Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik ben van mening dat moslims discriminatie zelf in stand houden omdat als men niet krijgt wat men wil er gelijk discriminatie geroepen wordt. Ik ben laatst uitgefoeterd door een muts met een hoofddoek omdat ik haar niet voor liet gaan bij de kassa. Ik discrminieerde. En zo zie je dat vaak, het gaat niet zoals men wil en het is zo makkelijk om discriminatie te roepen. En daar leven bepaalde organisaties van waardoor het ook weer in stand gehouden wordt.
jameyskatje schreef:eigenlijk zijn we dus in een soort spiraal terecht gekomen. en hoe gaan we dat doorbreken?
Shadow0 schreef:jameyskatje schreef:it. ik vind zeker dat men niet meer objectief is jegens het beoordelen van een islamitisch persoon. men kijkt niet eens meer naar de persoon ansich heb ik het idee.
Helemaal mee eens, en de schuldlast is omgedraaid. Ineens moeten moslims, in elk geval in de gewone omgang maar soms ook echt, bewijzen dat ze geen terrorist of extremist of vrouwenonderdrukker zijn.
... en als ze dat dat doen nemen ze de slachtofferrol op zich. 't Is niet goed of het deugt niet.
CtjeLief schreef:Citaat:Ik ben van mening dat moslims discriminatie zelf in stand houden omdat als men niet krijgt wat men wil er gelijk discriminatie geroepen wordt. Ik ben laatst uitgefoeterd door een muts met een hoofddoek omdat ik haar niet voor liet gaan bij de kassa. Ik discrminieerde. En zo zie je dat vaak, het gaat niet zoals men wil en het is zo makkelijk om discriminatie te roepen. En daar leven bepaalde organisaties van waardoor het ook weer in stand gehouden wordt.
Ik neem aan dat je doelt op het soort organisaties waar ik werk (bureau voor gelijke behandeling en tegen discriminatie). Kun je dit misschien onderbouwen want ik ben benieuwd hoe jij dit ziet? Want ik begrijp je verband niet helemaal..?
Snoevie schreef:dat is ook weer overdreven..........je kan niet alle mensen over een kam scheren.
er zijn heus ook zat mensen die een islamitisch persoon wel normaal bekijken/behandelen
hier doe je in mijn ogen nu een beetje zelf hetgene waar je volgens mij een hekel aan hebt,het over 1 kam scheren en in hokjes stoppen
jij schreef:Stel een lerares draagt een hoofddoek, maar sommeert haar leerlingen wel een pet af te doen. Ja sorry, maar dat is echt meten met twee maten. Dan kunnen leerlingen die pet ook als geloofsuiting aan voeren en heb je als lerares geen poot om op te staan.
Snoevie schreef:een pet lijkt me niet te vergelijken tov een leerling met dyslexie.........
Citaat:ik vind ook dat elke hoofdbedekking in de klas toegestaan zou moeten zijn. mits het natuurlijk je gezicht niet bedekt,zoals een grote zonnebril bv
nicole3939 schreef:dan promoot dit enkel weer de hokjesplaatsing, terwijl het juist zo belangrijk is om gemengd te studeren, het echte leven is namelijk ook gemengd. als docenten op een islamitische school geven dan participeren ze niet, dan worden ze beschuldigd van het 'blijven in en promoten van de eigen kring' (ik zeg niet door jou persoonlijk, maar in het algemeen), de meeste nederlanders zijn ook niet zo pro-islamitische scholen heb ik gemerkt, dus ergens botst dat. als islamitische docenten in het openbaar les geven is het ook niet goed...Ik vind het bij openbaar onderwijs niet kunnen dat daar een leerkracht met een hoofddoek om les geeft.
Ik heb niks tegen hoofddoekjes, maar als jij die wil omhouden moet je dat op een islamitische school doen.Als je kiest om op een openbare school les te geven, dan hoofddoekje af, wat zij in haar vrije tijd doet, moet zij zelf weten.
nicole3939 schreef:Als wij naar bepaalde landen op vakantie willen en wij willen daar een moskee oid binnen, moet wij ons aanpassen als wij daar naar binnen willen en terecht.
Dus andersom ook. Als jij in Nederland woont en les geeft op een niet islamitische school, zal jij je moeten aanpassen aan de normen en waarden die hier gelden