verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:10

Dat brult helemaal niet iedereen en ik zou het ook ernstig waarderen als je je niet verlaagd dus zulke generaliseringen. Hoe vaak ik nu wel niet gelezen hebt ‘maar als je dat zegt ben je een racist’. Ik heb in dit topic vrijwel niemand dat zien typen. Misschien eentje, maar die opmerking heb ik hier nu al zo vaak voor zien komen dat het haast een excuus is geworden om alles te ongenuanceerd te typen wat je wil om vervolgens in een slachtofferrol te kruipen.. maar als je dat zegt noemen ze je..

Er zijn gewoon cijfers bekend van wat er in de bijstand zit en je moet toch wel een behoorlijk bord voor je kop hebben wil je niet realiseren dat mensen met een ‘bepaalde achtergrond’ hier vaker in zitten. De kansen voor bepaalde groepen om in de bijstand te zitten is nu eenmaal groter dan voor een andere groep. Maar hierbij hoef je niet alleen te kijken naar een etnische achtergrond. Evenals dat kinderen van ouders die roken ook x maal meer kans hebben dat ze zelf gaan roken geldt dit ook voor de bijstand. Ook van ‘oer’ Hollandse mensen zitten in de bijstand, ook de reeds 5 generaties ‘ollander kan lui of asociaal zijn. We lachen wel allemaal om de Tokkies, maar daar stroomt al x generaties geen buitenlands bloed door de adertjes hoor, maar we hebben ze liever geen van allen naast ons wonen. En de familie Flodder.. Nederlandser ken niet, maar zulke figuren bestaan echt. En lachen dat we deed. Is gewoon een laag van de ‘Nederlandse’ samenleving. Het is een illusie om te denken dat de onderlaag van onze samenleving alleen bestaat uit van oorsprong buitenlands ‘tuig’.

Het gaat in dit topic mis door alles en iedereen op een hoop ze gooien. Het is tuig, ze zijn asociaal, ze sporen niet, ze zijn lui. Daar is geen nuance in te brengen. Kom met voorbeelden zonder iedereen te verketteren. Breng die nuance aan. Het enige dat een aantal van jullie nu doen is willekeurig met stenen gooien, waardoor de discussie niet meer gaat over welke stenen je naar wie gooit, maar gewoon het feit dat je stenen gooit. Conclusie.. je boodschap komt totaal niet aan en er wordt dus ook niet geluisterd naar wat je te zeggen hebt.

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:19

Eens met sammie, vooral het laatste.
Valt me trouwens mee dat "maar" 3% van de nl bevolking in de bijstand zit. Had dat echt wel meer verwacht

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:20

Amen Sammie !

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:20

3 procent? *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing, feiten en nuance van die nieuwsbron :D :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:22

Dan moet je misschien beter lezen ravellie, die link stond nl in dit topic, over Somaliërs in de bijstand....
:roll:

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:23

En ja, het is wel zo dat er al snel met een beschuldigende vinger wordt gewezen als je een kritische noot hebt.
En ja, die heb ik.
Op social media, discussie op werk bij familie , vrienden etc.
Als je aan linkse knuffel politiek doet hoor ik zelden feiten, onderbouwing etc.
Als je kritisch ben en bijv het woord 'gedachtengoed' gebruikt, ben je een Geert Wilders fanaat.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:23

Ik heb gelukkig een baan en een leven, dus die had ik idd nog niet gelezen *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:50

3% klinkt inderdaad best laag. Wel is dat het percentage over de hele bevolking, inclusief kinderen en ouderen.
Een half miljoen mensen klinkt dan weer vrij hoog.
Wat ik dan wel weer schokkend vind is dat bijna de helft van die uitkeringen naar niet-westerse allochtonen gaat, plus dan nog eens 10% naar westerse allochtonen.
Weet ik niet of daar die tweede en derde generatie allochtonen ook al bij is geteld.

En ik heb een paar jaar als productiemedewerker gewerkt.. Daar kwamen regelmatig allochtonen binnen, ze zoeken er continu mensen en als je een beetje engels of nederlands verstaat dan kun je er zo beginnen, maar 9 van de 10 vond het werk te zwaar of niet leuk en was binnen enkele dagen tot weken weer vertrokken. Dan denk ik, het is echt niet alleen de taalachterstand waardoor deze mensen geen werk hebben.. Ik ken zat polen die de taal niet spreken, geen opleiding hebben, maar wel elke zomer naar nederland komen om te werken en dan ook direct werk kunnen vinden..
Tuurlijk zijn er ook nederlanders die dit doen, maar lang niet zo veel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:53

Maar wat is dan de reden dat ze weggaan? geen zin in werk?.
Is het verloop daar groot?

Bij mij betreft het dan de gezondheidszorg en dan meer op basis van vrijwilligerswerk.
Kan ook niet echt zeggen dat de meeste mensen er veel motivatie of initiatieven leken te hebben.
Ik zeg dus meeste, voor je het weet ben je aan het generaliseren :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:59

ravellie schreef:
En ja, het is wel zo dat er al snel met een beschuldigende vinger wordt gewezen als je een kritische noot hebt.
En ja, die heb ik.
Op social media, discussie op werk bij familie , vrienden etc.
Als je aan linkse knuffel politiek doet hoor ik zelden feiten, onderbouwing etc.
Als je kritisch ben en bijv het woord 'gedachtengoed' gebruikt, ben je een Geert Wilders fanaat.

Er zit nog wat tussen linkse knuffelpolitiek (al zie ik die hier niet echt voorbij komen) en het gedachtengoed van Geert.

Er wordt genoeg onderbouwing en links gegeven naar de gebruikelijke media als NPO, Rtl, Volkskrant enz.
Dat is naar mijn mening neutrale, (redelijk) onafhankelijke media.
Dat is iets anders als berichten plaatsen van Nederland mijn vaderland, PVV, Dumpert, EJBron. Die hebben alleen maar tot doel haat zaaien en nemen het niet zo nauw met de waarheid.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:01

Rusland is een oude trouwe vrind en bondgenoot van Syrie...logisch toch dat hij Assad helpt?

Rusland is geen vriend van het westen en Amerika, dat ligt al geruime tijd gespannen...

Als de rebellen verslagen zijn, gaat hij misschien IS uitroeien en dan is alles weer zoals het was..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:03

Tcm62 schreef:
Rusland is een oude trouwe vrind en bondgenoot van Syrie...logisch toch dat hij Assad helpt?

Rusland is geen vriend van het westen en Amerika, dat ligt al geruime tijd gespannen...

Als de rebellen verslagen zijn, gaat hij misschien IS uitroeien en dan is alles weer zoals het was..

Wow .... alles zoals het was...... in sommige steden staan geen huizen meer..... families zijn uit elkaar of vermoord, er is geen werk en onderwijs meer ...... maar ze kunnen best wel terug, die vieze gelukszoekers

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:11

Dat maak jij er weer van...en zo weet jij steeds weer kooltjes op het vuur te gooien om maar vooral de sfeer te bepalen...

Lees gewoon even wat er staat...en volg het nieuwes en de praattafels en luister wat er door kenners wordt verteld.

Want ja Assad wil alles zoals het was en heeft zijn vriend Poetin om hulp gevraagd...en dat is alles wat er staat.. B-)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:13

Dan de PVV en Geertje, maar wat gaat de VVD doen? Die geeft aan alleen nog maar Europese vluchtelingen asiel aan te laten vragen binnen Europa..
Net zo erg toch? Maar Geert wordt er op aan gezien, VVD gaat stemmen krijgen en hoopt hierdoor niet net zoals de pvda onder te gaan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:21

ravellie schreef:
Maar wat is dan de reden dat ze weggaan? geen zin in werk?.
Is het verloop daar groot?

Bij mij betreft het dan de gezondheidszorg en dan meer op basis van vrijwilligerswerk.
Kan ook niet echt zeggen dat de meeste mensen er veel motivatie of initiatieven leken te hebben.
Ik zeg dus meeste, voor je het weet ben je aan het generaliseren :o
Misschien hebben die mensen een ander werkethos. Daar is overigens een hele studie naar gedaan over het verschil van protestantse (noord europa) en katholieke (zuid europa) werkethos. Was wel interessant, maar het helemaal na vertellen kan ik niet. :+ Maar dat verschil kun je ook zien per land. Maar dat ‘geen zin’ hebben herken ik ook bij Nederlanders. Polen die kun je wel inzetten om 12 uur achter elkaar lopende bandwerk te doen in een hoog tempo. (en Polen zijn voornamelijk Katholiek trouwens, maar die mensen die hier komen hebben een doel voor ogen. Geld verdienen, zoveel mogelijk en dan terug naar huis). De gemiddelde Nederlander kakt na een uur in en na een dag kappen ze er mee ofzo. Te saai, vervelend, slaapverwekkend, te lang etc.. Zo ken ik een gozer die duizenden euro’s schuld had, maar niet van plan was om ook maar elk werk aan te grijpen wat er was. Bollen pellen voor een paar euro.. ja ik ben gek zeker.. Of een gezin dat in de schuldsanering zat en de vrouw 40 uur werk moest gaan zoeken. Ze werkte er circa twaalf op een park om huisjes schoon te maken. Denk maar niet dat ze ook meer dan die twee dagen ging werken, want alles wat ze extra verdiende moest ze afdragen voor de schuldsanering… ‘Ben daar een beetje gek’.. Maar wel bij iedereen bietsen voor achtergebleven boodschappen, want ze hadden het zo moeilijk. En klagen dat bepaalde spullen uit hun huis verkocht moesten worden. Je hebt overal je mensen voor en ik vind bepaald gedrag niet normaal dan wel asociaal. Bepaald gedrag kun je bij elk mens tegenkomen en ander gedrag weer bij een specifieke groep.

Om het verloop minder groot te laten worden én die mensen uit hun isolement of wereld (of hoe je het beestje kan noemen) te halen is het wel verstandig om daar meer inzicht te krijgen. De arbeids- en werkethos verschilt bijv. ook per land. Nederlanders staan bijv. bekend om hun directe manier van zaken doen. Amerikanen die maken je bijv. af in de vergaderzaal en bij het verlaten kloppen ze je op de schouder en vragen ze je mee voor het diner :+ In Zuid Afrika werken ze om te leven. Geef je ze teveel salaris komen ze bijv. de volgende dag niet. :)) Niet iedereen ambieert een bloeiende carrière met zicht op meer, meer meer en groter grootst. De gemiddelde Nederlander denkt wellicht zo, maar als jij uit een samenleving komt waarbij dat niet zo is en je hebt alles wat je wil terwijl je in de bijstand zit.. Waarom zou je dan werk zoeken? Je leeft en je krijgt geld voor je natje en je droogje.. Meer hoef je niet.. Wie is er dan de gekke Gerrit. :D De persoon die om zes uur z’n wekker uitslaat en naar zn werk tuft of diegene die zich nog een keer omdraait. :D Ik heb het letterlijk iemand horen zeggen: “Ik ben niet gemaakt om te werken”. Dit was dan gewoon een ‘ollander. Maar evenzo iets soortgelijks uit de mond van een Somaliër.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:36

Dus...we zijn veel te soft geworden..

Onze opa's en oma's hebben allemaal hard gewerkt, of ze nu Rooms waren of niet....er is heel wat veranderd dus.

Toen ik nog tiener was, bestond de schoolverlaters uitkering...wie dat heeft uitgevonden heeft de luiheid uitgevonden..toen had ik al,klasgenoten die riepen...ik werken? Waarom? Ik krijg een schoolverlatersuitkering..

Op bijna alles is tegenwoordig een uitkering of subsidie...het is algemeen bekend dat de lagere banen met al hun subsidies net zoveel inkomen in duiten hebben als de stapje hogere banen met meer opleiding en verantwoordelijkheid..waarom zal men zich verder scholen om te willen klimmen? Die ambitie is er al niet meer...hoe meer je de ladder naar beneden gaat hoe makkelijker het wordt om ambitieloos te zijn...

Dat is te soft en dat blijft soft zolang we linksradicaal blijven...Nederland is een lui land geworden, want ik ken al genoeg mensen die roepen waar doe ik het voor, werk mij te pletter met heel veel kritiek en deadlines, zit tegen burn out aan en verdien in de hand net zo veel als iemand die nauwelijks energie in brengt voor inkomen..

En als er dan een andere werkethos heerst, dan vinden we dat maar normaal...

De mentaliteit moet ook nodig veranderd worden binnen Nederlanders en Ollanders..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:41

Tcm62 schreef:

Vanuit politiek eigen belang, zekers. Of daar nou 'vriendschap' aan te pas komt betrwijfel ik. Maar Rusland heeft inderdaad belangen in Syrie.....al heel lang.

Tcm62 schreef:

Duidelijk

Tcm62 schreef:

Ik snap dat Assad dat graag denkt als 'ie 's avonds in zijn bedje ligt. Maar dat gaat hem niet worden, tenzij Rusland zich weer laat verleiden om het land permanent te bezetten a la Afghanistan van '79 tot '89. In alle andere gevallen wordt het voor Assad nooit meer zoals het was.

Noch de rebellen, noch IS is permanent te verslaan. Je kunt ze klappen geven en misschien duiken ze een tijdje onder, maar ze verdwijnen niet. Zie Kunduz afgelopen week. Het heeft 14 jaar geduurd, maar ineens zijn ze er weer (even) en pikken Kunduz binnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:51

Er staat niet dat het normaal is of normaal gevonden moet worden, maar wil je iets veranderen moet je wel eerst weten waarom iets is zoals het is.. :) Eerst begrijpen dus. Anders kun je ook nooit juist handelen om het te veranderen. En ook dat het niet een kwestie is van een ff knop omzetten. Wij Nederlanders zijn over het algemeen toch trots op onze handelsgeest, maar niet iedereen waardeert dat dus en het kan ons zelfs opdrachten kósten omdat het niet gewaardeerd wordt. Wij zien het echter als compleet ‘logisch’ en ‘normaal’ om op zo’n manier te werk te gaan. Maar dat is in de ogen van een ander (onze handelspartner) dus niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:45

Cowboy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Lady

Ik heb bij de vorige lichting op een azc gewerkt....

Had je beter niet kunnen doen........

Omdat?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:18

bruintje123 schreef:
Cowboy55 schreef:

Had je beter niet kunnen doen........

Omdat?

Je volgens mij behoorlijk teleurgesteld bent geraakt in het azc deel van de mensheid. Kan me tenminste niet voorstellen dat je met de mening die je nu hebt over asielzoekers (voorbeeld: Wat valt daar aan uit te leggen dan dat het vervelende lui zijn die hier geen vrede willen) destijds aan een klus bij een azc begonnen zou zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:35

Teleurgesteld is inderdaad een heel goed woord daarvoor.
Ik ging in die tijd daar werken met inderdaad het idee van arme vluchteling. Niet arm in geld en middelen maar dat ik echt met ze te doen had dat ze huis en haard moesten verlaten voor een betere toekomst.

Dat beeld is helaas totaal omgedraaid.
Uiteraard zijn er mensen hier die voor hun toekomst en hun gezin hier zijn gekomen. Om echt een toekomst op te bouwen.
Die probeerde in het azc al zoveel mogelijk Nederlands te leren.
Klaagde niet waren dankbaar voor hier te mogen zijn. Zonder angst neer geschoten te worden.

Maar helaas een meerderheid was echt voor de reden van het gratis geld hier.
Voor de luxe. En daar zeker niets voor te hoeven doen.
Elk die hun daarin in de weg stond was de l..
En dat botste dus dagelijks. Met dus regelmatig politie inzet tot gevolg.
Of erger dat de ambulance moest komen.
Kijk ik nu naar alarmeringen.nl naar nu dat opnieuw geopende azc lijkt het er niet verbeterd.

Nadeel als mijn werkgever me er nu heen stuurt zal ik moeten gaan.
Maar sta er nu dus wel heel anders in.
Overigens staat mijn werkgever er hetzelfde in als mij. Maar een opdracht is geld. En aangezien wij het nog niet gratis krijgen doen we maar braafjes ons best.

Maar ik ben daarom wel iemand die zich enorm verbaasd over de mensen die onze linkse media totaal geloven.
Puur rechts hoeft ook niet.
Maar de rellen in een azc die de media halen zijn wel het kleine beetje voor wat er dagelijks gaande is. En dat mag best mee genomen worden in de beeldvorming.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:56

Helder. Ik ben pro opvang. Kritisch pro, maar pro.

Waar ik me aan stoor is de beeldvorming door zowel politiek links als politiek rechts en de sukkelaars die alles maar geloven wat 'hun kant' ze vertelt terwijl zelf een ongeletterde schaapherder uit Aleppo kan beredeneren dat een groot deel van de informatie inhoudelijk niet waar KAN zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:09

Pro opvang, ja op zich wel, maar persoonlijk zou ik mensen wel screenen en liefst alleen gezinnen en vrouwen/kinderen binnen laten, en geen jonge, alleenstaande mannen.
En dan eens flink erop bezuinigen, want zakgeld voor luxe artikelen enzo vind ik echt onnodig. Geef die mensen onderdak en voedsel, en veiligheid, en daar horen ze gewoon tevreden mee te zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:37

Dat vind ik dus ook Annemiek.

Al ben ik niet eens direct voor opvang.
Ik ben van mening dat er veel betere opvang in de buurt moet komen.
Als je ziet wat het hier en in Duitsland kost. In onze dure landen.
Dan denk ik dat je er daar het tien dubbele voor kunt doen.
En dus ook voor de mensen die geen geld hadden hierheen te komen.
Maar denk ook aan oudere of met de gezondheid die een reis hierheen niet aan kon.
Voor mij is dat de echte vluchteling en heb je automatisch de screening al.

Nu heb ik steeds het idee dat als je zegt niet voor vluchteling opvang hier te zijn dat dat gelijk staat aan geen hulp willen geven.
Wat natuurlijk niet zo is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:29

Zojuist was het nog op het nieuws dat Nederlanders wat kritischer worden over de komst van de vluchtelingen. En dat je helemaal geen rechtse tokkie bent als je kritiek hebt!
Er komt steeds meer in beeld de vluchtelingen niet allemaal lieverdjes zijn. Slaan elkaar verrot met ijzeren staven en bakstenen in de opvang. Om nog maar niet te spreken over hoe vrouwen er behandeld worden en christenen hun leven niet zeker zijn.

Jij nog een kamertje voor een vluchteling in je huis vrij?