De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:35

Ann schreef:
Ik ben ook een paar keer tegengekomen dat de sporen ook kunnen zijn van voor de McCann's?
Kunnen de honden tot ver terug in de tijd sporen vinden, of is dat niet logisch?

Het DNA van Maddie bestaat deels uit DNA van Kate en van Gerry. Vandaar mijn vraag wat ze hier zelf over verklaren.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:38

Ann schreef:
Dan de vraag, kan iemand het appartement 'bevuild' hebben met deze sporen? Of is dat ook niet logisch?

Maar hoe dan?
Dus iemand naar binnen geglipt om DNA neer te leggen? En waarom op die plaats?

Maar naast het DNA ook nog een lijkgeur.
Mwah.. er zal eea uitgelegd moeten worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:39

Ik begreep dat de honden een algemeen bloedspoor hadden gevonden? Van het DNA was toch niet zeker dat het 100% van Maddie (of aanverwante familie) was?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:40

En de combi van een lijkgeur, bloed (volgens de bloedhond) dat tussen de voeg en onder een tegeltje was gelopen en dat dan voor een groot deel overeenkomstig met Maddie's DNA. Knap als je dat voor elkaar krijgt.

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:42

@Ann Dat komt door die LCN methode. Daarvan krijg (of kreeg je toentertijd) nooit een 100% match. Zou best kunnen dat inmiddels zoveel jaar later er wel betere testen zijn. Misschien weet Jnien dat.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:45

Excuses voor de lange quotes. Daphara heeft een tijdje terug de files doorgespit om dit helder te krijgen.

Daphara schreef:
Het gaat niet om plassen bloed, het gaat om een druppel bloed, waarvan via DNA niet kon worden aangetoond dat het van Maddie was. Al was het dat wel, 1 druppel bloed van een kleuter, ik ken genoeg kleuters die echt wel per ongeluk meer dan een druppel bloed verspillen aan een ongelukje.

Dan de lijkkleur in het appartement, wie zegt dat het van Maddie moet zijn, het kan toch ook zijn dat het veel en veel ouder is. In mijn huis is in de jaren 80 ook een dame overleden en pas twee dagen later gevonden, durf te wedden dat een lijkhond hier ook zou aanslaan, maar hier in huis is niemand overleden zolang als ik er woon.

Al het “bewijs” dat de ouders betrokken zouden moeten zijn bij de verdwijning is indirect bewijs, het is op vele manieren te verklaren, dat is de reden dat ze nooit aangeklaagd zijn voor iets.

Daphara schreef:
Maar de honden kunnen sowieso niet aangeven van wie de eventuele lijklucht afkomstig is, even als dat ze niet kunnen aangeven hoe oude de lijklucht is.
In de docu op Netflix werd toen door de eigenaar (handler) verteld dat de honden lijklucht van 1 uur tot 70* jaar oud (pin me er niet op vast, maar het was iets in deze richting) nog kunnen herkennen.

Geloof ik dat de honden een lijklucht hebben opgepikt, ja dat zou best goed kunnen.
Maar het bewijst niet dat het de lijklucht van Madeleine was, hoe oud het was of dat het rechtstreeks of transfer lijklucht was. Transfer als in dat er een kledingstuk of deken in die kast heeft gelegen, die in aanraking is geweest met een dode.

Dat maakt het bewijs van de lijkhonden niet betrouwbaar genoeg om met enige zekerheid te kunnen stellen dat het de lijklucht van Maddie is geweest. Het betekend alleen dat er in die kast iets heeft gelegen dat ooit in de laatste 70 jaar in aanraking met een dode is geweest.

Edit: Hetzelfde geld voor de lijklucht die ze oppikte in de huurauto die overigens 3 pas 3 weken na de verdwijning van Maddie door de McCanns werd gehuurd.

Daphara schreef:
Het DNA onderzoek

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/JOHN_ ... p2617-2623

Heel interessant! Het DNA uit de auto was van 3 tot 5 personen en kon niet aan Madeleine worden toegeschreven. Even als het DNA achter de bank, dat kon op de markers die ze gevonden hadden zelfs aan meerdere personen op het lab worden toegeschreven.

Er wordt in dit topic een paar keer 1% genoemd als dat het DNA bewijs op 1% na voldoende was, dat klopt dus absoluut niet.

Ik vond bovendien dit stuk erg interessant
Citaat:
Following the forensic tests carried out at INML, some DNA were obtained which linked profiles of some people within the group of friends, to the profiles of the child - s parents and even to the profiles of other people at the site. Until this moment, unidentified mitochondrial DNA profiles were also obtained. On the other hand, it was possible to define the autosomic STR profile of the sperm stain detected on the bedspread of one of the beds in the bedroom from where the child went missing. It has been already checked that there is no matching between the obtained genetic profile and the profile of the various samples of reference, which include the ones of the parents, friends, and others. Therefore, that DNA profile is now being forwarded to you, so that it can be inserted in your database, with the request that you check if it matches any of the genetic profiles from 3 British citizens who had stayed in the apartment in question, before the McCanns started to use that apartment on May 3rd, 2007.

Spermavlekken gevonden op de deken in de kinderslaapkamer die niet gelinkt kon worden aan de McCanns of hun vriendengroep. En nergens in het hele DNA onderzoek is aangetoond van wie die sperma afkomstig is. Waarom hoor je daar niet meer over?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:46

Daphara schreef:
Lusitana schreef:
Bedankt voor de link! Deze informatie was er niet toen de kranten over het DNA schreven. Ik ging uit wat de media toen meldden.

Ik weet dat ze maanden op de resultaten moeten wachten en ik kan me herinneren dat er nogal wat te doen is geweest om het feit dat het vernietigd was.
En dat klopt toch wel met wat hier staat volgens mij.

Waar het mis is gegaan is gewoon bekend. Het rapport is vertaald naar het Portugees en gedeeld autoriteiten in Portugal. Daar heeft iemand er een slechte samenvatting van gemaakt waarbij veel belangrijke informatie buiten spel werd gelaten en die samenvatting is gedeeld met het onderzoeksteam.

Pin me er niet op vast, het is al laat (ik zie inmiddels scheel en heb geen zin het onderzoek weer door te spitten).
Voor een positieve DNA match heb je tenminste 19 markers nodig. In monster 3 (a of b) is DNA aangetroffen van 3 tot 5 personen met 37 markers in totaal. 15 daarvan waren markers die ook in Maddies DNA aanwezig waren.
Maar zoals te lezen in het volledige verslag zijn diezelfde 15 markers aanwezig in het DNA van vele medewerkers op het lab, pak 3 blanke mensen en je hebt waarschijnlijk in hun DNA bij elkaar die 15 markers. Het zijn geen bijzondere of specifieke markers. Het sluit niet uit dat het monster DNA van Maddie bevat, maar het zou evengoed DNA van een heel groot deel van de blanke bevolking kunnen zijn. Het is dus niet specifiek te linken aan Maddie of zelfs aan maar 1 persoon. het was niet eens te zeggen waarvan het DNA afkomstig was (bloed, speeksel, urine, sperma, huidcellen enz.)

Dat feit is dus samengevat als, ”in monster 3A (of B) zijn 15 markers gevonden die overeen komen met het DNA van Maddie”.
Met dat ”feit” is het onderzoeksteam in Portugal volledig de focus gaan leggen op de ouders, dit werd natuurlijk vanuit het onderzoeksteam ook gelekt. De media ging ermee aan de haal en het circus was compleet.

En omdat men zo overtuigd was van het DNA bewijs heeft ook niemand de moeite genomen de monsters weer op te vragen binnen de daarvoor gestelde periode en zijn de monsters dus, na het aflopen van het daarvoor gestelde termijn, vernietigd volgens protocol.

Bron zal ik morgen zoeken als je dat wilt, maar dit is gewoon gedocumenteerd en openbaar dat het op deze manier is “mis gegaan”. Het hoofd van het onderzoeksteam heeft niet zomaar zijn baan verloren, er zijn grote fouten gemaakt.

Oh ja, het enige DNA in de auto dat toegeschreven kon worden aan 1 specifiek persoon in de zaak, is gevonden op de sleutel en behoorde toe aan Gerry. Op zich niet heel vreemd toch?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:49

Jnien, als je tijd hebt, zou je dan jouw visie hierover willen geven? Ik vind het echt reuze interessant en leuk dat je in dit topic reageert. :-)
Wat betreft het 'bevuilen' van het appartement, ik vroeg me af of een lijkgeur op de een of andere manier kon zijn meegenomen door iemand.
@DNA, ik geloof niet dat daarmee geknoeid zou zijn door de Portugese politie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:59

Ann schreef:
Excuses voor de lange quotes. Daphara heeft een tijdje terug de files doorgespit om dit helder te krijgen.

Daphara schreef:
Het gaat niet om plassen bloed, het gaat om een druppel bloed, waarvan via DNA niet kon worden aangetoond dat het van Maddie was. Al was het dat wel, 1 druppel bloed van een kleuter, ik ken genoeg kleuters die echt wel per ongeluk meer dan een druppel bloed verspillen aan een ongelukje.

Dan de lijkkleur in het appartement, wie zegt dat het van Maddie moet zijn, het kan toch ook zijn dat het veel en veel ouder is. In mijn huis is in de jaren 80 ook een dame overleden en pas twee dagen later gevonden, durf te wedden dat een lijkhond hier ook zou aanslaan, maar hier in huis is niemand overleden zolang als ik er woon.

Al het “bewijs” dat de ouders betrokken zouden moeten zijn bij de verdwijning is indirect bewijs, het is op vele manieren te verklaren, dat is de reden dat ze nooit aangeklaagd zijn voor iets.

Dat is dus niet het geval. Het ging niet om een druppel bloed in dit geval. Het appartement was goed schoongemaakt. Als je materiaal vindt in de voeg en onder een tegel, dan is dat een substantiele hoeveelheid bloed geweest. Dat er niet veel materiaal was om te onderzoeken is evident. Maar het gaat niet om een "druppel bloed".

Daphara schreef:
Maar de honden kunnen sowieso niet aangeven van wie de eventuele lijklucht afkomstig is, even als dat ze niet kunnen aangeven hoe oude de lijklucht is.
In de docu op Netflix werd toen door de eigenaar (handler) verteld dat de honden lijklucht van 1 uur tot 70* jaar oud (pin me er niet op vast, maar het was iets in deze richting) nog kunnen herkennen.

Geloof ik dat de honden een lijklucht hebben opgepikt, ja dat zou best goed kunnen.
Maar het bewijst niet dat het de lijklucht van Madeleine was, hoe oud het was of dat het rechtstreeks of transfer lijklucht was. Transfer als in dat er een kledingstuk of deken in die kast heeft gelegen, die in aanraking is geweest met een dode.

Dat maakt het bewijs van de lijkhonden niet betrouwbaar genoeg om met enige zekerheid te kunnen stellen dat het de lijklucht van Maddie is geweest. Het betekend alleen dat er in die kast iets heeft gelegen dat ooit in de laatste 70 jaar in aanraking met een dode is geweest.

Edit: Hetzelfde geld voor de lijklucht die ze oppikte in de huurauto die overigens 3 pas 3 weken na de verdwijning van Maddie door de McCanns werd gehuurd.

Dat klopt. Het gaat ook om de combinatie lijkgeur, bloed op dezelfde plaats als de lijkgeur en DNA materiaal dat voor een groot deel overeenkomstig was met dat van Maddie.
Maar men was zo voorzichtig in de zaak McCann. Het FSS geeft alleen wetenschappelijk weer dat er DNA materiaal voor een groot deel vergelijkbaar met Maddies DNA gevonden was waarvan ze niet konden vaststellen uit welke lichaamsvloeistof het bestond. Dat komt door de methode LCN. Aan de andere kant is dat materiaal gevonden door een hond die alleen bloedsporen vindt. Dus zou je mogen concluderen dat het bloed was.

Daphara schreef:
Het DNA onderzoek

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/JOHN_ ... p2617-2623

Heel interessant! Het DNA uit de auto was van 3 tot 5 personen en kon niet aan Madeleine worden toegeschreven. Even als het DNA achter de bank, dat kon op de markers die ze gevonden hadden zelfs aan meerdere personen op het lab worden toegeschreven.

Er wordt in dit topic een paar keer 1% genoemd als dat het DNA bewijs op 1% na voldoende was, dat klopt dus absoluut niet.
Citaat:
In heel veel gevallen zou het gevonden bewijs voldoende zijn geweest voor een veroordeling maar niet bij de McCanns. Op die zaak lag grote politieke druk.

Ik vond bovendien dit stuk erg interessant

Following the forensic tests carried out at INML, some DNA were obtained which linked profiles of some people within the group of friends, to the profiles of the child - s parents and even to the profiles of other people at the site. Until this moment, unidentified mitochondrial DNA profiles were also obtained. On the other hand, it was possible to define the autosomic STR profile of the sperm stain detected on the bedspread of one of the beds in the bedroom from where the child went missing. It has been already checked that there is no matching between the obtained genetic profile and the profile of the various samples of reference, which include the ones of the parents, friends, and others. Therefore, that DNA profile is now being forwarded to you, so that it can be inserted in your database, with the request that you check if it matches any of the genetic profiles from 3 British citizens who had stayed in the apartment in question, before the McCanns started to use that apartment on May 3rd, 2007.

Spermavlekken gevonden op de deken in de kinderslaapkamer die niet gelinkt kon worden aan de McCanns of hun vriendengroep. En nergens in het hele DNA onderzoek is aangetoond van wie die sperma afkomstig is. Waarom hoor je daar niet meer over?

Volgens mij heeft Lusitana al een paar keer gepost dat het DNA wel was achterhaald als zijnde van een vorige huurder van het appartement. (Zo goed was het beddegoed gewassen geweest :D :D )

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:18

Ann schreef:
Jnien, als je tijd hebt, zou je dan jouw visie hierover willen geven? Ik vind het echt reuze interessant en leuk dat je in dit topic reageert. :-)
Wat betreft het 'bevuilen' van het appartement, ik vroeg me af of een lijkgeur op de een of andere manier kon zijn meegenomen door iemand.
@DNA, ik geloof niet dat daarmee geknoeid zou zijn door de Portugese politie.

Mijn visie is dat de ouders en/of vrienden eea uit te leggen hebben ;).
Als er nog DNA (desnoods de tegel) aanwezig is, kan dit zeker opnieuw onderzocht worden lijkt mij.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle links gelezen heb en daardoor ook niet zo goed een visie danwel conclusie heb.
Het enige wat ik tot dusver kan zeggen is dat sporen niet liegen. Dus als er DNA en lijkgeur is aangetroffen is daar iets gebeurd. Wat? Tja.. een ongeluk lijkt mij plausibel. Ik ga best wel mee in de visie dat Maddelyn is gevallen en overleden, maar wat er daarna is gebeurd, lastig.
Er zullen allemaal sporen zijn aangetroffen van de vriendengroep, dus ook die kunnen er iets mee van doen hebben. Maar een vreemde?
Tja, dan moet die door de open deur naar binnen zijn gelopen, het kind opgepakt hebben en weer naar buiten zijn gelopen.
Maar dat verklaard nog steeds het DNA en de lijkgeur niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:23

Het was ook geen sperma, maar kwijl van een baby die nog aan de borst dronk (want vermengd met moedermelk) en inderdaad is de "maker" er van achterhaald, maar de Duitsers willen het opnieuw onderzoeken.

En inderdaad, hotels zijn vreselijk als het gaat om schoonmaak van beddenspreien enzo. De lakens worden (goed) gewassen, maar dat is het wel. Soms vind je sperma tegen het headboard of muur met blacklight.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:27

Lusitana schreef:
Het was ook geen sperma, maar kwijl van een baby die nog aan de borst dronk (want vermengd met moedermelk) en inderdaad is de "maker" er van achterhaald, maar de Duitsers willen het opnieuw onderzoeken.

En inderdaad, hotels zijn vreselijk als het gaat om schoonmaak van beddenspreien enzo. De lakens worden (goed) gewassen, maar dat is het wel. Soms vind je sperma tegen het headboard of muur met blacklight.

Haha.. neem nooit een crime-light mee naar een hotel *D *D

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:40

Hahaha nee dan ga je nooit meer denk ik :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:45

Ik slaap echt alleen op mijn eigen beddengoed en matras. :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:55

Jnien schreef:
Als er nog DNA (desnoods de tegel) aanwezig is, kan dit zeker opnieuw onderzocht worden lijkt mij.

Het Britse lab heeft bijna alles vernietigd. Sommige dingen werden natuurlijk autmatisch vernietigd in het proces, daar valt niks aan te doen, maar ze hebben ook wat ze normaal niet vernietigen, vernietigd zonder toestemming. Er is toendertijd nogal wat frictie ontstaan door dit soort dingen helemaal omdat het gepaard ging met veel te lang moeten wachten.
Ik heb begrepen dat er nog wel iets is en dingen als het stukje tegel (alles wat er over is van een aantal) zal ook nog wel bestaan. Er is meen ik ook nog een en ander in het lab van Coimbra (zou ik na moeten kijken)
Er is in 2019 gesproken over opnieuw bekijken met nieuwere technieken, maar de Britten weigeren, ook al is het gratis aangeboden door Mark Perlin, van Cybergenetics.

De Duitsers zijn dus alleen maar geinteresseerd in het kwijl waarvan gewoon duidelijk is van wie het is.

Ik weet niet waarom de Portugezen het niet doen, ze hebben de techniek wel in huis, maar wellicht dus niet de materialen die ze nodig hebben. Ik zou dat na moeten zoeken, maar even geen zin in.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:29

En dat snap ik dan weer niet. Men wil toch de zaak oplossen?
Denk dat politiek een grote rol speelt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 21:17

Jnien schreef:

Dat denk ook. Anders voor mij niet te verklaren. Ik denk echt dat dit zonder politieke druk op te lossen was geweest.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:28

Babootje schreef:
Jnien schreef:

Dat denk ook. Anders voor mij niet te verklaren. Ik denk echt dat dit zonder politieke druk op te lossen was geweest.

Maar doordat het de hele wereld overgaat moet het toch haast een keer barsten gaan vertonen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:48

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:50

Overigens een tijdje terug tijdens een bindingsdag een demonstratie gezien van een ‘brand’hond.
Iets minder dan een druppel benzine in de buitenlucht werd binnen no time door de hond aangewezen. Bizar gewoon!

Mijn theorie over een ‘misvatting’ vd hond: wie zegt dat het zo is?

En het zijn allemaal plusjes he, geen veroordeling op wat de hond(en) aanwijzen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:55

Oja.. en dat er een brief is gestuurd naar de ouders vanuit Duitsland waarin staat dat Maddelyn dood zou zijn lijkt mij echt onwaarschijnlijk!
Punt 1 zal er dan onomsloten bEwijs moeten zijn dat ze dood is;
Punt 2 áls dat bewijs er zou zijn, lijkt mij dat de ouders persoonlijk door politie op de hoogte worden gebracht.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:01

SplashIsLief schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... ccann-zaak

Ik ben niet overtuigd, maar wilde het toch hier delen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe documentaire Madeleine Mccann: The Hunt for the Prime Suspect. Op een later moment eens naar kijken.

Ik ben zo benieuwd naar dat bewijs!
Want als dat bewijs er is, staat het toch vast dat die duitser de dader is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:37

Jnien schreef:
Oja.. en dat er een brief is gestuurd naar de ouders vanuit Duitsland waarin staat dat Maddelyn dood zou zijn lijkt mij echt onwaarschijnlijk!
Punt 2 áls dat bewijs er zou zijn, lijkt mij dat de ouders persoonlijk door politie op de hoogte worden gebracht.

Dat is dan ook niet zo. De McCanns hebben verontwaardigd gereageerd op het nieuws dat ze een brief gekregen zouden hebben.
Zo gaan er wel meer onwaarheden rond en worden "van horen zeggen" en meningen als "ik zie hem er wel voor aan" ineens zogenaamd feiten en "hij heeft het gedaan".

En hij heeft zijn piemel aan een aantal kinderen laten zien en gemasturbeerd in hun bijzijn. Dat is allang bekend en geen bewijs dat hij peuters ontvoert en verkracht.

Nogmaals de politie heeft hem al eerder op het oog gehad, maar hij is uitgesloten van de zaak.
Een van de belangrijkste aanwijzingen om te weten of een getuigenverklaring geloofwaardig is, betreft zijn lange haar dat hij toen had.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 24-07-20 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:39

Lusitana schreef:
Jnien schreef:

Dat is dan ook niet zo. De McCanns hebben verontwaardigd gereageerd op het nieuws dat ze een brief gekregen zouden hebben.
Zo gaan er wel meer onwaarheden rond en worden "van horen zeggen" en meningen als "ik zie hem er wel voor aan" ineens zogenaamd feiten en "hij heeft het gedaan".

Juist!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:56

Jnien schreef:
Overigens een tijdje terug tijdens een bindingsdag een demonstratie gezien van een ‘brand’hond.
Iets minder dan een druppel benzine in de buitenlucht werd binnen no time door de hond aangewezen. Bizar gewoon!

Mijn theorie over een ‘misvatting’ vd hond: wie zegt dat het zo is?

En het zijn allemaal plusjes he, geen veroordeling op wat de hond(en) aanwijzen.

De honden zelf liegen niet!
Ik heb de gehele "zoek" video gezien, en mij vielen toch wat dingetjes op.

Natuurlijk zijn de honden te manipuleren. Daarom zal dit geen 100% zekerheid geven.

Als jij bv zou willen dat je buurman vanwege drugs opgepakt word, hoef je alleen maar een pakje vol in zijn tuin te begraven.
De bv drugs honden zullen dit vinden (liegen niet) en de buurman word opgepakt.

De honden vertellen niet hoe die geur daar gekomen is.

Ik heb oa de video gezien van cuddle cat, en hond neemt heel even het "speeltje" in bek, zonder verwijzingen. En later word beweert dat cuddle cat naar lijkengeur ruikt.
Onzin..

Als je de gehele "zoek" video bekijkt valt mij op dat de andere appartementen, vlugjes doorzocht worden en de hond meer interesse toont in lekkere hapjes die hij vind. En in 5a word de hond constant gestuurd, de hond snuffelt achter de bank en word keer op keer gemotiveerd om daar te zoeken.
Ook zie je bij de kleding zoeken, dat de persoon een 't shirt van Madeleine, voor het neerleggen (terwijl de hond dit ziet) de hond "lokt". Een hond ziet dit en geeft dan ook juist dit aan. Gemanipuleerd?

Ik heb ook zat gevonden in het internet dat juist de Portugese politie nalatig is geweest.

Ook hebben ze bewijsmateriaal in de zaak Hazel vernielt.

Ook hebben ze destijds in de zaak Maddie lopen knoeien, en veel te laat begonnen met het zoeken naar sporen.

Ik wil niet zeggen dat de mccanns onschuldig zijn!!

Ik weet ook niet zeggen dat de honden niet liegen.

Maar ik denk nog steeds, dat als je gezellig zit te eten en drinken, makkelijk ongemerkt iemand Maddie via de open, niet op slot deur, mee had kunnen nemen.