Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Het zou voor mij heel erg liggen aan de reden of ik er vrede mee zou hebben of niet. Voor een algemeen landsbelang, zoals voor de energietransitie, of voor het bouwen van een ziekenhuis oid, zou ik dat okay vinden. Voor de bouw van een vakantiepark niet.
Douce schreef:Maar het zijn niet alleen energiestations. Voor de energiestations is genoeg ruimte in de omgeving.
Het is door de industrie dat ze weg moeten.
Citaat:In Geertruidenberg, zo'n twintig kilometer verderop, wordt een bestaand 380 kV-station uitgebreid en komt een nieuw station waar door windmolens op zee opgewekte energie aan land op het stroomnet wordt gekoppeld.
Citaat:In Moerdijk komt een nieuw 380 kV-hoogspanningsstation. Ook liggen er plannen voor waterstoffabrieken en willen bedrijven verduurzamen en uitbreiden. Verder gaan de buizen van de Delta Rhine Corridor (voor ammoniak en waterstof) van de Rotterdamse haven ook via Moerdijk naar Limburg.
_San87_ schreef:Ik lees het als een combinatie? Doordat het dorp weggaat, kunnen er op die plekken energiestations gebouwd worden, en kan ook de industrie dat daar al is verduurzamen en uitbreiden.
Ik weet niet precies wat voor bedrijven daar allemaal zitten, maar uitbreiding van industrie is niet per se negatief.

Cer schreef:Heel de provincie?
martichr schreef:Cer schreef:Heel de provincie?
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... gaswinning
Het zuidoosten niet, maar daar kan niet de hele provincie gaan wonen..
fransje23 schreef:Er zijn al waarschijnlijk al meer dorpen opgeofferd aan economische groei en welvaart of juist natuur.
Best wel verdrietig eigenlijk![]()
Heb vanuit de politiek hier niets over gehoord maar heeft waarschijnlijk ook niet mijn focus.
Tata en Schiphol is voor mij persoonlijk letterlijk en figuurlijk dichterbij.
prompter schreef:fransje23 schreef:Er zijn al waarschijnlijk al meer dorpen opgeofferd aan economische groei en welvaart of juist natuur.
Best wel verdrietig eigenlijk![]()
Heb vanuit de politiek hier niets over gehoord maar heeft waarschijnlijk ook niet mijn focus.
Tata en Schiphol is voor mij persoonlijk letterlijk en figuurlijk dichterbij.
In de jaren 50 is het hele dorp Rozenburg gesloopt voor de industrie in de Botlek en verderop weer opgebouwd, dus zo nieuw is het niet. Het heette toen overigens Blankenburg.
.fransje23 schreef:Hier is ook genoeg verdwenen voor woningen.
Metname agrarische bedrijven maar ook mooie oude gebouwen moesten wijken voor de moderne tijd.
Als iets gesloopt wordt wat achteraf onnodig blijkt is het trouwens helemaal zuur.
Moeten we trouwens wel een ongebreidelde groei willen?
Kan een economie ook doorgroeien als een plofkip?
fransje23 schreef:journee schreef:Het is heel simpel, als de bevolking groeit, moet de rest meegroeien, want iedereen wil kunnen wonen, werken, zorg en onderwijs krijgen, recreëren, enz.
Maar als het niet meegroeit of niet meer mee kan groeien?
Dan zullen mensen waarschijnlijk wegtrekken naar andere oorden?