Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:38

AppleSter schreef:
listiglistje schreef:
Dat bovenstaande dus, gelukkig zijn er wel mensen die begrijpend kunnen lezen.

In tegenstelling tot het gros hier...
En dan mij ook nog in een bepaalde hoek wil zetten, echt helemaal van de pot gerukt.
Een normale discussie over constateringen wat er in Europa speelt en de vraag waarom zaken gaan zoals nu is hiet niet mogelijk, dat blijkt wel.
Overal moet een (persoonlijk) waardeoordeel aan gekoppeld worden.

Tot hier dus mijn laatste bijdrage :evaw:

Er zijn ook mensen in deze groep (en meelezers) die je bijdragen wel erg waarderen en graag zien dat je blijft.

Doordat iedereen met een andere mening dan het gros hier standaard wordt weggezet (liefst door een hele groep) en daardoor maar afzwaait veranderd er nooit iets hier. De samenleving is verdeeld, er zijn heel veel kanten, maar in dit topic wordt alleen een bepaalde kant getolereerd.

En dat is onacceptabel op een openbaar forum. Iedereen mag hier z’n zienswijze plaatsen, of andere Bokkers dit nu goed vinden of niet. Daarom laat ik mij niet wegpesten.

Klopt, en steeds hetzelfde groepje die er bovenop springt.
En persoonlijk op de aanval gaan.
Maar als jij dat doet, word er meteen getemd. En de moderators doen er ook aan mee. Echt vriendjespolitiek.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:39

AppleSter schreef:
pien_2010 schreef:
Bedankt. Ik heb de petitie tegen de privé jets getekend. Goede actie van Greenpeace.

Top Pien! Uiteraard heb ik ‘m ook getekend en ik deel hem overal. Vorig jaar heeft Greenpeace een actie gehouden en privéjets aan de grond gehouden. Goede actie!
Ook meteen getekend, dank voor het linkje!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:39

AppleSter schreef:
Wilders (en de PVV) heeft waarschijnlijk veel meer zicht op mensen die op zijn partij stemmen dan een NOS, die al vele jaren haar best doet Wilders weg te zetten en in een extreme hoek te plaatsen. Sterker nog; het zou een NOS slecht uitkomen als er daadwerkelijk (veel) moslims op de PVV hebben gestemd. Dat wordt veel lastiger wegzetten.

Ik geef toe: ooit was de man VVD-er; en de vvd houdt haar electoraat goed in de peiling in letterlijke zin des woords.

Maar dat de pvv het beter zou weten dan Prof. Spierings, nee.

En dan 'weg ge zet' gaat mij de keel uithangen.
Wat mij betreft IS de pvv extreem rechts vanwege haar kenmerken zoals een autoritaire leider, geen interne partijdemocratie, een hekel aan kunst en cultuur, een voorliefde voor het zondebokmechanisme ('Geert' is hééél zielig en het is allemaal de schuld van de moslims) en dan zijn er ook nog conservatieve politieke standpunten.

Dus stop svp met 'Geert is hééél zielig want de nos zet hem weg'. ("Dat weten we nu wel", dat jij dat denkt.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 01-12-23 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:40

Wilders sprak ook voor zijn beurt Applester, maar daar reageer je niet op.
Met het niveau is niet hoog vanavond ben je ook weer ouderwets aan 't rellen, geeft niets, weet niet beter van je.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:40

AppleSter schreef:
Het niveau is weer hoog vanavond.
De onderzoekers in het artikel van de NOS hebben nog geen data van na de verkiezingen, dus spreken duidelijk voor hun beurt.
En dat extreem gedoe, zijn jullie niet eens klaar daarmee?

Ik vind Timmermans ook een extreme (hypocriete, want persoonlijk doet hij helemaal niets aan verminderen van z’n eigen voetafdruk) klimaatangstzaaier, die handelen vanuit de EU steeds meer beperkt waardoor Europese bedrijven kapot dreigen te worden gemaakt en/of dreigen te vertrekken uit de EU om nog business te kunnen doen. Maar dat schrijf ik ook niet -tig keer per dag hier. Ik probeer al een poos de discussie hier wat positiever en respectvoller te voeren, maar “it takes two” hè.

Ik zou het op prijs stellen als we ons niet meer naar dit lage niveau verlagen, maar gewoon netjes de discussies kunnen voeren. Zo niet, ook prima, maar dan doe ik ook weer gezellig mee :D

Je kunt wel blijven herhalen wat je al eerder zei, maar dan zal ik het ook nog een keer herhalen. Er komt geen data van na de verkiezingen, dit onderzoek is op verkiezingsdag gedaan, dus het verschil met een onderzoek na de verkiezingen voegt weinig toe. En het resultaat uit dit onderzoek is, dat niet veel moslims op Wilders hebben gestemd (minder dan 5% van de moslims).

Verder, wat jij van Timmermans vindt weten we nu wel, je hebt het vaak herhaald. Herhaal het zo vaak je wilt, kan mij niet schelen. Maar het doet er niets toe.
Feit is dat Wilders extreem rechtse standpunten heeft. Heeft niets te maken met respect en gezellig doen. Het is je ook al vaak uitgelegd, maar je blijft het maar persoonlijk opnemen.
Als je de feiten niet mag noemen, is het lastig discussiëren.

edit :oo Oj, dikke spelfout
Laatst bijgewerkt door lies op 01-12-23 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:41

lies schreef:
Wilders ís extreem rechts. Wat een onzin dat de NOS hem 'weg wil zetten'.
Prima als je op hem wilt stemmen, dat mag in Nederland, maar ontken niet wie of wat hij is.

PVV staat niet op de Wikipedia lijst van (voormalig) Nederlandse extreemrechtse partijen, noch wordt het zo gekwalificeerd door de verschillende stemwijzers en experts.

Dat media het vaak extreemrechts noemen, betekent niet dat er consensus is dat PVV inderdaad extreemrechts is. Ook het feit dat ze aantal extreemrechtse standpunten hebben, maakt niet automatisch dat het een extreemrechtse partij is.

Volgens mij zijn ze met name conservatief. Dat is niet hetzelfde als extreemrechts

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:42

Benzz schreef:
Met het niveau is niet hoog vanavond ben je ook weer ouderwets aan 't rellen, geeft niets, weet niet beter van je.

Dit dus, weer even op de man spelen :r

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:43

OleJon schreef:
AppleSter schreef:

Er zijn ook mensen in deze groep (en meelezers) die je bijdragen wel erg waarderen en graag zien dat je blijft.

Doordat iedereen met een andere mening dan het gros hier standaard wordt weggezet (liefst door een hele groep) en daardoor maar afzwaait veranderd er nooit iets hier. De samenleving is verdeeld, er zijn heel veel kanten, maar in dit topic wordt alleen een bepaalde kant getolereerd.

En dat is onacceptabel op een openbaar forum. Iedereen mag hier z’n zienswijze plaatsen, of andere Bokkers dit nu goed vinden of niet. Daarom laat ik mij niet wegpesten.

Klopt, en steeds hetzelfde groepje die er bovenop springt.
En persoonlijk op de aanval gaan.
Maar als jij dat doet, word er meteen getemd. En de moderators doen er ook aan mee. Echt vriendjespolitiek.

Dat herken ik wel inderdaad. Helaas. Het zou fijn zijn als de moderators kritisch naar all Posts kijken en niet eerst naar de naam die erbij staat. Of naar de politieke voorkeur van die naam.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:44

OleJon schreef:
Benzz schreef:

Exact. Letten de moderators even op?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:46

pien_2010 schreef:
De VVD is niet mijn gedachtengoed. Maar ik ben niet bezorgd voor de toekomst van onze democratische rechtsstaat bij die partij.
Oei! Daar kijk ik anders tegenaan. Nederland is m.i. de afgelopen jaren vanuit het torentje geregeerd. Niks macht en tegenmacht, belangrijke beslissingen zijn buiten het parlement om genomen.

Overigens ben ik ook heel bezorgd over hoe nu verder.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:46

996981 schreef:
lies schreef:
Wilders ís extreem rechts. Wat een onzin dat de NOS hem 'weg wil zetten'.
Prima als je op hem wilt stemmen, dat mag in Nederland, maar ontken niet wie of wat hij is.

PVV staat niet op de Wikipedia lijst van (voormalig) Nederlandse extreemrechtse partijen, noch wordt het zo gekwalificeerd door de verschillende stemwijzers en experts.

Dat media het vaak extreemrechts noemen, betekent niet dat er consensus is dat PVV inderdaad extreemrechts is. Ook het feit dat ze aantal extreemrechtse standpunten hebben, maakt niet automatisch dat het een extreemrechtse partij is.

Volgens mij zijn ze met name conservatief. Dat is niet hetzelfde als extreemrechts

Precies. En iedereen mag vinden wat hij of zij vindt, natuurlijk. Maar we hoeven het niet continu te blijven roepen. We weten het inmiddels wel van elkaar dus het toch steeds wegzetten maakt de sfeer er niet beter op en voegt niets positiefs toe aan de discussies.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:49

AppleSter schreef:
Precies. En iedereen mag vinden wat hij of zij vindt, natuurlijk. Maar we hoeven het niet continu te blijven roepen. We weten het inmiddels wel van elkaar dus het toch steeds wegzetten maakt de sfeer er niet beter op en voegt niets positiefs toe aan de discussies.

Het was notabene een reactie op jouw bericht waarin je stelde dat de NOS hem wegzette als extreem rechts.
Dat moet ik dan gewoon voorbij laten gaan ten behoeve van de gezelligheid, maar jij mag wel dergelijke berichten posten? Je hebt zo'n enorme plaat voor je hoofd, het is bijna niet te bevatten.

996981 schreef:

De zin; 'Wilders is extreem rechts' paste op dat moment beter in de zin, maar ik ben dat in principe wel met je eens. Hij heeft extreem rechtse standpunten. Wel heel veel..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:51

Trouwens, afdeling fact check:
heeft iemand een bron van hoe de Nederlandse delegatie in Dubai is beland....?

De journalist die voor Trouw vetslag doet heeft een groot deel van de route gelift.

(Het woord 'privé jet' is gevallen, maar ik wil dus een duidelijke bevestiging ipv de suggestie.
Een regerings'vluigtig' is een noodzakelijk kwaad, maar van een andere orde.)

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:52

Zo, het gaat weer lekker op de persoon hier.
Ik wacht eventjes af of de moderators hier in gaan grijpen voor ik weer een reactie plaats.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:53

Janneke2 schreef:
Trouwens, afdeling fact check:
heeft iemand een bron van hoe de Nederlandse delegatie in Dubai is beland....?

De journalist die voor Trouw vetslag doet heeft een groot deel van de route gelift.

(Het woord 'privé jet' is gevallen, maar ik wil dus een duidelijke bevestiging ipv de suggestie.
Een regerings'vluigtig' is een noodzakelijk kwaad, maar van een andere orde.)

Google is waarschijnlijk je beste vriend. Je kunt ook online zien waar het regeringsvliegtuig is (en is geweest). En met de snelheid waarmee sommigen (Rutte, Jetten en anderen) de wereld over vliegen zullen ze geen tijd hebben om dat liftend te doen :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:54

Maar ff gedachtengang hier; misschien vindt GW 1% van de moslims al veel hè.
Dus als hij zegt dat er ook veel moslims op hem gestemd hebben zou ik het niet zo letterlijk nemen , maar meer in de zin van Meer dan verwacht.
Voor iemand die zo zich uitspreekt tegen moslims is elke % toch veel?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:54

[quote="AppleSter"]Zo, het gaat weer lekker op de persoon hier.
Ik wacht eventjes af of de moderators hier in gaan grijpen voor ik een reactie plaats.
Edit: * op de sneer op de persoon van Lies

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:57

lies schreef:
De zin; 'Wilders is extreem rechts' paste op dat moment beter in de zin, maar ik ben dat in principe wel met je eens. Hij heeft extreem rechtse standpunten. Wel heel veel..

Uh.. een i met apostrof benadrukt op het woord is dat iets feitelijk en onomstotelijk zo is. Je weerlegt daarmee bewust een ander statement (met de rest van je post overigens ook…)

Je uitleg dat de zin beter paste vind ik dus een beetje gek? Of was de apostrof een foutje en bedoel je eigenlijk “ik vind Wilders extreemrechts”?
Laatst bijgewerkt door 996981 op 01-12-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:58

AppleSter schreef:
Zo, het gaat weer lekker op de persoon hier.
Ik wacht eventjes af of de moderators hier in gaan grijpen voor ik weer een reactie plaats.

:+ }>
Nadien 2 reacties.. je moet je wel aan je eigen beloften houden he.. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:00

OleJon schreef:
Benzz schreef:

Tja, aangenomen dat AS een man is, werd er een beetje op de man gespeeld.

Soms is het wel informatief om te kijken 'waar iemand het verhaal laat beginnen', en ik vond oa de opmerking van AS (m/v) 'Het niveau is weer hoog vanavond' ook minder gezellig.

Oh, AS: mijn vraag over fact check stelde ik NADAT ik had gegoogeld.
Dus nee: ik heb het niet gevonden - dus graag een BRON als je iets suggereert.
(Vooral hoe naar het is, dat men per vliegtuig privé jet naar een klimaattop gaat.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:00

996981 schreef:
lies schreef:

Uh.. een i met apostrof benadrukt op het woord is dat iets feitelijk en onomstotelijk zo is. Je weerlegt daarmee bewust een ander statement.

Je uitleg dat de zin beter paste vind ik dus een beetje gek? Of was de apostrof een foutje en bedoel je eigenlijk “ik vind Wilders extreemrechts”?

Het ging om het zinnetje; De NOS zet wilders weg als extreem rechts' (ofzoiets). Daarop kwam mijn reactie met de apostrof, om aan te geven dat de NOS hem niet zo wegzet, maar hij dit zelf doet. Zo duidelijk?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:01

AppleSter schreef:
996981 schreef:
Het is bijna grappig hoe je meerdere weergaves (en meerdere makers van de indeling) van het politieke spectrum afdoet als nonsens. Had toch anders verwacht van iemand die niet houdt van desinformatie en op de feiten zit :)

En zo blijkt maar weer; Ookal kom je met “bewijs”;het wordt toch weer zo gedraaid dat de PVV weer als “extreem rechts” uit de bus komt…. En het moet hier weer non stop benoemd worden.

Even wat anders; Die klimaattop in Dubai. Rutte heeft een filmpje geplaatst op X (vanuit Dubai) om ons te vertellen dat we moeten werken aan CO2 reductie. Daarom is hij daar, om afspraken te maken.
Hij vergeet waarschijnlijk met z’n 69.999 gesprekspartners afspraken te maken over hun eigen CO2 uitstoot gedrag :D

Greenpeace heeft daar ook een mooi artikel over, van november 2022:

https://www.greenpeace.org/nl/natuur/55 ... nederland/

Voor de mensen die de link niet aan willen klikken even 2 stukjes eruit in foto:

[ [url=m/W956U1.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OS94Qm.png]Afbeelding[/url] ]

Dus als iemand 3 uurtjes vliegt in een privéjet is zijn uitstoot na die ENE VLUCHT al meteen EVEN HOOG als de gemiddelde JAARLIJKSE UITSTOOT van een EU-inwoner.
Zullen we even gaan rekenen ? Hoeveel van die (staats/privé) jets zullen er in Dubai staan nu als 70.000 “superbelangrijke” mensen daar zo nodig bijeen moeten komen? Hoeveel uur is er gemiddeld gevlogen per jet?
Dat moet wel een ENORME bak uitstoot zijn die wij met z’n allen in ons leven niet kunnen maken.
Begrijpelijk dat Greenpeace die actie heeft gehouden met de privéjets aan de grond.

En nog een leuk nieuwtje vanuit Dubai; Daar is zelfs airco buiten, op het terras, voor als het te warm wordt :D https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -duurzamer
(Kijk even naar de uitstoot per inwoner daar :+ )

Heel bijzonder dat al die 70.000 mensen die ZELF extreem veel vervuilen nu zo vervuilend bijeen zijn gekomen om CO2 reductie te bespreken }> :+

Merci ik teken ook even..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:01

Dan ben ik benieuwd wie de rest van de nlse delegatie zijn en hoe die gereist hebben..

En ik ben benieuwd of de rijke oliestaten iets met klimaat (vluchtelingen) gaan doen maar ik denk zomaar van niet ..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:02

martichr schreef:

Lees even mijn laatste bericht (4 minuten geplaatst voor dit bericht van jou) waarin ik aangeef dat ik eventjes afwacht of de moderators ingrijpen alvorens een reactie te plaatsen op de sneer op mijn persoon die Lies nodig vond te plaatsen.

Ik laat me niet monddood maken ondanks de aanvallen op de persoon. Ik laat me ook zeker niet wegpesten.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:03

AppleSter schreef:
martichr schreef:

Lees even mijn laatste bericht (4 minuten geplaatst voor dit bericht van jou) waarin ik aangeef dat ik eventjes afwacht of de moderators ingrijpen alvorens een reactie te plaatsen op de sneer op mijn persoon die Lies nodig vond te plaatsen.

Ik laat me niet monddood maken ondanks de aanvallen op de persoon. Ik laat me ook zeker niet wegpesten.

Ik zal er de volgende keer nog 2 smilies extra bij zetten..