Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:19

bruintje123 schreef:
Dat ben ik met je eens cowboy.
Voor of tegen en meer bestaat er niet.

Uhhm...om misverstanden te voorkomen: 'men' vindt dat je moet kiezen tussen 'voor' en 'tegen'. Ik ben niet 'men' en ik ga ik niet akkoord met de mening van 'men' dat ik zou moeten kiezen. Als jij dat ook bedoelt zijn we het eens.

Teddy321

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:28

De Verenigde Staten nemen ook vluchtelingen op (krijg helaas de link niet geplakt via de tablet :( )
De mensen zijn onderweg naar Europa en vragen daar asiel aan. Op een rubberbootje naar de US valt niet mee.
Toch nemen zij ook mensen op. Degenen die wel even wegkijken zijn de rijke Golfstaten, maar zij doneren wel weer geld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:33

We zijn het gewoon eens cowboy.
Dat kan ook :D

Teddy
Alles erg weinig.
Om oorlogje te spelen staan ze voorop.
Nu met hulp niet direct.

Amerika ( en Europa) kan ook helpen voordat ze dat rubber bootje instappen.
En die hulp is er mijn inziens te weinig.
En daardoor zoveel mensen naar hier.
Wat veel meer problemen gaat geven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:39

bruintje123 schreef:
We zijn het gewoon eens cowboy.
Dat kan ook :D

:D Het gaat een rare dag worden vandaag.....ik voel het aan mijn water..... _O-

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:45

Ik ben het met je eens dat de mensen in de regio moeten worden opgevangen. Maar daar zijn we te laat mee. De meesten die hier aankomen via Griekenland zijn al minimaal een tot 2 jaar weg uit Syrie en wonen vaak al maanden in Turkije.
Dat is ook direct mijn bezwaar in deze, dat vind ik dus economische vluchtelingen. Maar de exodus is gestart en veel te lang niets mee gedaan. Die stop je niet zomaar.
Imo zouden de vluchtelingen uit Lampedusa voorraang moeten krijgen met opvang. Die komen direct uit oorlogsgebied na een lange gevaarlijke bootreis.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:53

Op het nos journaal kwam voorbij dat er binnen enkele weken nieuwe huizen gebouwd gaan worden voor de vluchtelingen.
( voor Nederlanders kon dat niet. Iets met crisis en bezuinigen)
Maar laat die huizen niet hier bouwen maar in de regio.
Mensen hier vliegtuig in en terug.

Alles is te stoppen en terug te draaien.

Laat ook weten dat niemand asiel krijgt.
Wedden dat er geen meer binnen komen.
Geen gratis huis hier en levenslang geld.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:58

En welke regio had je dan in gedachten?
Volgens mij is een huis niet het allerbelangrijkste, die laten ze juist achter! Het belangrijkste is veiligheid.
De meeste regio ' s daar zijn onveilig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:02

Ik zag gisteren een Duits filmpje waarin een Syrische vluchteling in Duitsland uitlegt dat er duizenden niet-Syrische vluchtelingen en maar een paar honderd Syrische oorlogsvluchtelingen waren (in de regio waar hij opgevangen was). Hij vond dat de Syriers voorrang moesten krijgen want veel van de andere vluchtelingen, vluchtten in hun land niet voor oorlog of vervolging.

Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit. Wanneer is iemand vluchteling? Is zo iets niet heel makkelijk te beoordelen op basis van afkomst? Of nemen al deze mensen valse identiteiten aan?
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 29-10-15 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:02

Electra63 schreef:
Dit topic gaat toch over de MIDDENWEG ? Ik ben ook niet voor alles en iedereen opnemen. Daar zijn wij te klein voor. Maar ik ben wel voor het opvangen van oorlogsslachtoffers. Ik ben voor solidariteit en als rijk land, vind ik het je plicht om vluchtelingen te helpen. Bij voorkeur in de regio, maar hier kunnen we ook een deel opvangen. Tenslotte komen we straks werkende jonge mensen tekort door o.a. de vergrijzing. ;)

Ik had het niet beter kunnen zeggen, dit is exact hoe ik erover denk!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:05

Teddy321 schreef:
Volgens mij is een huis niet het allerbelangrijkste, die laten ze juist achter! Het belangrijkste is veiligheid.

Waar nu tenten kampen zijn.
Nee hoeft niet Super luxe maar wel beter dan een tent.
Prefab huizen die er snel gezet kunnen worden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:05

bruintje123 schreef:
Op het nos journaal kwam voorbij dat er binnen enkele weken nieuwe huizen gebouwd gaan worden voor de vluchtelingen.
( voor Nederlanders kon dat niet. Iets met crisis en bezuinigen)
Maar laat die huizen niet hier bouwen maar in de regio.
Mensen hier vliegtuig in en terug.

Alles is te stoppen en terug te draaien.

Laat ook weten dat niemand asiel krijgt.
Wedden dat er geen meer binnen komen.
Geen gratis huis hier en levenslang geld.

Heb dit nos journaal ook gezien. Zou de bouw trouwens wel een enorme boost geven en voor mensen die al jaren in een uitkering leven een baan genereren. Maar volgens mij heb jij alleen dit gehoord! Er gaat voorlopig niet gebouwd worden voor de stroom die nu aankomt. Er zijn ook vluchtelingen die hier al 2 jaar zijn. Daar zal voor gebouwd moeten gaan worden en dat is niet zo een hele slechte zaak. Zie hier constant langs komen dat er voor Nederlanders geen woningen zijn. Zodra ze zijn uit geprocedeerd of Syrie is weer veilig, dan zijn er woningen genoeg :(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:07

En dat betwijfel ik dus dat die nog ooit terug gaan.

En leuk werkgelegenheid.
Maar het geeft geen boost als daardoor alle kosten voor de belasting betaler net zo hard omhoog gaan om dat te betalen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:09

En wat denk jij wat de kosten zijn om prefab woningen te gaan bouwen in laten we zeggen de binnenlanden van Jordanie? Volgens mij kun je een gezin hier jaren opvangen voor de kosten die dat meebrengt. Trouwens, onze prefabwoningen passen niet in dat soort landen bij die weersomstandigheden. En zal je verklappen, in Jordanie bestaat zoiets niet, dus die oplossing is er ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:39

Teddy321 schreef:
Heb dit nos journaal ook gezien. Zou de bouw trouwens wel een enorme boost geven en voor mensen die al jaren in een uitkering leven een baan genereren. Maar volgens mij heb jij alleen dit gehoord! Er gaat voorlopig niet gebouwd worden voor de stroom die nu aankomt. Er zijn ook vluchtelingen die hier al 2 jaar zijn. Daar zal voor gebouwd moeten gaan worden en dat is niet zo een hele slechte zaak. Zie hier constant langs komen dat er voor Nederlanders geen woningen zijn. Zodra ze zijn uit geprocedeerd of Syrie is weer veilig, dan zijn er woningen genoeg :(

Ik heb dit een paar keer gelezen maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:59

Teddy
De kosten hier laten verdwijnen door geen asielzoekers meer een vergunning te geven en daar te bouwen gaat veel goedkoper zijn.
De mensen hier gaat de helft levenslang de uitkering in.
Zie cijfers bij de Somaliërs als voorbeeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:04

Maar dit zijn geen somaliers. Althans het grootste deel niet. Waren er ook cijfers bekend van Syriërs met een uitkering?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:35

Cer schreef:
Teddy321 schreef:

Ik heb dit een paar keer gelezen maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

Wat begrijp je niet Cer?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:40

bruintje123 schreef:
En dat betwijfel ik dus dat die nog ooit terug gaan.

En leuk werkgelegenheid.
Maar het geeft geen boost als daardoor alle kosten voor de belasting betaler net zo hard omhoog gaan om dat te betalen.

Nee hoor, we betalen nu een deel belasting voor ww uitkeringen. Indien er veel werkelozen uit de bouw weer aan t werk kunnen om extra huizen te bouwen, vervallen deze uitkeringen. Bouwbedrijven veren op, leveranciers krijgen meer werk.
En denk niet dat de vluchtelingen niet terug gaan. Er wordt duidelijk aangegeven dat de mensen weer teruggaan zodra de regio weer veilig is. Kijk maar naar het Armeense gezin wat in de krant stond deze week.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:50

bruintje123 schreef:
Teddy321 schreef:

Waar nu tenten kampen zijn.
Nee hoeft niet Super luxe maar wel beter dan een tent.
Prefab huizen die er snel gezet kunnen worden.

Dus jij denkt dat de kosten om prefabhuizen te verschepen en te bouwen lager zijn dan hier opvangen? Je hebt echt geen idee he. Je roept iets na wat je van een ander gehoord hebt, als je hier goed over nadenkt weet je dat dit onzin is.
Trouwens wat denk je dat er gebeurd als wij als Europa daar huizen gaan neerzetten? Al zijn ze nog zo sober, dan wil de lokale bevolking ook zo'n huis. De messte mensen daar zijn straararm. En dan komen wij ff woonwijk uit de grond stampen? Voor de vluchteling? Nee, dat is niet realistisch. Krijg je hetzelfde als hier. Er komt een stroom vluchtelingen binnen en daar gaat Europa huizen voor bouwen die in hun ogen schitterend zijn. Mooier dan waar ze zelf in wonen. Denk dat dat snel een nieuwe burgeroorlog oproept.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:02

Ik roep niks na.
Het is gewoon 1+1 dat mensen hier levenslang onderhouden plus wel een luxe huis geven duurder is.

Bevolking vind die huizen schitterend?
En ik maar de media geloven dat er zoveel rijke artsen hierheen komen.
Die waren toch wel meer gewend?

Cijfers
Oke algemeen dan.

Niet westerse allochtonen maken 12% uit van de bevolking maar vormen 45% van alle bijstand ontvangers.

Volgens elsevier in 2014.
Zouden de Syriërs die hierheen komen daar ineens zo anders in zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:24

Dat kan dus wel! :) Ik zeg niet dat dat per definitie is, maar kunnen doet het dus wel. Punt is dat je het nog niet weet van deze groep.

Draait het voor de gein trouwens eens om. 55%(!), een meerderheid is dus gewoon 'Nederlands'.. :D

Er zijn hier eerder cijfers gemeld van CBS naar bevolkingsgroep. Somaliers bijv. Misschien stonden daar ook Syriers apart bij vermeld. Dacht eigenlijk dat er naar die cijfers verwezen werd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:24

Het blijft gewoon lastig om er iets van te vinden. Er komen niet alleen maar oorlogvluchtelingen uit Syrie, er komen niet alleen Syriers , als ik de berichtgeving mag geloven (en nee, die geloof ik niet, niet positief en niet negatief).
Dat 1 armeens gezin zegt dat ze teruggaan (eerst zien dan geloven) wil niet zeggen dat 'ze' dat allemaal doen. IK zou het niet doen nl, waarom ook? mn hele eigen land ligt aan puinpoeier, economisch is het een drama, wat heb ik daar nog te zoeken dan?

En ik vraag me af hoeveel werkelozen er uit de bouw komen... die cijfers ken ik niet.
Overigens, het is wel zo, als je de huisvesting voor asielzoekers/vluchtelingen kunt oplossen, kun je dat als land ook voor studenten/ouderen en starters (oh nee wacht, dat lukt niet helemaal...)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:28

Sammie
Ga het dan is uit tellen per persoon.
Ik vind op 12 % die op 100% inwoners bijna de helft aan uitkering trekken toch echt schandalig.
Weten we meteen hoe de integratie gaat.

Die langdurig thuis zitters mogen van mij sowieso terug naar huis.
Hier geen toevoeging aan de maatschappij: Daag.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:29

bruintje123 schreef:
Sammie
Ga het dan is uit tellen per persoon.
Ik vind op 12 % die op 100% inwoners bijna de helft aan uitkering trekken toch echt schandalig.
Weten we meteen hoe de integratie gaat.

Die langdurig thuis zitters mogen van mij sowieso terug naar huis.
Hier geen toevoeging aan de maatschappij: Daag.

En autochtonen die al jaren thuis zitten dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:32

Hoe kom je aan 12% op 100%? Ik snap die berekening niet.

Hoe je het ook wendt of keert is de meerderheid in de bijstand gewoon een Nederlander. En het zijn cijfers van Elsevier van 2014. Een moment opname van 1 jaar? Ik zou het bijvoorbeeld ook interessant vinden hoe het verloop is. Dus die mensen die in jaar x in de bijstand zitten hoeveel daarvan zit in jaar y ook in de bijstand. Is er daar ook een groter percentage qua achtergrond dat ‘blijft zitten’