Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:04

Ik denk dat het wel de limiet was hoor. :j

Maar voor mij is het laag, ik ben zo laag niet gewend, woon niet dicht bij een druk vliegveld. ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:37

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:22

Kimmie je bent de 4e of de 5e ofzo die deze zelfde link in dit topic plaatst. Op een gegeven moment is het wel duidelijk hoor :D ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:23

Oh haha heb niet bijgelezen :') sorry. kwam het tegen!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:37

Ik heb wel bijgelezen maar ben hem nog niet tegen gekomen

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:10

Wow..

Dat brengt het ineens veel duidelijker dan het vantevoren is binnengekomen. Welk stuk van het vliegtuig is dit?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:16

Ik heb echt geen flauw idee! , ik gok midden of achterkant omdat het vanuit een scheur is gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:22

mijn ouders zijn vandaag naar egypte gevlogen ! Ben blij dat ik om half 8 een sms kreeg dat ze veilig aan de grond stonden! het blijft toch spannend. Ik vind t al eng om te vliegen ( heb het alw el vaak gedaan ) en zit altijd te zenuwen in zo'n ding. ookals familie moet vliegen!
Er gebeuren misschien niet veel ongelukken maar ze gebeuren wel!

Had van de week op de radio gehoord dat er veel ramptoeristen naar t wrak zijn wezen kijken en op de bon geslingerd zijn. Wij wouden van de week in Amsterdam gaan winkelen en wou e ook wel even langsrijden ( ben bloed nieuwsgeirig ) maar doenw e toch maar niet ( uiteindelijk vanwege geen koopavond in amsterdam zijn we in rotterdam beland :D )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:25

Beetje 'sensatiezoekerij' vind ik het om zulke foto's te gaan plaatsen. Ik snap sowieso niet dat mensen per se het wrak of filmpjes van net na de crash willen zien.

En dan wel moeilijk doen als er een grapje over wordt gemaakt. Ik weet niet wat ik erger vind..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:52

Ben ik een sensatiezoeker? of bedoel je die mensen die het op internet zetten?, Ik denk dat dit pas is gemaakt toen alle mensen gered waren

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:58

Een sensatiezoeker gaat misschien wat ver, daarom staat het tussen aanhalingstekens, maar ik zie idd het nut niet van het plaatsen van zo'n foto.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:35

Iedereen is nieuwsgierig naar wat er gebeurd is. Dan vind ik een foto niet vreemd. Als dat al "sensatiezoeken" is, kan het hele topic wel dicht. Die foto is verder ook nog geen 50 keer op tv geweest ofzo...

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:01

Misser schreef:
Beetje 'sensatiezoekerij' vind ik het om zulke foto's te gaan plaatsen. Ik snap sowieso niet dat mensen per se het wrak of filmpjes van net na de crash willen zien.

En dan wel moeilijk doen als er een grapje over wordt gemaakt. Ik weet niet wat ik erger vind..

En jij zoekt een discussie :Z

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:28

@Misser: volgends mijn ben jij in voor een discussie.
Ik volg een opleiding voor stewardess daar zein wij elke dag van die plaatjes, niet om sensatie maar om ervan te leren!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:31

Omg, dat artikel in de telegraaf weer... (interview met slachtoffers/familie). Het is ook nooit goed genoeg heh.

Overigens staat er wel dat het vliegtuig voorlopig nog blijft liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:20

ik vind t ook geen sensatie zoeken hoor zo'n foto!
Mensen willen wten wat er gebeurd is toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:23

Was geband dus afwezig, maar wil alsnog ff naar schoonzuslief en broerlief zeggen; ben trots op jullie werk! :(:) +:)+ _/-\o_
Broerlief heeft de piloten met de brandweer uit het wrak gehaald en schoonzusje heeft 's morgens geholpen bij het verzorgen en wegbrengen van de gewonden. Zij werken beide op de ambulance.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:25

Dat zal naar geweest zijn Detour :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:27

detour schreef:
Was geband dus afwezig, maar wil alsnog ff naar schoonzuslief en broerlief zeggen; ben trots op jullie werk! :(:) +:)+ _/-\o_
Broerlief heeft de piloten met de brandweer uit het wrak gehaald en schoonzusje heeft 's morgens geholpen bij het verzorgen en wegbrengen van de gewonden. Zij werken beide op de ambulance.

wat goed! zal wel een naar gezicht zijn geweest omdat de piloten geplet schijnen te zijn?
Hulpverleners werk is zo dankbaar werk he!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:29

Mystica, het gekke was dus dat alles gesmeerd scheen te lopen, dat de sfeer toch heel ontspannen was.. ;)
En Cinnepin, als je al jaren op de ambulance werkt zijn overleden mensen op een gegeven moment minder shocking, ook bij auto ongelukken kunnen nare dingen gebeuren..

Echter maakte het wrak zelf wel enorme indruk, en als er behoefte is om er over te praten dan is er idd een opvangteam. Wat ik zo bijzonder vond was dat ze al een tijd oefeningen aan het doen waren om te weten wat te doen bij dergelijke zeldzame rampscenario's. Deze hebben hun vruchten duidelijk afgeworpen.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:32

detour, dan hebben ze vast samengewerkt met mijn oom.. Die zit bij de vrijwilligebrandweer en die heeft een aantal lijken naar buiten gedragen.. misschien is het heel dankbaar werk, maar lijkt mij toch niks en ik geloof ook niet dat je er aan kunt wennen..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:33

Hier hebben ze idd ook zo'n oefening gehad vorig jaar. Met brandweer uit 4 gemeenten en uit de zustergemeente in duitsland, traumaheli, duikers en ambulance's. Met een nagemaakt vliegtuig compleet met rook en "slachtoffers" enzo. Ook een slachtoffer te water. Was een hele happening. Zelfs de burgemeester was er :P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:39

Zou goed kunnen, broerlief was de enige die werkte namens de ambulance op dat moment. It´s a small world. ;)
Ja, gewonden lijken te wennen, d_ruiter, je leert er mee om te gaan, anders is het denk ik idd niet te doen.. :o Maar een vliegramp is natuurlijk geen dagelijkse kost.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:40

Vanmiddag om 14.00 is er een persconferentie over de onderzoeksresultaten. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:40

Zouden ze de oorzaak ooit kunnen vinden?