Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Trump geeft zelf toe dat de informatie bekend was en dat het gedownplayed is, met als gevolg dat er veel meer doden zijn gevallen dan nodig is.
Karl66 schreef:En dan is ie ook nog wezen shoppenDat moet je dan ook niet aan mij vragen, maar aan Fauci. Ik kan niet in zijn hoofd kan kijken.
Maar dat verandert niks aan het feit dat Trump toegeeft dat hij dat gezegd heeft en dat het doel was om de risico's te downplayen. Het heeft dus niet zoveel zin voor jou om er een andere twist aan proberen te geven dan Trump zijn eigen verklaring.
Verder heeft ook niet zoveel met emoties te maken. Vorige week kwam ook naar buiten dat hij geen zin had om naar een Amerikaanse militaire begraafplaats tijdens een Frans staatsbezoek te gaan. De regen was slecht voor zijn haar en het waren toch maar losers omdat ze gesneuveld waren. En veteranen in een militair hospitaal waren suckers volgens hem. Hij heeft dan ook kans gezien om als republikeins president slechter te peilen bij de militairen dan de democraat Biden. En daar moet je als republikein echt wel je best voor doen om ze zo tegen je in het harnas te jagen.
Karl66 schreef:Het verhaal is helemaal niet ontkracht, het wordt ontkend maar dat is heel wat anders.
Maar jij blijft dus ontkennen wat Trump zelf gewoon toegeeft? Hij geeft namelijk gewoon toe dat hij het op dat moment al wel wist en dat hij het in het openbaar gedownplayed heeft. Als hij het zelf toegeeft, waarom blijf jij dan ontkennen dat hij dat toen al wist?
elnienjo schreef:Karl66 schreef:Trump geeft zelf toe dat de informatie bekend was en dat het gedownplayed is, met als gevolg dat er veel meer doden zijn gevallen dan nodig is.
Ik heb zomaar 't idee dat Rutte & Co ook heus wel meer info hadden toen het in Italie explodeerde, maar ook de ballen niet hadden voor een lockdown en/of quarantaines tot de buurlanden het initiatief namen.
pien_2010 schreef:We hebben het nu niet over Rutte, maar over Trump waar jij zaken over post die niet kloppen. Het is net of je dat niet kunt zien en toegeven. Ik begrijp dat niet. Je moet kritisch blijven vooral op je eigen voorkeur mensen!
bigone schreef:Elnienjo, serious??? Echt, wat een bullshit.
bigone schreef:Dat zeg jij ook met de kennis van nu.
soesita schreef:bigone schreef:Dat zeg jij ook met de kennis van nu.
Nou ja, dat zeiden toen inderdaad al heel veel burgers uit mijn omgeving. Mensen die wat nadachten voelden de bui allang hangen en begrepen niet waarom er niet werd ingegrepen. Wat dat betreft geef ik elnienjo volkomen gelijk. Onze europese leiders zijn in velerlei opzicht ook verre van competent.
Het probleem met Trump is dat hij gewoon compleet onbekwaam is.
Ailill schreef:Wat denken jullie van zijn actie in Henderson, Nevada?
Rinske schreef:Dit is toch echt bizar, die man had sowieso nooit vrijgelaten mogen worden, en nu ook een staatsgreep voorstellen als ie verliest. En aangezien Trump nogal veel luistert naar Stone zou me het niet eens verbazen als hij het gaat proberen.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... e-election
Askja schreef:Rinske schreef:Dit is toch echt bizar, die man had sowieso nooit vrijgelaten mogen worden, en nu ook een staatsgreep voorstellen als ie verliest. En aangezien Trump nogal veel luistert naar Stone zou me het niet eens verbazen als hij het gaat proberen.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... e-election
Zeer verontrustend.
Het wordt almaar duidelijker dat Trump geen f*ck geeft om de democratie. Iedereen in de VS die ook maar iets geeft om de Democratische rechtsstaat, heeft straks de verantwoordelijkheid om te stemmen voor het behoud daarvan. Het gaat helaas allang niet meer alleen om Trump vs Biden, er staat veel meer op het spel.
Als Biden straks wint, en vooralsnog lijkt hij nog steeds de meeste kans te maken, dan moet Trump er, denk ik, sterk rekening mee houden dat de juridische pijlen op hem gericht zullen worden. En dan kan het maar zo dat hijzelf in de bak belandt.