Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Geerke, waar woon jij? Ik woon namelijk in zo'n wijk die jij bedoeld, en ik heb persoonlijk nooit ergens last van. Ik denk altijd dat mensen uit 'de provincie' het allemaal wat zwaarder inschatten in Amsterdam, dan het in het echt is. Ik heb eigenlijk nooit problemen en woon toch lekker in een muticulturele wijk.
Ik bedoel daar niet persé jou mee, want ik lees wel vaker dingen op bokt over 'de grote stad Amsterdam, waar het allemaal zo eng is, en je nooit door donkere steegjes moet lopen'. Meestal zijn dit dan topic van mensen die aan de andere kant van het land in een dorp wonen.
jameyskatje schreef:jammer dat er niemand aanwezig was bij het symposium vandaag. je kwam er niet makkelijk in (opgeven, bewaking, badges blabla) maar het was echt de moeite waard!! het meerendeel was nederlands (omdat deze verplciht waren als student) er is mij heel wat duidelijker geworden wat feminisme betreft en islam
Anoeska schreef:Geerke, waar woon jij? Ik woon namelijk in zo'n wijk die jij bedoeld, en ik heb persoonlijk nooit ergens last van. Ik denk altijd dat mensen uit 'de provincie' het allemaal wat zwaarder inschatten in Amsterdam, dan het in het echt is. Ik heb eigenlijk nooit problemen en woon toch lekker in een muticulturele wijk.
Ik bedoel daar niet persé jou mee, want ik lees wel vaker dingen op bokt over 'de grote stad Amsterdam, waar het allemaal zo eng is, en je nooit door donkere steegjes moet lopen'. Meestal zijn dit dan topic van mensen die aan de andere kant van het land in een dorp wonen.
Esperanza schreef:Hmmm en om dan nog maar niet over Delfzijl te spreken, jeez wat is het daar verloederd geraakt. Die wijken zijn ze aan het afbreken maar de Nederlanders zijn er weg gevlucht.
Lovely schreef:Esperanza schreef:Hmmm en om dan nog maar niet over Delfzijl te spreken, jeez wat is het daar verloederd geraakt. Die wijken zijn ze aan het afbreken maar de Nederlanders zijn er weg gevlucht.
Voor jou staat verloedering gelijk aan de komst van buitenlanders en wegvluchten van Nederlanders?
Trouw is een christelijke krant.
Mystica schreef:Zelfs in het ziekenhuis kun je daar beter niet belanden![]()
Esperanza schreef:Mystica schreef:Zelfs in het ziekenhuis kun je daar beter niet belanden![]()
Ervaring mee?![]()
Nou moet ik zeggen dat mijn moeder daar ook opgenomen is geweest voor borstkanker operaties en chemo ed (ze wilde pertinent niet naar de stad) maar die ervaring was redelijk goed eigenlijk. Kijk, je moet af en toe op je strepen staan (Mensen met een potentieel dodelijke ziekte laat je niet 4 dagen wachten op inmiddels al bekende resltaten, alleen maar omdat het spreekuur dan is) Maar verder waren ze daar toch wel ok. Groningen hield de procedure in de gaten en je bent er niet echt een nummer, maar je hebt nog een eigen arts die je ook thuis mag bellen...waar heb je dat nog?
Oh ja, en gratis parkeren![]()
Nee, ik kwam ivm drukte vaak na het bezoekuur zodat ik even met mijn moeder alleen kon zijn en dat was daar geen probleem, dat vond ik erg fijn. Dat had in de stad niet gelukt denk ik.
Mystica schreef:Niet direct, maar ik ken iemand die iets gebroken had in haar voet, en zonder voet weer thuis kwamDe artsen hadden namelijk het gips te strak gedaan en ondanks klagen van het meisje over jeuk en pijn is er nooit naar gekeken. Toen het gips er af kwam, was haar hak een grote verrotte sinaasappel