Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:34

Lovely schreef:
Sorry, maar er komt heel weinig echte armoede voor in Nederland. Als je straks weer met je bipsje in New York zit, kun je met eigen ogen zien wat echte armoede eigenlijk inhoudt.
Abiola schreef:
purny schreef:

Wat heeft Amerika te maken met Nederland? We wonen hier hoor en niet daar. Op dit moment zijn er 60.000 mensen die gebruik maken van de voedselbank.

En ik zou het erg waarderen als jij niet iedere keer over mijn reis naar NY begint als ik iets zeg. Eerder zou ik dat respecteren als je dat onderwerp buiten schot laat.

Ik denk dat Lovely bedoelt dat het nog niet zo dramatisch gesteld is met het inkomen van onze zorgverleners als die zich reisjes naar Amerika kunnen veroorloven. En daar kan ik het dan alleen maar mee eens zijn ;)

Precies, het is vrij tekenend hoe slecht men er hier aan toe is. Ariebren merkte van de week al een keer op dat we hier in dit land enorm verwend zijn. Zo verwend dat we wel graag veel geld uitgeven dure woekerleningen voor mooie apparaten, maar er geen (max) 2000 euro per jaar voor over hebben om goede zorg te kunnen gebruiken.

Rinske

Abiola schreef:
Ik denk dat Lovely bedoelt dat het nog niet zo dramatisch gesteld is met het inkomen van onze zorgverleners als die zich reisjes naar Amerika kunnen veroorloven. En daar kan ik het dan alleen maar mee eens zijn ;)

Zo, wat goed dat je in andermans portemonnee kunt kijken! Applaus!

:\

Air

Ongeloofelijk Abiola. Ik vraag mij af waar je het recht vandaan haalt om zo'n uitspraak te doen.

Ariebren: Voor zover ik weet gaan deze verkiezingen niet over Amerika, we leven daar ook niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:37

purny schreef:
Hier ga ik dus niet op in. Hoe ik het heb kunnen betalen gaat niemand iets aan.

Vriendlief ook astma ook 2 kleuren puffers.

Ik ben ook chronisch ziek elke dag medicijnen. Kost allemaal behoorlijk wat. Ik vind een investering in mn gezondheid niet erg.

Schoonvader heel ernstig ziek, aowtje .. niertransplantatie gehad... die hebben t echt niet makkelijk en die is dankbaar.. voor 50 euro ( min de zorgtoeslag ) per maand en 350 eigen risico heb ik enorm goede zorg. Zonder die goede zorg had ik hier niet meer gezeten. Zegt hij letterlijk.

Daarbij als de VVD de rijken rijker maken en de armen armer, dan is dat andersom toch ook ? De linkse groepen maken de rijken armer en de uitkeringstrekker rijker. Klinkt idd wel fair :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:38

Overigens is het ook wel erg bizar om te stellen dat de mensen die in de zorg werken woekerleningen en veel geld hebben voor dure reizen (zo komt je stelling over Lovely). Wij gaan hooguit 1x per jaar goedkoop op vakantie en de enige lening die we hebben is onze hypotheek.
Maar goed, linkse stemmers zijn allemaal werkloze handjesophouders volgens sommigen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:39

gummie schreef:
purny schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in! :)

Heeft ze ook, dat gaat ons niets aan natuurlijk. Maar er wordt hier wel veel gesproken over hoe het vroeger beter was met bijvoorbeeld de ziektekosten, en de kosten voor levensonderhoud. Maar vroeger gingen we niet op vakantie naar Amerika, en hadden we ook niet twee auto's en een flatscreen in iedere kamer. De tijden zijn veranderd, en onze wensen ook. Maar schijnbaar willen we meer dan we kunnen betalen. En daar komen mensen door in de problemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:39

Lovely schreef:
Maar er geen (max) 2000 euro per jaar voor over hebben om goede zorg te kunnen gebruiken.

Aan die € 2000 zit je al erg snel met de ZVW die wordt ingehouden van je loon een een basisverzekering van rond de € 85,- per maand en het huidige risico van € 230. Daar komt de verhoging per 1 januari nog bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:41

Maar ik snap niet echt wat mijn reis naar NY te maken heeft met de verkiezingen. Vind het ook niet echt eerlijk om dat er bij te voegen. Heeft ook niet een toegevoegde waarde vind ik.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:41

Zo Babsiej, jij hebt je goed ingelezen in partijprogamma's zeg.
Lagere inkomens gaan er niet op achteruit, dat is wat anders dan meer geld te besteden krijgen.

Abiola: dat jij dat kan betalen betekend nog niet dat iedereen dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:42

Babsiej schreef:
purny schreef:

Vriendlief ook astma ook 2 kleuren puffers.

Ik ben ook chronisch ziek elke dag medicijnen. Kost allemaal behoorlijk wat. Ik vind een investering in mn gezondheid niet erg.

Schoonvader heel ernstig ziek, aowtje .. niertransplantatie gehad... die hebben t echt niet makkelijk en die is dankbaar.. voor 50 euro ( min de zorgtoeslag ) per maand en 350 eigen risico heb ik enorm goede zorg. Zonder die goede zorg had ik hier niet meer gezeten. Zegt hij letterlijk.

Daarbij als de VVD de rijken rijker maken en de armen armer, dan is dat andersom toch ook ? De linkse groepen maken de rijken armer en de uitkeringstrekker rijker. Klinkt idd wel fair :D

Die schoonvader van jou heeft het begrepen ;).

Sja rijken rijker en armen armer... Hier in Nederland draait de economie op een enorme grote groep middeninkomens. De inkomensverdeling is helemaal niet zo ongelijk als door sommigen beweerd wordt. Ja, er zijn wat mensen die extreem veel verdienen, maar er zijn ook heel erg veel mensen/gezinnen die over een redelijk goed inkomen beschikken. Te weinig om top te zijn, maar teveel voor toeslagen. Door die hele degelijke inkomensverdeling kunnen we effectief aan de economie te werken. Als je terugkijkt in de geschiedenis dan kun je zien dat dat vaker met succes is gedaan.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:43

Rinske schreef:
Abiola schreef:

Zo, wat goed dat je in andermans portemonnee kunt kijken! Applaus!

:\

Knap he :D
Als ik krap zou zitten, ging ik een weekje kamperen in Belgie ofzo, of ik ging helemaal niet weg. Een reis naar Amerika is gewoon prijzig. Ik zeg niet dat ze het niet moet doen hoor, ze mag natuurlijk zelf weten wat ze met haar geld doet. Maar imo is het niet de meest verstandige keuze als je weinig te makken hebt :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:44

De middeninkomens (en lagere inkomens zijn er de afgelopen jaren anders wel op achteruit gegaan, in tegenstelling tot de hoogste inkomens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:46

fransje23 schreef:
Lovely schreef:
Maar er geen (max) 2000 euro per jaar voor over hebben om goede zorg te kunnen gebruiken.

Aan die € 2000 zit je al erg snel met de ZVW die wordt ingehouden van je loon een een basisverzekering van rond de € 85,- per maand en het huidige risico van € 230. Daar komt de verhoging per 1 januari nog bij.

2100 euro dan, of 2200 als je wil. Het blijft een schijntje als je ziet wat er allemaal mee kan doen in theorie. Zorgverzekeringspremie is echter niet hetzelfde als contributie en daarom moet men af van het gevoel dat er oneerlijk veel geld gevraagd wordt 'voor niks'.

Rinske, iedereen is er op achteruit gegaan,maar dat heeft de inkomensverdeling niet veranderd.

Rinske

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:52

Ik had het over koopkracht Lovely:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:53

Rinske, ik niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:55

Air schreef:
Zo Babsiej, jij hebt je goed ingelezen in partijprogamma's zeg.
Lagere inkomens gaan er niet op achteruit, dat is wat anders dan meer geld te besteden krijgen.

Abiola: dat jij dat kan betalen betekend nog niet dat iedereen dat kan.

Dat was een reactie op wat hier eerder werd vermeld hoor. ik ben het er sowieso niet mee eens met die uitspraak.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:56

Rinske schreef:
De middeninkomens (en lagere inkomens zijn er de afgelopen jaren anders wel op achteruit gegaan, in tegenstelling tot de hoogste inkomens.

Dat strookt niet met wat ik om me heen zie bij familie, vrienden en kennissen die in de hoogste inkomensgroep zitten. Maar misschien zijn die gevallen afwijkend dan... Zou kunnen.

Maar hoe zit het dan, even terugkomend op de link van Shadiow een tijdje geleden, met de collectieve lastendruk die voor een ieder ongeveer 40% is?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:59

mijn ZVW inhouding is 116 euro per vier weken. daarnaast 220 eigen risico en 143 euro voor de verzekering per maand.

Kan je vertellen dat ik dit jaar aan zorg dus €3444 betaal, maar geloof me, ik gebruik het niet... word dus volgend jaar nog 200 euro meer... te bizar voor woorden...

En ja ik heb het gelukkig niet slecht, maar werk er hard zat voor en ben dus wel een stemmer die vind dat je dan niet nog meer hoeft in te leveren. Ik hoef toch niet te blijven betalen voor het feit dat anderen dat niet willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:05

Tatyana schreef:
m
En ja ik heb het gelukkig niet slecht, maar werk er hard zat voor en ben dus wel een stemmer die vind dat je dan niet nog meer hoeft in te leveren. Ik hoef toch niet te blijven betalen voor het feit dat anderen dat niet willen...

Niet inleveren? Je levert niet in, je betaalt een verzekeringspremie en geen contributie. En hoe bedoel je dat jij moet betalen waar anderen dat niet willen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:06

Als je het niet gebruikt, betaal je ook geen eigen risico. Maar ik zit ook op zo'n bedrag ongeveer.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:08

purny schreef:
Maar ik snap niet echt wat mijn reis naar NY te maken heeft met de verkiezingen. Vind het ook niet echt eerlijk om dat er bij te voegen. Heeft ook niet een toegevoegde waarde vind ik.

Als er geen steekhoudende argumenten zijn moet je toch wat. trek het je niet aan en negeer het ;-)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:19

Tatyana schreef:
mijn ZVW inhouding is 116 euro per vier weken. daarnaast 220 eigen risico en 143 euro voor de verzekering per maand.

Kan je vertellen dat ik dit jaar aan zorg dus €3444 betaal, maar geloof me, ik gebruik het niet... word dus volgend jaar nog 200 euro meer... te bizar voor woorden...

Als je je eigen risico niet gebruikt hoef je het ook niet te betalen, dat scheelt.
En als het je niet aanstaat verzeker je toch gewoon niet? Moet je alleen ook niet piepen als je wel wat krijgt waardoor je met een traumaheli naar het zkh wordt gebracht en nog een paar dagen op de IC mag vertoeven :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:20

Moet iedereen hier nu een lijstje gaan plaatsen met wat de uitgaven zijn en hoe men dit geld heeft verdiend? Beetje flauw en onnodig persoonlijk. Wie weet heeft purny 18 jaar lang lege flessen gespaard, kan ze gewoon erg goed met geld omgaan, heeft een erfenis gekregen, vliegt zwart, vliegt niet en zwemt graag, spaart veel, plakt zich suf aan zegeltjes (bestaat dat eigenlijk nog?), heeft een wietplantage aan huis (oké, dat is dan wat minder... ;-) ), of wat dan ook... In ieder geval veel plezier in NY!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:21

Tatyana, fijn voor je dat je het niet gebruikt, maar het kan zomaar veranderen. En dan ben je maar wat blij met je ziektekostenverzekering!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:24

Tatyana schreef:

En als ze het niet kunnen? :)

Ik betaal idd ook ruim € 3.000,- en vanwege een knullig ongelukje ook mijn eigen risico. Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik ook erg veel ziektekosten gehad. Kwam uiteindelijk omdat de medische wereld niet zo alert of slim was.. Anders had het ipv van € 20.000 (of meer..) rond de € 300 (bloedtest en AB) gekost. Tja, en ik ben 1 geval maar zo zullen er meer mensen zijn.