Om eens op de gelijkwaardigheid terug te komen.
Mag ik eens vragen hoeveel mensen een huisvader kennen waarbij de moeder het brood op de plank brengt?
Ik vraag me soms af of dit (als we het toch over oerdriften en aan de haren de grot in sleuren hebben) ook echt goed haalbaar is (uitzonderingen daargelaten). Kijkend vanuit een evolutionair oogpunt waarbij de man zich als krijger en de vrouw zich als duizendpoot ontwikkeld zou hebben, in hoeverre kun je die evolutie dwingen tot het omgekeerde?
Puur theoretisch hoor! Ik weet het namelijk niet. Ik ken echter geen mannen die de voltijd zorg hebben, hooguit 50/50.
Als ik toch nog voor mijn 40e zou besluiten tot kinderen zou ik namelijk wel verwachten dat mijn vriend evenveel bij draagt aan de zorg van het kind (aangezien de wens voor hem ook sterker is dan die van mij). Echter om mij heen zie ik het weinig.
Neem dit voorbeeld: "Een vroegere collega vertelde dat hij deze week misschien af en toe iets korter aanwezig zou zijn. Hij is namelijk met zijn familie op vakantie omdat zijn vrouw dat belangijk vond. Gelukkig had hij een camping binnen een uur van het werk gevonden zodat hij daar zijn vrouw en kinderen heen gebracht had en dan 's avonds daar ook zou zij. Dan waren de kinderen er toch leuk uit, maar hoefde het werk er niet onder te lijden."
Vanuit mijn eigen jeugd gezien deed mijn vader exact hetzelfde en heb ik dat altijd als iets normaals gezien als kind.
In hoeverre wordt het maatschappelijk geaccepteerd als in dit geval de moeder hetzelfde zou doen?
Ben er gewoon nieuwsgierig naar