Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Hij roept constant dat dit een land is waar we fouten mogen maken: zeg dat maar eens tegen de bijstandontvanger die een paar tientjes boodschappengeld krijgt en daardoor als fraudeur in het boekje komen te staan, of tegen de toeslagenouders, waar het letterlijk om mensenlevens gaat die hierdoor voor altijd geschaad zijn.
Emmaa_ schreef:Hij roept constant dat dit een land is waar we fouten mogen maken: zeg dat maar eens tegen de bijstandontvanger die een paar tientjes boodschappengeld krijgt en daardoor als fraudeur in het boekje komen te staan, of tegen de toeslagenouders, waar het letterlijk om mensenlevens gaat die hierdoor voor altijd geschaad zijn. Ik vond zijn positie na de toeslagenaffaire al niet meer duidelijk maar ik hoop echt dat dit hem z'n kop kost. We doen met z'n allen alsof hij zo'n leuke, normale man is maar het enige wat hij doet is liegen en hij gooit iedereen voor de bus die maar bij hem in de buurt komt. Eerder dit debat was het Hoekstra, straks zullen het de verkenners zijn.
purny schreef:IMANDRA schreef:Want een ministerpost overwegen te geven is wegwerken
Volgens mij ging het erom dat je als minister minder kan ondernemen. Je kunt dan geen dossiers boven tafel laten komen. Dat heb ik ergens gehoord maar correct me if i'm wrong
elnienjo schreef:Dit is niet vergeten door Rutte, hij zit de boel gewoon schaamteloos te gaslighten.
Als Rutte aanblijft schaadt dat het vertrouwen in de politiek. De VVD heeft gewoon een nieuwe lijsttrekker/fractievoorzitter nodig.
elnienjo schreef:Ik denk dat er ook best 'n hoop niet politiek betrokken mensen op Rutte hebben gestemd om het leiderschap tijdens de coronacrisis. Hij is het vaakst met z'n kop op tv, hij heeft charisma/uitstraling, dus dat levert hem natuurlijk ook stemmen op.
Vraag me af hoe de peilingen zouden zijn als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Dat lijkt me wel interessant. Denk dat VVD nog steeds als grootste uit de bus zou komen, maar toch wel minder groot dan het nu is. En dat Rutte minder voorkeursstemmen krijgt.
Cer schreef:Is er iemand nu naar het statement van de oud verkenners aan het luisteren?
Citaat:Want een ministerpost overwegen te geven is wegwerkenCitaat:Volgens mij ging het erom dat je als minister minder kan ondernemen. Je kunt dan geen dossiers boven tafel laten komen. Dat heb ik ergens gehoord maar correct me if i'm wrong
Cer schreef:NIemand weet wie dat zinnetje geschreven heeft... het is een aantekening...die worden opgesteld door de ambtelijke staf?
Het zijn stukken die beide verkenners hebben gekregen van de ambtelijke staf, en die hebben dat opgesteld.
Maar, het is niet besproken..
Dus de ambtenaar die bij het gesprek met Rutte (dus een eerder gesprek?) aanwezig was, heeft dat genoteerd.
Snap ik haar uitleg dan goed?
Janneke: kan een minister dus dan niet meer doen aan 'gerommel'? Snap ik het dan goed? Want een minister die bevoegd is, en bevlogen (want dat is Omzigt denk wel) zou dan toch juist de hele boel overhoop kunnen halen?
Cer schreef:NIemand weet wie dat zinnetje geschreven heeft... het is een aantekening...die worden opgesteld door de ambtelijke staf?
Het zijn stukken die beide verkenners hebben gekregen van de ambtelijke staf, en die hebben dat opgesteld.
Maar, het is niet besproken..
Dus de ambtenaar die bij het gesprek met Rutte (dus een eerder gesprek?) aanwezig was, heeft dat genoteerd.
Snap ik haar uitleg dan goed?
Cer schreef:Janneke: kan een minister dus dan niet meer doen aan 'gerommel'? Snap ik het dan goed? Want een minister die bevoegd is, en bevlogen (want dat is Omzigt denk wel) zou dan toch juist de hele boel overhoop kunnen halen?