Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:10

nikkel schreef:
Verdere verhoging voor import van staal etc. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp de redenatie er niet achter. Talloze kwaliteitsproducten, welke Amerika niet KAN maken gaan hieronder vallen. Een dergelijke staalfabriek ga je niet even uit de grond stampen.

En ondertussen verkoopt Trump US Steel aan de Japanners :?

nikkel

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:04

Schiet mij maar lek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:23

Gisteren heeft Trump "afscheid" van Musk genomen en hem een symbolische sleutel tot het land geschonken.
Zijn werk bij DOGE is klaar. Zijn nalatenschap is dat Amerika hartelozer is geworden voor zijn eigen burgers die arm zijn en dat USAID grotendeels is wegbezuinigd. 'sWereld rijkste man heeft nu (naar een berekening) inmiddels de dood van 100.000 volwassenen en 200.000 kinderen op zijn geweten, doordat het verstrekken van medicatie in 3e wereldlanden is gestopt.
Door zijn toegang tot vertrouwelijke persoonlijke informatie van US burgers heeft hij zich mogelijk een enorme hoeveelheid data eigen kunnen maken om zijn AI bedrijven mee te voeden, waarover men zich in de US ook grote zorgen maakt gezien de banden van Musk met Rusland.
Musk wordt inmiddels door meer dan de helft van de Amerikanen uitgekotst om over de rest van de wereld maar niet te spreken. De aandelen Tesla zijn ingestort en de aandeelhouders hebben zijn vertrek gevraagd.
Het drugsgebruik van Musk wordt steeds duidelijker zichtbaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:43

Heb je daar een link van Babootje want dat zijn nogal cijfers?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:44

nikkel schreef:
Schiet mij maar lek.
Taco ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:03

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:04

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:33

Lieser schreef:

Het aparte is dat hij op allerlei handelsmissies met trump is mee geweest . Dat betekent gewoon dat dit soort gasten onschendbaar is. Want wordt bij de douane , bvb Arabische , maar eens gepakt met 1 pilletje.

Dat betekent dus dat er corrupte artsen zijn die hem formulieren geven dat dit medicatie is.
Trump gebruikt trouwens zelf adderal .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 06:50

Betekent dat dat er corrupte artsen zijn? Dat is best een stelling die niet uit het artikel te halen valt volgens mij.

En natuurlijk zijn er corrupte artsen, dat is toch geen nieuws? Neem alleen al een aantal doodsoorzaken van sommige celebs. Daarnaast is “medicijn gebruik” in de US ook best een issue (dat heb ik iig al een paar keer genoemd, bv OxyContin)
Ik vind het soms bijzonder dat dit soort dingen een verassing lijkt te zijn.. ?
Medicatie verslaving is een enorm probleem, en de stap naar fentanyl(verslaving) is blijkbaar klein

Dat musk drugs gebruikt is hier ook al een paar keer gemeld.
Overigens, als meer mensen (leiders) xtc/mdma zouden doen vermoed ik dat wereldproblematiek minder wordt maar dat is een aanname :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:52

Haha dat laatste klopt wel…beetje extacy verstrekken bij de NAVO top zo? ;)

Klopt inderdaad, ze hebben een behoorlijk probleem met opioïden. Mocht je zin en tijd hebben, Dopesick is een hele mooie serie erover. Er is in amerika veel minder regulatie dan in de EU, waardoor een hele tijd zware, verslavende pijnmedicatie aan de man gebracht kon worden en het gebruikelijker is deze medicatie op doktersrecept te krijgen. Google maar eens op Kensington zombies voor de gevolgen. Een dokter hoeft dus niet direct corrupt te zijn. Maar oa Elvis en Michael Jackson zijn wel doodgegaan aan de gevolgen van verkeerd medicijngebruik op doktersrecept.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:37

Ik vind het gewoon bengstigend ,hoe veel onzin en onwaarheiden Trump maar zo in de wereld kan roepen en half Amerika trapt erin...
Nu weer het verhaal dat China de "deal geschonden" hebben zou.

Natuurlijk weer zonder enig verklaring of wat dan de "schending" is.

Imo wil hij echt wel een 2e Putin of Kim worden... dictator...

Wat ik een geniale set vond, was het bezoek van Charles aan Canada :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:27

Word ? Is ! Alle gegevens van Amerikaanse inwoners is in handen van palantir gegeven. Die kunnen nu hun gezichtsherkenning overal uitrollen, ze weten straks alles van iedereen. Veel republikeinen zijn aardig over de zeik.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:42

Van reporters-online:

Kijk, zo zet je het Congres eventjes buitenspel:
-Trump tekent een declaratie waarin staat dat als het Congres niet tijdig volledige begrotingswetten aanneemt, per 1 oktober 2025 automatische bezuinigingen ingaan.

Dit was de vorige termijn ook al zo. Toen was er de twijfel of T wel goed kan lezen, maar zeker is dat hij een erg korte aandachtspanne heeft:
– Gabbard, de directeur van de Nationale Inlichtendienst, onderzoekt of Trump voortaan op een Fox Newsachtige manier zijn briefings kan krijgen, omdat hij de briefings niet wil lezen.

Had iemand het over China?
– De Trump-regering introduceert nieuwe eisen bij de wervingsprocedure voor vrijwel alle nieuwe federale overheidsmedewerkers, vanaf een niveau waar ook schoonmakers onder vallen. Alle sollicitanten moeten één of twee Trump maatregelen benoemen die ‘significant’ voor de sollicitant zijn en een essay schrijven over hoe deze geïmplementeerd zouden moeten worden.

En mocht iemand nog zin hebben daarheen te reizen, wees gewaarschuwd. Als je je ooit begaan hebt getoond met het lot van Gaza of je ook maar iets negatiefs hebt geschreven over Netanyahu, dan krijg je geen Esta meer.

– Minister Rubio van Buitenlandse Zaken kondigt aan dat mensen die kritiek leveren op Israel geen visum voor Amerika meer krijgen. Ook worden social media posts van alle studenten die een visum aanvragen voor Amerika gecontroleerd.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:44

BigOne schreef:
Word ? Is ! Alle gegevens van Amerikaanse inwoners is in handen van palantir gegeven. Die kunnen nu hun gezichtsherkenning overal uitrollen, ze weten straks alles van iedereen. Veel republikeinen zijn aardig over de zeik.

Erg hè? Daar gaan ze o.a. dit mee doen (bron reporters-online):
– De Trump-regering sluit een contract met Palantir om het handhaving- en uitzettingsteam van ICE te voorzien van een platform voor realtime monitoring van bewegingen van migranten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:47

Niet alleen immigranten, alle Amerikanen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:16

nps schreef:

Beetje door de koffie mengen :D

Citaat:
Klopt inderdaad, ze hebben een behoorlijk probleem met opioïden. Mocht je zin en tijd hebben, Dopesick is een hele mooie serie erover. Er is in amerika veel minder regulatie dan in de EU, waardoor een hele tijd zware, verslavende pijnmedicatie aan de man gebracht kon worden en het gebruikelijker is deze medicatie op doktersrecept te krijgen. Google maar eens op Kensington zombies voor de gevolgen. Een dokter hoeft dus niet direct corrupt te zijn. Maar oa Elvis en Michael Jackson zijn wel doodgegaan aan de gevolgen van verkeerd medicijngebruik op doktersrecept.

Die heb ik gezien, net als meer docu's hierover :j op Insta is een account wat alleen maar de problemen met fentanyl laat zien, dat is echt schrijnend. Ik denk dat niemand hier zich daar een voorstelling van kan maken, hoe dat er daar aan toe gaat. Ik vond het echt schokkend.
Vanuit het kneuterige Nederland snappen wij niks van de drugsproblematiek daar.. Daarom denk ik dat dat een sterk punt was (!) van Trump, dat hij de fentanyl crisis wilde aanpakken (dat dat niet lukt, even buiten beschouwinge laten) En dat het niet gek is om de algemene gezondheid van de amerikanen proberen op te krikken. Het medicijngebruik daar schijnt bizar te zijn.
De opmerking dat Trump adderall gebruikt is ook nikszeggend, gezien alleen al bv het aantal kinderen wat medicijnen krijgt voor van alles en nog wat (maar blijkbaar vnl voor adhd)
De meeste mensen die opioids krijgen ivm pijnbestrijding eindigen met een vorm van verslaving (omdat drug prescriptions daar anders werken dan hier, het is ook niet gek dat mensen daar de artsen niet altijd helemaal vertrouwen, iets met contracten en verdienmodellen)
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... d-overdose

Samen met NieuwZeeland is Amerika het enige land waar reclame gemaakt wordt voor drugs/medicijnen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:45

Cer schreef:
nps schreef:

Beetje door de koffie mengen :D

Citaat:

Die heb ik gezien, net als meer docu's hierover :j op Insta is een account wat alleen maar de problemen met fentanyl laat zien, dat is echt schrijnend. Ik denk dat niemand hier zich daar een voorstelling van kan maken, hoe dat er daar aan toe gaat. Ik vond het echt schokkend.
Vanuit het kneuterige Nederland snappen wij niks van de drugsproblematiek daar.. Daarom denk ik dat dat een sterk punt was (!) van Trump, dat hij de fentanyl crisis wilde aanpakken (dat dat niet lukt, even buiten beschouwinge laten) En dat het niet gek is om de algemene gezondheid van de amerikanen proberen op te krikken. Het medicijngebruik daar schijnt bizar te zijn.
De opmerking dat Trump adderall gebruikt is ook nikszeggend, gezien alleen al bv het aantal kinderen wat medicijnen krijgt voor van alles en nog wat (maar blijkbaar vnl voor adhd)
De meeste mensen die opioids krijgen ivm pijnbestrijding eindigen met een vorm van verslaving (omdat drug prescriptions daar anders werken dan hier, het is ook niet gek dat mensen daar de artsen niet altijd helemaal vertrouwen, iets met contracten en verdienmodellen)
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... d-overdose

Samen met NieuwZeeland is Amerika het enige land waar reclame gemaakt wordt voor drugs/medicijnen

Dat is dus die paradox tussen problemen aanpakken maar niet willen reguleren - zo'n crisis kan alleen maar ontstaan als je niet goed reguleert - dan hebben medicatiefabrikanten vrij(er) spel om verslavende troep aan de man te brengen. In de EU, ook Nederland is dat veel en veel beter geregeld - wij hebben veel minder marktwerking in de farmaceutische industrie (let wel - niet helemaal geen marktwerking - het is er wel). Een stem voor Trump (of andere rechts - conservatief of rechts - liberalen) is een stem voor vrije warktmerking. En dat is gewoon nooit een goed idee voor diensten met grote maatschappelijke impact zoals zorg.

En ik weet het. Mensen die op straat wonen in tentjes. Die dood op straat liggen. De hulpdiensten die alleen maar anti-od middel in mensen die op straat liggen te creperen spuiten. Mensen met grote mentale problemen die geen hulp krijgen. Het is zo schrijnend, het is echt verschrikkelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:28

Eens