zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:38

janesmith schreef:
Als Wilders nu zonder bescherming gezet werd, zou hij ook z'n bescherming uit die hoek krijgen.

Ik neem aan dat jij Wilders beter kent dan ik maar ik kon me niet voorstellen dat Wilders omringt zou willen zijn met mensen die joden willen vergassen. My mistake.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:57

Hermelientje schreef:
janesmith schreef:
Als Wilders nu zonder bescherming gezet werd, zou hij ook z'n bescherming uit die hoek krijgen.

Ik neem aan dat jij Wilders beter kent dan ik maar ik kon me niet voorstellen dat Wilders omringt zou willen zijn met mensen die joden willen vergassen. My mistake.

Als hij geen andere keus heeft en zijn leven er vanaf hangt? Wat denk je zelf? Dat was namelijk bij Janmaat het geval.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 02:17

Weet je, ik kwam met Janmaat aanzetten als eerste.

Wie die persoon echt was, wie zijn vrienden waren of wat dan ook dat was niet mijn issue.
Wat ik ermee wilde zeggen is dat toen zijn mening niet gehoord werd en zelfs (zie filmpje) degene die hem persifleerde (van Muyswinkel) achteraf moet toegeven dat hij érgens weleens gelijk heeft gehad. en dat het nu waarheid is geworden.

Het probleem van Nederland toen, was dat dat echt niet kon en het probleem lijkt hier op Bokt nog steeds te bestaan dat dat niet kan.
Kritisch zijn op iets, met name een gevoelig onderwerp.

Aan het adres van Jamyskatje: je hebt gelijk, ik heb een vooroordeel over jou gehad, jij hebt dat weerlegd, ik heb nu een beter beeld.
Ik wilde (met mijn huidige beeld) dat er meer mensen de Islam op zo een integere manier konden inpassen in de Nederlandse samenleving.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:21

janesmith schreef:
Is het niet opvallend dat altijd rechts de aanvallen en aanslagen te verduren krijgt, en links nooit? Geeft stof tot denken, nietwaar? Wie is er nou eigenlijk het gewelddadigst?

Janmaat
Fortuyn
Van Gogh
Hirsi Ali
Wilders

Uitspraken kunnen ook bedreigend en daardoor geweldadig worden. Wat heeft een extreem milieuactivist met uw vergelijk te maken?
Is het deelnemen aan een n bijeenkomst en optocht, met n tekens en leuzen niet geweldadig?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:24

janesmith schreef:
De lering is dat links vaak de problemen met geweld oplost en rechts met het woord.

Wat is het ontbrekende huiswerk dat ik zou moeten doen m.b.t. Janmaat?

Tegendeel heeft de geschiedenis keer op keer bewezen, bent u dat gemakshalve maar vergeten?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:27

janesmith schreef:
Hermelientje schreef:
Nou mischien dat hij zo goed voorzien was van SS en neo-nazi vriendjes, of keur je dat ook allemaal goed. Ik heb je tot nu toe alleen maar over moslims gehoord maar misschien geldt alles wat jij zegt ook voor joden, ik weet het nu niet meer? :?

Nee, dat hij foute vriendjes had, keur ik zeker niet goed. Maar vergeet niet dat hij die vriendjes ook nodig had, want Janmaat werd zeker zo zwaar bedreigd als Wlders vandaag de dag, alleen was er niemand die hem bescherming bood. Die kon hij alleen krijgen van dat soort figuren. De politiek heeft hem in handen gedreven van dat soort types, door hem aan de wolven over te leveren. Als Wilders nu zonder bescherming gezet werd, zou hij ook z'n bescherming uit die hoek krijgen.

Uw berklaring en goedschrijven is wonderbaarlijk, vraag me oprecht af wie dit niet met verbazing en afschuw kan lezen?
Zou er niet aan moeten denken dat natives bescherming van dat soort groeperingen tegen american gebruiken, omdat de natives de reinrassige zijn en de american niet? Ziet u zelf nu niet in hoe onnozel onzinni dat wel niet is?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:37

janesmith schreef:
Hermelientje schreef:

Als hij geen andere keus heeft en zijn leven er vanaf hangt? Wat denk je zelf? Dat was namelijk bij Janmaat het geval.

Dat was in de oorlog veel erger dan wat u beschrijft, godzijdank waren er ook mensen met karakter die hun leven riskeerde door het goede te verrichten. En juist niet te doen wat u schrijft, zonder die mensen was men geheel verloren en waren wij alle nog steeds in die onderdrukking op zijn zachts omschreven.
Uw schrijven is voor mensen die het tegenovergestelde geloven, denken en doen als u ongelooflijk en afgrijzelijk. Dat u alles goed doet keuren en schrijven op deze wijze, dat men dan maar magen moet gebruik maken van dat soort groeperingen. Dat is nu juist waar die groeperingen op teren, heeft u niks geleerd van de geschiedenis?
En dat voor iemand met joods bloed en afkomst?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:31

Nicolletje schreef:
Weet je, ik kwam met Janmaat aanzetten als eerste.
Wie die persoon echt was, wie zijn vrienden waren of wat dan ook dat was niet mijn issue.
Wat ik ermee wilde zeggen is dat toen zijn mening niet gehoord werd en zelfs (zie filmpje) degene die hem persifleerde (van Muyswinkel) achteraf moet toegeven dat hij érgens weleens gelijk heeft gehad. en dat het nu waarheid is geworden.
Het probleem van Nederland toen, was dat dat echt niet kon en het probleem lijkt hier op Bokt nog steeds te bestaan dat dat niet kan.
Kritisch zijn op iets, met name een gevoelig onderwerp.

Hans Janmaat had zelf ook te maken met bedreigingen van linkse knokploegen. Het antwoord was uiteraard rechtse knokploegen.

Hans Janmaat. Twintig jaar lang heeft hij onafgebroken op de bres gestaan voor het behoud van de Nederlandse samenleving. In 1980 secretaris en vanaf 18 februari 1981 voorzitter van de Centrumpartij, werd hij op 8 september 1982 na een verkiezingscampagne die overschaduwd werd door uiterst ernstige verbale en fysieke bedreigingen ondermeer van extreemlinkse knokploegen, waar de gehele partij vanaf haar oprichting bij bijna elke gelegenheid mee te kampen had, gekozen tot enig parlementair volksvertegenwoordiger voor de Centrumpartij.
De hetze, tegenwoordig demonisering genoemd, tegen de Centrumpartij en haar leden en sympathisanten, is van een voor Nederland ongekende kracht geweest, vele malen heviger dan de demonisering van Fortuyn. De Centrumpartij die zelf nadrukkelijk afstand nam van ‘links’ en ‘rechts’ in de politiek, is door de media en de politiek in de openbaarheid verguisd als "extreemrechts" en gemeden als de pest. Geen middel is geschuwd in de aanwakkering van haat tegen de partij, ondermeer door valse verwijzingen die kant noch wal raakten.

Als fractievoorzitter van de Centrumpartij in de Tweede Kamer bracht Janmaat op felle wijze de gevreesde immigraties naar Nederland ter sprake in een tijd dat er nog volop mogelijkheden waren om door middel van kritiek te trachten de veranderingen welke Nederland onderging en dewelke het land nog te wachten stonden - bij ongewijzigd vreemdelingenbeleid en bevolkingspolitiek -, te keren. Faam verwierf hij met zijn uitgebreide hekelingen van de onbelemmerde instroom van Surinamers, Turken en Marokkanen - in het kader van gezinsvorming en gezinshereniging - en met zijn aan de kaak stellen van de toen nog individueel behandelde verzoeken om naturalisatie van zogenaamd ingeburgerde buitenlanders die vaak nauwelijks Nederlands spraken en/of zelfs een criminele status op hun conto hadden.

Telkenmale hekelde hij de enorme kosten voor de Nederlandse samenleving die immigratie, opvang en integratie met zich meebrachten. Later zijn deze kosten door Pieter Lakeman in zijn boek "Binnen zonder kloppen" (blz 133) voor de periode van 1974 tot 1999, voor Turken en Marokkanen alleen al, op 140 miljard gulden beraamd.

In de negentiger jaren toen hij voor de door hem opgerichte en strak autocratisch geleide partij Centrumdemocraten in de Tweede Kamer zat, (eerst alleen en vervolgens van 1994 tot 1998 met een fractie van 3 kamerleden), legde hij de nadruk vooral op deze enorme kosten, op de algehele overbelasting van de sociale infrastructuur ondermeer verwoord met de one-liner "vol is vol", op de versterking van deze kosten en lasten door de - door het grote publiek afgewezen - massale instroom van asielzoekers en op de forse toename van de criminaliteit door de resulterende sociale desintegratie.
De financiële kosten en de maatschappelijke lasten zijn grotendeels afgewenteld op die delen der autochtone bevolking die het het minst konden tillen en die bovendien slachtoffer werden van de positieve discriminatie door de overheden, in wezen etnisch voorrangsbeleid, een term waarvan het gebruik buiten het parlement nog steeds verboden is.

Hij had een uitstekende kijk op de grote interculturele spanningen die door de gevestigde politieke orde onder het vloerkleed werden geschoven als onderbuikgevoelens, verblind als deze politieke kaste was door de multiculturele wenswereld waarvan zij veronderstelde dat deze wel door sociaal-economische verbeteringen te bereiken viel. Dit multiculturele streven werd op funeste wijze gestalte gegeven met de zwaar gesubsidiëerde stimulering van eigen etnisch-culturele organisaties, een insteek waarvan Janmaat vreesde dat deze zou uitlopen op een ware apartheid. Met name voorspeld werd de ontwikkeling naar witte en zwarte scholen. Thans zitten we metterdaad opgescheept met een onomkeerbare, onevenwichtige etnisch-culturele samenstelling van onze bevolking, die immers in de steden al bestaat uit meer dan 50 % mensen van allochtone herkomst.

Was de Centrumpartij destijds serieus tot het publieke debat toegelaten, dan waren niet alleen miljarden guldens bespaard, maar dan was een groot deel van de huidige sociale desintegratie voorkomen. Vele 'fortunistische' thema's, zoals de islamisering en de volbouw van Nederland, zijn - ook volgens Pim Fortuyn zelf - overgenomen uit het gedachtengoed van de centrumstroming, maar worden thans door diens onthoofde partij onder christen-democratisch overwicht alweer vergeten. We zijn terug bij af.

Janmaat had een moeilijk, hard karakter; hij werd steeds meer de onwellevendheid zelve en ontwikkelde een buitensporige achterdocht, versterkt door de op hem en de centrumstroming toegepaste haatcampagnes, het bedrog en geweld. Hoe er ook over zijn optreden gedacht wordt, velen zullen aan hem denken als aan een dapper man, die onder zeer zware omstandigheden de Nederlandse zaak op zijn wijze trachtte te dienen.

We hopen dat nu - na het overlijden van Hans Janmaat - hem posthuum eerherstel te beurt zal vallen gelijk Pim Fortuyn en dat de demonisering van nationaalgezind autochtoon Nederland zal ophouden en het publieke debat voor iedereen toegankelijk wordt.

FaberSmid

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:09

Niet zelfstandig kunnen reageren, alleen maar door te kunnen quoten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:23

janesmith schreef:
Is het niet opvallend dat altijd rechts de aanvallen en aanslagen te verduren krijgt, en links nooit?

Da's nie waar natuurlijk :) Er zijn ook heel veel linkse politici bedreigd en lastig gevallen (Rosenmuller bv die daarom is gestopt). En oh ja, de moskeeen die in de fik gestoken worden, wat nu flink toe schijnt te nemen... ik heb het idee dat er aan alle punten van extremisme idioten rondlopen die naar elkaar geweldadig zijn.

Maar misschien piept niet iedereen even zielig in de Telegraaf?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:38

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Is het niet opvallend dat altijd rechts de aanvallen en aanslagen te verduren krijgt, en links nooit?

Da's nie waar natuurlijk :) Er zijn ook heel veel linkse politici bedreigd en lastig gevallen (Rosenmuller bv die daarom is gestopt). En oh ja, de moskeeen die in de fik gestoken worden, wat nu flink toe schijnt te nemen... ik heb het idee dat er aan alle punten van extremisme idioten rondlopen die naar elkaar geweldadig zijn.

Maar misschien piept niet iedereen even zielig in de Telegraaf?

Toename van moskeeen in de fik?
Rosenmuller gestopt vanwege bedreiging?
Want volgens mij is dat een Gebroeders Grimm verhaal.
Waar zijn de bronnen van deze beweringen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:52

janesmith schreef:
Rosenmuller gestopt vanwege bedreiging?
Want volgens mij is dat een Gebroeders Grimm verhaal.
Waar zijn de bronnen van deze beweringen?

Toen Rosenmuller opstapte na rechtse bedreigingen, net zo als Melkert die toen kreeg, omdat ze het waagden Fortyun tegen te spreken, zat jij natuurlijk ook in de Grimm leeftijd, dus dat kan je niet weten.

En als je het niet kan vinden op internet is het volgens jou ook niet gebeurt, simpel

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:12

Op die manier kun je heel veel verhaaltjes en verzinseltjes als waarheid verkopen. Het is wel waar maar de bewijzen zijn er niet. %) >;) :=

Paul Rosenmöller

Voormalig partijleider Rosenmöller had een voorliefde voor communistische massamoordenaars als Stalin en Pol Pot, zoals blijkt uit het HP/De Tijd-artikel ‘van bloedrood naar GroenLinks’ maar heeft daar nooit openlijk afstand van gedaan.
De in november 2002 afgetreden Rosenmöller was in zijn jongere jaren zes jaar lang actief lid van een extreemlinkse splintergroep die Nederland door middel van een gewapende revolutie wilde veranderen in een orthodox-communistische heilstaat. In de jaren zeventig werd Rosenmöller maoïst, ook al waren volgens HP/De Tijd toen al genoeg feiten bekend over de ‘tientallen miljoenen mensen die door toedoen van communistische dictators waren afgeslacht, doodgehongerd of doodgemarteld.’
De club waar Rosenmöller toebehoorde, de Groep Marxisten-Leninisten, ontving in 1979 een brief van Pol Pot. De Nederlandse kameraden werden daarin bedankt voor hun ‘militant solidarity and support’. Van voorjaar 1981 tot voorjaar 1982 maakte hij zelfs deel uit van de 'Centrale Leiding', het bestuur van de partij.
In een interview uit 1979 in de Haagse Post liet Rosenmöller zich ontvallen: “van Mao kan je gewoon ontzettend veel leren. Van wat-ie geschreven heeft ook. Wat hij in de praktijk heeft gebracht in China - dat is gewoon een voorbeeld, en nog steeds, vind ik. Er zijn bij ons ook contacten met China en Chinezen, en wat je van die mensen hoort, dat is toch geweldig?".
Aan het slot van zijn memoires ‘Een mooie hondenbaan’ noemt Rosenmöller die tijd 'een jeugdzonde, niets meer dan dat', ook al was hij al 26 toen hij de partij verliet. Verder weigert hij zich in interviews voor deze periode te verantwoorden en neemt hij geen afstand van het maoïsme.
Ook andere GroenLinks-coryfeeën als Ina Brouwer hebben moeite om afstand te nemen van het communistische gedachtengoed. In 1983 reisde ze naar Moskou voor een onderonsje met de Russische partijtop en in 1989, vlak voor de val van de Muur, vierde ze samen met Erich Honecker, het veertigjarig bestaan van de DDR.

Bron

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:54

Ben ik even blij dat er over de holocaust genoeg informatie te vinden is... :roll:
Hoewel er mensen zijn die zelfs dat ontkennen.

Er is trouwens ook genoeg info over de landing van ufos te vinden dus die bestaan wel.

Goede posts van Shadow0

Toevallig heb ik me door de AH laten oplichten en een pak oud papier gekocht, zodat ik nu een HP/deTijd, Elsevier en nog wat leesvoer uit april en mei heb liggen.

Stond toevallig een interessant artikel over De Marokkaan in Elsevier.

Daarin werd onder andere gesteld dat er niet zoiets bestaat als 'dé Marokkaanse gemeenschap'.
Daarnaast is er nauwelijks middenstand te vinden, in tegenstelling tot bij groepen als chinezen en turken.

Dat heeft tot gevolg dat Marokkaanse jeugd niet terecht kan in familiebedrijfjes of via via in eigen gemeenschap een baantje kan vinden, wat lastig is.

Daardoor heb je nu de scheiding tussen de hoger opgeleide marokkaan, die middels uitblinken toch goed terecht is gekomen, en de uitschotmarokkaan.

Ook werd gesteld dat Marokkaanse meiden totaal geen zin in Marokkaanse mannen hebben: ze wantrouwen zelfs de hoger opgeleide, want ze zijn bang dat onder een geciviliseerd uiterlijk toch een autoritaire inborst schuilgaat en deze mannen hen verhinderen zich te ontplooien.

Verder een vader aan het woord die zijn zoon voor de voeten werpt dat zijn generatie het verpest: toen hij net in Nederland kwam en de taal niet sprak, kreeg hij een spontane lift achterop de fiets van de Nederlander die hij om hulp aanschoot.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:49

randalinpony schreef:
Ben ik even blij dat er over de holocaust genoeg informatie te vinden is... :roll:

Er is trouwens ook genoeg info over de landing van ufos te vinden dus die bestaan wel.

Goede posts van Shadow0

Toevallig heb ik me door de AH laten oplichten en een pak oud papier gekocht, zodat ik nu een HP/deTijd, Elsevier en nog wat leesvoer uit april en mei heb liggen.

Daarin werd onder andere gesteld dat er niet zoiets bestaat als 'dé Marokkaanse gemeenschap'.
Daarnaast is er nauwelijks middenstand te vinden, in tegenstelling tot bij groepen als chinezen en turken.

Dat heeft tot gevolg dat Marokkaanse jeugd niet terecht kan in familiebedrijfjes of via via in eigen gemeenschap een baantje kan vinden, wat lastig is.

Daardoor heb je nu de scheiding tussen de hoger opgeleide marokkaan, die middels uitblinken toch goed terecht is gekomen, en de uitschotmarokkaan.

Ook werd gesteld dat Marokkaanse meiden totaal geen zin in Marokkaanse mannen hebben: ze wantrouwen zelfs de hoger opgeleide, want ze zijn bang dat onder een geciviliseerd uiterlijk toch een autoritaire inborst schuilgaat en deze mannen hen verhinderen zich te ontplooien.

Verder een vader aan het woord die zijn zoon voor de voeten werpt dat zijn generatie het verpest: toen hij net in Nederland kwam en de taal niet sprak, kreeg hij een spontane lift achterop de fiets van de Nederlander die hij om hulp aanschoot.

Inderdaad ufo's bestaan en dino's leefden gezellig samen met mensen zo'n 5000 jaar geleden, is allemaal op het internet te vinden. ;)

Ik hoor wat jij zegt ook van meiden die op de middelbare school zitten, tenminste van die op het vwo. Marokkaanse jongens zitten niet/nauwelijks op het vwo, zelfs Nederlandse jongens worden tegenwoordig op het vwo al met uitsterven bedreigd. Die Marokkaanse meiden vinden de Marokkaanse jongens ongelofelijke losers en dus absoluut geen huwelijksmateriaal. Dit is een zorgwekkende ontwikkeling. Je zag dit ook in het noorden van Engeland toen de industrie/mijnen verdwenen. De jongens gingen zich vol wrok opstellen en werden door iedereen uitgekotst. De meiden gingen hun best doen op school en trokken desnoods weg uit gebieden waar geen werk was. Gevolg een overschot aan wrokkige mannen die verantwoordelijk waren voor veel (drugsgerelateerde) misdaden en overlast. Ik zou zeggen in zijn algemeenheid "red de jongens" voor het te laat is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:27

FaberSmid schreef:
Zou er niet aan moeten denken dat natives bescherming van dat soort groeperingen tegen american gebruiken, omdat de natives de reinrassige zijn en de american niet? Ziet u zelf nu niet in hoe onnozel onzinni dat wel niet is?

Misschien had hun cultuur en boeiende leven dan niet zo jammerlijk verdwenen als nu.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:39

Hermelientje schreef:
Ik zou zeggen in zijn algemeenheid "red de jongens" voor het te laat is.

Ik zou zeggen ga je gang :)

Helaas is het er toch niet van gekomen om sociaal werker ofzo te worden, maar ik heb er middenin gezeten en meer voor de jongens gedaan dan de meeste mensen hier.
Onderdak verlenen als de ouders de deur weer eens hadden dichtgedaan bijv.
Daarom weet ik ook hoe het voelt om uitgespuugd te worden door de Nederlanders, zoals zij.

En misschien begrijp ik (ik stem er niet op) ook daarom de PVV.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:40

Hermelientje schreef:
randalinpony schreef:

Goede posts van Shadow0

Inderdaad ufo's bestaan en dino's leefden gezellig samen met mensen zo'n 5000 jaar geleden, is allemaal op het internet te vinden. ;)

Ik hoor wat jij zegt ook van meiden die op de middelbare school zitten, tenminste van die op het vwo. Marokkaanse jongens zitten niet/nauwelijks op het vwo, zelfs Nederlandse jongens worden tegenwoordig op het vwo al met uitsterven bedreigd. Die Marokkaanse meiden vinden de Marokkaanse jongens ongelofelijke losers en dus absoluut geen huwelijksmateriaal. Dit is een zorgwekkende ontwikkeling. Je zag dit ook in het noorden van Engeland toen de industrie/mijnen verdwenen. De jongens gingen zich vol wrok opstellen en werden door iedereen uitgekotst. De meiden gingen hun best doen op school en trokken desnoods weg uit gebieden waar geen werk was. Gevolg een overschot aan wrokkige mannen die verantwoordelijk waren voor veel (drugsgerelateerde) misdaden en overlast. Ik zou zeggen in zijn algemeenheid "red de jongens" voor het te laat is.

Hieruit blijkt maar weer dat wij de schuld krijgen van hun frustraties terwijl het de Marokkaanse meisjes zijn die die veroorzaken.
Je zou zeggen dat het de redding is om die jongens naar Marokko te sturen. Genoeg huwelijkskandidates die niet denken dat het losers zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:42

jantergouw schreef:
Genoeg huwelijkskandidates die niet denken dat het losers zijn.

Daarom is Marokko één grote bruidjeswinkel voor ze ;) ze nemen ze alleen mee terug en deze meisjes hebben weer zo'n achterstand dat zij eigenlijk in een nog veel ergere positie zitten dan de gastarbeiders van weleer.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:14

Nicolletje schreef:
Hermelientje schreef:
Ik zou zeggen in zijn algemeenheid "red de jongens" voor het te laat is.

Ik zou zeggen ga je gang :)

Helaas is het er toch niet van gekomen om sociaal werker ofzo te worden, maar ik heb er middenin gezeten en meer voor de jongens gedaan dan de meeste mensen hier.
Onderdak verlenen als de ouders de deur weer eens hadden dichtgedaan bijv.
Daarom weet ik ook hoe het voelt om uitgespuugd te worden door de Nederlanders, zoals zij.

En misschien begrijp ik (ik stem er niet op) ook daarom de PVV.

Fijn dat er mensen zijn die positief willen bijdragen. Ik bedoelde het trouwens meer in het algemeen. Alle jongens in Nederland hebben nu gemiddeld genomen een leerachterstand ten opzichte van meisjes. Dat is nu nog niet zo'n punt want de meeste autochtone jongens worden zo voorgetrokken in de maatschappij dat middelmatigheid ook voldoende is. Maar het zit er aan te komen dat dat gaat veranderen. Opleidingen gaan in de toekomst gemotiveerde en goede mensen selecteren aan de poort. Straks moeten veel autochtone mannen ook importbruiden gaan halen omdat zij ook als losers worden beschouwd. Je ziet nu al dat er veel autochtone mannen zijn die catalogusbruiden hier heen halen, uit het voormalige oostblok enz.

En het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat die meiden die de mannen hier als losers beschouwen ook gewoon een hele leuke, hoogopgeleide, kansrijke man uit het buitenland gaan halen, in China bijvoorbeeld schijnen er nog een hoop over te zijn. ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:21

Ik val alleen gewoon écht écht niet op Chinezen :=

Er liepen er zat los rond in Beijing maar bij geen enkele had ik de gedachte: wat een smakelijk hapje! :9

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:23

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:28

Nicolletje schreef:
Ik val alleen gewoon écht écht niet op Chinezen :=

Er liepen er zat los rond in Beijing maar bij geen enkele had ik de gedachte: wat een smakelijk hapje! :9

Buiten dat is het bijna onmogelijk om een verblijfsvergunning te krijgen voor ze. ;-)

VVD je denkt ook aan alles. _O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:30

Janesmith toch....

Citaat:
Hieruit blijkt maar weer dat wij de schuld krijgen van hun frustraties terwijl het de Marokkaanse meisjes zijn die die veroorzaken.
Je zou zeggen dat het de redding is om die jongens naar Marokko te sturen. Genoeg huwelijkskandidates die niet denken dat het losers zijn.

Boeiende gevolgtrekkingen...

Hermelientje heb je daar cijfers van? Ik heb begrepen dat jongens op de basisschool wat minder presteren, maar dat er een kentering plaatsvindt rond 14-15 jaar omdat de meisjes dan stoppen met bovenmaats presteren omdat dat voor een meisje sociaal nadelig kan zijn. Maar deze cijfers zijn van toepassing op de top van de leerlingen dus het kan zijn dat dat voor de gemiddelde leerling weer net even anders ligt.

Wat ik wel denk is dat jongens behoefte hebben aan een iets andere leeromgeving dan meisjes. Zo schijnt het huidige rekenonderwijs met talige opdrachtjes vooral jongens op achterstand te zetten.
Ik zie trouwens ook bij mijn eigen zoon dat een bepaalde uitdaging/vorm van competitie hem ontzettend motiveert en ik vermoed dat een meester daar traditioneel wat eenvoudiger vorm aan kan geven dan een juf en daar is inmiddels een overschot van.
Ik denk dat het huidige middelmaatonderwijs jongens ook tekort doet. Nederland scoort erg goed als het gaat om de basiseducatie, maar op excellentie, dus zorgen dat de top van je leerlingen uitschiet naar boven, scoren we dan weer erg slecht en dat kan je als land dat zich als kennisnatie profileert gewoon niet maken.

Ik denk zelf ook dat de absurde groei van ADHD deels verklaard kan worden door het feit dat wij gewoon niet meer kunnen accepteren dat kleine jongetjes nou eenmaal gemiddeld beweeglijker en emotioneel trager zijn dan kleine meisjes maar ja, die hebben dan ook geen testosteron.

Ik denk dat jongens behoefte hebben aan mannelijke rolmodellen en die zijn er voor veel jongens al te weinig, zeker in gebroken gezinnen.

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat in een omgeving die kennelijk voor de gemiddelde jongen al niet optimaal is, jongens uit minder stabiele opgroeisituaties sneller buiten de boot vallen.
Dat geldt dus zeker voor kinderen die ergens tussen twee culturen hangen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:49

randalinpony schreef:
Ik heb begrepen dat jongens op de basisschool wat minder presteren, maar dat er een kentering plaatsvindt rond 14-15 jaar omdat de meisjes dan stoppen met bovenmaats presteren omdat dat voor een meisje sociaal nadelig kan zijn.
Beweer je nu dat meisjes expres matiger gaan leren omdat het sociaal nadelig is? >;) %)
Zo ja, hebben we het dan over meisjes in het algemeen of uit een bepaalde cultuur?