Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:janderegelaa schreef:Reagan was zelfs een fantastische president die de koude oorlog wist te beëindigen. Het zou mij niets verbazen als Trump het nog best goed gaat doen.
Een mens moet altijd hoop houden- dus och, wellicht gaat DJT goede dingen doen.
Maar geschiedvervalsing is niet nodig - Gorbatjof heeft zich uitgesloofd om vriendjes te worden en om tot een internationale perestroika te komen.
Accoord, RR ging mee, dat klopt.
NatasjavE schreef:En wat Reagan voor de rijkere Amerikaan betekend heeft is inderdaad geweldig.(inderdaad sarcastisch) Jammer dat de arme Amerikanen daar nu nog steeds de wrange vruchten van plukken.
Cowboy55 schreef:8nnemiek schreef:Die snap ik ook niet
Ik wel. Maar ik ben dan ook Limbo. En ik zie overeenkomsten tussen hun South en ons Zuiden.
Foaly schreef:Het homohuwelijk was een besluit van de supreme court, daar kan een president niet aankomen (en de SC zelf zonder verdraaid goede reden ook niet). Obama care weet ik niet precies, dat moet wel makkelijker kunnen omdat dat al jaren een pijnpunt is voor de de republikeinen
Janneke2 schreef:NatasjavE schreef:En wat Reagan voor de rijkere Amerikaan betekend heeft is inderdaad geweldig.(inderdaad sarcastisch) Jammer dat de arme Amerikanen daar nu nog steeds de wrange vruchten van plukken.
...en wat Reagan deed voor de medicijnen.
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:
Ik wel. Maar ik ben dan ook Limbo. En ik zie overeenkomsten tussen hun South en ons Zuiden.
Ik weet niet of je dat als een compliment moet zien, maar ik ben dan ook een westerling![]()
Misschien m.b.t. Het dialect
enzino schreef:Hillary staat voor een continuering van wat er nu gaande is, Trump is degene die het anders doet.
Citaat:Met linkse cultuur doelen veel mensen erop dat als je het niet eens bent met iemand dan is die persoon meteen dom, xenofoob, homofoob, seksist, racist, of al die dingen tegelijk.
Citaat:Iemand roept dat de KKK achter Trump staat, dus Trump moet wel racist zijn.
Citaat:Dat is precies de manier waarop het fout is gegaan: je creëert je eigen "bubble" of "safe space" en als de verkiezingsresultaten binnen komen dan ben je verrast dat er een hoop aan de hand is waar je nooit eerder wat over hebt gehoord.
Electra63 schreef:Jan is HET voorbeeld van een Trump-stemmer: de boze witte man. Dat weet je als je Jan vaker tegen komt in politieke topics
enzino schreef:Nu de storm een beetje is gaan liggen is het interessant om te zien hoe de Amerikaanse media en de gemiddelde Amerikaan reageert. Kwam vanochtend een interessant betoog tegen dat ik de afgelopen dagen al veel vaker heb gezien. Het kwam erop neer dat de linkse cultuur in Amerika te ver is doorgeslagen de afgelopen jaren en dat het nu tijd is om een stap terug te doen
Janneke2 schreef:... te lang om helemaal te quoten ...
Amandavd schreef:Het gros van de uitspraken die de heer Trump gedaan heeft maken wel degelijk een racist van hem.
enzino schreef:Het doen van uitspraken maakt je geen racist.
Citaat:Statistieken quoten om iets aan te geven maakt je geen racist (dat de opkomst onder african americans lager is dan onder blanke is niet racistisch, dat african americans oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminaliteiten is ook niet racistisch).
Doelbewust liegen om een ander in kwaad daglicht te stellen wel, zo lijkt mij.Citaat:Zeggen dat Mexico vooral verkrachters de grens over stuurt maakt je geen racist.