Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:10

Yasmine schreef:
its_daantjee schreef:
gatsie! nu er zo veel gedrijgt word vind ik het niet leuk meer!

zag net op fb voorbijkomen dat rusland raqqa ook aan het bombarderen is

Er wordt al zo lang langs alle kanten gedreigd op sociale media... Alleen, nu besteden de media en veel mensen er aandacht aan, aan van die domme, nietszeggende websites en twitteraccounts die onzin verkopen. En zo zaai je angst, waar IS op uit is.

#NOT AFRAID

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:12

Ayasha schreef:
Ik zag net het verhaal van iemand die een zwangere vrouw gered heeft. Blijkbaar zijn die arme mensen niet gewoon dood geschoten maar gemarteld... ;(

Dat verhaal las ik ook... Echt afschuwelijk :\

Voor wie het wil lezen: een aangrijpende getuigenis van een man die een zwangere vrouw redde die aan het raam naar beneden bungelde om zichzelf te redden. Later werd hij gegijzeld in een kleine ruimte, en vertelt hij over hoe de daders handelden en tegen hen spraken:
http://www.knack.be/nieuws/wereld/man-g ... e=Facebook

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:12

Dat Rusland raqqa aan het bombarderen is is niet zo gek. Het toestel wat neergestort is is door explosies naar beneden gehaald

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:13

cowboy55 wat wil je zeggen met deze zeer zinvolle reactie?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:13

is makkelijk gezegd !!
heel veel mensen zeggen dat ze niet bang zijn , dat we ons niet bang moeten laten maken

tot zo'n idioot de dag na de aanslag voetzoekers gooide in Parijs .. de reactie daarop ;( ...men is wel degelijk bang

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:16

besita schreef:
is makkelijk gezegd !!
heel veel mensen zeggen dat ze niet bang zijn , dat we ons niet bang moeten laten maken

tot zo'n idioot de dag na de aanslag voetzoekers gooide in Parijs .. de reactie daarop ;( ...men is wel degelijk bang

Je moet ook wel een erg speciaal gevoel voor humor hebben om zo iets te doen... :n

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:19

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:20

its_daantjee schreef:
cowboy55 wat wil je zeggen met deze zeer zinvolle reactie?

Dat begrijp je toch wel?? En ja, ik reageer omdat ik de toon van je reactie niet in deze discussie vind thuishoren!

its_daantjee

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:21

klopt, heb je gelijk in. echte angst voel ik nog niet. tuurlijk is het geen fijn gevoel. maar niemand weet wat er komen gaat komende jaren.. dus we zullen het moeten ondergaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:22

Het enige wat de IS wilt is angst zaaien. Ze willen dat we ze allemaal haten, en dat we allemaal bang voor ze zijn. Dan pas zullen ze hun doel bereiken. Op het moment dat we samen staan als wereldbevolking, dan worden ze pas bang. Dan pas realiseren ze zich dat ze niet tegen ons opgewassen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:26

Ik vind dat zo'n onzin.... Moet je even zeggen tegen de mensen die vrijdag in bataclan waren, dat ze niet bang mogen zijn.....
Sorry, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

Er zit ook een verschil tussen bang zijn, en je laten leiden door angst.
Ik ben bang voor de tandarts, maar ik ga wel...

De foto met mot afraid op place de republik is van januari.
Vond de aanslagen in januari ook wel even een ander kaliber dan nu. Dat vond ik ook verschrikkelijk, 9/11 vond ik ook verschrikkelijk, maar vrijdag heeft me om een of andere reden echt aangevlogen.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 17-11-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:27

Yasmine schreef:
Ayasha schreef:
Ik zag net het verhaal van iemand die een zwangere vrouw gered heeft. Blijkbaar zijn die arme mensen niet gewoon dood geschoten maar gemarteld... ;(

Voor wie het wil lezen: een aangrijpende getuigenis van een man die een zwangere vrouw redde die aan het raam naar beneden bungelde om zichzelf te redden. Later werd hij gegijzeld in een kleine ruimte, en vertelt hij over hoe de daders handelden en tegen hen spraken:

Wat een verhaal zeg...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:28

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:32

Yasmine schreef:
Ayasha schreef:

Dit verhaal rammelt aan alle kanten, zeker nu ik net het stuk van RTL late night heb gezien

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:21

Emmaa_ schreef:
liekec schreef:
Dacht het al. Maar desalniettemin vind ik het spannend om tijdens de spits op centraal rond te lopen etc.

Absoluut, en dat is begrijpelijk. Je zorgen maken is ook niet erg, het is de waarheid dat er een verhoogde terreurdreiging is in Nederland. Maar je wilt niet weten hoe veel agenten in burger er rondlopen op plekken als het centraal. Juist vlak na zo'n grote aanslag is de beveiliging dusdanig aangescherpt dat je nergens veiliger bent dan op grote publieke plekken. Je ziet de extra beveiliging misschien niet, maar die is er zeker wel.

Oh dat wist ik niet, zie wel al veel meer agenten lopen. Maar bijv in de metro kan je als nog geen kant op dus dan bekruipt de angst wel af en toe hoor.
En iemand hierboven zei al, we kunnen wel doen alsof we niet bang zijn, maar volgens mij schijt de helft van Nederland 3 kleuren. Wat onwijs begrijpelijk is. Maar ik snap niet waarom zij er wat aan hebben als wij bang zijn?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:24

Het is hun doel niet om ons bang te maken. Hun doel is om alles Moslim te maken. Alles wat Westers is wegvagen.

Heel eerlijk...? Ik ben niet bang. Als het gebeurd, gebeurd het. Er is niks wat wij ertegen kunnen doen.
Ik ben nog liever dood dan dat ik in een wereld als dat moet leven.

Ik denk dat we elkaar ook niet zo bang moeten maken. Waar was gisteren nou ook alweer die herdenking waar totale paniek uitbrak om niks?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:27

Hoe goed ik ook weet dat ik niet bang moet zijn, ergens is er wel zo'n nare spanning aanwezig :o Ik woon echt totaal niet in het centrum van Amsterdam, of in de buurt van door veel publiek bezochte plekken, maar ik kom er natuurlijk vaak zat. Zeker de theaters zie ik geregeld. Het is echt niet zo dat ik nu alle afspraken afzeg en in mijn eentje binnen onder een deken ga zitten (mooi niet), maar meer het idee dat als er wél iets in Amsterdam gebeurt, de kans relatief groot is dat ik een betrokkene ken. Dat is denk ik meer waarop mijn angst gebaseerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:34

HorseTopShop schreef:
Het is hun doel niet om ons bang te maken. Hun doel is om alles Moslim te maken. Alles wat Westers is wegvagen.

Heel eerlijk...? Ik ben niet bang. Als het gebeurd, gebeurd het. Er is niks wat wij ertegen kunnen doen.

Ik denk dat we elkaar ook niet zo bang moeten maken. Waar was gisteren nou ook alweer die herdenking waar totale paniek uitbrak om niks?

Als jij dit echt denkt zou ik toch eens even wat naslagwerk doen over de IS. Het is helemaal niet hun doel om de hele wereld islamitisch te maken. Een tijdje terug heb ik een hele uitgebreide post geplaatst over wat de IS nou precies is en wat hun doel is, misschien dat je die even kan lezen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:35

Emmaa_ schreef:
HorseTopShop schreef:

Als jij dit echt denkt zou ik toch eens even wat naslagwerk doen over de IS. Het is helemaal niet hun doel om de hele wereld islamitisch te maken. Een tijdje terug heb ik een hele uitgebreide post geplaatst over wat de IS nou precies is en wat hun doel is, misschien dat je die even kan lezen.

Dat is wat ze zelf claimen op tv....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:36

HorseTopShop schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is wat ze zelf claimen op tv....

Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar het fragment waarin dat nadrukkelijk gezegd wordt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:40

Sorry dat weet ik echt niet meer. Als ik hem nog tegenkom, zal ik hem hier plaatsen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:50

LadyMadonna schreef:
Ik vind dat zo'n onzin.... Moet je even zeggen tegen de mensen die vrijdag in bataclan waren, dat ze niet bang mogen zijn.....
Sorry, maar ik kan er echt helemaal niks mee..

Ik zeg helemaal niet dat mensen iets niet zouden mogen en al helemaal niet als het gaat over de mensen die vrijdag in de Bataclan waren. Ik vind het trekken van die vergelijking bijna onkies overigens.

Wat ik zeg vanuit mijn positie, vanuit Nederland, dat terroristen hun doel bereiken op het moment dat ze 'terror' creeeren. Nou, ik weiger mee te werken. Meer niet. Die luxe en die keuze heb ik (nog).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:55

LadyMadonna schreef:
Sorry, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

Er zit ook een verschil tussen bang zijn, en je laten leiden door angst.
Ik ben bang voor de tandarts, maar ik ga wel...

De foto met mot afraid op place de republik is van januari.
Vond de aanslagen in januari ook wel even een ander kaliber dan nu. Dat vond ik ook verschrikkelijk, 9/11 vond ik ook verschrikkelijk, maar vrijdag heeft me om een of andere reden echt aangevlogen.

Je mag best bang zijn, maar je laten leiden door angst en daardoor bv de grenzen gaan sluiten is echt het domste wat Europa nu zou kunnen doen.

IS wil dat wij bang zijn en wil dat Europa in tweeën splijt, wil dat wij in elke vluchteling een potentiële terrorist zien. En dit is op dit moment precies wat er gebeurt. En zo'n land is zwak, als Europa ontevreden wordt en bang wordt zijn we zwak. Het beste en trouwens ook het enige goede wat je kan doen is niet je laten leiden door angst, vluchtelingen massaal blijven opvangen en met liefde met elkaar blijven omgaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:56

besita schreef:
is makkelijk gezegd !!

Het is toch eigenlijk ook heel normaal dat mensen bang zijn.
Achter een toetsenbord is iedereen een held.

Toch moet ik wel eerlijk bekennen toch wel anders tegen grote evenementen aan te kijken. en als ik naar een plaats met veel mensen zou gaan zal ik daar niet zo onbevangen lopen als eerst. Ook al moet ik zeggen dat dat al wel langere tijd het geval is met het volgen van het nieuws van de afgelopen tijd. Deze verschrikkelijke aanslagen hebben dat toch wel even weer versterkt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:01

Precies loretta, maar dat mag je dus niet zeggen/voelen/doen, want dan geef je ze hun zin. Dat wordt hier misschien niet zo letterlijk gezegd (mijn bericht was dan ook geen aanval op jou cowboy), maar er is meer media dan bokt.nl