Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:37

oke, heb ik niet gedaan. bende nu blij ofwa

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:40

:roll:

Quinc

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:41

iedereen te vrede? ik ben weg

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:42

Prima, als jij niet normaal mee kunt praten of normaal reageren, vind ik dat niet zo erg eerlijk gezegd ;)

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:43

ok

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:44

Je kiest er niet voor om als prins of prinses geboren te worden... Wel als het i'm de aangetrouwde kant gaat

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:44

sallandval schreef:
Wat ik vooral niet begrijp is dat men vindt dat de familie met rust moet worden gelaten. We worden toch niet steeds met de koninklijke familie geconfronteerd omdat we dat leuk vinden? Van mij hoeft er geen familie te zijn die op papier het land regeert waar jaarlijks miljoenen euro belastinggeld naartoe gaat. Maarja, als ik dan toch te zien krijg hoe ze trouwen, kindjes krijgen, rondparaderen met de mooiste pakjes, dure villa's kopen en op vossejacht gaan en op de koffie bij prinsen, sjeiken en presidenten.... dan wil ik ook wel weten hoe het gaat als er iets mis is.

Ik vind dat de bekendheid wel een beetje 'part of the deal' is hoor... als je niet beroemd wilt zijn kun je beter genoegen nemen met een modaal inkomen en een rijtjeshuis.

De meeste mensen vinden het niet erg als anderen meedelen in hun geluk. Dan lach je, dan deel je je geluk met mensen. Maar ook als er iets afschuwelijks gebeurt en je het liefst in je bed zou duiken met de dekens over je hoofd om er nooit meer uit te komen, dan wordt er als 'royal' van je verwacht dat je toch vriendelijk naar mensen glimlacht die je aanspreken. In deze omstandigheden kún je dat gewoon niet. Je kunt het niet meer opbrengen om altijd lief en vriendelijk en hartelijk te zijn als je kind op sterven ligt, of je man, de vader van je twee kleuters. Kom op, gun die mensen even rust om met dit afschuwelijke verlies om te gaan. Ik vind je opmerking eigenlijk getuigen van héél,héél weinig inlevingsvermogen in het verdriet van mensen die door een hel gaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:47

Cassidy schreef:
Hier zakt mijn broek toch echt van af. Hebben ze nou echt geen recht op privacy? Het is al erg genoeg dat de begravenis van vader of van moeder of van echtgenoot pontificaal op TV verschijnt.

hoge bomen vangen veel wind, het staat iedereen vrij om af te zien van deelname aan dat hele circus. Dat hebben Friso en Mabel ook gedaan (en daarom zijn de 'bekendere' leden van het koningshuis ook meer in beeld, hun wel en wee interesseert 'ons' meer).

Citaat:
Ben jij per definitie anti-koningshuis, puur omdat het zoveel kost?

Nee hoor, ik ben om meerdere redenen anti-koningshuis... ;) ;)

Citaat:
Reken dan maar eens uit wat een Republiek kost. De President wordt namelijk nog een tiental jaren na zijn ambtsperiode beschermd en bewaakt. Kijk maar naar Amerika. Een ambtstermijn van 4 jaar, dan een andere opvolger, na 4 jaar weer een andere opvolger, dat zijn meer kosten dan wat een koningshuis ons kost.

Inderdaad ik vindeen miljoenen kostende koninklijke familie waarvan elk (indirecte) lid zijn leven lang een dikke vergoeding krijgt op 7 miljoen mensen niet in verhouding met het vergoeden van één president en zijn directe gezin op 310 miljoen inwoners....

En ik zie ook liever iemand die op basis van prestaties en idealen een hoge functie bekleed dan iemand die toevallig met een gouden lepel in de mond geboren is. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 26-02-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:49

Blue_Eyes schreef:
De meeste mensen vinden het niet erg als anderen meedelen in hun geluk. Dan lach je, dan deel je je geluk met mensen. Maar ook als er iets afschuwelijks gebeurt en je het liefst in je bed zou duiken met de dekens over je hoofd om er nooit meer uit te komen, dan wordt er als 'royal' van je verwacht dat je toch vriendelijk naar mensen glimlacht die je aanspreken. In deze omstandigheden kún je dat gewoon niet. Je kunt het niet meer opbrengen om altijd lief en vriendelijk en hartelijk te zijn als je kind op sterven ligt, of je man, de vader van je twee kleuters. Kom op, gun die mensen even rust om met dit afschuwelijke verlies om te gaan. Ik vind je opmerking eigenlijk getuigen van héél,héél weinig inlevingsvermogen in het verdriet van mensen die door een hel gaan.

Niemand verwacht toch een lieve, vriendelijke en hartelijke reactie, lijkt me?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:50

Die prestaties en idealen, daar schort het nogweleens aan. Want het is met name afhankelijk van sponsoren, kruiwagens en politieke spelletjes, laten we nog maar zwijgen over het IQ (of ontbreken ervan) van de kiezers, of je aan de top komt of niet.

Hoeven we in eigen land nog nieteens zo ver terug te blikken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:51

sallandval schreef:
Niemand verwacht toch een lieve, vriendelijke en hartelijke reactie, lijkt me?

Je zult ze de kost moeten geven...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:54

Iig ben ik heel blij dat de koninklijke familie nu duidelijk heeft aangegeven rust te willen, en de pers daar gehoor aan geeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:55

Ik ook inderdaad :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:00

Cassidy schreef:
Die prestaties en idealen, daar schort het nogweleens aan. Want het is met name afhankelijk van sponsoren, kruiwagens en politieke spelletjes, laten we nog maar zwijgen over het IQ (of ontbreken ervan) van de kiezers, of je aan de top komt of niet.

Als je president van een land wordt geeft dt in elk geval een beeld van je inzet en motivatie. Bovendien worden prinsjes en prinsesjes ook niet per definitie met een immuniteit voor kruiwagentjes, sponsoren, politieke spelletjes of met een hoog IQ geboren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:02

Aangezien jullie je beiden in dit topic mengen neem ik toch aan dat ook jullie het nieuws omtrent Friso nog zullen volgen... of zetten jullie dan uit respect de tv uit?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:05

Qua IQ zitten we wel goed als je kijkt naar de prinsen, die hebben prima banen, ook die van prinses Margriet bijvoorbeeld, die doen allemaal goed werk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:05

@sallandval: Als het door de RVD bekend wordt gemaakt, dan is het wat ze kwijt willen. Dat vind ik wat anders dan die mensen onderscheppen als ze overmand door verdriet zo'n ziekenhuis in of uit lopen en dan maar gaan lopen roepen: 'Majesteit! Majesteit!'

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:06

Motivatie durf ik te betwijfelen. Inzet, ja, maar met welke achterliggende gedachte?

Dat ook royalty niet immuun is voor kruiwagens, sponsoren en politieke spelletjes mag in eigen land op zijn minst na Watergate bekend zijn. De een komt er mee weg en blijft immens populair bij het volk, de ander wordt uitgekotst.

Maar ik doel nu niet op NL. Kijk naar Italie, kijk naar Frankrijk, kijk naar de USA. De imbecielen die Bush jr. aan de macht hebben geholpen, nou bedankt dan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:07

sallandval schreef:
Aangezien jullie je beiden in dit topic mengen neem ik toch aan dat ook jullie het nieuws omtrent Friso nog zullen volgen... of zetten jullie dan uit respect de tv uit?

Ik heb geen TV gezien de afgelopen week. Wat ik heb gelezen waren de topics op Bokt en de Nieuwspagina's, een stukje op het nieuws via de radio, en wat ik gezien heb is een enkel hier gepost filmpje.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-02-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:08

Cassidy schreef:
Maar ik doel nu niet op NL. Kijk naar Italie, kijk naar Frankrijk, kijk naar de USA. De imbecielen die Bush jr. aan de macht hebben geholpen, nou bedankt dan.

Bij Bush jr denk ik dat dat net als bij WimLex paps en mams zijn geweest :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:09

Blue_Eyes schreef:
@sallandval: Als het door de RVD bekend wordt gemaakt, dan is het wat ze kwijt willen. Dat vind ik wat anders dan die mensen onderscheppen als ze overmand door verdriet zo'n ziekenhuis in of uit lopen en dan maar gaan lopen roepen: 'Majesteit! Majesteit!'

Dat zie je mij ook niet doen hoor ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:10

Bush jr. had anders nog een heleboel kiezers, anders was hij geen president geworden. Kiezers met een IQ van een garnaal....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:11

@sallandval: :') Nee, vast niet. Ik denk dat je dan al klem zou zitten tussen de bewakers. Maar die riooljournalisten van de Televaag o.i.d. heb ik het op tv zien doen. Beneden alle peil.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:12

Dit gaat echt nergens meer over 8)7 Als we ooit een republiek en president hebben verlangen we terug naar de koningin... wedden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:12

En de NRC dan? Dat vind ik nou beneden alle peil.
Van de Telegraaf had ik eigenlijk niet anders verwacht....