Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Anoniem

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:43

Excuse me, maar het is een feit dat er problemen zijn in de smanlevind met name mbt allcohtone jongens. Moet ik dan eerst zelf in elkaar getimmerd worden voordat ik daar een mening over mag hebben?

Ik stem dan wel niet op Wilders, maar ik ben het wel met hem eens dat deze groepen kei en keihard aangepakt moeten worden. Dus ik kan me ook voorstellend at er mensen zijn die wel op hem stemmen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:45

Aimee schreef:
faye schreef:
Aimme, je hoeft er toch niet per se zelf last van te hebben om ergens een mening over te hebben?

Nee, dat klopt. Als een persoon die een ton per jaar verdient de mening heeft dat armoede bestreden moet worden, terwijl diegene daar zelf geen last van heeft, dan kan ik me daar wat bij voorstellen. Als een veertiger die al jaren werkt de mening heeft dat het onderwijs verbeterd moet worden, terwijl diegene al jaren werkt en dus zelf geen last heeft van hoge collegegelden o.i.d. dan snap ik dat ook. Of iemand die onderaan de sociale ladder staat, die van mening is dat het stimuleren van de economie het belangrijkst is terwijl diegene daar geen of nauwelijks profijt van zal hebben. Maar als iemand geen last heeft van een bepaalde bevolkingsgroep en toch een partij steunt die van mening is dat die bevolkingsgroep een last is voor de samenleving, dan snap ik dat niet.
Ik zou de woorden van Pastors dan ook eerder omdraaien... niet de opkomst van de Islam is vergelijkbaar met het nazisme, de opkomst van de anti-Islam beweging is vergelijkbaar met het nazisme. Het gros van de duitsers had ook geen last van Joden, maar als iemand dat zo roept dan kan dat wel verstrekkende gevolgen hebben.

Precies!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:46

faye schreef:
Excuse me, maar het is een feit dat er problemen zijn in de smanlevind met name mbt allcohtone jongens. Moet ik dan eerst zelf in elkaar getimmerd worden voordat ik daar een mening over mag hebben?

Ik stem dan wel niet op Wilders, maar ik ben het wel met hem eens dat deze groepen kei en keihard aangepakt moeten worden. Dus ik kan me ook voorstellend at er mensen zijn die wel op hem stemmen.

Nou ik val onder de categorie allochtone jongeren... en ik voel nou niet echt de constante drang om jou in elkaar te timmeren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:47

faye schreef:

Zijn allochtone jongeren echt het enige probleem van Nederland? Is zo'n aanpak á la Wilders wel effectief?
Als mensen écht vinden dat allochtone jongeren zo'n groot probleem vormen, hadden ze Pastors moeten stemmen. Die heeft een beter totaalpakket en zijn beleid al bewezen in Rotterdam. Dat beleid is zelfs over genomen door een links college, omdat het veel socialer bleek dan vooraf gedacht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:48

Al zat het er aan te komen, toch ben ik verbaasd over de uiteindelijke klap die het PvdA heeft gekregen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe de coalitie-onderhandelingen zich zullen gaan ontwikkelen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:49

Karl66 schreef:
Al zat het er aan te komen, toch ben ik verbaasd over de uiteindelijke klap die het PvdA heeft gekregen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe de coalitie-onderhandelingen zich zullen gaan ontwikkelen.

ik ook daar ben ik erg benieuwd naar.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:50

Wilders zal misschien best hersens hebben, maar hij laat errug duidelijk merken dat hij geen verstand heeft whatsoever net over datgene waar hij zo de mond van vol heeft... dat is natuurlijk een beetje vervelend, op zijn zachtst gezegd. Integratieproblemen oplossen is veeeeel moeilijker dan Wilders laat geloven, en zijn manier werkt averechts.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:53

Aimee schreef:
Ik zou de woorden van Pastors dan ook eerder omdraaien... niet de opkomst van de Islam is vergelijkbaar met het nazisme,

Heeft hij dat gezegd?? Ai ai ai Gestoord Wat een domme uitspraak.
Ben het verder met je eens. Niet de buitenlanders zijn het grootste 'probleem', maar het zwart maken van hen en het wij-zij gevoel wat gecreëerd wordt. Met lage tactieken als inspelen op de onderbuik omdat kennelijk de rede niet ontwikkeld genoeg is om ervan te winnen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:54

hmmm meeste van de Wilders stemmers zitten in het zuiden van het land..

Ben ik blij dat ik in het hoge noorden zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:56

Lenn schreef:
Aimee schreef:
Ik zou de woorden van Pastors dan ook eerder omdraaien... niet de opkomst van de Islam is vergelijkbaar met het nazisme,

Ben het verder met je eens. Niet de buitenlanders zijn het grootste 'probleem', maar het zwart maken van hen en het wij-zij gevoel wat gecreëerd wordt. Met lage tactieken als inspelen op de onderbuik omdat kennelijk de rede niet ontwikkeld genoeg is om ervan te winnen.

De media doet er hard aan mee. Politiek doet er aan mee.

Het is gewoon eng hoe mensen kunnen denken over hun medemens.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:57

NehnaDagmar schreef:
Wat voor rotzooi heeft de PvdA dan achter gelaten wat het Kabinet Balkenende op heeft moeten ruimen Nienke1208?

PvdA heeft Nederland financieel verkl**t....
Ze deden ook wel goede dingen, maar de financiën heeft kabinet Balkenende weer op een rijtje moeten krijgen...
Ik zal niet zeggen dat CDA/VVD er geen zooitje van hebben gemaakt, maar stukken minder dan PvdA destijds, dus voor mij echt GEEN PvdA!!!
En Wouter Bos... tsja... vond hem wel sympatiek, maar dat is nu compleet omgeslagen!!!! Wat een vent, echt... Voor mij ook echt GEEN Wouter Bos!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:58

Lenn schreef:

Ja, Pastors had een omstreden campagnespotje waarin hij dat zei.

Voor de rest ben ik het roerend met je eens OK dan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:02

nienke1208 schreef:
Ze deden ook wel goede dingen, maar de financiën heeft kabinet Balkenende weer op een rijtje moeten krijgen...
Ik zal niet zeggen dat CDA/VVD er geen zooitje van hebben gemaakt, maar stukken minder dan PvdA destijds, dus voor mij echt GEEN PvdA!!!
En Wouter Bos... tsja... vond hem wel sympatiek, maar dat is nu compleet omgeslagen!!!! Wat een vent, echt... Voor mij ook echt GEEN Wouter Bos!

Nee... onder paars (PvdA, VVD, D66) deed Nederland het economisch hartstikke goed, alleen werd er te weinig aan de toekomst gedacht... er werd met geld gesmeten alsof het niet op kon... wie zat er toen op Financiën? Juist, VVD-minister Zalm.
Dus PvdA de schuld geven van financiële problemen die tijdens paars II opkwamen, is nogal scheef beoordeeld.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:04

Pipo schreef:
De media doet er hard aan mee.

De media doet overal aan mee. Ik vind het echt zo kwalijk dat intentieloze uitspraken volledig uit de context gerukt worden en in een compleet andere context gepresenteerd, maar vooral opgeblazen worden. Waarom moet alles sensationeel gebracht worden als dat als consequentie heeft dat ingeboet wordt op betrouwbaarheid? Wat is dat nou voor iets, dat ik zelfs met argusogen naar een journaal moet kijken? Het is zo makkelijk om te liegen met statistieken door ze simpelweg verkeerd te interpreteren, verbanden te leggen die er niet zijn.
Maar goed, wat dit met dit topic te maken heeft ben ik even kwijt, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:04

Dames dames, de media doen. Sorry, kon het even niet laten Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:06

Lenn schreef:
Pipo schreef:

De media doet overal aan mee. Ik vind het echt zo kwalijk dat intentieloze uitspraken volledig uit de context gerukt worden en in een compleet andere context gepresenteerd, maar vooral opgeblazen worden. Waarom moet alles sensationeel gebracht worden als dat als consequentie heeft dat ingeboet wordt op betrouwbaarheid? Wat is dat nou voor iets, dat ik zelfs met argusogen naar een journaal moet kijken? Het is zo makkelijk om te liegen met statistieken door ze simpelweg verkeerd te interpreteren, verbanden te leggen die er niet zijn.

Jah idd maar helaas zijn er mensen die daar toch echt blindelings op vertrouwen..

net zoals mijn ''schoonmoeder'' Die haalt al haar wijsheden uit de elsevier..

En als je een discussie met haar hebt dan zegt ze altijd...''ja maar in de elsevier stond'' AAAAAAAAAAAAAAHHHHH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:07

Lenn schreef:
Pipo schreef:

Ben het volledig met je eens. Vaak met je het journaal bekijken en dan eerst heel veel achtergrond info opzoeken voor je het werkelijke verhaal te pakken hebt.

Ze willen je dingen laten geloven. Kwalijke zaak.........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:10

Tip: kijk ook het nieuws op een buitenlandse zender, bijvoorbeeld om 19 uur op ZDF en om 20 uur NOS.... kijk en vergelijk.... ongelooflijk hoe verschillend wereldgebeurtenissen gebracht worden Wow!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:47

Super: partij van de dieren 2 zetels!!!! Ik gun het ze! Ben blij dat pvda niet de grootste is geworden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:48

Aimee schreef:
nienke1208 schreef:

Nee... onder paars (PvdA, VVD, D66) deed Nederland het economisch hartstikke goed, alleen werd er te weinig aan de toekomst gedacht... er werd met geld gesmeten alsof het niet op kon... wie zat er toen op Financiën? Juist, VVD-minister Zalm.
Dus PvdA de schuld geven van financiële problemen die tijdens paars II opkwamen, is nogal scheef beoordeeld.

Die redenering is te gemakkelijk, onder paars, toen het economisch goed ging, zijn de hervormingen voor zich uitgeschoven. Het gevolg was dat tijdens economisch slechtere tijden die hervormingen door het kabinet Balkenende uitgevoerd moesten worden. Het gevolg is dat mensen hardere klappen hebben gekregen dan noodzakelijk was, als het tijdens paars al was uitgevoerd.

MAAR en dat is wel een heel belangrijk maar, het enige verschil tussen het kabinet Balkenende en paars was dat het PvdA door het CDA vervangen werd. Dat wil niet zeggen dat VVD en D66 er geen schuld aan hebben dat er tijdens paars niet hervormd is, maar het maakt ook duidelijk dat de PvdA het grootste struikelblok was om die hervormingen uit te voeren.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:54

Ik vind het een beetje jammer dat CDA het grootst blijft,maar wel voorspelbaar.Nederland speelt op 'safe' naar mijn gevoel.
Toch hoop ik dat er in ieder geval enkele ideeën en idealen vanuit SP worden doorgevoerd in het nieuwe kabinet.

Wel goed dat SP ronduit de grote winnaar is met +14 zetels erbij.Ik ben benieuwd hoe nu verder qua coalitie e.d.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:56

Wouter Bos zocht in ieder geval gelijk steun bij grote broer Jan tijdens het debat Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:57

Ik vond juist dat na de uitslagen Bos en Balkenende een beetje naar elkaar uit probeerden te halen... Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:59

Het was vooral Bos die uithaalde en gelijk probeerde de centrale partij binnen een coalitie te worden door de SP naar voren te schuiven.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 02:04

Ja zo bedoel ik het.
Jammer dat hij zich zo liet kennen.
Daarentegen vond ik de overige partijen aan tafel aardig sportief reageren. [Marijnissen vooral]