Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:35

Ik ga toevallig zaterdag naar Schiphol toe. Ik ga zo'n behind The scenes Tour doen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:36

chanel1985 schreef:
Mensen,ik ben geen kleuter die in zijn kamer moet gaan mokken, of hoe men mij ook hier beziet.

Ik ben wel een mens die compleet in shock is en een totaal andere mening heeft als vele hier.

Heb lang getwijfeld of ik mijn mening kenbaar te maken, omdat ik weet dat die niet met de actuele tendens strookt en ik daar ook op afgerekend word. Vergeleken ga worden met trump bv.
En ja dan wordt ik boos, nee, furieus.
Als ik de beelden bekijk op tv, dan kan een normaal mens dit niet gedaan hebben. Voor mij is dat geen mens meer, wel voor de grondwet, wel voor vele onder jullie, maar voor mij, nee sorry.

Ik kan me ook niet ontdoen van mijn bedenking dat men nog zelf zo politiek correct zou reageren als je man, je kind, je mama, je papa,... tussen de slachtoffers zou zitten of nog erger dood zouden zijn.

Mijn excuses voor bepaalde uitlatingen, voor bepaalde dan weer niet. Net zoals ieder hier achter haar mening staat, sta ik achter de mijne.Dan mag je dat nog tunnelvisie noemen of wat dan ook.

Ik begrijp volledig dat je achter je mening staat en ook in shock bent.
Maar ja ik kan nadat enkele vriendinnen door het oog van de naald zijn gekropen door toevallig later ene metro te nemen en dat ik er zo dichtbij stond dat ik dan nogsteeds op deze manier reageer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:37

Zoe_97 schreef:
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me voordien nooit onveilig in Brussel heb gevoeld. Ik wandelde gerust in het donker rond, zelfs in kleine straatjes en sloeg rustig met 'enge buitenlanders' een praatje bij een stoplicht. Ik hoop dat op termijn ik weer naar die gemoedstoestand kan gaan. Maar voorlopig zit dat er nog niet in

Dat gaat op termijn zeker weer lukken.

In mijn volwassen leven heb ik even in Schaarbeek gewerkt. Vlak voor de ouderavond is daar dan eens iemand gelyncht op straat. Denk dat het mijn 'ding' gewoon niet is.

Net gehoord dat wij heel snel de sleutel krijgen voor onze woning meer op het platteland. Kan niet wachten op de rust...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:40

Zoe_97 schreef:
Is de AB alweer open dan? Ik las dat die voorlopig gesloten waren. (erg leuke straat trouwens waar dat licht, vooral rond kerst :D )

Ja :j Ze hebben gisteren nog een mail rondgestuurd dat ze open blijven, maar wel met verscherpte controles. Gelukkig maar, want de AB is echt mijn happy place <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:41

Voel je niet belemmert om je hart te luchten Zoe. Je zat er veruit het dichtste bij zeg maar. Begrijp heel goed dat het een immense indruk op je heeft nagelaten en als je behoefte hebt aan een babbel, dan zit je hier op de goede plek.

@keandra: geen idee wat ze voor hadden en eerlijk, dat boeide me ook niet. Ze hebben recht op zorg en ik heb hun dossiers verwerkt zoals elk ander: met respect en waardigheid.

@chanel: Vergeet niet dat deze mensen hun terrorisme vaak niet mee krijgen van thuis uit, maar door de keuze van foute vrienden. Het blijft een zoon, een kleinzoon, een broer, een neef. (of hetzelfde in vrouwelijke vorm). Kan je dat die mensen kwalijk nemen? Nee.
Het is en blijft een mens.
Je kan zoiets niet voorspellen. Wie weet mist jouw kind later wel empathisch vermogen door een foutje in de hersenen en doet ie net hetzelfde. Dan wil je ook dat die nog menselijk berecht wordt en niet afgeslacht.

Er is NIEMAND die de kans moet krijgen om over een ander te bepalen of die mens is of niet. Niemand. Al doet die de gruwelijkste dingen. Want dan zet je gewoon een sneeuwbal in werking die verschrikkelijk veel leed kan veroorzaken. Dan krijg je toestanden zoals met de Nazi's. Je bent jaloers op je buur of weet ik veel wat, je wijst met een vingertje "ik denk dat hij jood is" en daar begint het spelletje.
Want vergeet niet, wat jij doet, kan een ander ook aan jou doen dan.

LadyMadonna

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:44

Heb niks meer van user poes gehoord, die was toch op de luchthaven?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:45

Verschillen dan van mening en ga wijselijk niet meer op in. Buiten het feit dat wat ze gedaan hebben onmenselijk is. Daar wil ik nog wel in meegaan. De persoon is nog wel een mens, maar de daad is onmensenlijk.

Er zou een dreiging geweest zijn naar de bioscopen, die van [plaats] zou wel weer open gaan, mits wijzingen en verscherpte veiligheid.
Brussel blijft nog dicht.

Er zou ook een onderzoekscommissie komen om de onderzoeken waar en hoe de fouten kunnen gebeurd zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:46

Brussels Airport zeker tot maandag dicht
Brussels Airport schort al zeker tot maandag alle vluchten op. Dat betekent dat alle vluchten van het paasweekend, traditioneel een heel druk weekend, omgeleid moeten worden naar andere luchthavens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:49

Was ook te denken, hoe zou die nu al terug open moeten gaan? Het sporenonderzoek was nog bezig zelfs vandaag.
En er zou ook structurele schade zijn aan het gebouw.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:52

Ik vraag me ook af hoe ze in godsnaam kunnen opendoen binnen afzienbare tijd, want met àl die ramen die vernield zijn... En ik vermoed dat alle computers, alle schermen enz ook wel beschadigd zullen zijn door de impact.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:53

ik denk dat ze het gewoon weer gebruiksklaar gaan maken zo snel mogelijk en dan stap voor stap alle niet noodzakelijke herstellingen zullen uitvoeren

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:54

Eén keer dat het vrijgegeven wordt, denk ik dat de schade snel hersteld zal worden. Maar ik denk ook niet dat dat op de komende drie dagen (gebruiks)klaar gaat zijn.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:55

Dat soort dingen worden zeker op een vliegveld en binnen de IT rekening mee gehouden, eigenlijk hebben alle grote IT bedrijven wel een "rampenplan". De computers en dergelijken zullen dus ook snel vervangen zijn. Ramen lijkt een grote klus, maar kan eventueel ook eerst afgeplakt worden, en toch ook wel snel geregeld worden.

Denk dat het op een bedrijf/instantie zoals een vliegveld ("gelukkig") allemaal wel goed geregeld is, wat dat soort dingen betreft.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:55

Ze zullen zeker goed voorbereid zijn, maar neemt ook niet weg dat het een hele klus is.

Een studiegenoot van mij is nu communicatie officer bij Brussels Airport. Zou niet in haar plaats willen zijn, wat een absolute hel moet haar job nu zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:57

El Bakraoui duidelijk gelinkt aan aanslagen in Parijs
Ibrahim El Bakraoui kan nu ook duidelijk gelinkt worden aan de aanslagen in Parijs, dat meldt het federaal parket. Na onderzoek blijkt El Bakraoui de schuilnaam Ibrahim Maaroufi gebruikt te hebben. Met die naam werd het appartement in Charleroi gehuurd dat gebruikt werd als uitvalsbasis voor de terroristen die naar Parijs trokken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:59

Of ze moeten een ander deel gebruiken als vertrekhal,dat niet beschadigd is maar dan kunnen er nooit veel vliegtuigen opstijgen.
Maar misschien beter iets, dan niets.
Luchthaven van [plaats] zit nu op maximumcapaciteit, meer gaat niet. Vraag me af hoe lang ze die capaciteit aankunnen, zonder dat er klachten gaan komen van lawaai en hinder van de omgeving.
Er voor waren die er namelijk ook al.

Mijn vriend vertelde me gisteren dat hij gesproken had met iemand die voor een firma werkt die opkuiswerk doet.
Die firma wil wel materieel ter beschikking stellen maar zal de job weigeren als men het vraagt. Bedrijf wilt zijn personeel sparen.

Snap dat wel maar iemand gaat het toch moeten doen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:59

@Yasmine oh absoluut hoor, is ook een hele klus. Die mensen zullen tot in de late uurtjes van Pasen doorwerken. Is inderdaad een hele hel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:01

Maar hoe kunnen mensen zo makkelijk met een valse naam appartementen huren? Hebben die dan zoveel valse paspoorts ofzo?

Eigenlijk zouden ze een systeem moeten hebben dat de pasfoto van een persoon inscant (zoals een barcode) en dan in de database gaat vergelijken of diezelfde foto nogmaals voorkomt, of foto's met minimaal 5 dezelfde punten. Als dat het geval is, een melding op het scherm met de naam van het andere paspoort...

Poes werkte ook op brussel-zuid, kan dat? Misschien dat ze daar nu aan de slag is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:02

Het grove opkuiswerk zal door leger en brandweer gebeuren, denk ik.

Toen wij ons appartement gingen huren, moesten we een kopie van onze ID bezorgen. Weten zij dan veel of dat een echte of valse ID is, als ze hun centen maar krijgen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:04

En ieder met een beetje photoshop skills kan zo'n gekopieerd ID onder een andere naam zetten. Ik kan van mijn paspoort ook een kopietje maken en de naam "Suusje Huppeldepup" erop zetten, en dan opsturen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:06

Ja, als ze al aan zo'n heel wapenarsenaal geraken, dan is een vals paspoort een piece of cake.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:25

Goh, ik heb zelfs geen kopie van mijn identiteitskaart moeten tonen toen ik mijn appartement ging huren... Dus ik denk niet dat het heel moeilijk is.

En dan nog, denk dat er genoeg mensen/plaatsen zijn in België die op 5 minuten een valse identiteitskaart kunnen maken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:33

Was dat pand geen onderverhuurde sociale woning? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:33

Ik werkte op de luchthaven toen het gebeurde, maar op de A terminal.

Morgen komen we met alle collega's samen om hierover te kunnen praten.

Ik denk zelf ook dat het wel even kan duren eer ze weer opengaan. Er zou structurele schade zijn, dat oplossen gaat al iets moeilijker dan wat computers en ramen vervangen denk ik.
Ik heb eerder al een paar maanden op de luchthaven gewerkt en als ik de beelden zie is de gehele vertrekhal beschadigd. Nu met de Connector zie ik ook geen mogelijkheid om de check-in te verplaatsen. Denk dat dat sowieso al te ingewikkeld is als ik denk aan de veranderingen die dan aan het bandensysteem van de bagage zouden moeten gebeuren...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:36

Wat moet ik me daarbij voorstellen xles? Een a terminal? *ik vlieg nooit*

En hou nu verder? Is het te voorkomen?