8nnemiek schreef:Misschien kopen die ouders hun kleding.. en hebben ze een vega burger besteld bij de mac, of is dat die ene keer vlees in de week, dat weet je toch niet?
Ik eet ook wel eens bij de mac na een dagje uit, en ik draag ook goedkope kleding van C&A.. toch ben ik heel serieus bezig met duurzaam leven. Je kan niet verwachten dat mensen van de een op de andere dag volledig vegan gaan leven en het zou al helemaal triest zijn als mensen hun goedkope kleding in de container zouden gooien om weer nieuwe kleding te gaan kopen waar wel dat labeltje op zit.
Nee zeker niet maar de regering(en blijkbaar heel veel mensen hier) verwachten wel dat wij en vele anderen, gigantische investeringen gaan doen om een speldenprik aan co2 reductie te gaan halen wereldwijd gezien. Ik denk dat de landen samen moeten gaan werken, spullen die uit de grote vervuilers qua landen komen consequent weigeren. En ook invoer van spullen uit ernstig vervuilende landen onmogelijk maken door giga heffingen. Maar dan ligt de boel op z'n gat, action kan sluiten en nog veel meer winkels, allibaba, primark, niet meer te betalen. En dus word het ons door de strot gedrukt straks dat we even 25000 moeten investeren om van het gas af te gaan, graag een electrische auto kopen alla raison van 30.000 euro waarvan is bewezen dat die pas na zoveel jaar co2 reducerend is.
Laat de regering eerst eens beginnen met alle openbaar vervoer gratis te maken, heffingen op vliegreizen te verhogen met 25 euro ipv 7,50. London kun je ook met de trein doen ipv met het vliegtuig , scheelt 60 vliegtuigen per dag. En dat is alleen wat er vertrekt vanaf schiphol.