Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:43

Het verhaal is helemaal niet ontkracht, het wordt ontkend maar dat is heel wat anders.

Maar jij blijft dus ontkennen wat Trump zelf gewoon toegeeft? Hij geeft namelijk gewoon toe dat hij het op dat moment al wel wist en dat hij het in het openbaar gedownplayed heeft. Als hij het zelf toegeeft, waarom blijf jij dan ontkennen dat hij dat toen al wist?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:47

Karl66 schreef:
Trump geeft zelf toe dat de informatie bekend was en dat het gedownplayed is, met als gevolg dat er veel meer doden zijn gevallen dan nodig is.

Ik heb zomaar 't idee dat Rutte & Co ook heus wel meer info hadden toen het in Italie explodeerde, maar ook de ballen niet hadden voor een lockdown en/of quarantaines tot de buurlanden het initiatief namen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:54

Als dat zou was zou Rutte niet zo dom zijn om dat toe te geven. Dat is het probleem met Trump, hij is zo dom. En ook niet "een klein beetje dom".

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:05

Denk dat Rutte ook zo dom zou zijn hoor, die zou gewoon zeggen: "Dat kan ik me niet herinneren". Die heeft last van selectief geheugenverlies.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:16

Karl66 schreef:
Dat moet je dan ook niet aan mij vragen, maar aan Fauci. Ik kan niet in zijn hoofd kan kijken.

Maar dat verandert niks aan het feit dat Trump toegeeft dat hij dat gezegd heeft en dat het doel was om de risico's te downplayen. Het heeft dus niet zoveel zin voor jou om er een andere twist aan proberen te geven dan Trump zijn eigen verklaring.

Verder heeft ook niet zoveel met emoties te maken. Vorige week kwam ook naar buiten dat hij geen zin had om naar een Amerikaanse militaire begraafplaats tijdens een Frans staatsbezoek te gaan. De regen was slecht voor zijn haar en het waren toch maar losers omdat ze gesneuveld waren. En veteranen in een militair hospitaal waren suckers volgens hem. Hij heeft dan ook kans gezien om als republikeins president slechter te peilen bij de militairen dan de democraat Biden. En daar moet je als republikein echt wel je best voor doen om ze zo tegen je in het harnas te jagen.
En dan is ie ook nog wezen shoppen :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:38

Trump zegt dat hij 'geen paniek wilde zaaien'. Dat hij 'leiderschap en vertrouwen' wilde uitstralen.

Wtf?
Wat is dat voor leiderschap als je eerst willens en wetens je kop in het zand steekt, vervolgens maanden achter de feiten aanloopt, de professionals die er wel kaas van hebben gegeten constant met misinformatie in de wielen rijdt, met absurde Klazien uut Zalk-oplossingen aan komt, en dan vele, vele doden verder met een uitgestreken kop blijft beweren dat je het goed hebt gedaan?
Want tja, het staat op tape, dus dan gaat de fake news-mijn woorden zijn verdraaid-riedel niet op natuurlijk.

Ik hoop echt dat de kiezers hem hier keihard op af gaan rekenen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:48

Dat hoop ik van harte met je mee, en als mijn gevoel klopt, zakt die man steeds dieper in zijn eigen kuil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:00

Karl66 schreef:
Het verhaal is helemaal niet ontkracht, het wordt ontkend maar dat is heel wat anders.

Maar jij blijft dus ontkennen wat Trump zelf gewoon toegeeft? Hij geeft namelijk gewoon toe dat hij het op dat moment al wel wist en dat hij het in het openbaar gedownplayed heeft. Als hij het zelf toegeeft, waarom blijf jij dan ontkennen dat hij dat toen al wist?

Ik denk dat je de twee linkjes met video even naast elkaar moet zetten voor Enzino ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:26

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:
Trump geeft zelf toe dat de informatie bekend was en dat het gedownplayed is, met als gevolg dat er veel meer doden zijn gevallen dan nodig is.

Ik heb zomaar 't idee dat Rutte & Co ook heus wel meer info hadden toen het in Italie explodeerde, maar ook de ballen niet hadden voor een lockdown en/of quarantaines tot de buurlanden het initiatief namen.

We hebben het nu niet over Rutte, maar over Trump waar jij zaken over post die niet kloppen. Het is net of je dat niet kunt zien en toegeven. Ik begrijp dat niet. Je moet kritisch blijven vooral op je eigen voorkeur mensen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:31

pien_2010 schreef:
We hebben het nu niet over Rutte, maar over Trump waar jij zaken over post die niet kloppen. Het is net of je dat niet kunt zien en toegeven. Ik begrijp dat niet. Je moet kritisch blijven vooral op je eigen voorkeur mensen!

Ik ben helemaal niet pro Trump hoor. Maar dit is gewoon een heksenjacht terwijl álle Europese leiders evengoed met hun bek vol tanden stonden én zich onsterfelijk waanden én het volk voorlogen over een noodplan wat klaar zou liggen (yeah right, ze hebben de GGD nog niet georganiseerd een half jaar na dato om het over beschermingsmiddelen nog maar niet te hebben) en daardoor later ingrepen dan dat op basis van wat er al bekend was, verstandig was geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:33

Elnienjo, serious??? Echt, wat een bullshit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:37

bigone schreef:
Elnienjo, serious??? Echt, wat een bullshit.

Ja serieus! Je kon toch wel op je klompen aanvoelen dat carnaval door laten gaan geen goed plan was? Net als het geen quarantaine instellen voor de mensen die van wintersport terug kwamen. En op tv maar blijven verkondigen dat het niet naar hier zou komen. Als je dat als burger van mijlenver ziet aankomen, dan mag je toch verwachten dat de politiek en het rivm van de risico's op de hoogte waren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:41

Dat zeg jij ook met de kennis van nu.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:24

bigone schreef:

Nou ja, dat zeiden toen inderdaad al heel veel burgers uit mijn omgeving. Mensen die wat nadachten voelden de bui allang hangen en begrepen niet waarom er niet werd ingegrepen. Wat dat betreft geef ik elnienjo volkomen gelijk. Onze europese leiders zijn in velerlei opzicht ook verre van competent.

Het probleem met Trump is dat hij gewoon compleet onbekwaam is. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:27

soesita schreef:
bigone schreef:

Nou ja, dat zeiden toen inderdaad al heel veel burgers uit mijn omgeving. Mensen die wat nadachten voelden de bui allang hangen en begrepen niet waarom er niet werd ingegrepen. Wat dat betreft geef ik elnienjo volkomen gelijk. Onze europese leiders zijn in velerlei opzicht ook verre van competent.

Het probleem met Trump is dat hij gewoon compleet onbekwaam is. :+

Trump schept zelfs op over zijn incompetentheden, de Europese leiders proberen zich er in elk geval nog uit te liegen zoals een goed politicus betaamd :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:28

Het probleem voor Trump is alleen dat hij de verkiezing over andere onderwerpen wil laten gaan. Op dit onderwerp doet hij het namelijk extreem slecht in de peilingen. Maar nu gaat het toch weer over het Coronavirus.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:33

bigone schreef:
Laat lekker gaan, dit komt niet binnen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:34

Wat denken jullie van zijn actie in Henderson, Nevada?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:43

Ailill schreef:

Over een paar weken weer een paar Trump stemmers minder. Wel grappig was de redneck die beweerde dat Corona fake news is en dat er helemaal geen pandemic is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:47

Ailill schreef:

Niet kunnen natuurlijk want je hoort niet als president tegen de regels vd gouverneur in te gaan. Meetings mochten met maximaal 50 mensen. Trump ging daar royaal overheen vlgs Franse media waardoor afstand niet gegarandeerd kon worden.
Als de president de regels aan zijn laars lapt dan:
1. Is dat riskant als het gaat om nieuwe besmettingen
2. Zet je de deur open naar anarchie , want de hoogste baas lapt de regels aan zijn laars,
3. Pijnlijk voor de gouverneur en zijn of haar leden want zij hebben de hoogste baas moeten waarschuwen.

Dus totaal onwenselijke actie die zeker tegenstanders zal oproepen als voorstanders die dit prachtig zullen vinden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:31

Dit is toch echt bizar, die man had sowieso nooit vrijgelaten mogen worden, en nu ook een staatsgreep voorstellen als ie verliest. En aangezien Trump nogal veel luistert naar Stone zou me het niet eens verbazen als hij het gaat proberen.

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... e-election

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:01

Rinske schreef:
Dit is toch echt bizar, die man had sowieso nooit vrijgelaten mogen worden, en nu ook een staatsgreep voorstellen als ie verliest. En aangezien Trump nogal veel luistert naar Stone zou me het niet eens verbazen als hij het gaat proberen.

Zeer verontrustend.
Het wordt almaar duidelijker dat Trump geen f*ck geeft om de democratie. Iedereen in de VS die ook maar iets geeft om de Democratische rechtsstaat, heeft straks de verantwoordelijkheid om te stemmen voor het behoud daarvan. Het gaat helaas allang niet meer alleen om Trump vs Biden, er staat veel meer op het spel.
Als Biden straks wint, en vooralsnog lijkt hij nog steeds de meeste kans te maken, dan moet Trump er, denk ik, sterk rekening mee houden dat de juridische pijlen op hem gericht zullen worden. En dan kan het maar zo dat hijzelf in de bak belandt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:06

De aanhangers, die toch al op hem gaan stemmen, vinden het geweldig. Zijn tegenstanders, die nooit op hem gaan stemmen, vinden het een schande. En de meeste mensen die twijfelen vinden het gewoon dom, met als gevolg dat ze nog meer geneigd zijn om voor Biden te stemmen. De bottomline is dat hij zichzelf weer eens in de voet schiet, doordat hij zijn diehard supporters weer wil pleasen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:17

Askja schreef:
Rinske schreef:

Zeer verontrustend.
Het wordt almaar duidelijker dat Trump geen f*ck geeft om de democratie. Iedereen in de VS die ook maar iets geeft om de Democratische rechtsstaat, heeft straks de verantwoordelijkheid om te stemmen voor het behoud daarvan. Het gaat helaas allang niet meer alleen om Trump vs Biden, er staat veel meer op het spel.
Als Biden straks wint, en vooralsnog lijkt hij nog steeds de meeste kans te maken, dan moet Trump er, denk ik, sterk rekening mee houden dat de juridische pijlen op hem gericht zullen worden. En dan kan het maar zo dat hijzelf in de bak belandt.

Ok dit artikel gaat vele male verder dat het Franse artikel. Dit artikel vind ik zonder meer erg verontrustend .
De volgende Keer bij vragen even een link erbij zetten zodat we allemaal weten op welk item de vraag betrekking heeft. Ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:19

De Guardian doet wel heel erg zijn best om 2 totaal onafhankelijke interviews met elkaar te verbinden op basis dat de personen in kwestie beiden in Nevada waren. Roger Stone praat nogal graag en met een beetje sturing van Alex Jones is het natuurlijk niet raar dat er wilde uitspraken uit komen, maar hoe dat betrekking heeft op Trump begrijp ik niet helemaal. Hebben Stone en Trump nog regelmatig contact, of is Stone adviseur van Trump (volgens mij niet meer sinds 2015)?

Wat er rond de verkiezingen gaat gebeuren weet nog niemand. Het gaat sowieso wel een groot probleem worden dat er dagen, of mogelijk weken, komt te zitten tussen het stemmen in persoon en de uitslagen. Geen idee hoe ze dat gaan oplossen, maar dat kan wel eens een vervelende periode worden.