Citaat:Wat is dat nou voor kul?
Wel eens van het begrip humor gehoord?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Megamutsj, ik ben juist dol op dat multiculti, ik heb het op bokt wel vaker uitgelegd dat ik het heerlijk vind om op loopafstand van mijn huis booschapjes te doen: patatjes bij de belg, verse deli bij de italiaan, heerlijk brood, verse baklava bij de turk, op het terras bij de algerijn, lekkere spiesjes bij weer een andere turk, soms rijsttafel van de indo en ga zo maar door.
Adil18 schreef:Kom op, hoeveel "boeren" ken jij? Ik kom oorspronkelijk uit een klein gat in Twente en kan met volle overtuiging beamen dat veel agrariërs een intelligentie hebben waar de gemiddelde Nederlander "u" tegen mag zeggen...!
Megamutsj schreef:Je hebt "goede" en "slechte" Islamitische mensen, en het is jammer dat de "slechte" het voor de meerderheid verpesten.
Maargoed, wanneer 6 van de 10 BLONDE mensen dom zijn, worden ook ALLE blonde mensen dom genoemd. Terwijl er dan ook nog 4 van de 10 zijn die wel slim zijn. Dusja, blijkbaar zit de mens gewoon zo in elkaar, althans de meerderheid denk ik dan.
CtjeLief schreef:Citaat:Wat is dat nou voor kul?
Wel eens van het begrip humor gehoord?![]()
Megamutsj schreef:Ja maar dat is een verschil tussen jou en mij. Fijn dat jij wel dat fijne gevoel daarbij hebtRespect voor.
Maar wanneer ik langs een verlaten parkeerplaats moet en ik door "buitenlanders" word nageroepen, word dat gevoel niet echt bij mij versterkt. Ik heb er niets tegen als er een paar Islamitische mensen zijn overal verspreid, maar wanneer ik door een wijk wandel waar ze alleen maar zijn, krijg ik toch een beetje een benauwd gevoel van: "hmm, er zijn er hier misschien toch iets te veel". En dat komt misschien door de uitstraling die ik van hun heb gekregen door de jaren heen.
Ik heb verder niets tegen hun, maar wanneer de hutje mutje zitten krijg ik toch dat Islamisering gevoel. Als we de hele boel nou verspreiden zou ik dat gevoel niet krijgen.
En nee, ik heb niet gestemd op Wilders omdat hij tegen de Islaam is, of tegen alle buitenlanders. Maar ik leg gewoon even uit waarom ik dat gevoel heb.
Megamutsj schreef:Je hebt "goede" en "slechte" Islamitische mensen, en het is jammer dat de "slechte" het voor de meerderheid verpesten.
Maargoed, wanneer 6 van de 10 BLONDE mensen dom zijn, worden ook ALLE blonde mensen dom genoemd. Terwijl er dan ook nog 4 van de 10 zijn die wel slim zijn. Dusja, blijkbaar zit de mens gewoon zo in elkaar, althans de meerderheid denk ik dan.
Adil18 schreef:Ariebombarie schreef:ja maar die punten zijn ook terug te vinden in andere partijen, waarom dan toch gekozen voor PVV?
Ik heb meer vertrouwen in Wilders als persoon dan in een Cohen of Ruttte of wie dan ook
lifaya schreef:Bente ik kan me idd ook zoiets herrineren over dat het voor getinte mensen in een dorp om het maar zo te noemen niet makkelijk is. Ik kom elk jaar in Lunteren, een echt gatal vind ik het er wel leuk. Maar ik ben daar een keertje uitgegaan en er was geen één , ja 'buitenlander' om het maar zo te noemen. Ik vroeg aan iemand daar waarom dat zo was en die antwoorden met 'die word toch niet binnengelaten'
Nou dat is nou echt het toppunt van verdraagzaamheid en het niet kunnen samenleven met anderen
Citaat:Ooit gehoord van een grap die niets op zijn plaats is? Een behoorlijke sneer wat betreft de motieven van de PVV-stemmer om op Wilders te stemmen...
Dus nee, ik zie de humor er in dit topic absoluut niet van in...Vooral wanneer je er echt geen bijbedoelingen mee hebt, dan laat een dergelijke onzinnige opmerking weg...Wat voor nut heeft het?
Ariebombarie schreef:Adil18 schreef:
Ik heb meer vertrouwen in Wilders als persoon dan in een Cohen of Ruttte of wie dan ook
is dat vertrouwen dan niet enorm geschaad doordat hij zijn breekpunt (dus geen standpunt, maar breekpunt) heeft laten vallen?
Megamutsj schreef:Vind ik ook fijn! Heerlijk om een turkse pizza naar binnen te proppen, hmmm. Of Kapsalon![]()
Zat vaak zat met mijn vriend bij een buitenlands tentje om daar te gaan eten. Ik heb ook helemaal niets tegen de mensen. Maar vind wel dat Nederland Nederland moet blijven.
Als ze de buitenlandse mensen gewoon verspreiden hoor je mij niet klagen.
Adil18 schreef:Dus nee, ik zie de humor er in dit topic absoluut niet van in...Vooral wanneer je er echt geen bijbedoelingen mee hebt, dan laat een dergelijke onzinnige opmerking weg...Wat voor nut heeft het?
Citaat:• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
Islam zie ik toch wel als een geloof, maar wat voor voorrechten daar nu bij zouden moeten horen? In ieder geval hebben we scheiding van kerk en staat, dus heeft dit weinig invloed op de politiek.
• Geen moskee er meer bij
Eens. Er worden ook geen nieuwe kerken meer gebouwd toch?
• Alle islamitische scholen dicht
Van mij hoeven de islamitische scholen niet dicht, als het onderwijs maar goed is en er uitsluitend in het Nederlands les wordt gegeven. Zolang het onderwijs van gelijk niveau is als dat van andere scholen, mag het van mij een Hindoe, Boeddha of Islam school zijn. Daarentegen mogen de islamitische scholen ook niet voorgetrokken worden met extra subsidies voor reisjes naar Mekka, etc. Gelijke monniken, gelijke kappen.
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
Lijkt me duidelijk.
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
Eens
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Ligt eraan wat ze propageren en hoe eea is opgebouwd. Het lijkt mij duidelijk dat media die geweld propageren niet gesubsidieerd moeten worden. De onschuldige media kunnen gelijk behandeld worden als de Nederlandse media.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Eens. De PO is afgelopen verkiezingsperiode voornamelijk bezig geweest rechts onderuit te halen en verloor daarbij haar onpartijdigheid. Afschaffen die handel en commercieel maken.
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
Ik vind op wel dat de werkplek geen plek is voor geloofsovertuiging, maar ik kan niet flippen bij het zien van een hoofddoek in het gemeentehuis. Dus eens, maar niet bijzonder belangrijk.
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Ik heb niet voldoende informatie over de werkwijze en cijfers van deze commissies om daar iets zinnigs over te zeggen. Als die commissie daadwerkelijk wat uithaalt, lijkt het me goed om te houden als controleorgaan.
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
Turkije er gewoon niet in. We hebben al problemen zat met de EU op het moment. Nog meer geldbehoevende leden kunnen we er niet bij hebben.
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
Eens, je bent Nederlander of niet. Daarentegen is het voor Marokkanen simpelweg niet mogelijk om afstand te doen van de nationaliteit. Schrap dan de dubbele paspoorten, dat lijkt me een beter plan.
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
Lijkt me duidelijk.
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Boerkaverbod wel, de andere twee niet.
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
Als bijbellessen mogen, mogen koranlessen ook. Maar alleen als daar daadwerkelijk behoefte aan is.
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
Mooi punt. Eens. Meedoen of opzouten, houd ik wel van.
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Sluit aan op het vorige punt. Veel landen kom je niet binnen als je geen werk hebt. Het lijkt me een mooi moment om dit voor Nederland ook in te voeren.
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
Dubbele nationaliteit gaat niet lukken, maar verder akkoord.
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Inderdaad, niet 30 jaar kunnen doorprocederen en vervolgens alsnog met een general pardon kunnen blijven. Eén procedure, hooguit een hoger beroep en daarna wegwezen.
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Eens, zie vorig punt.
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
Ja, kan ik me wel in vinden.
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Als er tevens voor wordt gezegd dat de cursussen betaalbaar zijn, ja.
• Registratie van dubbele nationaliteiten
Hmm....moeilijk. Ik weet niet wat de bedoeling hiervan is. Is het om criminelen met een dubbele nationaliteit alsnog te kunnen achterhalen, ja. Anders zie ik het nut niet zo.
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
Eens. Als iemand hier jaren illegaal verblijft met alleen het risico dat áls hij/zij eenmaal gepakt wordt, alleen het land uit gezet wordt, schrikt dat niet af. Wellicht dat het strafbaar maken wat meer uithaalt.
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
Wordt moeilijk, maar ik ben het er mee eens dat er wel een rem op mag. Voor mensen die echter écht vluchten uit oorlogsgebieden, etc. vind ik dit echter niet gelden.
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Wie betaalt bepaalt. Zolang wij zelf moeten betalen voor alle immigranten die binnenkomen, mogen wij zelf bepalen hoe we dit aanpakken.
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
eens
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
eens
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen.
Tja, wat je nu krijgt is dat een Pool jouw werk voor de helft van het geld doet. Dit moet worden tegengegaan.