Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:13

ik ben een hele tijd geleden gevlucht uit nederland,maar ik ben geboren in amsterdam,(ja,ja,en ik praat nog steeds plat,maar dat horen jullie gelukkig niet)maar ik kom ernog weleens,en ik heb wat kennisen bij justitie en daar praat ik weleens mee,maar misschien liegen die wel..dat kan natuurlijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:14

Geerke, ik woon ook echt in een niet al te fijne wijk die hier in de omgeving ook slecht bekend staat...
Maar ik heb dus echt nog noooit ergens last van gehad! Ik heb nog nooit iets raars gezien! Ondanks er zelfs gewaarschuwt werd om als meisje niet meer op straat te gaan na een bepaalde tijd! Ik heb dat altijd gewoon gedaan, en ik heb nog nooit iets raars zien gebeuren.

Sorry dat ik het zeg, maar vaak ligt het toch aan je eigen mentaliteit. De houding die je aanneemt zegt al veel over je.
En nee ik spreek helemaal niks goed. Maar een Nederlander die problemen zoekt zal ook sneller op iemand afstappen die bijv onzeker loopt, of die al met een houding loopt van 'Daar staat zo'n eng iemand, ik loop een stukkie om'.
Loop jij er langs met 'Mij kun je niks maken' dan zul je veel minder snel problemen krijgen.
Voor de duidelijkheid, ookal loop je met zo'n houding, dan nog is dat geen excuus om iets tegen zo'n persoon te doen!!!! Hoop dat je dat iig begrijpt. Maar het is wel zo, je kunt echt al aan de houding van mensen zien hoe ze denken over die ene jongen die daar op de hoek van de straat staat te wachten. Zo zie je ook of mensen er een grote hekel aan hebben, of bang ervoor zijn, of er helemaal niks om geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:16

vreemd dat de politie wel bang is dan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:17

Anoeska schreef:
Geerke, waar woon jij? Ik woon namelijk in zo'n wijk die jij bedoeld, en ik heb persoonlijk nooit ergens last van. Ik denk altijd dat mensen uit 'de provincie' het allemaal wat zwaarder inschatten in Amsterdam, dan het in het echt is. Ik heb eigenlijk nooit problemen en woon toch lekker in een muticulturele wijk.

Ik bedoel daar niet persé jou mee, want ik lees wel vaker dingen op bokt over 'de grote stad Amsterdam, waar het allemaal zo eng is, en je nooit door donkere steegjes moet lopen'. Meestal zijn dit dan topic van mensen die aan de andere kant van het land in een dorp wonen.

Ik zie juist een andere verschuiving, zeker als je naar stemmers kijkt van rechts. Die komen vaak meer uit de rustige wijken.
Ik woon in een probleemzone, en dat is helemaal niet opgeblazen. Urineballons gooien naar prutsmutsen is niet ongewoon Lachen mag je nog zo zelfzeker stappen

Zoals ik al vertelde lees“Undercover in Klein Marokko” van Hind Fraih Schrik is niet altijd ongegrond. De schrijfster is ook praktiserend moslima.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:20

dat geld dan voor mij ook...ik zit op een berg in zuid-frankrijk,met 5 hectare om mij heen,ik begrijp ook niet waar ik mij druk over maak....zucht...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:39

precies. en natuurlijk is het vanzelfsprekend dat er meer overlast is van allochtonen als het meerendeel in die wijk allochtoons is. maar voorals nog. ik vind die voorbeelden zo weinig zeggen want mijn wijk word geterroriseerd door hollanders

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:40

jammer dat er niemand aanwezig was bij het symposium vandaag. je kwam er niet makkelijk in (opgeven, bewaking, badges blabla) maar het was echt de moeite waard!! het meerendeel was nederlands (omdat deze verplciht waren als student) er is mij heel wat duidelijker geworden wat feminisme betreft en islam

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:44

Fijn dat het zo goed verlopen is!!! Lachen
Fijn dat er ook Nederlanders aanwezig waren. Vaak zie je bij zulke dingen toch vooral alleen moslims opdagen... Of heb ik dat mis?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:51

Ze waren verplicht, dus ze moesten zeker wel voor hun studiepunten?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:08

Ik heb niet alle pag. gelezen.
Weet iemand of Fitna weer online staat? Pb mij dan maar het adres. Ik wil hem nou ook maar eens gaan bekijken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:15

Ik denk dat als je op youtube 'Fitna' intypt je hem wel kunt vinden. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:18

Hij staat nu toch ook op de site van pvv? En weer op liveleak. Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:35

ja ze waren idd verplicht.. sommige zaten het echt uit te zitten enzovoort.. 1tje vroeg aan zo'n panellid: mag ik met je dochter trouwen?? en dat zijn dan hbo studenten recht & maatschappij *zucht*. maar ik ben wel blij dat ik die panelleden een keer in het echt heb gezien. met de luch mengde ze zich ook overal tussen. en ik was te laat en toen kwam daar een engels sprekende vrouw in van die pakistaanse kleding.. dus wij stonden daar samen ons aan te melden en te wachten enzovoort.. kwam ik er later achter dat het asma barlas was *dom* ze kreeg zelfs nog een naambordje en het drong niet eens tot mij door. wel heb ik een meisje (ook een nederlandse) van de nio ontmoet, ze kwam een stukje schrijven. toch goed voor mn netwerk:D

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:00

jameyskatje schreef:
jammer dat er niemand aanwezig was bij het symposium vandaag. je kwam er niet makkelijk in (opgeven, bewaking, badges blabla) maar het was echt de moeite waard!! het meerendeel was nederlands (omdat deze verplciht waren als student) er is mij heel wat duidelijker geworden wat feminisme betreft en islam

Ik vraag me af waarom dit nou nodig was.

Overigens lijkt mij zoiets opzich interessant, maar ik werk en laat het nou net zo zijn dat symposiums altijd door de weeks zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:27

Anoeska schreef:
Geerke, waar woon jij? Ik woon namelijk in zo'n wijk die jij bedoeld, en ik heb persoonlijk nooit ergens last van. Ik denk altijd dat mensen uit 'de provincie' het allemaal wat zwaarder inschatten in Amsterdam, dan het in het echt is. Ik heb eigenlijk nooit problemen en woon toch lekker in een muticulturele wijk.

Ik bedoel daar niet persé jou mee, want ik lees wel vaker dingen op bokt over 'de grote stad Amsterdam, waar het allemaal zo eng is, en je nooit door donkere steegjes moet lopen'. Meestal zijn dit dan topic van mensen die aan de andere kant van het land in een dorp wonen.

Mee eens Lachen. Daarom zijn 'ze' aan die kant van NL vaak banger voor marokkanen en moslims dan 'wij' in de Randstad. Zaterdag weer boodschappen doen bij de Turk, de Italiaan, de Jood, de Fries en de Afghaan Lachen.

Maar dan nog iets ihkv scheiding van religie (kerk, moskee) en staat (wetten). Een land kan niet leven naar de Koran, maar wel naar de Sharia, de wetten. Deze is wel gebaseerd op de normen en waarden van de Islam, maar de wetten zijn wel iets nauwkeurig beschreven dan de koranfragementen die Wilders in Fitna misbruikt heeft.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:51

Ehm Nagelbijten / Gniffelen In Groningen lopen er toch echt genoeg rond hoor Nagelbijten / Gniffelen Ik heb jaren naast een irakees gewoont. (ook moslim ja) De bovenbuurvrouw was Surinaams, de onderbuurman was een cokedealer en gebruiker. (fransman ook nog) Mijn zwemleraar was een Moslim en mijn leraren op de basisschool en middelbare school waren Hindoe. Daarnaast lopen er in Lewenborg en Beijum bijna nog meer Antilianen en Surinamers rond als Nederlanders. Hier in een dorp aan de grens in het achtergebleven noorden, woon ik zo goed als naast het AZC. Ook genoeg andere culturen dacht ik zo. Ook op de peuterspeelzaal en de onderbouw van de basisschool, heb ik genoeg kinderen uit andere culturen in de klas gehad. ( zowel "asielzoekers", als "afstammelingen van gastarbeiders") Dus dat wij hier naief of bang zijn of van niets weten, is net zo'n vooroordeel als dat Amsterdam gevaarlijk zou zijn.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:58

Hmmm en om dan nog maar niet over Delfzijl te spreken, jeez wat is het daar verloederd geraakt. Die wijken zijn ze aan het afbreken maar de Nederlanders zijn er weg gevlucht.

Ik kon er in mijn uitgaansperiode (10 jaar terug Bloos ) al niet alleen veilig over straat. Antillianen heb je daar ook in overvloede. EN Beium, heb daat ook wat voetsporen liggen, is ook al zo´n fijne wijk Haha! En Ja, in Amsterdam zijn ook plaatsen waar ik niet graag van de ringweg af ga. (maar helaas nog wel eens moet)

Sharia, dat is leuk en wil je hier hebben. Die is echt vrouwonvriendelijk en barbaars...

Dit stuk geeft dudielijk aan dat de dreiging niet meer zo zeer van Al Qaida afkomt, maar meer uit onze landen zelf...
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossie ... d#readmore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:08

Esperanza schreef:
Hmmm en om dan nog maar niet over Delfzijl te spreken, jeez wat is het daar verloederd geraakt. Die wijken zijn ze aan het afbreken maar de Nederlanders zijn er weg gevlucht.

Voor jou staat verloedering gelijk aan de komst van buitenlanders en wegvluchten van Nederlanders?

Trouw is een christelijke krant Lachen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:15

voor mij wel,mensen uit een ander land hebben andere normen...en wij noemen dat verloedering,wij hebben namelijk (bijvoorbeeld)afgesproken met elkaar je vlees gewoon bij een
slager te kopen ,en niet uit de plaatselijke kinderboerderij te halen....maar dat komt zeker niet voor,ik demoniseer weer.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:19

Lovely schreef:
Esperanza schreef:

Voor jou staat verloedering gelijk aan de komst van buitenlanders en wegvluchten van Nederlanders?

Trouw is een christelijke krant Lachen.

Tja, in dit geval wel ja. Is toch in veel gevallen een feit...

Er leven meer dan 271 verschillende nationaliteiten in dat stadje en het wordt nog eens afgemaakt met een dosis asielzoekers. Delfzijl Noord is het ergste en daar hebben ze de meeste van die vooroorlogse flats nu afgebroken. Ze proberen er nu knappere huizen (2 onder 1 kap enzo) neer te zetten maar er is geen Nederlander meer die daar wil wonen omdat het al zo lang slecht bekend staat.

Als ik er nu nog langs of door rijdt dan ziet het er zo dood uit daar, abnormaal gewoon. Ben blij dat ik daar niet meer woon....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:23

Zelfs in het ziekenhuis kun je daar beter niet belanden Nagelbijten / Gniffelen Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:06

Mystica schreef:
Zelfs in het ziekenhuis kun je daar beter niet belanden Nagelbijten / Gniffelen Clown

Ervaring mee? Haha!

Nou moet ik zeggen dat mijn moeder daar ook opgenomen is geweest voor borstkanker operaties en chemo ed (ze wilde pertinent niet naar de stad) maar die ervaring was redelijk goed eigenlijk. Kijk, je moet af en toe op je strepen staan (Mensen met een potentieel dodelijke ziekte laat je niet 4 dagen wachten op inmiddels al bekende resltaten, alleen maar omdat het spreekuur dan is Hamer ) Maar verder waren ze daar toch wel ok. Groningen hield de procedure in de gaten en je bent er niet echt een nummer, maar je hebt nog een eigen arts die je ook thuis mag bellen...waar heb je dat nog?

Oh ja, en gratis parkeren Haha!

Nee, ik kwam ivm drukte vaak na het bezoekuur zodat ik even met mijn moeder alleen kon zijn en dat was daar geen probleem, dat vond ik erg fijn. Dat had in de stad niet gelukt denk ik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:40

Esperanza schreef:
Mystica schreef:

Ervaring mee? Haha!

Nou moet ik zeggen dat mijn moeder daar ook opgenomen is geweest voor borstkanker operaties en chemo ed (ze wilde pertinent niet naar de stad) maar die ervaring was redelijk goed eigenlijk. Kijk, je moet af en toe op je strepen staan (Mensen met een potentieel dodelijke ziekte laat je niet 4 dagen wachten op inmiddels al bekende resltaten, alleen maar omdat het spreekuur dan is Hamer ) Maar verder waren ze daar toch wel ok. Groningen hield de procedure in de gaten en je bent er niet echt een nummer, maar je hebt nog een eigen arts die je ook thuis mag bellen...waar heb je dat nog?

Oh ja, en gratis parkeren Haha!

Nee, ik kwam ivm drukte vaak na het bezoekuur zodat ik even met mijn moeder alleen kon zijn en dat was daar geen probleem, dat vond ik erg fijn. Dat had in de stad niet gelukt denk ik.

Niet direct, maar ik ken iemand die iets gebroken had in haar voet, en zonder voet weer thuis kwam Nagelbijten / Gniffelen De artsen hadden namelijk het gips te strak gedaan en ondanks klagen van het meisje over jeuk en pijn is er nooit naar gekeken. Toen het gips er af kwam, was haar hak een grote verrotte sinaasappel Nagelbijten / Gniffelen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:42

Weet iemand waar je de film nog 's kunt zien?
Op liveleak is ie geloof ik verplaatst.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:09

Mystica schreef:
Niet direct, maar ik ken iemand die iets gebroken had in haar voet, en zonder voet weer thuis kwam Nagelbijten / Gniffelen De artsen hadden namelijk het gips te strak gedaan en ondanks klagen van het meisje over jeuk en pijn is er nooit naar gekeken. Toen het gips er af kwam, was haar hak een grote verrotte sinaasappel Nagelbijten / Gniffelen

Oei, dat is wat je noemt een mega blunder...