Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:13

Ja Nagelbijten / Gniffelen Maar hier in winschoten ben je je leven ook niet veilig Vork
Hoezo totaal offtopic Nagelbijten / Gniffelen Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:17

Mistic schreef:
jameyskatje schreef:
jammer dat er niemand aanwezig was bij het symposium vandaag. je kwam er niet makkelijk in (opgeven, bewaking, badges blabla) maar het was echt de moeite waard!! het meerendeel was nederlands (omdat deze verplciht waren als student) er is mij heel wat duidelijker geworden wat feminisme betreft en islam

Ik vraag me af waarom dit nou nodig was.

Overigens lijkt mij zoiets opzich interessant, maar ik werk en laat het nou net zo zijn dat symposiums altijd door de weeks zijn.

dat is nodig omdat ze willen weten wie ze binnenhalen(niet wanneer je denkt aan terroristen maar bv, wie is student? wie is journalist?) en ze doen dit ook zodat ze zeker weten dat iedereen plaats heeft (want vol is vol, het is vervelend als er ineens 100 mensen geen plaats hebben of als er ineens niemand op komt dagen) en als laatste is het ook nodig zodat ze rekening kunnen houden met de luch en materialen zoals boekjes/schrijfblokken etc. er kwamen wel bekende feministen(ik denk dat iedereen ze wel kent via de tv of uit de politiek). er was ook een cameraploeg. ze willen dus alle gegevens bijhouden

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:30

Ik durf niet te kijken vanwege de schokkende beelden Bloos

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:36

Het valt best mee, het zijn meer beelden die je al gezien hebt. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:55

ik youtube echt nooit meer de laatste tijd. ineens kwam ik dit tegen: http://www.youtube.com/watch?v=lOme14qwd14

sh itna

best wel kinderachtig en dom, net als fitna, maar het heeft wel een punt (ergens heel heel heeeeeel diep) als je nagaat dat wilders een christelijke-joodse grondlegging wilt..

heel veel dingen uit dit filmpje zijn trouwens het tegenovergestelde van de Islam, het is geen vergelijkend filmpje. zoals bv het ongesteld zijn en de rustdag, dat kennen wij niet op die manier. maargoed, ieder geloof in zijn waarde!!! en het filmpje viel mij op. want dat plaatje bij die koopzondag is bij ons in de stad Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:10

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:45

Erg mooie filmpjes!!
Had het laatste filmpje een paar pagina's terug ook al geplaats maar volgens mij hadden maar weinig em gekeken..

Mijn oma (zelf christelijk) zei laatst, in de bijbel staan wel dubbel zoveel moordende en haatzaaiende dingen, in het christendom zijn er gelukkig nog geen mensen die die dingen uitvoeren, het blijft tot nu toe beperkt tot zinnen en woorden..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:28

prachtig filmpje,hadden ze teksten nog sneller voorbij laten kunnen komen....?dit is toch niet te lezen?nu is mijn engels vrij goed dus daar ligt het niet aan....

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:28

Het gaat er niet om dat je die teksten allemaal leest maar het gaat er de maker van dit filmpje om dat je begrijpt dat dit soort dingen net zo goed en heel veel ook in de bijbel staan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:57

ik hoop dat die persoon die dit filmpje gemaakt heeft goed beveiligd wordt......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:41

feliciaa schreef:
Erg mooie filmpjes!!
Had het laatste filmpje een paar pagina's terug ook al geplaats maar volgens mij hadden maar weinig em gekeken..

Mijn oma (zelf christelijk) zei laatst, in de bijbel staan wel dubbel zoveel moordende en haatzaaiende dingen, in het christendom zijn er gelukkig nog geen mensen die die dingen uitvoeren, het blijft tot nu toe beperkt tot zinnen en woorden..

Kijk daar zeg je het al, christendom is nu nog geen gevaar voor onze westerse wereld en de islam wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:20

Toch is het raar. Het is allemaal logisch en vanzelfsprekend dat christenen niet (meer) direct klakkeloos uitvoeren wat er in de bijbel staat. Maar van islamieten wordt verwacht dat die wel zonder enige kritiek uitvoeren wat er voor narigheid in de koran beschreven staat.
Beetje scheef lijkt mij.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:02

MISTRAL94 schreef:
feliciaa schreef:
Erg mooie filmpjes!!

Kijk daar zeg je het al, christendom is nu nog geen gevaar voor onze westerse wereld en de islam wel Knipoog

De islam opsich is geen gevaar voor de westerse wereld er is een groep mensen die terroristische aanslagen plegen, mensen vermoorden enz. en die verschuilen zich achter de islam..
Net zo als dat het christendom nooit een gevaar zal worden voor de wereld, er zal misschien ooit een groepje opstaan die rare dingen gaat doen in de naam van God.. In Amerika zijn ze daar al mee begonnen kijk vandaag maar naar het nieuws de zoveelste sekte die is opgerold.. Ze doen dan nog niks tegen de mensen die niet in hun sekte zitten maar binnen die sekte is het bepaald geen pretje en gebeuren er allemaal vreselijke dingen omdat ze denken dat God dat goed vind!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:31

gisteren op het nieuws zag ik een man met een tekst op zijn hoofd: wij zijn bereid ons leven te offeren voor de profeet mohammed(vzmh)

hierom kan ik zoo zooo zoooo ontzettend boos worden.

in de 1e plaats van de ontwetendheid van die mensen. opofferen en zelfmoord is in alle tijden verboden, hoe mooi je daad ook mag zijn (niet dat ik dit mooi vind), zij geven een verkeer beeld van de Islam.

en ten 2e omdat de andere demonstranten die teksten van waarheid met zich meedroegen eruit geknipt werden en wij in nederland alleen de 'slechte' te zien krijgen. laat ze eens de andere kant filmen zeg, laat ze de meerderheid van de bevolking eens filmen. sjongejonge,..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:52

http://www.youtube.com/watch?v=x4R2DsKX ... re=related
hier heb ik echt een vreemd gevoel van gekregen

ik zag ook een filmpje waarbij ze aan een kind vroegen, wat is het verschil tussen een moslim en een niet moslim. dat kind zei: even denken... euhm,,,,,.. moslims hebben 5 vingers aan een hand,... ennn..... niet-moslims........... OOK:D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:00

feliciaa schreef:
De islam opsich is geen gevaar voor de westerse wereld er is een groep mensen die terroristische aanslagen plegen, mensen vermoorden enz. en die verschuilen zich achter de islam..
Net zo als dat het christendom nooit een gevaar zal worden voor de wereld, er zal misschien ooit een groepje opstaan die rare dingen gaat doen in de naam van God.. In Amerika zijn ze daar al mee begonnen kijk vandaag maar naar het nieuws de zoveelste sekte die is opgerold.. Ze doen dan nog niks tegen de mensen die niet in hun sekte zitten maar binnen die sekte is het bepaald geen pretje en gebeuren er allemaal vreselijke dingen omdat ze denken dat God dat goed vind!

Dus omdat het maar om een klein groepje gaat is er geen gevaar voor de westerse wereld?
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 07-04-08 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:36

jameyskatje schreef:
gisteren op het nieuws zag ik een man met een tekst op zijn hoofd: wij zijn bereid ons leven te offeren voor de profeet mohammed(vzmh)

hierom kan ik zoo zooo zoooo ontzettend boos worden.

in de 1e plaats van de ontwetendheid van die mensen. opofferen en zelfmoord is in alle tijden verboden, hoe mooi je daad ook mag zijn (niet dat ik dit mooi vind), zij geven een verkeer beeld van de Islam.

en ten 2e omdat de andere demonstranten die teksten van waarheid met zich meedroegen eruit geknipt werden en wij in nederland alleen de 'slechte' te zien krijgen. laat ze eens de andere kant filmen zeg, laat ze de meerderheid van de bevolking eens filmen. sjongejonge,..

Als jij jou mening hierover dan eens naar buiten brengt, via de media oid. Laat zien dat het niet zo is als ons momenteel voorgeschoteld wordt. Dan zijn we vast weer een stap verder.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:23

MISTRAL94 schreef:
feliciaa schreef:

Dus omdat het maar om een klein groepje gaat is er geen gevaar voor de westerse wereld?

Dat zeg ik niet, dat kleine groepje is een gevaar voor de westerse wereld maar de Islam opzich niet..

Eigenlijk doe jij nu hetzelfde als wat de extremisten en wilders doen. Zinnen uit zijn verband rukken en dingen verkeerd lezen..

Ik heb namelijk nergens gezegd dat dat kleine groepje geen gevaar is voor de westerse wereld maar net als wilders sluit jij je (misschien wel onbewust) af voor alle argumenten die er nog meer worden gegeven en lees je er verkeerd over heen waardoor je een vertekend beeld krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:53

Of erger: zelf je beeld bedenken en daar dan argumentatie bij gaan zoeken. Bijvoorbeeld: ik vind de islam een zeer geweldadige religieuze stroming. En vervolgens in de Koran teksten (of delen daarvan) zoeken die dat ondersteunen.
Drogredenaties dus Lachen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:01

geerke schreef:
prachtig filmpje,hadden ze teksten nog sneller voorbij laten kunnen komen....?dit is toch niet te lezen?nu is mijn engels vrij goed dus daar ligt het niet aan....

In dat tweede filmpje gaan ze indd op een gegeven moment vrij snel ja Ja Maar goed, de strekking is wel duidelijk.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:41

feliciaa schreef:
Erg mooie filmpjes!!

Daar heb je nu net het punt wat je zelf niet lijkt te snappen. Het gaat niet om nog.... die tijd hebben we gelukkig al gehad. Vroeger waren mensen nog zo geweldadig, maar dit geloof heeft zich al geevolueerd (grotendeels) en dus heb je dat soort fundamentalisten niet meer.

Dat is ook wat ik tegen heb op geloven... leuk joh, moorden uit naam van ....wat? Iets/iemand waarvan je niet eens zeker weet dat ie bestaat? Iets wat je alleen maar geloofd? Lekker makkelijk, want dan hoef je zelf geen verantwoording te nemen.

En het Christelijke geloof heeft dat dus grotendeels al achter zich gelaten. (nog lang niet genoeg, maar het is op de goede weg). En dat is de pest met de islam. Dat loopt ruim 100 jaar achter. En daar zit ik hier niet op te wachten in ons vrijgevochten landje.... En dat is wat mensen er tegen hebben. Het verschil is te groot. En waarom moeten wij ons aan die normen en waarden aanpassen hier? Ik vind dat mensen die hier komen zich moeten aanpassen en dus ik wil niet dat geneuzel in Nederland!

Ik wil niet dat mensen met de dood bedreigd worden alleen maar omdat ze oproepen tot het uitsteken van de Nederlandse vlag! Om weer wat eenheid in het land te brengen en als weerwoord op de vlagverbrandingen in het buitenland! Het is toch van de zotte dat er mensen bedreigd zijn, alleen maar omdat ze trots zijn op ons kleine landje?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:23

jij begrijpt er totaal niets van he. zucht.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:25

En jij bent echt gehersenspoeld he? Zucht....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:27

islam looopt achter? het de meest recente religie.. alle wetenschappen die de islam al had 1400 jaar geleden, die worden nu pas bevestigd/ontdekt door wetenschappers (omdat we nu pas goede aparatuur hebben).

zo erg lopen we toch niet achter hoor.. ik vind het juist andersom. maar dat komt omdat ik de andere kant zie Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:28

We begrijpen dat dit over extremisten gaat, daar hebben we het ook over. We weten dat niet iedere moslim zo, dat het meerendeel niet zo is dus. Het is alleen nu eenmaal zo, dat wanneer je het ergens over hebt, je het niet bij zijn hele naam blijft noemen. Als dit een discussie was over mixers, vaatwassers, blenders en voedselversnipperaars, dan werd het op den duur ook "die keukenmachines". Dat betekend nog niet dat alle keukenmachines slecht zijn Nagelbijten / Gniffelen