[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Alet74

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:02

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van waar zij voor staat. Ze zegt altijd veel, maar tegelijkertijd weer weinig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:14

Alet74 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van waar zij voor staat. Ze zegt altijd veel, maar tegelijkertijd weer weinig.

Ik denk dat ze het zelf ook niet weet :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:38

En andere zullen nooit begrijpen dat mensen zoveel angst kunnen hebben voor iemand als Wilders. Want daarom schreeuwen er zoveel tegen. Angst.En daarom de vergelijkingen met de tweede wereld oorlog. (erg ongepast ook nog) Ook al wordt hij veel gekozen, hij is nooit alleen. Er zal dus altijd een tussenweg gekozen moeten gaan worden. En dan is de soep zo heet niet meer.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:45

Nou, wat mij betreft, is er van angst geen sprake. Ik denk dat Wilders ook maar gewoon een mens is. Maar dan wel eentje die weet hoe hij de menigte moet bespelen. Hij speelt het juist zo dat het lijkt alsof we met zijn allen ergens bang voor moeten zijn, hij creëert een probleem wat naar mijn mening niet zo groot is als hij het doet voorkomen. Nu snap ik best dat je als politicus een beetje moet en mag overdrijven om iets duidelijk te maken voor 'het volk', maar hij overdrijft wel heel erg. Niet nodig. Nu speelt hij in op onderbuikgevoelens die hij zelf ontwikkelt en wint daar veel stemmen mee.
De vergelijking met WO2 is misschien niet gepast, maar niet vreemd als je sec kijkt naar de gang van zaken nu en toen. En dan niet helemaal precies naar de inhoud, maar meer naar het proces, hoe het gaat qua stemmen winnen, het inspelen op gevoelens enzovoorts.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:49

Bespeelt hij de menigte, of bespeelt de menigte hem?
Als niemand hem wat vond en het goed vonden zoals het nu gaat, dan was hij een onbekend persoon met raar kapsel. Had hij ook geen aanhang. Ik stem dus niet op hem, maar ik denk wel dat andere partijen eens héél goed moeten gaan bedenken waarom hij wel zoveel aanhang heeft. Ergens zegt hij wat andere willen horen, ergens geven mensen hem ook elke keer de energie dat ook te blijven zeggen. En dan denk ik, welke partij je ook bent, daar niet zo star tegenin moet gaan staan hameren, maar eens denken, hé wat is de onvrede nu bij zoveel mensen en wat kunnen wij als partij daar aan doen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:54

Hij bespeelt de menigte, maar daarnaast is er wel een wisselwerking tussen hem, het publiek en, niet onbelangrijk, de media. Zou hij niet zoveel aandacht krijgen, dan... Maar ja, zo gaat het tegenwoordig, alles gaat onder een vergrootglas, en daar maakt Wilders in mijn opinie dankbaar gebruik van. Maar de basis ligt bij hem en zeker niet bij het publiek, het publiek loopt dankbaar achter hem, denkende dat we in Nederland een probleem hebben wat opgelost moet worden.

Het lastige voor de andere partijen is dat je alles ook niet zo maar gezegd kunt laten worden, dan moet je wel reageren. Het is een vervelende vicieuze cirkel waar we misschien alleen aan kunnen ontsnappen door de verkiezingen en het 'op zijn bek gaan' van Wilders. We zullen zien.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:00

Heino schreef:
_sparta_ schreef:
En dat is dus al het hele topic de tendens. Je mag alleen met het clubje anti Wilders eens zijn, ben je dat niet komt er van alles voorbij gericht op Wilders stemmer met een negatieve klank. Dit is waarom er al verschillende mensen dit topic hebben verlaten. En dan nog durven jullie stellig aan te halen dat het niet aan de orde is, of dat er ook wat tegen jullie gezegd wordt. Ja, dat is meestal zo als mensen er genoeg van hebben dat ze zich ook verlagen en dezelfde discussie manier aannemen dan wat er gebruikelijk is in een topic. Om daarna te gaan omdat ze zo niet zijn en zich zo ook niet willen gedragen. En het is dan ook erg onaangenaam te zien dat het allemaal maar gewoon kan zonder dat er eens ingegrepen wordt door het beheer.

Ach houdt toch op. Ik krijg door dit soort posts echt het idee dat jij gewoon graag de schuld bij anderen neer wilt leggen om zo een discussie te ontwijken. Kijk dit topic voor de grap nog eens door, dan zal je zien dat je enorm overdrijft. Ja tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar die zitten in elk topic. Bij de mensen die actief in dit topic mee doen zie ik geen "PVV pesten".

sorry hoor maar volgens mij moest ik toch verhuizen of naar marokko of australlie omdat ik het ook op pvv stem.....omdat ik het eens ben met de meeste dingen dus..........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:35

Huh wie heeft dat gezegd dan Frangelica?
Van mijn kant ook geen angst voor Wilders trouwens, alleen een diepe minachting omdat hij het politieke spelletje heel gemeen speelt vind ik.
Wel angst voor de mentaliteit die blijkbaar bij veel mensen heerst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:49

frangelica schreef:
ik vind dat ze hier in nl dezelfde regels moeten gaan maken als in australlie dan zouden we al een heel eind komen.
voor mij ook pvv :)

Daar kwam je zelf mee

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:34

Australië is met 1 'l'.
Heb je wel eens gezien hoe de aboriginals daar leven..?

Laten we het hier voor iedereen leuk houden. Extremisten eruit en dan gezellig met respect voor elkaars cultuur en geloof verder gaan. Dat is wat anders dan wat de PVV wil.
Let wel dat daar er ook mensen PVV stemmen die in het verleden bewezen hebben nare dingen te kunnen doen. Ik ben absoluut niet bang voor Wilders, maar wel voor de mensen die op hem willen stemmen, want dáár schuilt het grootste gevaar in.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:54

Precies, en kan Wilders dat onder controle houden? Dat is de grote vraag. Maar die groep is waarschijnlijk maar een klein stukje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:56

Alet74 schreef:
Precies, en kan Wilders dat onder controle houden? Dat is de grote vraag. Maar die groep is waarschijnlijk maar een klein stukje.

Indertijd met de doodsbedreigingen naar Freek de Jonge hield dat keurig op, toen het tegen hem werkte. Ook de mensen die naar vergaderingen komen zoals in Almere die niet in Almere woonden, en degenen die zogenaamd kwamen protesteren bij de rechtzaal met kant en klare spandoeken etc.
Hij laat het allemaal regisseren

Iemand de voordracht in spijkers met koppen gehoord gisteren, die was erg geestig

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:01

_sparta_ schreef:
Dat is jouw mening over hem. Jij kunt niet bepalen waarom andere op hem stemmen. En dat is dus al het hele topic de tendens. Je mag alleen met het clubje anti Wilders eens zijn, ben je dat niet komt er van alles voorbij gericht op Wilders stemmer met een negatieve klank. Dit is waarom er al verschillende mensen dit topic hebben verlaten. En dan nog durven jullie stellig aan te halen dat het niet aan de orde is, of dat er ook wat tegen jullie gezegd wordt. Ja, dat is meestal zo als mensen er genoeg van hebben dat ze zich ook verlagen en dezelfde discussie manier aannemen dan wat er gebruikelijk is in een topic. Om daarna te gaan omdat ze zo niet zijn en zich zo ook niet willen gedragen. En het is dan ook erg onaangenaam te zien dat het allemaal maar gewoon kan zonder dat er eens ingegrepen wordt door het beheer.

Imo getuigt het van een enorme zwakheid om het telkens weer op het ''aanvallen van pvv stemmers'' te gooien. Als je achter je partij staat dan kun je gewoon fatsoenlijk inhoudelijk discussiëren, ingaan op tegenargumenten en heb je die slachtoffer rol helemaal niet nodig. Ik zie het al voor me...

Mark Rutte: "Ik ben voor verhoging van de AOW-leeftijd, want..."
Emile Roemer: "Ik ben absoluut tegen, want...!"
Geert Wilders: "Ik voel me aangevallen."

Hoe zat het ook alweer; nu met Cohen stijgen de Pickwick aandelen? Ow nee, ik houd me alleen maar bezig met knuffelen en linkse hobby's. En niet te vergeten: het gevaar komt van links. Dat zagen we wel bij Pim!

Het feit dat ''het beheer'' niet ingrijpt zegt genoeg, er hóeft namelijk niet ingegrepen te worden. Het is gewoon een prima discussie met af en toe wat rotte appels van linker én rechter kant. Ik weet zeker dat ze topics als deze extra goed in de gaten houden.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:56

Heino schreef:
Huh wie heeft dat gezegd dan Frangelica?
Van mijn kant ook geen angst voor Wilders trouwens, alleen een diepe minachting omdat hij het politieke spelletje heel gemeen speelt vind ik.
Wel angst voor de mentaliteit die blijkbaar bij veel mensen heerst.

lees maar eens pagina 62.....omdat ik andere mening heb...... :o
kunt l...... als brugman maar of het helpt :n :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:02

Wat ik daar zie is dat mensen jou kritische vragen gaan stellen en dat jij daar vervolgens niet op in gaat. Dát is wat ik zie. Ik zie nergens dat je weggepest wordt oid omdat je een andere mening hebt. Verschillende meningen maken een discussie juist interessant. Maar dan moet wel iedereen op elkaars (tegen)argumenten ingaan en kritische vragen niet afdoen met "ze pesten me, boehoehoe"

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:14

Dit schrijf ik o.a. op pagina 62. Lijkt me niets mis mee. Zoals je ziet heb ik respect voor ieders mening, maar de toon waarop die soms geuit wordt, ja... dat vind ik af en toe best erg (respectloos). Of dat nou links of rechts is. Dat mag ik toch vinden? :)
Toekie schreef:
Je mag uiteraard best een andere mening hebben, het gaat er mij om hoe je je uit.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 01:38

mag je zeker vinden...maar om me dan naar marokko of australie te sturen omdat ik vind dat ze daar beter doen en ik dus een andere mening heb. vind ik niet echt een discussie.
vrije meningsuiting he... :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:24

Dat heb ik niet gezegd en zou ik ook niet zeggen. Ik denk wel dat je soms de dingen niet zo letterlijk moet nemen. :)
Er zijn hier stiekem best heel wat linkse gevaren die gewoon netjes discussiëren hoor. Het ligt niet altijd aan een ander. ;)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 04:29

Citaat:
Wat ik daar zie is dat mensen jou kritische vragen gaan stellen en dat jij daar vervolgens niet op in gaat. Dát is wat ik zie. Ik zie nergens dat je weggepest wordt oid omdat je een andere mening hebt. Verschillende meningen maken een discussie juist interessant. Maar dan moet wel iedereen op elkaars (tegen)argumenten ingaan en kritische vragen niet afdoen met "ze pesten me, boehoehoe

misschien moet je alles eens lezen van pvv en niet alleen wat je wil lezen....dan hoef ik die vragen niet te beandwoorden.

ik zeg nergens dat het aan een ander ligt....heb me mening en tja deel je die niet jammer....andersom sorry nee ik dank ff.
hier nog leuk filmpje belgie ook al op de goede weg :D *D

:D http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.9559/2.9560/1.735410 :D
+:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:25

frangelica schreef:
misschien moet je alles eens lezen van pvv en niet alleen wat je wil lezen....dan hoef ik die vragen niet te beandwoorden.

Misschien moet je persoonlijke aanvallen uit een discussie houden, maakt de discussie een heel stuk leuker ;)
Overigens heb ik vrijwel alles van de partijpunten van de PVV gelezen. Meer dan veel PVV-ers zelf durf ik wel te stellen. Dus die vlieger gaat niet op.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:30

Citaat:
Meer dan veel PVV-ers zelf durf ik wel te stellen.

Vooroordelen? Zelfingenomenheid?

En dit zijn dus telkens de sneren waar over gesproken wordt, waarvan jullie beweren ze niet te maken.
Ik ben wederom weg uit dit topic, het is geen spat veranderd in de tijd dat ik weg ben geweest. Een discussie kan niet gemaakt worden. Wat een Arrogant zooitje dat alleen maar gelijkgestemden wil.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:34

_sparta_ schreef:
Vooroordelen? Zelfingenomenheid?

En dit zijn dus telkens de sneren waar over gesproken wordt, waarvan jullie beweren ze niet te maken.
Ik ben wederom weg uit dit topic, het is geen spat veranderd in de tijd dat ik weg ben geweest. Een discussie kan niet gemaakt worden. Wat een Arrogant zooitje dat alleen maar gelijkgestemden wil.

Doei :wave:
Niks arrogantie, vooroordelen of zelfingenomenheid. Kan ik er wat aan doen dat ik nou eenmaal nogal eens tegen het feit aanloop dat PVV-ers hun eigen partij niet kennen? Of heb je nooit zinnen gelezen als "Ohhhh waar staat dat dan???" wanneer je een bepaald standpunt aanhaalt van de PVV (op de website van je partij...)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:36

En andersom heb je dat nooit? of vraag je het andersom gewoon niet?!
Arrogantie en dat is alles wat je hier steeds proeft. Discussie is telkens niet mogelijk. Maar het ligt telkens aan andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:12

Ik krijg een beetje het idee, dat jullie gelijkgestemden willen...

Ik sta open voor een discussie, en heb laatst zelfs hier een stelling ingenomen over allochtonen. En geen hond die er op reageert!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:17

Ik had op zowat alle vragen een antwoord gegeven,en steeds werd me hetzelfde gevraagd.Er word niet goed gelezen denk ik,of ze lezen niet terug in dit topic.En daarom antwoord ik niet meer,ben geen papagaai.Trouwens waarom moet ik een verantwoording afleggen als ik PVV stem?Ik stem er gewoon op en heb in dit topic paar keer al gezegd waarom.Discussiëren kan maar niet oneindig,op een gegeven moment houd het op.