Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:22

Wat ik hiermee wil zeggen dat het lang door gegaan is, en of het tot vorige week door gegaan is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het na 1999 nog een heel aantal jaren doorgegaan is. En daarmee is het ietepieterige beetje krediet dat ze bij nog had na haar "schuldbekentenis" helemaal weg.

@Renske1987: voor haar paard zal ze gerust goed gezorgd hebben, daar twijfel ik niet aan.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:24

texelse schreef:
Wat ik hiermee wil zeggen dat het lang door gegaan is, en of het tot vorige week door gegaan is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het na 1999 nog een heel aantal jaren doorgegaan is. En daarmee is het ietepieterige beetje krediet dat ze bij nog had na haar "schuldbekentenis" helemaal weg.

@Renske1987: voor haar paard zal ze gerust goed gezorgd hebben, daar twijfel ik niet aan.

Is zij er ook mee doorgegaan?
Of het ponypletten in het algemeen?

Ik bedoel er mee aan te geven dat ik niet perse vind dat zij geen paard meer mag hebben.
Maar dat komt alleen omdat ik met eigen ogen gezien heb dat ze er goed mee omgaat.
Die rooie met die bril... die zou van mij niet eens meer naar een paard mogen kijken, dus een beetje hypocriet ben ik wel.

gohya

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:26

@ Marloes ik ben niet meer boos,ik sta Perplex.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:27

Zij. En daarmee natuurlijk ponypletten in het algemeen, en met haar nog heel veel "collega's". (zou ponypletten echt het nieuwe nederlandse woord in de Dikke van Dale worden?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:27

suikermeisje schreef:
Wat zij verklaren. Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. In dit verhaal, omdat het steeds over de dame met paard gaat, dus 14 jaar.

Was jij bij het verhoor?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:31

texelse schreef:
Zij. En daarmee natuurlijk ponypletten in het algemeen, en met haar nog heel veel "collega's". (zou ponypletten echt het nieuwe nederlandse woord in de Dikke van Dale worden?)

Oh ik wist niet dat dat bekend gemaakt was. Dacht dat dit haar enige filmpje was.

Haha heel erg, maar daar dacht ik laatst ook al aan... Of Pletlandpony? Is eigenlijk helemaal niet grappig, maar moest er toch om lachen.

@Rowdine: misschien bedoel je het niet zo, maar het komt soms wel wat fel over hoe jij reageert op andere mensen.
Niemand heeft bij een verhoor gezeten, maar als we zo denken dan kan je het nooit meer ergens over hebben.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:31

Rowdine schreef:
suikermeisje schreef:
Wat zij verklaren. Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. In dit verhaal, omdat het steeds over de dame met paard gaat, dus 14 jaar.

Was jij bij het verhoor?

:roll:

van 1 dame staat het op meerdere plekken op internet, hoef ik niet bij een verhoor te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:34

suikermeisje schreef:
Rowdine schreef:

Was jij bij het verhoor?

van 1 dame staat het op meerdere plekken op internet, hoef ik niet bij een verhoor te zijn.

Allemaal gekopieerd vanaf bokt als ik me niet vergis.
Je weet toch ook wel dat je de dingen die op internet staan niet allemaal moet geloven he.
Die beste man heeft in het interview ook een hoop geroepen wat niet waar blijkt te zijn.
Dus die debiele smiley kan je achterwegen laten.
Hier worden steeds dingen geroepen en aangenomen die wij niet vast kunnen stellen. Laat dat gewoon aan de rechter over en ga er niet klakkeloos vanuit dat wat die meid zegt ook waar is.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:35

sorry... misschien misplaatst maar ook ik moet lachen om pletlandpony :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:37

Renske1987 schreef:
texelse schreef:

Oh ik wist niet dat dat bekend gemaakt was. Dacht dat dit haar enige filmpje was.

Haha heel erg, maar daar dacht ik laatst ook al aan... Of Pletlandpony? Is eigenlijk helemaal niet grappig, maar moest er toch om lachen.

@Rowdine: misschien bedoel je het niet zo, maar het komt soms wel wat fel over hoe jij reageert op andere mensen.
Niemand heeft bij een verhoor gezeten, maar als we zo denken dan kan je het nooit meer ergens over hebben.

Je kan het prima ergens over hebben :)
Maar hier worden sommigen aangenomen die wij gewoonweg niet vast kunnen stellen.
Ik vind het raar dat iemand in een zin zegt dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel is bewezen en dat wanneer de 'dader' zegt dat het 14 jaar geleden is en dat dus zo is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:37

1) niets erger dan een mob. Bring out the pitchforks. Mensen zijn nogal gevoelig voor massahysterie :)

2) het was op tv / internet / radio dus is het waar, lijkt een gevleugelde uitspraak te worden.

Mensen, als we niet uitkijken met ons kuddegedrag gaat 't mis hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:39

vanLotje schreef:
1) niets erger dan een mob. Bring out the pitchforks. Mensen zijn nogal gevoelig voor massahysterie :)

2) het was op tv / internet / radio dus is het waar, lijkt een gevleugelde uitspraak te worden.

Tja, daar ben ik ook een beetje bang voor.
Maargoed, als iedereen roept dat die meiden nooit meer mogen paardrijden dat zal dat vast ook wel zo zijn. :Y)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:44

Rowdine schreef:
suikermeisje schreef:

Je weet toch ook wel dat je de dingen die op internet staan niet allemaal moet geloven he.
Die beste man heeft in het interview ook een hoop geroepen wat niet waar blijkt te zijn.
Hier worden steeds dingen geroepen en aangenomen die wij niet vast kunnen stellen. Laat dat gewoon aan de rechter over en ga er niet klakkeloos vanuit dat wat die meid zegt ook waar is.

Ik zeg niet dat ik het geloof, maar men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus tot nu toe neem ik dat dan aan.
Ik zeg ook helemaal niet dat het waar is, maar is er al iets ander bewezen of vermeld?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:45

vanLotje schreef:

Hoe kom jij aan je bronnen dan?
Ik denk echt niet bij elk nieuwsbulletin: ik ben er niet bijgeweest, dus ik weet niet of het waar is.
Zeker gezien er filmpjes zijn waar gewoon op te zien is wat de dames gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:46

suikermeisje schreef:
Rowdine schreef:

Ik zeg niet dat ik het geloof, maar men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus tot nu toe neem ik dat dan aan.
Ik zeg ook helemaal niet dat het waar is, maar is er al iets ander bewezen of vermeld?

Jij bent toch degene die zegt dat destijds 14 jaar geleden is omdat zij dat heeft verklaard en omdat het overal op internet staat?
Er is niks bewezen, en dus doet al hetgeen er is gemeld niet toe, want dat kan allemaal volstrekte onzin zijn!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:48

Misschien heeft suikermeisje inmiddels wat meer informatie gekregen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:48

Renske1987 schreef:
vanLotje schreef:

Hoe kom jij aan je bronnen dan?
Ik denk echt niet bij elk nieuwsbulletin: ik ben er niet bijgeweest, dus ik weet niet of het waar is.
Zeker gezien er filmpjes zijn waar gewoon op te zien is wat de dames gedaan hebben.

Feit dat het op beeld staat en je dus kan zien dat zij het waren, prima.
Maar nergens kan je uit opmaken dat het 14 jaar geleden is. Ja uit wat ze zelf zegt en uit wat overal op internet verspreid is.

Ik vind het triestig dat mensen niet wat vaker bij nieuwsberichten en de gekleurde weergave ervan stilstaan.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:50

Ik heb zelf het video niet gezien, maar het is iets dat nu in het omgeving rond gaat, zeker via facebook/twitter. En van wat ik gehoord heb...walgelijk

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:16

Oke ik snap je punt Rowdine.
Ik weet bij 1 van de dames iig aan de hand van het uiterlijk dat het langer dan 3 jaar geleden moet zijn.
Maar goed het maakt mij verder niet uit of dat 10 jaar is, of 14 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:19

Renske1987 schreef:
Oke ik snap je punt Rowdine.
Ik weet bij 1 van de dames iig aan de hand van het uiterlijk dat het langer dan 3 jaar geleden moet zijn.
Maar goed het maakt mij verder niet uit of dat 10 jaar is, of 14 jaar.

Mij ook niet hoor :)
Maar ik wilde even duidelijk stellen dat we niet aan kunnen nemen op basis van wat zij gezegd heeft/wat in de media is verschenen waar is!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:27

En nu gaat ze door het leven als ponypletter :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:35

Ach dat zal ook wel weer overwaaien.. De dame in de paardensport zal er het meeste last van houden. Zij is echt verreweg het breedst uitgemeten in de Media en mensen die wat met paarden hebben onthouden dit natuurlijk beter. Als ik haar was zou ik emigreren.
Van de andere dames is weinig bekend en die zullen sneller vergeten worden. Dat is niet eerlijk, maar zo werkt het nu eenmaal.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:46

gohya schreef:
vanLotje schreef:

Mijn zaak,pony is verkracht met stok en is later ingeslapen vanwege koliekachtige verschijnselen,die veroorzaakt kúnnen zijn door die stok die er 20cm in ging.
Na 2 jaar wachten op een uitspraak hoor ik nu pas dat de zaak Geseponeerd is.
Bewijzen waren er,dader had ook bekend.

Dan begrijp ik je uitspraak, en je cynisme...! Lijkt me heel erg. Ik zou in zo'n geval enorm moeite hebben het recht niet in eigen handen te nemen...[/quote]

Ik had er ook erg moeite mee toen ik oog in oog stond met de dader,die me in detail vertelde hoe het ging en dat de pony het gewoon lekker vond![/quote]

Oh.. Had je hem toen niet aan willen vliegen?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:14

Dit vind ik nou oprecht erg.. Hoe sommige mensen hier reageren..
Een jonge, beinvloedbare vrouw begaat een enorme fout en zal haar straf heus krijgen van de politie, maar om het heft nou in eigen handen te nemen vind ik misschien nog wel erger dan wat die vrouw heeft gedaan.. :\
Ik praat niet goed wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me niet aan ons om haar aan de schandpaal te nagelen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:19

Sok schreef:
Dit vind ik nou oprecht erg.. Hoe sommige mensen hier reageren..
Een jonge, beinvloedbare vrouw begaat een enorme fout en zal haar straf heus krijgen van de politie, maar om het heft nou in eigen handen te nemen vind ik misschien nog wel erger dan wat die vrouw heeft gedaan.. :\
Ik praat niet goed wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me niet aan ons om haar aan de schandpaal te nagelen.

ben ik helemaal met je eens Sok, maar als je je in een periode van 11 jaar meerdere keren laat beïnvloeden, dan is er meer mis. Sorry hoor. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met alle verwensingen die ze naar haar hoofd krijgt. We wonen hier in een land waarin alles beschreven staat, ook wat hiervoor de gepaste straf is. En dat wil ook niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar het is een gegeven, en voor eigen rechter spelen mag niet.