Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:De soep wordt nooit zo hert gegeten als opgediend.
Citaat:De verantwoordelijkheid ligt nl bij de NIET Wilders stemmers en nalopers, door het beleid in te richten dat de stem van de Wilders volgers worden gehoord en serieus genomen.
Citaat:Tot op heden is dat nu juist het tegenovergestelde wat er gebeurd, steeds meer geld verslindende schandalen komen boven water en de groep die midden in de oliebol zit wordt gegeneerd.....
russel schreef:Door te blijven zagen over Wilders de nieuwe Hitler en de foute groep onder de schaduw van de goede te zetten en om de brei heen te banketstaaf om politiek correct te willen zijn, iets wat zoooo Hollands is, en het vieze woord discriminatie als kracht bij te zetten......speelt men juist GW in de kaart.
russel schreef:Als de zittende regering zich eens ging buigen over daadwerkelijke aanpak van het "probleem" dat wordt de voedingsbodem van deze partij weggenomen en zal het vuurtje wat steeds groter wordt ras kleiner worden....
russel schreef:? Bedoel je, wat op zijn Rotterdams heet: "wel l#len, niet lopen"...?Maar het is makkelijker om volmondig hard er tegen in te gaan en verder de andere kant opkijken...
Citaat:Een van de uitspraken van Martin Luther King:"Natuurlijk doet het racisme van de "slechten" pijn - maar het zwijgen van de "goede" mensne over racisme doet nog veel meer pijn".
Dus kan iedere verwerpelijek uitspraak van Wilders rekenen op mijn afkeuring.
randalinpony schreef:Citaat:Een van de uitspraken van Martin Luther King:"Natuurlijk doet het racisme van de "slechten" pijn - maar het zwijgen van de "goede" mensne over racisme doet nog veel meer pijn".
Dus kan iedere verwerpelijek uitspraak van Wilders rekenen op mijn afkeuring.
Een van de gevaarlijkste gedachten over Wilders, is dat hij een op zichzelf staand fenomeen is, dat door te zwijgen vanzelf wel zal overgaan...
Hij maakt, integendeel, deel uit van een veelomvattende, geraffineerd uitgerolde, goed gefinancieerde internationale politieke agenda.
Zwijgen helpt dus niet. Wel blootleggen, laten weten dat je geen enkele Marokkaan die hier zich ooit het schompes gewerkt heeft of geboren is, 'eruit wil hebben'.
Wat niet wegneemt dat straatschorum aangepakt moet worden.
Maar Wilders vertroebelt deze discussie wel bewust.
Ceriadwen schreef:(nadruk van mij, J.)Maar is dat dan terecht of onterecht Nikass?
Is het fout? en waarom is dat dan fout? Waar ligt de schuldvraag stel dat zo iets zou gebeuren. Ligt dat bij de Nederlanders, bij de overheid, bij die ene moslim die een terreuraanslag pleegde? Hoe zou het komen dat er dan zo iets gebeuren zou?
Citaat:Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
...was er niemand meer die nog kon protesteren.
geerke schreef:en een miljoen mensen hebben op hem gestemd,uit vrije wil.En wat je ook van Wilders vind,hij is democratisch gekozen door een miljoen stemmers.Die mensen zijn niet gedwongen met een mes op de keel om voor hem te stemmen.
Het is dus erg on-democratisch om Wilders en zijn aanhangers steeds te schofferen.
randalinpony schreef:Als je niet van schofferen houdt, waarom stem je dan op een man die moslimmeisjes beledigt (kopvoddentaks), een hele godsdienst schoffeert (koran verbranden) en buitenlandse politici apen noemt?
Er zijn beter opgevoede politici hoor.
russel schreef:Nederlanders worden in het buitenland niet gezien als tolerant en verdraagzaam....iets wat we ook niet zijn...
Vraag mij ook af hoe we aan dat stigma komen.....
geerke schreef:randalinpony schreef:Als je niet van schofferen houdt, waarom stem je dan op een man die moslimmeisjes beledigt (kopvoddentaks), een hele godsdienst schoffeert (koran verbranden) en buitenlandse politici apen noemt?
natuurlijk...ik ken er twee...de een heeft het over k.u.t marokkanen en de ander of een etnisch monolopie op rottigeheid schoppen.En die waren niet echt van de PVV
Janneke2 schreef:Zo hebben we dat eeuwen gedaan - en we zijn er nog rijk mee geworden ook.
geerke schreef:hoax?ik heb dat gewoon op t.v gezien...van oudkerk zei dat.
maura schreef:Janneke2 schreef:Zo hebben we dat eeuwen gedaan - en we zijn er nog rijk mee geworden ook.
Zou het niet kunnen zijn: zo hebben we dat eeuwen gedaan, omdát we er rijk van werden?
Een zeevarende handelsnatie heeft immers op zich best belang bij een open houding naar de rest van de wereld. En als de nabij rest van de wereld (17de eeuws Europa) voornamelijk druk bezig is bloedige godsdienstoorlogen uit te vechten, dan kun je heel goed je voordeel doen door alle godsdiensten te accepteren en dus met iedereen zaken te doen.
Mensen zijn volgens mij niet goed of slecht, wel opportunistisch. Zolang het meer voordeel oplevert om tolerant te zijn, is iedereen tolerant. Zodra er meer te halen valt door bepaalde groepen uit te sluiten, is het afgelopen met de gelijkheid.
Dus zodra Nederland anno nu geld kan gaan verdienen aan de Marokkaanse connectie, zul je niemand meer horen over de Marokkaanse jongeren.
geerke schreef:randalinpony schreef:Als je niet van schofferen houdt, waarom stem je dan op een man die moslimmeisjes beledigt (kopvoddentaks), een hele godsdienst schoffeert (koran verbranden) en buitenlandse politici apen noemt?
natuurlijk...ik ken er twee...de een heeft het over k.u.t marokkanen en de ander of een etnisch monolopie op rottigeheid schoppen.En die waren niet echt van de PVV
Janneke2 schreef:Overigens: in de 17e eeuw gold, dat de rest van Europa "nog" aan godsdienstoorlogen deed, wij hadden dat toen inmiddes achter de rug. En de Republiek had besloten tot tolerantie en gewetensvrijheid.
maura schreef:Janneke2 schreef:Zo hebben we dat eeuwen gedaan - en we zijn er nog rijk mee geworden ook.
Zou het niet kunnen zijn: zo hebben we dat eeuwen gedaan, omdát we er rijk van werden?
Een zeevarende handelsnatie heeft immers op zich best belang bij een open houding naar de rest van de wereld. En als de nabij rest van de wereld (17de eeuws Europa) voornamelijk druk bezig is bloedige godsdienstoorlogen uit te vechten, dan kun je heel goed je voordeel doen door alle godsdiensten te accepteren en dus met iedereen zaken te doen.
Mensen zijn volgens mij niet goed of slecht, wel opportunistisch. Zolang het meer voordeel oplevert om tolerant te zijn, is iedereen tolerant. Zodra er meer te halen valt door bepaalde groepen uit te sluiten, is het afgelopen met de gelijkheid.
Dus zodra Nederland anno nu geld kan gaan verdienen aan de Marokkaanse connectie, zul je niemand meer horen over de Marokkaanse jongeren.
fransje23 schreef:En waar leven we heden ten daage nog van?
fransje23 schreef:Daarom lijkt het mij economisch gezien al een kwalijke zaak mocht Wilders, ooit, de grootste partij worden. Kunnen we nu al bedenken dat er landen zijn die geen of minder handel willen voeren met ons.
fransje23 schreef:Check overigens de handelscijfers met Marokko eens, en bedenk dat het best een groeimarkt is.
maura schreef:Janneke2 schreef:Overigens: in de 17e eeuw gold, dat de rest van Europa "nog" aan godsdienstoorlogen deed, wij hadden dat toen inmiddes achter de rug. En de Republiek had besloten tot tolerantie en gewetensvrijheid.
Klopt, maar ik denk dus dat de Republiek dat had besloten uit opportunistische overwegingen en niet op grond van nobele overtuigingen met betrekking tot bijvoorbeeld gelijkheid en broederschap.
maura schreef:fransje23 schreef:En waar leven we heden ten daage nog van?
Niet van handel met Marokko.
russel schreef:De soep wordt nooit zo hert gegeten als opgediend.
De verantwoordelijkheid ligt nl bij de NIET Wilders stemmers en nalopers, door het beleid in te richten dat de stem van de Wilders volgers worden gehoord en serieus genomen.
Tot op heden is dat nu juist het tegenovergestelde wat er gebeurd, steeds meer geld verslindende schandalen komen boven water en de groep die midden in de oliebol zit wordt gegeneerd.....
Als Wilders macht krijgt is het de schuld van de politiek die voor zijn eigen geweten luidkeels Wilders afvalt, maar niets doet om hem de wind uit de zeilen te nemen!!!
Heel vervelend dat je als niet Wilders aanhanger verantwoordelijk gesteld wordt, toch!? Want ook dat willen we niet, lekker op zijn Hollands Bah en Boe roepen......