Want als je mij zou vragen wat er zou moeten gebeuren zou ik stemmen voor een rechts kabinet, al dan niet met gedoogsteun.
Want alhoewel ik een links gedachtengoed heb, vind ik twee dingen:
- er is ook een meerderheid voor rechts, paars plus is mislukt. Dus dit is de juiste keuze in een democratie en heeft de voorkeur van de VVD (de winnaar verkiezingen).
- laten ze maar bewijzen dat de denkbeelden die de rechtse partijen willen doorvoeren ook daadwerkelijk werken. Ik verwacht dat ze net als andere 'kleur' kabinetten aanlopen tegen het feit dat de samenleving ingewikkelder in elkaar zit dan je in een verkiezingsprogramma of een regeerakkoord bij elkaar kunt verzinnen/schrijven, maar ik ben oprecht benieuwd wat er van komt.
Er zullen slachtoffers vallen bij een rechts kabinet. Dat is rot voor de slachtoffers. Maar bij een midden of een links kabinet zullen ook slachtoffers vallen. Of mensen die vinden slachtoffer te zijn.
Voor mij persoonlijk is zo'n kabinet natuurlijk goed. Ik hoef minder belasting te betalen, mijn premies gaan niet omhoog, ik kan de hypotheekrente van mijn relatief dure huis blijven aftrekken en ik kan zelfs rustig een duurder huis kopen. Ik ben ook niet gelovig, dus daar heb ik ook al geen last van. Ik kan lekker over de snelweg blijven rijden zonder daarvoor meer te betalen. En dat het milieu er niet beter van wordt... ? Ik heb toch geen kinderen. En mijn tijd zal het wel duren

Ik vind alleen (persoonlijk) dat omdat ik het goed heb, ik ook met alle plezier mee wil betalen voor mensen die minder geluk in het leven hebben gehad (in financieel opzicht) dan ik. Ik denk dat ik graag mijn huidige financieel plezierige positie had willen verruilen voor een lijf zonder chronische pijn

Dus alles is betrekkelijjk