[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:26

Het is ook achteraf, maar wilde het toch even voor je verduidelijken, verder wat ik al zei, zand erover.
En nee, ik geloof niet dat Wilders of wie dan uit uit welke partij dan ook zijn standpunten allemaal waar kunnen maken.
Het zal straks prioriteiten stellen worden en kijken wat daar echt aan te doen is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:27

Heino schreef:
Onassa schreef:
Maar goed....als jij hier geen berisping oven hebt gehad, dan zegt dat meer over de mods dan over jou in dit geval.
Blijkbaar mogen hier mensen die wel met veel Wilders punten eens zijn (nogmaals, niet alle) afgezeken en gekrenkt worden.

Ik wordt een beetje moe van dit soort gezeik. Ik als GroenLinks-stemmer wordt net zo goed afgezeken en gekrenkt.

Dank je Heino, daarom heb ik dot topic ook verlaten omdat ik al het gezeik ook een beetje zat werd.

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:29

Ik begrijp je nu niet meer geloof ik :o Is dat nu sarcastisch bedoeld of niet?
Waar het mij om gaat is dat er regelmatig geroepen wordt dat PVV-ers dit topic uit "gepest" worden. Maar dat is omgekeerd richting de linkse stemmers net zo het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:35

Ik heb niks tegen links, en ik heb niks tegen rechts. Ieder zijn eigen mening toch? Ik ga trouwen met een rechts georienteerde, terwijl ik een SP stemmer ben. Dus het pesten en afzeiken van rechtse stemmers doe ik niet aan.

Wel ben ik niet vies van een pittige discussie! Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij de PVV, ik vraag me af hoe ze dingen willen bereiken, waarom ze geen vereniging zijn enz. Ik wil de PVV stemmers helemaal niet bekeren tot SP ofzo, daar gaat het gewoon niet om. Waar het om gaat is elkaars denkwijze zo goed mogelijk proberen te begrijpen. Ook de PVV stemmers kunnen kritische vragen stellen aan ons, links georienteerde stemmers. Dat gebeurd echter niet, en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Je schiet er niks mee om op te roepen dat PVV-ers uit het topic gepest worden. En je schiet er al helemaal niks mee op door de discussie persoonlijk te maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:37

Angela_ schreef:
Ook de PVV stemmers kunnen kritische vragen stellen aan ons, links georienteerde stemmers. Dat gebeurd echter niet, en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Nee idd!
Ik heb ook wel punten bij GroenLinks waarvan ik denk "????" en iedere partij heeft zwakkere en sterkere kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:40

Heino: precies! Je kan het gewoon niet overal mee eens zijn! Daarbij, zijn standpunten van partijen ook 'compromissen'. De leden bepalen ook mede wat de doelen zijn van een partij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:46

Die punten van Wilders over zorg etc zijn nergens op gebaseerd.
Ik vind het een dooddoener als iemand zegt daarom op Wilders te stemmen, want b.v. de SP maakt zich daar al jaren veel sterker voor.
Je stemt op Wilders omdat je zijn gescheld op anderen leuk vindt, want als je dat niet leuk vindt, dan stem je zeker niet op hem.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:50

sarabande schreef:
Je stemt op Wilders omdat je zijn gescheld op anderen leuk vindt, want als je dat niet leuk vindt, dan stem je zeker niet op hem.

Nou zo kan je dat ook weer niet stellen... Ik ben het ook niet met alles wat Femke doet/zegt eens maar toch stem ik er op. Voor mij zou dat wel een enorme afknapper op een partij zijn, het doelbewust kwetsen van anderen. Maar voor anderen weegt dat misschien minder zwaar. Iets met doel heiligt de middelen. Ben ik het absoluut niet mee eens, anderen misschien wel :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:54

sarabande schreef:
Ik vind het een dooddoener als iemand zegt daarom op Wilders te stemmen, want b.v. de SP maakt zich daar al jaren veel sterker voor.

Dat is jouw mening over hem. Jij kunt niet bepalen waarom andere op hem stemmen. En dat is dus al het hele topic de tendens. Je mag alleen met het clubje anti Wilders eens zijn, ben je dat niet komt er van alles voorbij gericht op Wilders stemmer met een negatieve klank. Dit is waarom er al verschillende mensen dit topic hebben verlaten. En dan nog durven jullie stellig aan te halen dat het niet aan de orde is, of dat er ook wat tegen jullie gezegd wordt. Ja, dat is meestal zo als mensen er genoeg van hebben dat ze zich ook verlagen en dezelfde discussie manier aannemen dan wat er gebruikelijk is in een topic. Om daarna te gaan omdat ze zo niet zijn en zich zo ook niet willen gedragen. En het is dan ook erg onaangenaam te zien dat het allemaal maar gewoon kan zonder dat er eens ingegrepen wordt door het beheer.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:55

sarabande schreef:

Nee hoor, dat is absoluut niet de reden dat ik op Wilders stem want wat ik al eerder zei, hij mag wat mij bestreft nu wel wat genuanceerder gaan worden.
Ik vind hem in bepaalde uitlatingen ook te ver gaan en geloof ook niet dat dat altijd de manier is.
Maar ik kijk naar het totaal plaatje en ik neem aan dat jullie dat ook doen en zo bij een partij uitkomen die het meest bij je past.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:56

Heino schreef:
sarabande schreef:

Nou zo kan je dat ook weer niet stellen... Ik ben het ook niet met alles wat Femke doet/zegt eens maar toch stem ik er op. Voor mij zou dat wel een enorme afknapper op een partij zijn, het doelbewust kwetsen van anderen. Maar voor anderen weegt dat misschien minder zwaar. Iets met doel heiligt de middelen. Ben ik het absoluut niet mee eens, anderen misschien wel :)

Goed gezegd. +:)+

Hoe denken jullie over marktwerking?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:00

Heino schreef:
sarabande schreef:

Femke heeft niet zon afwijkende manier om zich te uiten. Zelfs in het buitenland verbazen ze zich over Geert.

Wilders uit zich op een extreme manier waarvoor heel veel mensen zich generen. Die mensen zouden alleen daarom al niet op hem stemmen. Dus blijft mijn stelling dat degenen die op hem stemmen dat prima vinden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:02

In het buitenland verbazen ze zich ook over het vallen van het kabinet en het terug trekken van de troepen. Je kunt je niet verschuilen achter het buitenland vindt. Het buitenland heeft ook een mening over dan de "geweldige" Bos die dat voor elkaar heeft gekregen. Maar dat schrijf jij dan niet. Omdat je meer voorstander voor hem bent.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:05

Okee, voor de derde keer nogmaal dan maar.
Ik vind zijn manier van dingen brengen ook niet altijd door de beugel kunnen, denk ook dat hij daar zeker bij de andere patijen hiermee krijgt dat ze niet met hem willen samen werken.
Hij heeft duidelijke punten "geschreeuwd", ik zou in zijn plaats nu wat genuanceerder worden, denk dat hij nu op het punt is gekomen dat als hij dat wat bij zou kunnen stellen, hij meer kan bereiken en dat samenwerking ook makkelijker wordt.
Maar de punten die hij op zijn lijst heeft staan, ja...dat is de reden dat ik er voor wil gaan.
En dan is het aan hem om te bewijzen wat hij al dan niet waar kan maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:13

_sparta_ schreef:
En dat is dus al het hele topic de tendens. Je mag alleen met het clubje anti Wilders eens zijn, ben je dat niet komt er van alles voorbij gericht op Wilders stemmer met een negatieve klank. Dit is waarom er al verschillende mensen dit topic hebben verlaten. En dan nog durven jullie stellig aan te halen dat het niet aan de orde is, of dat er ook wat tegen jullie gezegd wordt. Ja, dat is meestal zo als mensen er genoeg van hebben dat ze zich ook verlagen en dezelfde discussie manier aannemen dan wat er gebruikelijk is in een topic. Om daarna te gaan omdat ze zo niet zijn en zich zo ook niet willen gedragen. En het is dan ook erg onaangenaam te zien dat het allemaal maar gewoon kan zonder dat er eens ingegrepen wordt door het beheer.

Ach houdt toch op. Ik krijg door dit soort posts echt het idee dat jij gewoon graag de schuld bij anderen neer wilt leggen om zo een discussie te ontwijken. Kijk dit topic voor de grap nog eens door, dan zal je zien dat je enorm overdrijft. Ja tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar die zitten in elk topic. Bij de mensen die actief in dit topic mee doen zie ik geen "PVV pesten".

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:17

insun schreef:
Hoe denken jullie over marktwerking?

Ik vind het logisch dat wanneer er veel vraag is dat de prijs van het aanbod dan ook hoger wordt (althans, als er sprake is van schaarste). Het jammere vind ik alleen dat dat nooit de andere kant opwerkt.
En ik vind het nog steeds stom dat door de invoering van de euro heel veel producten in prijs verdubbeld zijn!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:26

Daar verbaas ik me ook nog regelmatig over. Ik vraag me wel eens af hoe dit zou zijn gegaan wanneer de gulden was gebleven: zouden we dan omgerekend net zoveel betalen als nu? Helaas (of gelukkig) zullen we het nooit weten.

We zullen er wel niet uitkomen wat het onbegrip ten opzichte van PVV-stemmers betreft. Ik snap het niet en zal het wel nooit begrijpen dat mensen op iemand kunnen stemmen die een bevolkingsgroep uitsluit. Dat druist zo tegen mijn gevoel en verstand in.
Maar zo zullen de PVV-stemmers (even generaliserend) wel niet begrijpen dat anderen hen niet begrijpen. Hoezo kloof?
Ik hoop dat Cohen (terwijl ik niet zo van de PvdA ben in principe) weer wat bruggen kan leggen, heb er wel een goed gevoel bij dat hij nu het stokje van Bos heeft overgenomen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:36

Ik ook Alet. De PVDA zal mijn stem krijgen. En onderdeel van die keuze is dat het hopelijk snel gedaan zal zijn met de poppenkast van de PVV. Dat is allemaal verkwisting van tijd en geld. Los daarvan is Cohen een charismatische en daadkrachtige man met een 'gevuld' hoofd op zijn schouders.
Het is grappig om te zien, zoals dat ook bij de LPF het geval was, dat hun partijleiders nog wel gestudeerd hebben. Maar dat hun 'following' allemaal bij de plaatselijke bingo weggesleurd zijn om de zetels te vullen. Dat is wel geruststellend, binnen enkele maanden is zo'n partij uitgepoept omdat niemand ze serieus neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:39

ToN, ook zo'n voorbeeld

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:41

Alet74 schreef:
We zullen er wel niet uitkomen wat het onbegrip ten opzichte van PVV-stemmers betreft. Ik snap het niet en zal het wel nooit begrijpen dat mensen op iemand kunnen stemmen die een bevolkingsgroep uitsluit. Dat druist zo tegen mijn gevoel en verstand in.

Dat gebeurt al sinds het begin der tijden, 1940/1945, voormalig Joegoslavië, Rusland... overal en nergens gebeurt dit.
Wanneer een land het economisch moeilijk heeft vinden figuren als Wilders vruchtbare grond om hun ideeën te spuien.
Let wel dat een groot deel van de bevolking zich niet heeft verdiept in de politiek, politieke geschiedenis of überhaupt een stukje geschiedenis. De kies-argumenten zijn vaak zo inhoudsvol als een doperwt. Maar helaas mag iedereen stemmen (hard om te zeggen, maar soms voel ik dat zo) en zul je niet kunnen voorkomen dat mensen met iets anders dan hun (soms ontbrekende) verstand kiezen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:43

Lovely schreef:
ToN, ook zo'n voorbeeld

Jep. En laten we blij zijn dat mensen zichzelf van de kaart spelen door hun partij te vullen met 'onkundigen' en een partijprogramma met de look van 'gatenkaas'. Toch hoop ik dat het eens klaar is met dat gedonder. Want we betalen wel voor de bewaking van dit soort clowns, en het kost kostbare tijd die nuttiger gebruikt kan worden.
Alleen al de sociale omgangsvormen tijden de debatten geven weer dat we met 'achterbuurt-types' te maken hebben in dergelijke partijen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:19

Ninx schreef:
Jep. En laten we blij zijn dat mensen zichzelf van de kaart spelen door hun partij te vullen met 'onkundigen' en een partijprogramma met de look van 'gatenkaas'. Toch hoop ik dat het eens klaar is met dat gedonder. Want we betalen wel voor de bewaking van dit soort clowns, en het kost kostbare tijd die nuttiger gebruikt kan worden.
Alleen al de sociale omgangsvormen tijden de debatten geven weer dat we met 'achterbuurt-types' te maken hebben in dergelijke partijen.

Niet voor niets ging er een zucht van opluchting door Nederland toen Cohen zei dat hij de normen wilde verbeteren. Ik vind het totaal gebrek aan leiderschap dat Bakellende dat vanaf het begin heeft toegestaan. En de laatste jaren had Gertie Verbeet vaker moeten ingrijpen.

Alet je verwoord het beter dan ik, ik kan er met mijn pet niet bij en probeer daar steeds maar weer antwoord op te krijgen. Als dat antwoord is, omdat hij zon goed programma heeft, dan breekt mijn klomp echt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:30

Ninx schreef:
Dat gebeurt al sinds het begin der tijden, 1940/1945, voormalig Joegoslavië, Rusland... overal en nergens gebeurt dit.
Wanneer een land het economisch moeilijk heeft vinden figuren als Wilders vruchtbare grond om hun ideeën te spuien.
Let wel dat een groot deel van de bevolking zich niet heeft verdiept in de politiek, politieke geschiedenis of überhaupt een stukje geschiedenis. De kies-argumenten zijn vaak zo inhoudsvol als een doperwt. Maar helaas mag iedereen stemmen (hard om te zeggen, maar soms voel ik dat zo) en zul je niet kunnen voorkomen dat mensen met iets anders dan hun (soms ontbrekende) verstand kiezen.

Dat merk ik zelfs (?) al op mijn werk, dat collega's zeggen 'dat is een ver-van-mijn-bed-show'. Het scheelt dat daar dan geen PVV-stemmers bij zitten, maar veelal links-georiënteerden die op zich wel nadenken over de samenleving. Maar het je verdiepen in de politiek is voor heel veel mensen een paar stappen te ver, zij horen de oneliners en zijn (schijnbaar) overtuigd.

En net wat je zegt, het zit in de geschiedenis, waarschijnlijk heeft men over 100 jaar vergelijkbare discussies. (maar laten we hopen dat men ooit iets leert van de geschiedenis)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:32

Lovely schreef:
ToN, ook zo'n voorbeeld

Ik vind Rita altijd zo nep overkomen, ik weet niet wat het is tussen mij en haar ;). Zelfs in Villa Felderhof vond ik haar niet 'echt' (terwijl bijna ieder mens daar leuk en aardig is, op dus RIta en Jan Smit :o na), ze acteert zichzelf heel slecht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:40

Alet74 schreef:
Ik vind Rita altijd zo nep overkomen, ik weet niet wat het is tussen mij en haar ;). Zelfs in Villa Felderhof vond ik haar niet 'echt' (terwijl bijna ieder mens daar leuk en aardig is, op dus RIta en Jan Smit :o na), ze acteert zichzelf heel slecht.

Ik heb Rita altijd een volslagen ongelooflijk fenomeen gevonden. Ze heeft in wezen de asielzoekers plannen van Job Cohen (jawel meneer Wilders :P ) uitgevoerd. Maar bleek toen al weinig flexibiliteit, die samen gaat met intellect, te hebben.

Ik begreep nooit al die mensen (ook hier) die haar zon geweldig mens vonden.

En weer wat beweegt mensen op zoiets te stemmen, iemand die zegt ik weet het niet jullie mogen het allemaal zelf uitzoeken en dan ga ik het oplossen :') _O- _O-