Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skessa_ schreef:Loopt zo'n honden zoekterm dan geen gevaar voor de wolven? Of zitten die aan een lijn?
Geen idee hoor hoe dat werkt, vroeg het me gewoon af.
Kinke schreef:MarlindeRooz schreef:De vrouw van de gemeente Heerde die er was zal ik maar niet te veel over zeggen. Dat is niet zo handig. Maar zij wil heel graag samenleven met de wolf. Ze vindt dat wij in zijn territorium lopen.
Was dit iemand in dienst van de gemeente? Wat voor functie had ze dan?
Skessa_ schreef:Loopt zo'n honden zoekterm dan geen gevaar voor de wolven? Of zitten die aan een lijn?
charrr91 schreef:Skessa_ schreef:Loopt zo'n honden zoekterm dan geen gevaar voor de wolven? Of zitten die aan een lijn?
Die lopen aan een lange lijn. Niemand wil het risico meer lopen om de hondje los te laten. Er is ook een tip gegeven om de andere 2 honden van de herder mee te laten helpen met zoeken maar dit risico gaat hij niet nemen
tienus63 schreef:Poedel Louie is van de aardbodem verdwenen nadat ie werd meegenomen door een wolf.
Luister podcast geleidewolf
https://open.spotify.com/episode/6BbLk6 ... 4-wYs8JJoQ
Mac schreef:Het laatmij ook niet los. Ik heb ook zitten denken hoe het verder moet met de schaapskudde. Ik kan me niet voorstellen dat de herder op deze manier nog kan en wil werken - en zijn honden ook niet.
Onali schreef:Mac schreef:Het laatmij ook niet los. Ik heb ook zitten denken hoe het verder moet met de schaapskudde. Ik kan me niet voorstellen dat de herder op deze manier nog kan en wil werken - en zijn honden ook niet.
Zo mooi zijn als de herders ook met een vuist op tafel slaan. Niet alleen de schapen zijn kwetsbaar maar ook de honden.
Zonder hen geen heide.
Onali schreef:Mac schreef:Het laatmij ook niet los. Ik heb ook zitten denken hoe het verder moet met de schaapskudde. Ik kan me niet voorstellen dat de herder op deze manier nog kan en wil werken - en zijn honden ook niet.
Zo mooi zijn als de herders ook met een vuist op tafel slaan. Niet alleen de schapen zijn kwetsbaar maar ook de honden.
Zonder hen geen heide.
charrr91 schreef:Hij doet niet anders. Er lopen op de renderklippen al 6 jaar rond de 5-6 roedels. Nooit een probleem geweest. Deze wolf is een reu en handelt alleen. Hij heeft geen eens aandacht voor de schapen, alleen voor de honden die er lopen en is maar op 1 ding uit: moorden. Nu is Daisy het slachtoffer maar zolang dat beest daar loopt vrees ik dat het niet alleen bij haar gaat blijven..
Citaat:Interactie met wolf ❗️❗️❗️❗️❗️
Gedeputeerde Harold Zoet er is nu dus nog een wolf met probleem gedrag❗️
Epe!!
Deze week heeft er nóg een incident plaats gevonden, hoogst waarschijnlijk met dezelfde wolf.
Onderstaande tekst werd ons gestuurd.
Let op nog niet geverifieerd, gezien het feit dat deze van diverse kanten, vanuit Epe werd gestuurd lijkt dit zeer betrouwbaar.
Tekst
Je zal het niet geloven... door het oog vd naald vanmorgen...
Ik liep in het bos het vaste rondje dat ik altijd loop. Belvedereweg/Beukenlaan en dan links het rondje door het bos. Natuurlijk ben ik ook al weken op mijn hoede, loop met een pieper en hou de honden dicht bij mij.
1 van mijn kleine hondjes moest poepen dus ik stond even stil. Ik bleef ernaast staan en hield de andere honden binnen zo'n 3 meter bij mij. Ik probeer altijd dan goed om mij heen te kijken en te luisteren of er iets aan komt, eerlijk, ik heb niks gehoord.
Terwijl ik naar de honden voor mij keek, gaf mijn kleine hondje die zat te poepen een schreeuw, dat was op minder dan een meter naast mij.
Ik keek opzij en zag een grote wolf die flitste langs mijn been en draaide gelijk om om weer aan te vallen. Ik gaf een gil en kon zijn aanval daardoor onderbreken.
Daarna volgde er van alles wat lastig is na te vertellen maar ik ga het proberen. Ik heb aan 1 stuk gegild en mijn pieper af laten gaan. De wolf probeerde steeds weer terug te komen en bleef op mij af stormen om de kleine hondjes te pakken. Door mijn agressieve houding bleef hij mij ontwijken. Ik heb een stok gepakt en hem iedere keer afgeweerd en in de tussentijd de kleintjes opgepakt. Mijn grotere hond sprong ertussen en stond in die tussentijd neus aan neus met de wolf. Met de kleintjes onder mijn armen, een gillende pieper en zelf schreeuwend heb ik toen de grote hond aangelijnd en ben richting Belvedereweg gaan lopen. Ik dacht ik moet zo snel mogelijk naar de weg of een huis voor hulp. Hij is het hele stuk meegelopen en probeerde steeds weer aan te vallen. Ik heb hem afgeweerd door middel van schoppen en schreeuwen. Toen ik op de Belvedereweg kwam, kwam er net een auto aan. Die man zag mijn paniek en heeft mij heel snel in de auto geholpen. Toen ik in de auto zat en omkeek was de wolf weg. Dit was ongeveer ter hoogte van Belvedereweg 13, waar het bospaadje op de Belvedereweg uit komt.
Ik was kapot. In een paar minuten tijd al mijn energie verbruikt die ik had. Trillend zwetend en huilend en hyperventilerend. Het was door het oog van de naald.
dierenfan schreef:Oh wacht dus niet 1 wolf daar maar meerdere...had ik niet gelinkt...maakt de situatie nog afschuwelijker. Wat als ze dit gedrag met meerdere tegelijk gaan uitvoeren.... ik benijdt de mensen daar in de omgeving absoluut niet wat een horror!!!