Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:Svadilfari1 schreef:Dank voor de link ook zonder fb te zien. Wat leuk wordt er harstikke blij van.
Want als je anders denkt of ervaart of mening die afwijkt hebt wordt het zo vaak v tafel geveegt.
Hier een amerikaans voorbeeld ervan https://www.seattletimes.com/nation-wor ... int-black/
Kan jij het echt zien? Bij mij doet de link het niet
Sunnda schreef:Dat Akwasi niet zo snugger is had ik na zijn deelname aan expeditie robinson al wel door.![]()
Ik vind het jammer dat het allemaal weer zo extreem moet.
Kwaad met kwaad vergelden. Haat tegen haat. Zielig tegenover nog triester.
Het lijkt wel een wedstrijd van mensen..
MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/5611748 ... ewoon-bang
gewoon in nederland!!
lees de oproep van de vader, als iemand iets ziet voorbijkomen!!!melden
Citaat:Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.
MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/5611748 ... ewoon-bang
gewoon in nederland!!
lees de oproep van de vader, als iemand iets ziet voorbijkomen!!!melden
_Penotti schreef:Citaat:Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.
Nee dat zei ik niet, van jou dat omdraaien had ik niet verwacht. Had jou hoger ingeschat.
Ik heb gezegd dat dader altijd fout is, altijd.
Maar ik zei inderdaad als iemand een uitstraling heeft van mij pak je niet, dat ze dat dan vaak ook niet doen. Het zijn schijters die dat doen, lafbekken.
Dan pakken ze weer iemand anders waarvan ze denken die aan te kunnen.
Sizzle schreef:Je zegt het daar precies, blijkbaar heeft ze de verkeerde uitstraling anders zouden ze haar niet pakken.
Sizzle schreef:Dit was helaas bij ons op school bijna orde van de dag vroeger onder pesters. Als je niet in het plaatje paste kon je maar beter zorgen dat je niet in de buurt van de groepen fietste, zeker niet bepaalde mensen direct aankijken en hoi zeggen was zeker provoceren. Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.
Heel triest dat er 30 jaar later nog niets veranderd is.
_Penotti schreef:Dat is maar wat je graag wilt lezen.
Dat is niet verkeerd, dat is een andere uitstraling.
En ik ga niet weer de discussie overnieuw beginnen. Heeft het al te lang over gegaan.
Maar onder de gordel even er over beginnen had ik van vele verwacht maar niet van jou.Sizzle schreef:Je zegt het daar precies, blijkbaar heeft ze de verkeerde uitstraling anders zouden ze haar niet pakken.
Citaat:En ik zal niet ontkennen dat er gestoorde losers zijn die niets nodig hebben om toch op te pakken. Zei ik eerder ook al.
Maar neemt niet weg dat een deel wel geholpen is door weerbaar te zijn.
Toch iets om meer aandacht te geven op scholen bijvoorbeeld. In deze harde wereld.
1 geholpen persoon is er al 1 meer dan 0
Loretta schreef:Sizzle schreef:Dit was helaas bij ons op school bijna orde van de dag vroeger onder pesters. Als je niet in het plaatje paste kon je maar beter zorgen dat je niet in de buurt van de groepen fietste, zeker niet bepaalde mensen direct aankijken en hoi zeggen was zeker provoceren. Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.
Heel triest dat er 30 jaar later nog niets veranderd is.
Bij ons op school werd vroeger ook wat af gevochten. Ik heb me er later weleens over verbaast als je bedenkt hoeveel strafbare feiten er dagelijks op school gepleegd werden. de school hield het liever intern zonder politie. Nou ja, anders hadden ze er een dagtaak aan. Zelf had ik gelukkig weinig problemen.
Sizzle schreef:Eigenlijk vind ik het goed dat het nu de media haalt. Vroeger moest je maar gewoon harder worden en steviger in je schoenen staan.
Edit: wat dat betreft is het een prima voorbeeld hoe wegkijken van discriminatie ook werkt. Het komt steeds al voorbij, ze hebben het in de hand gewerkt (belasting), gewoon hard werken, gewoon aangepaster gedragen/kleden.
lenaa_tje schreef:Of jij hebt dat nooit gezien ...
een vechtpartij (en gelukkig komt dat lang niet iedere dag voor) is het heus niet direct nodig om daar politie voor in te schakelen. Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Voor echt strafbare zaken wordt echt wel politie ingeschakeld
Loretta schreef:lenaa_tje schreef:Of jij hebt dat nooit gezien ...
een vechtpartij (en gelukkig komt dat lang niet iedere dag voor) is het heus niet direct nodig om daar politie voor in te schakelen. Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Voor echt strafbare zaken wordt echt wel politie ingeschakeld
Lichte vergrijpen zijn ook strafbaar en iemand in elkaar slaan valt onder mishandeling. Dat gebeurd op de meeste scholen continu.
lenaa_tje schreef:Nou nou ... echt niet hoor! Ja wel eens niet continu maar als broertjes en zusjes ruzie hebben bel je ook niet de politie.
Vechten is bij ons altijd schorsing en gesprekken met ouders voor weer terug komen.
Cer schreef:Als slachtoffer van pesten op school kan ik beamen dat het heel naar is. Achteraf denk ik dat het me had kunnen helpen als ik weerbaarder was geweest. Dus ja, pesters zijn klootzakken (maar je weet ook niet wat er achter zit) maar weerbaarder worden (niet perse qua fysiek, maar ook mentaal, kan zeker helpen).
In retrospectief ben ik er enorm sterk uitgekomen, vanwege mentale groei, maar dat is helaas niet voor iedereen..ik ben alleen even kwijt wat dit met demonstraties op de dam te maken heeft