Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:36

Ik vermoed dat ze morgen verder gaan.
Uit de berichten heb ik begrepen dat het een moeilijk terrein is en dan wil je niks over het hoofd zien.
Logisch dus om morgen bij daglicht weer verder te gaan

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:42

Janneke2 schreef:
Kaus schreef:
Dat is het lastige als advocaat. Je doet er alles om iemand een zo lage mogelijke straf te bezorgen, of zelfs geen. Je mag daarin je eigen gevoelens en overwegingen niet meenemen. Dus als jij als advocaat goed genoeg bent om een seriemoordenaar (even als voorbeeld) vrij te krijgen dan is dat wat je doet.

Nope.

Je staat onder ede, maar je mag te allen tijde je geweten volgen. (Casus teruggeven en blijven zwijgen.)

Je hoeft een zaak niet te nemen of af te maken, als het tegen je gevoel gaat kun je iemand nooit voor de volle 100% verdedigen en ben je dus niet de goede persoon voor een zaak.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:45

Cerastes schreef:
Bommeltje_ schreef:
Ik had hier nog niet eerder iets geplaatst. Maar zijn vorige advocaat van de vorige zaken van de verdachte zit bij de wereld draait door en er wordt het één en ander verteld.

Kom ff binnen vallen.
Zij is een willekeurige advocaat.
En niet van vorige zaken van M.P

excuses dan heb ik dit verkeerd begrepen!

Het ging wel over de zaak van Anne Faber.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:48

FennyPower schreef:
Lijkt me ook erg naar om dan advocaat te zijn.. Mag je niks zeggen terwijl die misschien wel veel hints zou geven of iets waardoor ze haar kunnen vinden ?..
Moet de advocaat er mee gaan lopen met de problemen die hij misschien wel veroorzaakt heeft *als hij er mee te maken zou kunnen hebben*
Aangezien die niks mag zeggen ?.. wat voor nut heeft het dan?.. :=

Dit is een mooie aflevering over dit onderwerp: https://www.ntr.nl/Kijken-in-de-Ziel/55 ... PS_1184319

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:57

Janneke2 schreef:
Kaus schreef:
Dat is het lastige als advocaat. Je doet er alles om iemand een zo lage mogelijke straf te bezorgen, of zelfs geen. Je mag daarin je eigen gevoelens en overwegingen niet meenemen. Dus als jij als advocaat goed genoeg bent om een seriemoordenaar (even als voorbeeld) vrij te krijgen dan is dat wat je doet.

Nope.

Je staat onder ede, maar je mag te allen tijde je geweten volgen. (Casus teruggeven en blijven zwijgen.)

Ja dat inderdaad wel. Ik bedoelde dat je niet maar half je werk mag doen omdat jij als advocaat vindt dat de dader een langere straf moet krijgen.

Óf je gaat er voor, óf je gaat er niet voor. Er is geen tussenweg.

Bellex

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:58

Janneke2 schreef:
Het heeft herhaaldelijk in kleine berichtjes im de krant gestaan.
Dat iemand of alsnog na plm tweederde met de kennis op de proppen kwam ("een beeeetje boel laat", maar het is iets)
en zelfs een brutalerd die een proces begon:"Hee, ik zit al tweederde, laat me gaan!"

Ik kan er echt helemaal niks over vinden, lijkt me dat als het waar is, dit wel te vinden zou zijn dus ik zou er maar niet zo snel vanuit gaan (helaas, zou een goede zaak zijn)

Politie Utrecht meld op twitter dat ze morgen verder zoeken, gebied is afgezet en bewaakt
https://twitter.com/PolitieUtrecht/stat ... 9728763904

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:00

Las dat Zeewolde een dichtbegroeid gebied is met wild vee. Dat vee ruikt (heel luguber) 'eten' als daar een lichaam zou liggen. Geen idee hoelang het duurt eer een lijk weg/op is maar er bestaat dus gewoon een kans dat een lijk dan nooit gevonden wordt?

Sorry heb het netjes geprobeerd te verwoorden maar het klinkt alsnog luguber..

Als de verdachte langer in voorarrest blijft hebben ze in ieder geval serieuze aanwijzingen richting hem.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:03

Wat voor wild loopt er dan?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:06

Daks schreef:
Wat voor wild loopt er dan?

wilde zwijnen eten gewoon een lijk helemaal op, en als ze goed honger hebben blijft er niks meer van over

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:07

Daarom vraag ik wat voor wild er loopt.

Het is een omheind gebied. En ik weet dat zwijnen als enige aan lichamen eet. Ander wild in Nederland eet er namelijk niet van tenzij er een hongerwinter is maar die hebben we niet
Laatst bijgewerkt door Daks op 11-10-17 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:07

Volgens mij lopen er koeien paarden en herten. Geen zwijnen die lopen op de Veluwe.

Kunnen we verder iets on topic blijven ipv advocaten enz? Denk elke keer misschien is er nieuws..

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:09

Trillingen over mijn lichaam, maar ik blijf hopen, hopen op een goede afloop voor Anne en haar naasten. Ik brand opnieuw een kaarsje van hoop.

Daks

Als er geen zwijnen lopen dan zou het lichaam gewoon zichtbaar moeten zijn.

Saskia9

Man wat slopend dit zeg... Hoe moeten haar familie en vrienden zich al die tijd toch voelen? Je leven staat toch in hold... Je weet gewoon helemaal niets,en iedere dag dateren voorbij kruipt verlies je toch weer een stukje hoop lijkt me?
Wat verschrikkelijk zeg... Hoop echt dat dit slopende proces snel gestopt wordt en de vinden wat ze moeten vinden..

Es_ther

MarjanB schreef:
Volgens mij lopen er koeien paarden en herten. Geen zwijnen die lopen op de Veluwe.

Kunnen we verder iets on topic blijven ipv advocaten enz? Denk elke keer misschien is er nieuws..

Volgens mij wel zwijnen.. Ben laatst door de Veluwe gefietst en daar zag je wel sporen van zwijnen die aan het wroeten zijn geweest.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:10

isabel_94 schreef:
Taffje schreef:

Ja, als zijn cliënt dit wil wel, dan moet hij ook zwijgen.

Dus in principe kan de advocaat weten waar Anne Faber is, maar mag dit niet zeggen?

Dat heb je goed..

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:11

Es_ther schreef:
MarjanB schreef:

Volgens mij wel zwijnen.. Ben laatst door de Veluwe gefietst en daar zag je wel sporen van zwijnen die aan het wroeten zijn geweest.

Zeewolde is geen Veluwe...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:12

Oeps, dan heb ik t verkeerd begrepen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:13

Aan die kant zitten geen zwijnen voor zover ik weet. Ik heb m'n hele leven om de hoek bij Zeewolde gewoond.
Wat een drama allemaal, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor alle betrokkenen ..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:18

Ik heb geen idee hoor, maar hoorde dat er "wild" liep op RTL nieuws.

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:26

Zwijnen leven hier niet, wel het grootste aantal vossen per hectare van (ik geloof) Europa. Zwijnen en oa edelherten worden "verwijderd" als ze het water over komen naar Flevoland. Op fb schreeuwen mensen ook vanalles over bouwlampen en door zoeken, maar er is in de verste verte geen stroom en een aggregaat op je rug door ondoordringbaar(omgevallen bomen, struikgewas, kreupelhout etc) zeer drassig gebied in het pikkedonker lijkt me ook niet realistisch. Daarnaast zie je dan nog niets ivm het blad aan de bomen.. Ik liep regelmatig hard in de Stille Kern, en als het donker is zie je het pad waarop je loopt niet eens meer. Vreselijk, hoop dat ze haar snel vinden. Wat een hel voor de familie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:30

Mjetterd schreef:
LoveUggs schreef:

Eigenlijk raar dat dat zo werkt.. In mijn ogen is een advocaat er idd om te zorgen dat het eerlijk verloopt, eventueel je onschuld te bewijzen (te helpen daarbij), je advies te geven.. In mijn ogen verzwijg je dan toch dat je cliënt een moord heeft gepleegd in geval dat je de advocaat bent van een moordenaar.. Normaal gesproken maakt zo iets je toch medeplichtig?

Een advocaat is er niet om te zorgen dat het eerlijk verloopt. Hij is er om zijn cliënt te verdedigen, daar wordt hij voor betaald.

Ik kan maar niet bedenken waar ik dat 'eerlijk verloopt' vandaan gehaald heb.. Ik denk dat ik dat anders bedoelde dan dat het er staat maar ik kan er niet opkomen wat ik nu bedoelde..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:42

Es_ther schreef:
MarjanB schreef:

Nee dat is echt onzin, in Zeewolde zijn geen wilde zwijnen, Er lopen wel runderen en paarden en herten/reeen maar het hangt een beetje af van waar ze zoeken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:43

elynevb schreef:
Zwijnen leven hier niet, wel het grootste aantal vossen per hectare van (ik geloof) Europa. Zwijnen en oa edelherten worden "verwijderd" als ze het water over komen naar Flevoland. Op fb schreeuwen mensen ook vanalles over bouwlampen en door zoeken, maar er is in de verste verte geen stroom en een aggregaat op je rug door ondoordringbaar(omgevallen bomen, struikgewas, kreupelhout etc) zeer drassig gebied in het pikkedonker lijkt me ook niet realistisch. Daarnaast zie je dan nog niets ivm het blad aan de bomen.. Ik liep regelmatig hard in de Stille Kern, en als het donker is zie je het pad waarop je loopt niet eens meer. Vreselijk, hoop dat ze haar snel vinden. Wat een hel voor de familie.

Vossen beginnen gelukkig niet aan een al overleden iets.

Sorry kan het niet anders verwoorden
Laatst bijgewerkt door Daks op 11-10-17 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 20:47

Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, maar op een ander forum zijn ze dit FB bericht op het spoor gekomen van een vrouw die sinds 4 dagen in Brazilië is opgevangen. Ze was volledig naakt, wil niet praten en lijkt haar geheugen kwijt.
Lijkt me heel sterk dat dit Anne is, maar volgens forumgebruikers lijkt de vrouw er wel erg op?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 662&type=3