Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ravellie schreef:En ja, het is wel zo dat er al snel met een beschuldigende vinger wordt gewezen als je een kritische noot hebt.
En ja, die heb ik.
Op social media, discussie op werk bij familie , vrienden etc.
Als je aan linkse knuffel politiek doet hoor ik zelden feiten, onderbouwing etc.
Als je kritisch ben en bijv het woord 'gedachtengoed' gebruikt, ben je een Geert Wilders fanaat.
Tcm62 schreef:Rusland is een oude trouwe vrind en bondgenoot van Syrie...logisch toch dat hij Assad helpt?
Rusland is geen vriend van het westen en Amerika, dat ligt al geruime tijd gespannen...
Als de rebellen verslagen zijn, gaat hij misschien IS uitroeien en dan is alles weer zoals het was..
ravellie schreef:Misschien hebben die mensen een ander werkethos. Daar is overigens een hele studie naar gedaan over het verschil van protestantse (noord europa) en katholieke (zuid europa) werkethos. Was wel interessant, maar het helemaal na vertellen kan ik niet.Maar wat is dan de reden dat ze weggaan? geen zin in werk?.
Is het verloop daar groot?
Bij mij betreft het dan de gezondheidszorg en dan meer op basis van vrijwilligerswerk.
Kan ook niet echt zeggen dat de meeste mensen er veel motivatie of initiatieven leken te hebben.
Ik zeg dus meeste, voor je het weet ben je aan het generaliseren
Maar dat verschil kun je ook zien per land. Maar dat ‘geen zin’ hebben herken ik ook bij Nederlanders. Polen die kun je wel inzetten om 12 uur achter elkaar lopende bandwerk te doen in een hoog tempo. (en Polen zijn voornamelijk Katholiek trouwens, maar die mensen die hier komen hebben een doel voor ogen. Geld verdienen, zoveel mogelijk en dan terug naar huis). De gemiddelde Nederlander kakt na een uur in en na een dag kappen ze er mee ofzo. Te saai, vervelend, slaapverwekkend, te lang etc.. Zo ken ik een gozer die duizenden euro’s schuld had, maar niet van plan was om ook maar elk werk aan te grijpen wat er was. Bollen pellen voor een paar euro.. ja ik ben gek zeker.. Of een gezin dat in de schuldsanering zat en de vrouw 40 uur werk moest gaan zoeken. Ze werkte er circa twaalf op een park om huisjes schoon te maken. Denk maar niet dat ze ook meer dan die twee dagen ging werken, want alles wat ze extra verdiende moest ze afdragen voor de schuldsanering… ‘Ben daar een beetje gek’.. Maar wel bij iedereen bietsen voor achtergebleven boodschappen, want ze hadden het zo moeilijk. En klagen dat bepaalde spullen uit hun huis verkocht moesten worden. Je hebt overal je mensen voor en ik vind bepaald gedrag niet normaal dan wel asociaal. Bepaald gedrag kun je bij elk mens tegenkomen en ander gedrag weer bij een specifieke groep.
In Zuid Afrika werken ze om te leven. Geef je ze teveel salaris komen ze bijv. de volgende dag niet.
Niet iedereen ambieert een bloeiende carrière met zicht op meer, meer meer en groter grootst. De gemiddelde Nederlander denkt wellicht zo, maar als jij uit een samenleving komt waarbij dat niet zo is en je hebt alles wat je wil terwijl je in de bijstand zit.. Waarom zou je dan werk zoeken? Je leeft en je krijgt geld voor je natje en je droogje.. Meer hoef je niet.. Wie is er dan de gekke Gerrit.
De persoon die om zes uur z’n wekker uitslaat en naar zn werk tuft of diegene die zich nog een keer omdraait.
Ik heb het letterlijk iemand horen zeggen: “Ik ben niet gemaakt om te werken”. Dit was dan gewoon een ‘ollander. Maar evenzo iets soortgelijks uit de mond van een Somaliër. Tcm62 schreef:Rusland is een oude trouwe vrind en bondgenoot van Syrie...logisch toch dat hij Assad helpt?
Tcm62 schreef:Rusland is geen vriend van het westen en Amerika, dat ligt al geruime tijd gespannen...
Tcm62 schreef:Als de rebellen verslagen zijn, gaat hij misschien IS uitroeien en dan is alles weer zoals het was..
Eerst begrijpen dus. Anders kun je ook nooit juist handelen om het te veranderen. En ook dat het niet een kwestie is van een ff knop omzetten. Wij Nederlanders zijn over het algemeen toch trots op onze handelsgeest, maar niet iedereen waardeert dat dus en het kan ons zelfs opdrachten kósten omdat het niet gewaardeerd wordt. Wij zien het echter als compleet ‘logisch’ en ‘normaal’ om op zo’n manier te werk te gaan. Maar dat is in de ogen van een ander (onze handelspartner) dus niet. bruintje123 schreef:Cowboy55 schreef:
Had je beter niet kunnen doen........
Omdat?