Perrokai schreef:.Citaat:Laura kan enorm intelligent zijn (wat ze imo niet is),
en jij vind dat ze niet intelligent is omdat ?Citaat:enorm ervaren zeilster zijn (geloof ik best), en de meest gevanceerde app. aan boord hebben(die niet meer werkt tijdens storm of uit kan vallen)
wat werkt er niet meer tijdens een storm ?
ja uitvallen en kapot gaan kan alles altijd
Citaat:maar fysiek en geestelijk kan een kind dit niet aan. Dat zegt de jongen van 17 ook die het wel gedaan heeft. Ze is 3,5 week op zee, stel je voor, dan komt er toch een storm,
tja stel je voor
je loopt de straat over en er kmot een dronken vent aanrijden
of je loopt met oude jaar buiten en een groepje idioten begooit je met strijkers
kan ook zomaar als je op zo'n banketstaaf watertje als de oosterschelde zit
kan allemaal .. zomaarCitaat:dan kun je dus niet naar een vluchthaven want er zijn geen havens of land.... Je stuurautomaat klapt er uit bij zwaar weer, dan moet je ook nog als de wind aanzwelt en de golven, op volle zee, aangelijnd een zeil of laten zakken of trimmen. Ze kan op een container varen, heb ik ook mee gemaakt maar weer geluk gehad.
ja kan ook zomaar allemaal gebeuren
containers zijn een groot gevaar omdat je deze vaak net niet zien kan net onder de waterspiegel
en er drijven er genoeg op/in dat grote water
je kan ook zelfs tegen een grote vis aan varen .. ook erg gevaarlijk
(nog niet aangedacht zeker?)
kan ook zomaar net zo goed dat ze die niet tegen gaat komen
kan ook tijdens een oversteek naar engeland gebeuren
was het niet 2 jaar terug dat er een in de mast was geklommen en naar beneden was gevallen
op het dek en rug had gebroken .. kan ook nog !Citaat:Als je op de noordzee in zwaar weer zit dan zit er een systeem in de golven, ik meen me te herinneren twee kleintjes en dan een grote, die grote ronkt als de motor van een aankomend containerschip. Die grote golf neemt de wind uit je zeilen dus sla je in 1 keer terug waarop die golf komt de wind weer in je zeilen slaat en je voor je gevoel plat op het water slaat
sorrie maar dit is zo mooi omschreven ...
heb ik toch iets anders ervaren![]()
iddgoed omthouden 2 laag 1 hoog
geen idee hoe je de wind had en waarom ..
maar vond het zelf fantastisch mooi met windkracht 10 op de noordzee![]()
was naar mijn zin veel te snel aan de overzijde (en dan op de golven de haven in
is dan iets minder maar ach ..)
maar op het gemakje , geen deadline , midden op ze in de nacht wind iets achterlijker dan dwars en blazen , het oplichtend schuim achter je .. heerlijk , prachtig en mooi
nee je wilt dan niet aan de wind zeilen
dat moet je dan niet willen
en als er geen wedstrijd of moeten in het spel is zal je dat dus ook niet doen
dan wil je niet tegen de wind in door de golven
ook menig zwaar weer wedstrijd meegedaan , das heel ander verhaal![]()
dan ga je wel op het scherpts en ja dan bulderd het idd ja..
dan trilt je boot bij iedere klap , ijs op dek maakt het er niet minder glad op
maar beetjer helder denkend , geen wedstrijd hebbend , ga je dan iets ruimer varen
laura is ook geen wedstrijd zeiler maar een op het gemakje zeiler.Citaat:. Je moet je aan de railing vastbinden anders sla je aan de lage kant over boord
op zee ALTIJD saftyline etc etc .. net zoiets als op zondag met de auto tuffen en toch je gordel aandoen,ook voor dat korte ritje naar de winkel , of cap op ook tijdens het uitstappen etc etcCitaat:Ondertussen moet je al die tijd of op je stuurautomaat zitten
neem aan dat je dit figuurlijk bedoeld ?.Citaat:of met de hand je roer vasthouden. Daar staan krachten op die een kind gewoon niet aankan, laat staan een paar uur. Je kunt niet eten en drinken, niet naar de WC en niet slapen uiteraard
in het extreme geval .. het het zeer extreme geval
maar uh alles loslaten is altijd een optie
geen leuke geen fijne maar wel een optieCitaat:In het dal van een golf zie je niks, als je op de top komt moet je voordat je plat slaat snel kijken of er een schip rond vaart. Die denderen namelijk dwars over je heen. Niet met opzet, maar ze gaan
enorm hard en kunnen gewoon niet remmen of even bijsturen.
yep 2 laag 1 hoog 2 laag 1 hoog , plat slaat ?? oja scherp aan de wind en niet anticiperend op ..
(is me echt nog nooiiiiiiiiiiit overkomen maar okee .. zal wel net zo'n strakke actie zijn als niet rekening houden met stroming , golf en windrichting .. daar onderstroom toch wel beetje belangrijk is om rekening mee te houden , dingen als met de golf meesturen en er niet op of hebben ze je dat tijdens
je lesjes niet geleerd ?.Citaat:En dan heb je rolfokken en weet ik veel wat allemaal nog meer maar als het vast zit moet je het dek op en of schoten doorsnijden en dat klapperende zeil binnen halen terwijl het je arm kan breken en noem maar op. Echt gekkenwerk
yep .. kan ook zomaar gebeuren
(mogen jou kinderen wel buiten spelen ? je wilt niet weten wat daar ook zomaar zou kunnen gebeuren
neem aan dat je net als wij ook raambreek hamer + gordel mes voor in de auto hebt binnen handbereik aan beide zijden van de auto ? en net als ik cursus auto te water gedaan hebt
zodat je weet wat je moet doen als je ooit door een foutje te water geraakt ? en een slipcursus
daar het weer ook op de weg zomaar kan opslaan
neem aan dat je ook rijd met cap en goed schoeisel en nihil losse dingen
weet hoe je moet reageren als je paard schrikt of er vandoor gaat etc etcCitaat:Ik had verwacht dat er een schip op kleine afstand achteraan zou varen en dat de boot zo omgebouwd was dat in principe een kind meer kans zou maken het wel te redden. Maar dat is helemaal niet zo.....verre van.
tijdens de oversteek .. de 3,5 week periode, gaan ze idd met een hele vloot ja
en wat voor veiligheids maatregelen en handy stuff had je nog meer aan boord willen zien
van wat er nog niet is ? vertel eens
en als je met windkracht 10 op zee geen gps meer hebt
dan is het idd 2 laag 1 hoog en om je heen kijken
sterren turen
laatste bekende positie opzoeken op de kaart
snelheid stroming etc en berekenen waar je ongeveer zit
grote vaarroutes worden zo veel mogelijk gemeden
en zo druk als de noordzee is is het gelukkig niet op de oceaan
berekenen waar je ongeveer zit en evt de storm uit zitten
de noordzee is maar klein en de vaargeul relatief groot
dat is op de oceaan ietjes anders
stuur automaat kapot ?? touwtje doet wonderen om even een koers aan te houden
ingeval van heftige storm alles naar beneden en uitzingen
er is nooit ineens storm .. als je denkt dat er evt storm zou kunnen komen
dat anticpeer je daarop en pas je je zeilvoering aan
als je geen grote sterke vent bent zal je dat dus eerder doen , thuh ..
dat jij niet op het ijsselmeer kunt navigeren betekend uiteraard dat niemand dat kan ??
JA HET KAN dat ze te maken krijgt met een storm in die 3,5 week
HET KAN dat er dan iets stuk gaat
HET KAN OOK dat als ze hier blijft , word verkracht aangereden etc etc
KAN ALLEMAAL![]()
kan ook dat ze buiten storm zeizoen zeilt en ze er alles aan doet om de grote risico's te vermijden.Citaat:Vader heeft gewoon het kind verknald van jongs af aan
Ik zou zeggen, moeder van Laura Dekker, half de wereld staat achter je en de rest interessert het niet, doe er wat aan en stap naar de rechter. Moskovitsch helpt je wel, die gaf het al aan. Echt uit alles blijkt dat ze zichzelf enorm overschat gevoed door vader. En de zeilreis, de gevaren en de elementen enorm onderschat alsmede de psychische en lichamelijke belasting.Citaat:Ik heb Laura zelf nog geen zinnig woord horen zeggen nergens.
ach ja .. het is maaar hoe je wat bekijkt
verder is het erg simpel
verschil tussen de eerdere rechtbankuitspraak en deze heeft slechts 1 verschil gebracht
dat bjz niet meer zo mag tegen werken en een kind geestelijk naar de filestijnen mag brengen
en haar dus de kans moeten geven om het rijtje van punten af te werken
of dat haar lukt is een 2e maar mometeel nog niet aan de orde
rechtbank geeft haar de kans mits ze aan de lijst nog te doen voldoet
en geeft haar ook de kans om te zorgen dat ze dat dan ook kan doen
ipv een bjz die zegt ja je moet meer solo uren maken
maar je mag niet zeilen .. succes
en hoe zouden de bokt ridders hier op zoiets reageren ?
ja hoor je mag snoepje als je der bijkan
maar je mag m niet pakken
dat is emotioneel heeel iets anders als een storm op zee
het is GELUKKIG niet aan mij en ook niet aan jou en ook niet aan de rest vd wereld
er word over een paar maand opnieuw gekeken naar hoe het er dan voorstaat
dan is ze bijna 15
weer bijna een jaar verder jaar ouder jaar meer ervaring
voor nu , of eigenlijk paar maand geleden
was "men" het er overeens , ze was er nog niet klaar voor
enigste ! wat de rechter nu heeft gezegd
van we gaan der helpen ipv tegenwerken bjz ..
en voor juni gaan we weer kijken of ze er dan wel klaar voor is
er is NU dus niks aan de hand .. over een paar maanden verder kijken