cooper schreef:Ik heb het geluk dat die studie een mogelijkheid geworden is , maar dat geluk heeft niet iedereen natuurlijk. Doordat ik nog bij mijn moeder woon is dat mogelijk, maar mijn vriendin die alleenstaande moeder is, die krijgt die kans niet omdat het financieel niet haalbaar is.
En hogerop komen vind ik zo'n lelijk woord, want ik probeer net in mijn tekst aan te geven dat het oneerlijk is dat je beter zou zijn als je een studie genoten hebt, dat als je bijvoorbeeld schoonmaker bent je lager staat dan de bankdirecteur met studies...
Ik begrijp het wel hé tendance, maar het is gewoon niet erg eerlijk.
Alsof je minder waard bent als je geen studie gedaan hebt.
En Collie, gelukkig zijn er studies nodig voor de sociale sector, het is toch een soort controle. Maar als ik kan bewijzen dat ik door mijn studiepunten en stages van de vorige opleiding en mijn eigen ervaring als ervaringsdeskundige en de cursussen die ik er dan nog bijgevolgd heb wél geschikt ben voor de job, dan vind ik het jammer dat ik niet aangenomen wordt omdat er op mijn diploma a2 staat en niet a1
Dit is niet waar. Je bent echter wel geschikter bevonden vanwege je studie achtergrond voor een bepaalde baan.
Het zou wat zijn als iedereen zomaar advocaat of arts zou kunnen worden. Niks oneerlijks aan wat mij betreft.