel de juiste persoon om dat te zeggen ja.
Overigens wil ik even duidelijk maken dat ik me niet aangesproken voel in die zin dat ik denk dat ik onrechtmatig een uitkering heb. Maar ik hoop wel dat je begrijpt dat mensen geneigd zijn om in het algemeen mensen met een uitkering bij voorbaat op die manier te benaderen wat je nu niet bepaalt een aangenaam gevoel geeft.Sterker nog, zelfs de mensen die beslissen of je al dan niet een uitkering mag krijgen behandelen je het gehele onderzoek alsof je liegt of op zijn minst overdrijft.
En nee joman; als ik geen man had dan zou ik geen paarden kunnen betalen.
Joman schreef:Ayasha schreef:cavaletti; Lol, Jij bent wel de juiste persoon om dat te zeggen ja.
Overigens wil ik even duidelijk maken dat ik me niet aangesproken voel in die zin dat ik denk dat ik onrechtmatig een uitkering heb. Maar ik hoop wel dat je begrijpt dat mensen geneigd zijn om in het algemeen mensen met een uitkering bij voorbaat op die manier te benaderen wat je nu niet bepaalt een aangenaam gevoel geeft.Sterker nog, zelfs de mensen die beslissen of je al dan niet een uitkering mag krijgen behandelen je het gehele onderzoek alsof je liegt of op zijn minst overdrijft.
En nee joman; als ik geen man had dan zou ik geen paarden kunnen betalen.
Dan verdient jouw man genoeg om paarden te kunnen betalen. Meerdere zelfs.
Terwijl de toiletjuffrouw om de hoek dat waarschijnlijk niet kan. Dat is toch oneerlijk?
Ayasha schreef:Joman schreef:
Dan verdient jouw man genoeg om paarden te kunnen betalen. Meerdere zelfs.
Terwijl de toiletjuffrouw om de hoek dat waarschijnlijk niet kan. Dat is toch oneerlijk?
Mijn man is zelfstandige.Die legt dus ook meer dan genoeg af en heeft verder geen voordelen, wordt hij ziek, is het voor eigen rekening al is hij daar op voorbereid met een verzekering maar ook die is stukken duurder dan die van een toiletjuffrouw.
fique schreef:Nou heeft iedereen het over de luxe van een paard houden, maar volgens mij komt het nog vaker voor dat mensen met een uitkering begint aan kinderen. Dat kost ook veel geld.
Ayasha schreef:Maar als je dat kind hebt is terugsteken zo onhandig... En verkopen mag ook al niet... Wat dan?
Ayasha schreef:Het zijn er vier.![]()
en tuurlijk kiest hij daar voor. Hij zeurt ook niet over dat anderen geld krijgen die minder werken. Mijn man doet fysiek veel zwaarder werk dan menig politieman en zou hij niet zelfstandig geworden zijn zou hij voor datzelfde werk beduidend minder binnen krijgen dan de gemiddelde politie-man. Politieman kan je nu niet op zelfstandige basis doen natuurlijk dus daar wordt het moeilijk te vergelijken...Dus kan ik alleen maar loos gaan redeneren (en jij ook want het is een fictieve situatie ) Maar zou de politieman gelijkaardige uren doen als mijn man op gelijkaardige basis zou ie waarschijnlijk wel icm een minimuminkomen vier paarden kunnen onderhouden.
Snorlex schreef:Ja het is inderdaad een keuze, een afweging die je maakt.
Maar is het daarom oneerlijk dat de ene meer verdiend dan de ander?
Is het oneerlijk dat mensen een verschillend intelligentieniveau hebben?
Is het oneerlijk dat mensen opgroeien in een familie waar alles voor ze betaald wordt en andere niet kunnen studeren omdat er geen geld voor is?
Alles is oneerlijk. Zo is de wereld.
Je kunt er op twee manieren mee om gaan:
1. doen wat je kunt binnen je eigen capaciteiten en daar je geluk zoeken
2. sneu in een hoekje zitten en wijzen naar anderen