Lovely schreef:Sorry, maar er komt heel weinig echte armoede voor in Nederland. Als je straks weer met je bipsje in New York zit, kun je met eigen ogen zien wat echte armoede eigenlijk inhoudt.
Abiola schreef:purny schreef:
Wat heeft Amerika te maken met Nederland? We wonen hier hoor en niet daar. Op dit moment zijn er 60.000 mensen die gebruik maken van de voedselbank.
En ik zou het erg waarderen als jij niet iedere keer over mijn reis naar NY begint als ik iets zeg. Eerder zou ik dat respecteren als je dat onderwerp buiten schot laat.
Ik denk dat Lovely bedoelt dat het nog niet zo dramatisch gesteld is met het inkomen van onze zorgverleners als die zich reisjes naar Amerika kunnen veroorloven. En daar kan ik het dan alleen maar mee eens zijn
Precies, het is vrij tekenend hoe slecht men er hier aan toe is. Ariebren merkte van de week al een keer op dat we hier in dit land enorm verwend zijn. Zo verwend dat we wel graag veel geld uitgeven dure woekerleningen voor mooie apparaten, maar er geen (max) 2000 euro per jaar voor over hebben om goede zorg te kunnen gebruiken.