Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:Heino: "Bij mij zijn het geen onderbuikgevoelens richting de PVV. De PVV heeft immers vrij linke programmapunten (Koranverbod, kopvoddentax) waardoor het geen kwestie van speculeren is op basis van die onderbuikgevoelens maar realiteit."
Heino, vind je het dan niet vreemd dat in islamitische landen zulke belastingen (beschermgeld) en veel meer restricties voor alle andersgelovigen gelden? Dat christenen zonder vorm van proces uitgezet worden omdat ze bidden, daar waar ze hulpverlener zijn? Het lijkt mij zo'n eenrichtingeverkeer. Moslims moeten alle rechten krijgen in gemeenschappen omdat die gemeenschappen zo tolerant zijn, en zelf zijn de islamitische gemeenschappen verre van tolerant.
Mijn grote bezwaar tegen de islam is dat als je eenmaal moslim bent je dat levenslang bent. Je hebt geen keuze meer om uit te treden. Bovendien is het een eenrichtingsverkeer. Uitbreiden moet alle kanten op mogen, maar laat niemand toe die anders denkt, óf maakt dat heel erg moeilijk. Ik krijg het idee van een olievlek. Niet mengen, wel overal komen. Het verdrijven van alle andere mogelijkheden. Het kan een onderbuikgevoel van mij zijn, maar geef mij eens voorbeelden hoe de integratie andersom verloopt? Ik kan ze niet vinden. Ik ben inderdaad bevreesd dat wij in de toekomst de sharia-wetgeving zullen moeten ondergaan. Geef mij de geruststelling dat dat niet zo is. En niet van alles roepen, maar kom eens met echte voorbeelden.
Voor diegenen die zeggen dat de Islam zo'n liefdevol geloof is en dat de koran vreedzaamheid predict: Waar is de praktijk? Waar moslims in de meerderheid zijn zie ik agressie, geweld, onderdrukking, wrede straffen, ongelijkheid, corruptie. Hoe kan ik aannemen dat de koran vreedzaam is als de praktijk heel anders lijkt? Aan de meiden die zich bekeerd hebben: durven jullie een leven in een écht islamitisch land aan? Ben je ervan overtuigd dat je echt leeft zoals islamieten leven door hier een hoofddoek te dragen, geen varkensvlees meer te eten en je aan wat strengere regels te houden? Weet je überhaupt waar dat verbod op varkensvlees vandaan komt? Besef je dat je verboden wordt om uit te treden? Je mag je hier openlijk tot moslim bekeren, mag je je in een islamitisch land openlijk tot het christendom bekeren? Én dat ook nog uitdragen? We hebben hier nog maar een slap aftreksel van de islam en al genoeg problemen, maar met de plannen om een sharia rechtbank te gedogen, hoe aangepast ook, slaat me schrik om het hart. Dat wil ik écht niet. We zijn de inquisitie ontgroeid, moeten we nu weer in dezelfde val trappen omdat wij zo gastvrij moeten zijn en allen die hier komen met hun ideën omhelzen?
Dit zijn de vragen en twijfels waar ik mee zit, waarom ik PVV stem. Noem me racist, zeg dat ik discrimineer, jammer. Help me deze vragen te beantwoorden op een fatsoenlijke manier en overtuig me van mijn ongelijk. Niet om wat je hier in het kleine nederland meemaakt, maar om wat globaal gebeurd. Hoe het kan dat ik zo'n beeld van échte islamitische landen heb. Geef me svp een ander beeld. Een beeld van gelijkheid voor iedereen. Een beeld van terechte straffen.
Op mijn netvlies staan de stenigingen, de verminkingen, de onmenselijke cellen, de vrouwen die op de laadklep van een pick-up zitten omdat ze niet bij de mannen mogen zitten, de bloedwraak -families die onderling moorden om hun eer te redden-. De gedwongen huwelijken van volwassen mannen met kinderen. De ongelijkheid tussen moslims en andersgelovigen. De onmogelijkheid van westers geklede vrouwen om zich te vertonen in bepaalde moslimculturen. De niet te accepteren intolerantie naar homo's toe. Geef me svp de geruststelling dat dat geen schering en inslag is in islamitische landen.
kanniet schreef:Heino, vind je het dan niet vreemd dat in islamitische landen zulke belastingen (beschermgeld) en veel meer restricties voor alle andersgelovigen gelden?
Het kan een onderbuikgevoel van mij zijn, maar geef mij eens voorbeelden hoe de integratie andersom verloopt?
Voor diegenen die zeggen dat de Islam zo'n liefdevol geloof is en dat de koran vreedzaamheid predict: Waar is de praktijk? Waar moslims in de meerderheid zijn zie ik agressie, geweld, onderdrukking, wrede straffen, ongelijkheid, corruptie.
kanniet schreef:Heino, vind je het dan niet vreemd dat in islamitische landen zulke belastingen (beschermgeld) en veel meer restricties voor alle andersgelovigen gelden? Dat christenen zonder vorm van proces uitgezet worden omdat ze bidden, daar waar ze hulpverlener zijn? Het lijkt mij zo'n eenrichtingsverkeer. Moslims moeten alle rechten krijgen in gemeenschappen omdat die gemeenschappen zo tolerant zijn, en zelf zijn de islamitische gemeenschappen verre van tolerant.
kanniet schreef:Mijn grote bezwaar tegen de islam is dat als je eenmaal moslim bent je dat levenslang bent. Je hebt geen keuze meer om uit te treden. Bovendien is het een eenrichtingsverkeer. Uitbreiden moet alle kanten op mogen, maar laat niemand toe die anders denkt, óf maakt dat heel erg moeilijk. Ik krijg het idee van een olievlek. Niet mengen, wel overal komen. Het verdrijven van alle andere mogelijkheden. Het kan een onderbuikgevoel van mij zijn, maar geef mij eens voorbeelden hoe de integratie andersom verloopt? Ik kan ze niet vinden. Ik ben inderdaad bevreesd dat wij in de toekomst de sharia-wetgeving zullen moeten ondergaan. Geef mij de geruststelling dat dat niet zo is. En niet van alles roepen, maar kom eens met echte voorbeelden.
kanniet schreef:Voor diegenen die zeggen dat de Islam zo'n liefdevol geloof is en dat de koran vreedzaamheid predict: Waar is de praktijk? Waar moslims in de meerderheid zijn zie ik agressie, geweld, onderdrukking, wrede straffen, ongelijkheid, corruptie. Hoe kan ik aannemen dat de koran vreedzaam is als de praktijk heel anders lijkt?
kanniet schreef:Aan de meiden die zich bekeerd hebben: durven jullie een leven in een écht islamitisch land aan? Ben je ervan overtuigd dat je echt leeft zoals islamieten leven door hier een hoofddoek te dragen, geen varkensvlees meer te eten en je aan wat strengere regels te houden? Weet je überhaupt waar dat verbod op varkensvlees vandaan komt? Besef je dat je verboden wordt om uit te treden? Je mag je hier openlijk tot moslim bekeren, mag je je in een islamitisch land openlijk tot het christendom bekeren? Én dat ook nog uitdragen? We hebben hier nog maar een slap aftreksel van de islam en al genoeg problemen, maar met de plannen om een sharia rechtbank te gedogen, hoe aangepast ook, slaat me schrik om het hart. Dat wil ik écht niet. We zijn de inquisitie ontgroeid, moeten we nu weer in dezelfde val trappen omdat wij zo gastvrij moeten zijn en allen die hier komen met hun ideën omhelzen?
kanniet schreef:Dit zijn de vragen en twijfels waar ik mee zit, waarom ik PVV stem. Noem me racist, zeg dat ik discrimineer, jammer. Help me deze vragen te beantwoorden op een fatsoenlijke manier en overtuig me van mijn ongelijk. Niet om wat je hier in het kleine nederland meemaakt, maar om wat globaal gebeurd. Hoe het kan dat ik zo'n beeld van échte islamitische landen heb. Geef me svp een ander beeld. Een beeld van gelijkheid voor iedereen. Een beeld van terechte straffen.
kanniet schreef:Op mijn netvlies staan de stenigingen, de verminkingen, de onmenselijke cellen, de vrouwen die op de laadklep van een pick-up zitten omdat ze niet bij de mannen mogen zitten, de bloedwraak -families die onderling moorden om hun eer te redden-. De gedwongen huwelijken van volwassen mannen met kinderen. De ongelijkheid tussen moslims en andersgelovigen. De onmogelijkheid van westers geklede vrouwen om zich te vertonen in bepaalde moslimculturen. De niet te accepteren intolerantie naar homo's toe. Geef me svp de geruststelling dat dat geen schering en inslag is in islamitische landen.
Leslie90 schreef:Ik heb PVV gestemd.
De PVV wil niet álle moslims het land uit hebben, de criminele moslims moeten het land uit, de moslims die zich hier in Nederland schuldig maken aan haatzaaiende uitspraken (imams oa). De rest geldt ook voor alle andere buitenlanders die zich hier niet aan de regels houden en zich niet aanpassen. Ik ben niet laag geschoold, alles behalve dom, ook geen racist en ken zeer zeker het programma wel. Ik ben ook PVV vrijwilliger geweest tijdens de verkiezingen.
SaskiaStar schreef:Ach ik kijk zo vaak op van de reacties van sommige mensen maar zoveel mensen zoveel meningen.
Maar als bekeerde moet je ook achter lijfstraffen staan of denk je dat dat je je maar voor de helft kan laten bekeren?
Wel de goede maar niet de negatieve dingen zien van bepaalde geloven en de daarbij behorende normen en waarden?
superwoman schreef:SaskiaStar schreef:Ach ik kijk zo vaak op van de reacties van sommige mensen maar zoveel mensen zoveel meningen.
Maar als bekeerde moet je ook achter lijfstraffen staan of denk je dat dat je je maar voor de helft kan laten bekeren?
Wel de goede maar niet de negatieve dingen zien van bepaalde geloven en de daarbij behorende normen en waarden?
Ik vind wel dat je niet achter alles "van je" geloof hoeft te staan, maar ik vind het wel érg vervelend als men hun ogen sluit voor de negatieve kanten...Het is er en daar moet je wel eerlijk over zijn.
Leslie90 schreef:De PVV wil niet álle moslims het land uit hebben, de criminele moslims moeten het land uit, de moslims die zich hier in Nederland schuldig maken aan haatzaaiende uitspraken (imams oa). De rest geldt ook voor alle andere buitenlanders die zich hier niet aan de regels houden en zich niet aanpassen.
joostvangestel schreef:In hoeverre is islam eenrichtingverkeer? Ik denk niet dat de Islam dat bepaalt, maar individuen. Als een religieuze groepering mensen dwingt tot bepaalde rituelen, terwijl die mensen niet aan de rituelen willen meedoen, dan zijn ze volgens mij bij de huidige Nederlandse wet al in overtreding.
Citaat:Heeft meer te maken met regionale problemen dan met het geloof op zichzelf.
Citaat:Niet aan mij gericht, maar ik denk ook dat de vraag niet relevant is. Je kan net zo goed vragen aan een katholiek of hij wil wonen in het Spanje van de 16e eeuw.
Nicolletje schreef:Wat ik niet begrijp, is dat er als ik iedereen moet geloven een heleboel goedwillende moslims zijn die gewoon willen integreren, maar dat er een paar aan de bovenkant (radicale imams bijv) en aan de onderkant (straatschoffies) de boel voor hun verzieken.
In plaats van dat deze mensen van zich laten horen en er openlijk tegenin gaan, worden ze juist kwaad op Nederland
randalinpony schreef:Proef ik nou in een aantal reacties de laatste pagina het gevoel: wie tegen Wilders is, is vóór islamisering van dit land?
Nicolletje schreef:Ja maar die is te rechts met de rest van de standpunten misschien?
Je hebt de SP als je voor de rest niet rechts wil stemmen maar die regeert niet.
Maargoed een hoop mensen hebben volgens mij op de VVD gestemd om zo Wilders te ontlopen.
sarabande schreef:Nicolletje schreef:Ja maar die is te rechts met de rest van de standpunten misschien?
Je hebt de SP als je voor de rest niet rechts wil stemmen maar die regeert niet.
Maargoed een hoop mensen hebben volgens mij op de VVD gestemd om zo Wilders te ontlopen.
Kijk op uitzending gemist eens hoe Marijnissen zich gisteren over Wilders en waar die voor staat heeft uitgesproken, je hoeft de hele uitzending niet te bekijken (alhoewel dat wel een aanrader is) hij zegt dat al aan het begin.
Ik zie hier telkens de SP vergeleken worden met de PVV omdat de PVV in zijn programma sociale punten heeft gezet die overeenkomen met de SP. Verschil is dat de SP al jaren voor die punten vecht en daarom nooit met VVD en CDA in een regering zou gaan zitten omdat voor hen, zorg, de laagst verdienenden en loyaliteit speerpunten zijn. Of zoals Roemers steeds herhaalde geven aan de armen en pakken van de rijken. Wilders zal die zorg voor de armen moeten inleveren en hij heeft al aangegeven dat hij daar geen moeite mee heeft als zijn immigratieprogramma maar overeind blijft.