ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:46

Carolinef; waar ligt de kerk dan? In het donkere gedeelte van het strand? (links)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:49

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q ... &z=14&om=1

even duidelijkere kaar, groene pijltje is Ocean club en dus relatief aan het centrum, doree vlakte rechts is de berg waar mijn vader woont en wat dus uitkijkt op Luz, dorp verdre naar rechts is Lagos, ga de kerk effe zoeken

de EN537 is de hoofd toegangs weg van en naar luz, andere routes zijn binnelands en moet je echt weten,
av dos pescadores is de weg van de boulevard, autovrije zonde inmiddels

als ikd ejuiste kerk voro ogen heb ligt die in de hoek links onder van ocean club, bij al die rode pijltjes (geven het 1 richtings system qua verkeer aan, zo nihil.klein is het dorpje)bij Rua de 25 abril, rua da escola,Rua primeira do maio

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:25

Ik zie geen pijltjes, maar bewuste kerk ligt bijna recht onder OceanClub aan het strand, op de kaart iets naar links op die lijn, dus je hebt inderdaad de huist kerk voor ogen.

Het is jammer dat de foto van de krant niet op internet staat die is van het stanpunt genomen waar je vader woont.
Zeg, heeft je vader het niet gedaan Nors opkijken Clown

Als je dat een klein dorp vindt, ben ik benieuwd wat je vindt van de dorpen in mijn omgeving van 6 tot 20 huizen en een kerk of kapel, ofcourse.

Bewuste kerk:
http://www.correiomanha.pt/getimage.asp ... &id=196402
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-09-07 18:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:29

Overigens zat ik net te denken (gebeurd ook nog wel eens), omdat Engels mijn tweede taal is, dat dat hysterische wel eens een te letterlijke vertaling van "hysterical" kan zijn, wat in de volksmond ook gewoon "lachwekkend" betekent.... dus wel in de context gezien moet worden willen ze er een conclusie uittrekken.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:12

Misschien niet helemaal relevant maar toch:

Citaat:
De film Gone Baby Gone over een verdwenen 4-jarig meisje wordt in Groot-Brittannië voorlopig niet uitgebracht omdat de film teveel lijkt op de Madeleine McCann-zaak, berichtte de BBC donderdag.

Zo heet de actrice die het verdwenen kind speelt Madeline, is ze ook vier jaar oud en lijkt ze sprekend op de verdwenen Madeleine.

Regiedebuut

Gone Baby Gone is het regiedebuut van acteur Ben Affleck. Het verhaal is gebaseerd op een boek uit 1998 van Dennis Lehane en werd vorig jaar opgenomen. De film volgt twee privédetectives uit Boston die de politie helpen bij een onderzoek naar een verdwenen meisje.

Afflecks broer Casey en Oscarwinnaar Morgan Freeman spelen de hoofdrol.

www.nu.nl

Wat een griezelig toeval.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:14

hè gatsie dat is inderdaad een naar toeval...ik geloof niet in toeval zeg ik altijd Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:18

en www.hln.be:

Citaat:
Moeder had moeite met drukke Maddie

Maddie's moeder Kate McCann had moeite met de drukke Maddie. In dagboekuittreksels die zijn uitgelekt beschrijft ze hoe haar vierjarige dochter al haar energie opslorpt. Dat schreef ze in de dagen voor de verdwijning, op 3 mei, de dag dat Maddie verdween staat er niets meer in het dagboek.

Portugese politieagenten zouden intussen naar Engeland zijn afgereisd om Maddie's ouders verder te ondervragen. Ook twee vrienden van het koppel zouden opnieuw worden verhoord. Moeder Kate wil dat de Kinderbescherming haar opzoekt om sociale werkers ervan te overtuigen dat Maddie's broertje en zusje, een tweeling, het goed hebben bij haar.

Sky News bericht dat het dagboek al in beslag is genomen. De onderzoekers zouden nu ook de laptop van vader Gerry en Cuddle Cat, de knuffel van de verdwenen Maddie in beslag willen nemen voor verder onderzoek. De Portugese rechter heeft daarvoor een huiszoekingsbevel naar de politie van Leicestershire gestuurd. Dat bevel zou vandaag nog worden uitgevoerd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:24

Dat is iets wat veel moeders last van hebben, dus voor mij niet echt iets belangrijk

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:44

Die film die ken ik niet. Misschien toch maar eens gaan kijken.
Ben benieuwd hoe ver de vergelijkingen gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:49

vanavond komt er ook weer een stuk over maddie op de tv bij 4 in het land

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:15

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:44

Gebaseerd op de Daily Mail, ide het baseert op de France soir, jee hoe ingewikkeld kun je het maken. Dat er sprake is geweest van een verdovend middel was al duidelijk, maar dat is dan ingespoten, gezien de gevonden injectie naald met verdovend middel.
Als ze nou eens gewoon de Portugese politie zelf vragen hoe het zit...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:10

Het getsie, wat een toeval dat de actrice ook MAdeleine heet he...weet jij toevallig de verhaallijn? Zal niet de eerste keer zjn dat er een geval van Copycat is he Knipoog

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:35

ben weer helemaal bijgelezen en bedankt lusitana nogmaals voor het vertalen en ons op de hoogte houden OK dan!

en volgens mijn vriend is het kindje verkocht Koe

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:46

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:26

Wat griezelig, dat echtpaar lijkt op de Mc Canns

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:36

ik ben echt niet meer mee, film nieuwe ontwikkelingen, zucht snap er niks meer van

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:54

Maar de opnames ware vorig jaar al Nagelbijten / Gniffelen Misschien combinatie van geloofsovertuiging en het script?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:48

jemig, ik krijg gewoon kippevel van dat voorstukje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:27

Ik kan het hier niet zien... Al vind ik de telegraaf hier in Nederland, een nooit zo heel betrouwbare bron!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:09

poeh jeetje...dat stukje krijg je inderdaad kippevel van!
best veel overeenkomsten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:19

Dan zouden ze heel veel csi en andere crime shows moeten verwijderen van de buis, neem aan dat het vooral gaat om het voorkomen van "valse" herinneringen bij mensen die door het kijken van de film onbewust dingen door elkaar gaan halen. Ik zie in de trailer bijvoorbeeld, geen vader, geen andere kinderen, geen vakantie adres, geen verdovende middelen, geen auto met lijklucht.... dus ik vind hem er eigenlijk helemaal niet zo op lijken Knipoog Behalve dan naam en leeftijd meisje en blonde moeder...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:22

daar doelde ik eigenlijk op Haha! het uiterlijk van mams en het meisje. toch apart dat het ook nu ineen in beeld komt Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:01

Citaat:
In een interview met Paris Match onthult Kate McCann dat ze meteen vreesde voor een pedofiel, toen ze merkte dat Maddie verdwenen was. "Onze eerste gedachte was dat Maddie ontvoerd was door een pedofiel en hij verschrikkelijke dingen met haar gedaan had. Dat was een verschrikkelijke gedachte. Maar stilaan begin je ook aan andere, minder wrede, scenario's te denken." In het interview, afgenomen in Portugal op 4 september (dus enkele dagen voor de ouders in verdenking werden gesteld) maar vandaag pas gepubliceerd, spreken de ouders van Maddie voor het eerst over de zaak.

"Voelen ons schuldig"
Het koppel stelt troost te vinden in de affaire rond Natascha Kampusch, het Oostenrijkse tienermeisje dat acht jaar in gevangenschap leefde maar vorig jaar levend en wel werd teruggevonden. Kate en Gerry spraken erover hoe graag ze zouden terugkeren naar Engeland, in het belang van de tweeling, maar planden regelmatig een bezoek te brengen aan Praia da Luz, waar Maddie op 3 mei verdween terwijl zij in de buurt tapas aan het eten waren. "Natuurlijk voelen we ons schuldig omdat we in het restaurant waren terwijl Maddie verdween", zegt Kate. "Dat zal altijd zo blijven, vrees ik. Maar de persoon die binnenbrak en Maddie ontvoerde is de grootste schuldige."

"We love Maddie"
Kate stelt dat ze de kinderen nooit alleen achter zou gelaten hebben, mocht ze ook maar enig gevoel van gevaar gehad hebben. "We dachten nooit dat het een risico was. We hebben onszelf altijd als verantwoordelijke en betrouwbare ouders beschouwd. Je verwacht nooit dat iemand je kind zomaar uit haar bed zou halen. De enige reden waarom we af en toe is naar hen gingen kijken, was om te zien of ze niet wakker waren geworden." Paris Match vroeg ook naar hoe de tweeling zich nu voelt. Gerry McCann: "Soms zeggen wij 'we love Maddie', waarop zij ook zeggen 'we love Maddie'. Als ze de knuffel van hun zusje zien, zeggen ze meteen Maddie."

"Geboorte speciaal moment"
In het interview vertellen Kate en Gerry ook hoe ze elkaar ontmoet hebben. Volgens Kate was dat in Glasgow, waar ze voor hun studies vertoefden. Na die studies zijn ze ook in hetzelfde ziekenhuis beginnen werken. Daarna trokken ze alle twee naar Nieuw-Zeeland, waar ze een echt koppel werden. In 1998 trouwen Kate en Gerry." Paris Match vroeg ook naar de geboorte van Maddie. "Dat was een erg speciaal moment", aldus Kate. "Omdat we zo lang op een kindje gewacht hebben. Anderen vonden ons al te oud worden om nog eigen kinderen te hebben."

"Alles overleven"
Gevraagd of ze verrast waren dat ook zij stilaan verdacht raken in de hele zaak, antwoordt Gerry dat ze altijd volledig met de politie hebben samengewerkt en zelf elementen naar voor hebben gebracht die het onderzoek konden helpen. Kate besluit: "Ik heb met Gerry altijd een hechte relatie gehad. Als we deze hele beproeving doorstaan, denk ik dat we alles kunnen overleven."

www.hln.be