De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:49

Omdat de niet Wilders stemmer met zijn gekozen dito partij de geluiden van de teleurgestelde kiezer en inwoner gehoor kan geven door op duidelijke manier de problemen bespreekbaar te maken.

Hierdoor wordt GW de wind uit de zeilen gehaald.

Ipv gaan we zeveren over zaken die nu niet aan de orde zijn om nog meer te bezuinigen...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:16

fransje23 schreef:
Nee maar wel van handel, in goederen maar ook in kennis. Al staat dat laatse door de bezuinigingen op het onderwijs toch enigzins onder druk.

Maar er wordt wel degelijk gehandeld met Marokko, ook als is het niet een de belangrijkste handelspartners.
http://www.rvo.nl/onderwerpen/internati ... elscijfers

Bedenk dat een land als Indonesie ook een overwegend moslim-bevolking heeft.

Indonesië is een stuk belangrijker voor de Nederlandse handel dan Marokko. Op de lijst met belangrijke handelspartners staan nog wel meer landen waar de bevolking in meerderheid moslim is. Ik denk zelf dat Wilders veel meer inhoudelijke tegenstand zal krijgen als hij het in zijn hoofd haalt om belangrijke handelspartners tegen het zere been te gaan schoppen. Zelfs als zijn collega-politici dan hun mond zouden houden, zou vanuit het bedrijfsleven snel druk gezet gaan worden. Maar goed, Wilders is in zijn eentje nog veel opportunistischer dan de rest bij elkaar, dus ik vermoed dat hij mij niet nodig zal hebben om te bedenken dat beledigende uitlatingen over (landgenoten met wortels in) landen die ons ons dagelijks brood bezorgen zijn belang niet zullen dienen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:22

maura schreef:
Maar goed, Wilders is in zijn eentje nog veel opportunistischer dan de rest bij elkaar, dus ik vermoed dat hij mij niet nodig zal hebben om te bedenken dat beledigende uitlatingen over (landgenoten met wortels in) landen die ons ons dagelijks brood bezorgen zijn belang niet zullen dienen.

Wat zijn uitspraken misschien juist nog wel kwalijker maken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:42

russel schreef:
Omdat de niet Wilders stemmer met zijn gekozen dito partij de geluiden van de teleurgestelde kiezer en inwoner gehoor kan geven door op duidelijke manier de problemen bespreekbaar te maken.

Ipv gaan we zeveren over zaken die nu niet aan de orde zijn om nog meer te bezuinigen...

Dat begrijp ik niet, heeft mijn stem op Groen Links meer invloed op de samenleving dan de stem van X op Wilders?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:12

russel schreef:

Ik vraag mij nog steeds af of GW werkelijk problemen bespreekbaar maakt? Of lijkt het zo omdat hij heel hard roept dat hij dat doet en daarmee meteen de aandacht afleid?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:15

hij benoemt de problemen...iets wat 30 jaar geleden,en recenter not done was.
Dat is al heel wat....want als je als politiek de problemen niet durft of wil benoemen is er helemaal geen opening naar een eventuele oplossing.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:26

geerke schreef:
Dat is al heel wat....want als je als politiek de problemen niet durft of wil benoemen is er helemaal geen opening naar een eventuele oplossing.

Wat een onzin, wat benoemd hij dan als probleem? Marokkanen?
De andere partijen lijken misschien grijs en sommigen kunnen erg goed om de hete brei heen banketstaven (CDA wmb) maar zo zijn ze lang niet allemaal. Ik vind bijvoorbeeld zeker dat D66, PvdD, Groen Links en CU problemen wel degelijk benoemd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:36

Nikass: vergeet vooral ook de SP niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:47

Jaaa wilde niet persé iedereen noemen, maar klopt. En wat ik erg waardeer aan de sp is hun concrete werk op straat en in jongeren centra ed. Daar kan GW nog wat van leren ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:51

SP mag best wat vaker genoemd worden vind ik eigenlijk. Ze doen behoorlijk wat werk, maar het komt niet in de media, en het wordt daardoor flink ondergewaardeerd. (En wie 'je hebt het niet van mij' van Joris Luyendijk heeft gelezen snapt ook waarom.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:57

Die ken ik nog niet, ga ik es lezen :)
Wat ik heel leuk vond is toen ik jaren terug de SP eens belde met een vraag, Harry van Bommel de telefoon opnam en me vriendelijk te woord stond. Dat vond ik wel een stukje "dichtbij de kiezer" zeg maar :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:03

Geeft echt enorm veel inzicht, dus zeker doen :j (En het is een heel bescheiden boekje, dus heel goed te doen.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:11

Staat genoteerd :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:31

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:32

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:33

Ik mis de grap denk ik..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:12

geerke schreef:

Ik geloof daar dus niet zo heel erg in. Het is ook opgeklopt doordat het steeds opgenoemd wordt zodat dingen bijna wel waar lijken.

Shadow0 schreef:
SP mag best wat vaker genoemd worden vind ik eigenlijk. Ze doen behoorlijk wat werk, maar het komt niet in de media, en het wordt daardoor flink ondergewaardeerd. (En wie 'je hebt het niet van mij' van Joris Luyendijk heeft gelezen snapt ook waarom.)

De SP kan je tenminste ook niet veroordelen als zakkenvullers! :)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:35

Tja, maar stel je verhuizing wordt betaald, je krijgt tot je dood 650 euro per maand, dan leef je thuis als god in Frankrijk, geen discriminatie meer, geen cultuur problemen meer, taalproblemen, geloofsproblemen, sollicitatieplicht, melding sociale dienst elke maand en ...... Geen.....Wilders en Wildersaanhangers..

Maar wel 2 talig, dus ook nog eens perspectief op handeltje met Nederland en Belgie, misschien wel 3 talig als de Franse taal er ook nog in zit.....en dat bovenop de nooit te controleren maandelijkse premie.... :D

Nou ik zou het wel weten hoor! Altijd mooi weer en alleen maar leuke mensen om mij heen......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:38

russel schreef:
Tja, maar stel je verhuizing wordt betaald, je krijgt tot je dood 650 euro per maand, dan leef je thuis als god in Frankrijk, geen discriminatie meer, geen cultuur problemen meer, taalproblemen, geloofsproblemen, sollicitatieplicht, melding sociale dienst elke maand en ...... Geen.....Wilders en Wildersaanhangers..

Maar wel 2 talig, dus ook nog eens perspectief op handeltje met Nederland en Belgie, misschien wel 3 talig als de Franse taal er ook nog in zit.....en dat bovenop de nooit te controleren maandelijkse premie.... :D

Nou ik zou het wel weten hoor! Altijd mooi weer en alleen maar leuke mensen om mij heen......

Maar je kinderen en eventuele kleinkindere blijven in Nederland wonen.
of je hebt bepaalde medische zorg nodig?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:58

russel schreef:

Wegpesten is geen beleid!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:41

Waarom moeten alle Marokkanen nu ineens een oprotpremie???

Heel gek, soms zit er gewoon een bij die tussen Henk en Ingrid (intussen gescheiden maar wegens coouderschap zelfde straat) woont, gezellig samen met hen caravans staat te wassen voor de voordeur. Soms heeft Henk een handeltje waar Ahmed wel interesse in heeft, soms heeft Ahmed een handeltje waar Henk wel wat mee kan.
Bij de voetbal zijn ze natuurlijk voor hun eigen clubs wat de straat wel opfleurt, die Marokkaanse én Nederlandse kleuren.

Jeffrey en Kader spelen vaak samen, slaan elkaar in de speeltuin een blauw oog maar ach.... Oh, jee, daar komen de moeders van Jeffrey en Kader.... De buurt trekt zich terug in bange verwachting. Vitrages bewegen slinks.
De moeder van Jeffrey roept dat Kader een vuile, agressieve K U T marokkaan is... Kaders moeder roept fluks dat zij een Grote Racist is!!!!!

En terwijl de vaders nog gezellig samen voetbal kijken, de een met een biertje, de ander met een kopje thee, weten de moeders de hele straat in twee kampen te verdelen. Jeffrey en Kader krijgen opdracht NOOIT meer met elkaar te spreken, laat staan spelen. De kiem voor jeugdbendes is gelegd: de blanke Tokkies en de K U T Marokkanen.

Russel, je had gelijk. Er is geen Marokkanenprobleem. Er is een Wijvenprobleem.

Wie geeft mij 650 euro per maand tot mijn dood zodat ik lekker in de Marokkaanse zon kan gaan zitten? :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:48

Electra63 schreef:
russel schreef:

Maar je kinderen en eventuele kleinkindere blijven in Nederland wonen.
of je hebt bepaalde medische zorg nodig?

Ze hebben daar echt wel ziekenhuizen, en kinderen en kleinkinderen, het is 3 a 4 uur vliegen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:10

Jemig, al was het het paradijs zelf. Als lje als and het wegpesten als deel van je beleid neemt ben je diep, diep gezonken!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:19

russel schreef:

Zo kan je alles rooskleurig voorstellen.
Denk je werkelijk dat er geen cultuurverschil is tussen mensen die hier al jaren wonen en mensen die in Marokko zijn gebleven? Dat het Marokko wat ze ooit hebben verlaten misschien niet meer hetzelfde is als nu?
Voor deze remigratieregeling is van Marokkaanse kant weinig interesse. Er zal dus iets zijn wat deze mensen minder ideaal vinden dan jouw voorbeeld. :j