Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Svadilfari1

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:34

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:30

Niobe schreef:
Svadilfari1 schreef:
Dank voor de link ook zonder fb te zien. Wat leuk wordt er harstikke blij van.
Want als je anders denkt of ervaart of mening die afwijkt hebt wordt het zo vaak v tafel geveegt.

Hier een amerikaans voorbeeld ervan https://www.seattletimes.com/nation-wor ... int-black/

Kan jij het echt zien? Bij mij doet de link het niet

Ik kan het ook niet zien. ‘The page you requested was not found’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 04:39

De link doet het hier wel gewoon, geen problemen mee. Inhoudelijk is het filmpje niet ijzersterk: wat korte clips van zwarte amerikanen die aangeven dat er "geen racisme" is. Ik zou iedereen aanraden de volledige clips/interviews op te zoeken en te bekijken want ze verwoorden het vaak erg duidelijk. Vooral Morgan Freeman is er zeer uitgesproken over.

Terugkerend is de oorzaak van de situatie waar veel zwarte amerikanen zich in vinden: gescheiden ouders, vader in de gevangenis, opgroeien in slechte buurt, vroeg in contact komen met politie, beperkte scholing, slechte rolmodellen, etc. Die cirkel is moeilijk te doorbreken en heeft soortgelijke effecten op blanke en zwarte mensen die erin zitten.

Kwam de volgende video vanochtend ook tegen (pas op: schokkende beelden van politiegeweld):

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 06:31

Sunnda schreef:
Dat Akwasi niet zo snugger is had ik na zijn deelname aan expeditie robinson al wel door. :P

Ik vind het jammer dat het allemaal weer zo extreem moet.
Kwaad met kwaad vergelden. Haat tegen haat. Zielig tegenover nog triester.
Het lijkt wel een wedstrijd van mensen..

Dat vind ik ook het grootste probleem. Daar los je totaal niets mee op. Uiteindelijk moeten we allemaal met elkaar verder niet tegen elkaar strijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:59

dit geweld is inderdaad niet relevant
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-20 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:16

MCE schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5611748 ... ewoon-bang

gewoon in nederland!!

lees de oproep van de vader, als iemand iets ziet voorbijkomen!!!melden

Dit was helaas bij ons op school bijna orde van de dag vroeger onder pesters. Als je niet in het plaatje paste kon je maar beter zorgen dat je niet in de buurt van de groepen fietste, zeker niet bepaalde mensen direct aankijken en hoi zeggen was zeker provoceren. Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.
Heel triest dat er 30 jaar later nog niets veranderd is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:25

Citaat:
Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.

Nee dat zei ik niet, van jou dat omdraaien had ik niet verwacht. Had jou hoger ingeschat.

Ik heb gezegd dat dader altijd fout is, altijd.
Maar ik zei inderdaad als iemand een uitstraling heeft van mij pak je niet, dat ze dat dan vaak ook niet doen. Het zijn schijters die dat doen, lafbekken.
Dan pakken ze weer iemand anders waarvan ze denken die aan te kunnen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:29

MCE schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5611748 ... ewoon-bang

gewoon in nederland!!

lees de oproep van de vader, als iemand iets ziet voorbijkomen!!!melden

Maar waarom dat gemeld moet worden in een topic over demonstraties tegen racisme ontgaat mij.

En natuurlijk vind ik dit belachelijk...
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-06-20 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:30

_Penotti schreef:
Citaat:
Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.

Nee dat zei ik niet, van jou dat omdraaien had ik niet verwacht. Had jou hoger ingeschat.

Ik heb gezegd dat dader altijd fout is, altijd.
Maar ik zei inderdaad als iemand een uitstraling heeft van mij pak je niet, dat ze dat dan vaak ook niet doen. Het zijn schijters die dat doen, lafbekken.
Dan pakken ze weer iemand anders waarvan ze denken die aan te kunnen.

Je zegt het daar precies, blijkbaar heeft ze de verkeerde uitstraling anders zouden ze haar niet pakken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:34

Dat is maar wat je graag wilt lezen.
Dat is niet verkeerd, dat is een andere uitstraling.

En ik ga niet weer de discussie overnieuw beginnen. Heeft het al te lang over gegaan.
Maar onder de gordel even er over beginnen had ik van vele verwacht maar niet van jou.

Sizzle schreef:
Je zegt het daar precies, blijkbaar heeft ze de verkeerde uitstraling anders zouden ze haar niet pakken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:39

Sizzle schreef:
Dit was helaas bij ons op school bijna orde van de dag vroeger onder pesters. Als je niet in het plaatje paste kon je maar beter zorgen dat je niet in de buurt van de groepen fietste, zeker niet bepaalde mensen direct aankijken en hoi zeggen was zeker provoceren. Maar volgens een paar bokkers heb je het dan zelf uitgelokt omdat je aan je uitstraling moet werken.

Bij ons op school werd vroeger ook wat af gevochten. Ik heb me er later weleens over verbaast als je bedenkt hoeveel strafbare feiten er dagelijks op school gepleegd werden. de school hield het liever intern zonder politie. Nou ja, anders hadden ze er een dagtaak aan. Zelf had ik gelukkig weinig problemen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:40

Voordeel was alleen dat het niet gefilmd en gedeeld werd, dus dat er ook daarna niet nog eens stoer over gedaan kon worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:42

_Penotti schreef:
Dat is maar wat je graag wilt lezen.
Dat is niet verkeerd, dat is een andere uitstraling.

En ik ga niet weer de discussie overnieuw beginnen. Heeft het al te lang over gegaan.
Maar onder de gordel even er over beginnen had ik van vele verwacht maar niet van jou.

Sizzle schreef:

Je kunt ook inzien dat het kwetsend overkomt voor mensen die gepest zijn of mensen kennen die levenslang getekend zijn door pesten.

Eigenlijk vind ik het goed dat het nu de media haalt. Vroeger moest je maar gewoon harder worden en steviger in je schoenen staan.

Edit: wat dat betreft is het een prima voorbeeld hoe wegkijken van discriminatie ook werkt. Het komt steeds al voorbij, ze hebben het in de hand gewerkt (belasting), gewoon hard werken, gewoon aangepaster gedragen/kleden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:47

Dat is jou aanname.

Citaat:
En ik zal niet ontkennen dat er gestoorde losers zijn die niets nodig hebben om toch op te pakken. Zei ik eerder ook al.
Maar neemt niet weg dat een deel wel geholpen is door weerbaar te zijn.
Toch iets om meer aandacht te geven op scholen bijvoorbeeld. In deze harde wereld.
1 geholpen persoon is er al 1 meer dan 0 :j

Maar nu laat ik het er echt bij, maar ik heb inderdaad moeite om niet assertief te zijn als me woorden in de mond gelegd worden.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 12-06-20 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:48

Het is mijn aanname dat het kwetsend over komt?
Tja, dan sta ik inderdaad sprakeloos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:04

Het filmpje met interviews met oa Morgan Freeman, Denzel Washington en anderen staat ook op youtube: https://youtu.be/5ZrgrbUNxzk

qua pesten snap ik wel wat penotti bedoelt, ik snap denk ook wat Sizzle bedoelt.. ik denk dat jullie in een andere mindset praten en een beetje langs elkaar heen gaan?

Als slachtoffer van pesten op school kan ik beamen dat het heel naar is. Achteraf denk ik dat het me had kunnen helpen als ik weerbaarder was geweest. Dus ja, pesters zijn klootzakken (maar je weet ook niet wat er achter zit) maar weerbaarder worden (niet perse qua fysiek, maar ook mentaal, kan zeker helpen).
In retrospectief ben ik er enorm sterk uitgekomen, vanwege mentale groei, maar dat is helaas niet voor iedereen..ik ben alleen even kwijt wat dit met demonstraties op de dam te maken heeft :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:07

Loretta schreef:
Sizzle schreef:

Bij ons op school werd vroeger ook wat af gevochten. Ik heb me er later weleens over verbaast als je bedenkt hoeveel strafbare feiten er dagelijks op school gepleegd werden. de school hield het liever intern zonder politie. Nou ja, anders hadden ze er een dagtaak aan. Zelf had ik gelukkig weinig problemen.

Of jij hebt dat nooit gezien ...
een vechtpartij (en gelukkig komt dat lang niet iedere dag voor) is het heus niet direct nodig om daar politie voor in te schakelen. Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Voor echt strafbare zaken wordt echt wel politie ingeschakeld

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:31

Sizzle schreef:
Eigenlijk vind ik het goed dat het nu de media haalt. Vroeger moest je maar gewoon harder worden en steviger in je schoenen staan.

Edit: wat dat betreft is het een prima voorbeeld hoe wegkijken van discriminatie ook werkt. Het komt steeds al voorbij, ze hebben het in de hand gewerkt (belasting), gewoon hard werken, gewoon aangepaster gedragen/kleden.

Maar was daar echt iets mis mee dan? Worden we niet gewoon met zijn allen ontzettend soft en lichtgeraakt?

Is het echt een probleem als we wat harder worden, wat meer incasseringsvermogen hebben/verwachten, en wat meer uitgaan van het tonen van een stiff upper lip/in stilte lijden?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:36

lenaa_tje schreef:
een vechtpartij (en gelukkig komt dat lang niet iedere dag voor) is het heus niet direct nodig om daar politie voor in te schakelen. Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Voor echt strafbare zaken wordt echt wel politie ingeschakeld

Lichte vergrijpen zijn ook strafbaar en iemand in elkaar slaan valt onder mishandeling. Dat gebeurd op de meeste scholen continu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:15

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:

Lichte vergrijpen zijn ook strafbaar en iemand in elkaar slaan valt onder mishandeling. Dat gebeurd op de meeste scholen continu.

Nou nou ... echt niet hoor! Ja wel eens niet continu maar als broertjes en zusjes ruzie hebben bel je ook niet de politie.
Vechten is bij ons altijd schorsing en gesprekken met ouders voor weer terug komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:19

lenaa_tje schreef:
Nou nou ... echt niet hoor! Ja wel eens niet continu maar als broertjes en zusjes ruzie hebben bel je ook niet de politie.
Vechten is bij ons altijd schorsing en gesprekken met ouders voor weer terug komen.

Dat is een goede manier om er mee om te gaan. Zo was het vroeger niet bij ons op school.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 10:44

Goh, dan willen jullie niet weten hoe het in mijn klas eraan toe ging op het VMBO. Speciaal onderwijs. Zegt denk ik al genoeg.

Vechten was letterlijk iedere dag wel aan de orde, zelfs een keer 2 klasgenoten en één leeraar met zn 3en over de grond zien rollen. Leraar was er tussen gesprongen en lukte niet om de 2 kemphanen uit elkaar te krijgen.

Een andere klasgenoot durfde zelfs alles en iedereen te bijten als hij vastgehouden werd door een leeraar omdat hij vol gas een andere klasgenoot wilde aanvallen.

En ik zat er tussenin en was een leuk onderwerp om iedere dag te pesten volgens 95% van de rest van de klas....

Waren niet de beste jaren van mn leven.

Zelfs na schooltijd achtervolgd en geknepen en uitgescholden enz. Tot zelfs het punt van bedreigen "ik maak je paard dood"

Tot iemand van de manege toen tegen me zij: als hij achter je aan komt, ga dan aub naar de box van ** die maakt wel korte metten met hem. Dat paard was niet zo lief.... daarna durfde ik in ieder geval weer vanuit school naar de manege te fietsen.

(Mijn klas bestond voornamelijk uit kinderen met ADHD en agressie stoornissen. Ik zat daar vanwege mn autisme. )

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:52

Maar is dit relevant in dit topic?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:00

Lynnepinny schreef:
Maar is dit relevant in dit topic?

Wat mij betreft niet.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:56

Herkenbaar, wist er ook niet mee om te gaan als kind . Begeleiding erin was fijn geweest. En als volwassen persoon sta il er ook zo in , goed verwoord zeg!

Cer schreef:
Als slachtoffer van pesten op school kan ik beamen dat het heel naar is. Achteraf denk ik dat het me had kunnen helpen als ik weerbaarder was geweest. Dus ja, pesters zijn klootzakken (maar je weet ook niet wat er achter zit) maar weerbaarder worden (niet perse qua fysiek, maar ook mentaal, kan zeker helpen).
In retrospectief ben ik er enorm sterk uitgekomen, vanwege mentale groei, maar dat is helaas niet voor iedereen..ik ben alleen even kwijt wat dit met demonstraties op de dam te maken heeft :)

Terug naar het topic, geweld met geweld en oordelen met veroordelen beantwoorden vind ik verschrikkelijk.
Nu weer dit vandalisme https://www.ad.nl/rotterdam/standbeeld- ... ~a899c4a9/