Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Kaus schreef:Dat is het lastige als advocaat. Je doet er alles om iemand een zo lage mogelijke straf te bezorgen, of zelfs geen. Je mag daarin je eigen gevoelens en overwegingen niet meenemen. Dus als jij als advocaat goed genoeg bent om een seriemoordenaar (even als voorbeeld) vrij te krijgen dan is dat wat je doet.
Nope.
Je staat onder ede, maar je mag te allen tijde je geweten volgen. (Casus teruggeven en blijven zwijgen.)
Cerastes schreef:Bommeltje_ schreef:Ik had hier nog niet eerder iets geplaatst. Maar zijn vorige advocaat van de vorige zaken van de verdachte zit bij de wereld draait door en er wordt het één en ander verteld.
Kom ff binnen vallen.
Zij is een willekeurige advocaat.
En niet van vorige zaken van M.P
FennyPower schreef:Lijkt me ook erg naar om dan advocaat te zijn.. Mag je niks zeggen terwijl die misschien wel veel hints zou geven of iets waardoor ze haar kunnen vinden ?..
Moet de advocaat er mee gaan lopen met de problemen die hij misschien wel veroorzaakt heeft *als hij er mee te maken zou kunnen hebben*
Aangezien die niks mag zeggen ?.. wat voor nut heeft het dan?..
Janneke2 schreef:Kaus schreef:Dat is het lastige als advocaat. Je doet er alles om iemand een zo lage mogelijke straf te bezorgen, of zelfs geen. Je mag daarin je eigen gevoelens en overwegingen niet meenemen. Dus als jij als advocaat goed genoeg bent om een seriemoordenaar (even als voorbeeld) vrij te krijgen dan is dat wat je doet.
Nope.
Je staat onder ede, maar je mag te allen tijde je geweten volgen. (Casus teruggeven en blijven zwijgen.)
Janneke2 schreef:Het heeft herhaaldelijk in kleine berichtjes im de krant gestaan.
Dat iemand of alsnog na plm tweederde met de kennis op de proppen kwam ("een beeeetje boel laat", maar het is iets)
en zelfs een brutalerd die een proces begon:"Hee, ik zit al tweederde, laat me gaan!"
MarjanB schreef:Volgens mij lopen er koeien paarden en herten. Geen zwijnen die lopen op de Veluwe.
Kunnen we verder iets on topic blijven ipv advocaten enz? Denk elke keer misschien is er nieuws..
Es_ther schreef:MarjanB schreef:Volgens mij lopen er koeien paarden en herten. Geen zwijnen die lopen op de Veluwe.
Kunnen we verder iets on topic blijven ipv advocaten enz? Denk elke keer misschien is er nieuws..
Volgens mij wel zwijnen.. Ben laatst door de Veluwe gefietst en daar zag je wel sporen van zwijnen die aan het wroeten zijn geweest.
Mjetterd schreef:LoveUggs schreef:
Eigenlijk raar dat dat zo werkt.. In mijn ogen is een advocaat er idd om te zorgen dat het eerlijk verloopt, eventueel je onschuld te bewijzen (te helpen daarbij), je advies te geven.. In mijn ogen verzwijg je dan toch dat je cliënt een moord heeft gepleegd in geval dat je de advocaat bent van een moordenaar.. Normaal gesproken maakt zo iets je toch medeplichtig?
Een advocaat is er niet om te zorgen dat het eerlijk verloopt. Hij is er om zijn cliënt te verdedigen, daar wordt hij voor betaald.
Es_ther schreef:MarjanB schreef:Volgens mij lopen er koeien paarden en herten. Geen zwijnen die lopen op de Veluwe.
Volgens mij wel zwijnen.. Ben laatst door de Veluwe gefietst en daar zag je wel sporen van zwijnen die aan het wroeten zijn geweest.
elynevb schreef:Zwijnen leven hier niet, wel het grootste aantal vossen per hectare van (ik geloof) Europa. Zwijnen en oa edelherten worden "verwijderd" als ze het water over komen naar Flevoland. Op fb schreeuwen mensen ook vanalles over bouwlampen en door zoeken, maar er is in de verste verte geen stroom en een aggregaat op je rug door ondoordringbaar(omgevallen bomen, struikgewas, kreupelhout etc) zeer drassig gebied in het pikkedonker lijkt me ook niet realistisch. Daarnaast zie je dan nog niets ivm het blad aan de bomen.. Ik liep regelmatig hard in de Stille Kern, en als het donker is zie je het pad waarop je loopt niet eens meer. Vreselijk, hoop dat ze haar snel vinden. Wat een hel voor de familie.