nps schreef:Haha dat laatste klopt wel…beetje extacy verstrekken bij de NAVO top zo?

Beetje door de koffie mengen
Citaat:
Klopt inderdaad, ze hebben een behoorlijk probleem met opioïden. Mocht je zin en tijd hebben, Dopesick is een hele mooie serie erover. Er is in amerika veel minder regulatie dan in de EU, waardoor een hele tijd zware, verslavende pijnmedicatie aan de man gebracht kon worden en het gebruikelijker is deze medicatie op doktersrecept te krijgen. Google maar eens op Kensington zombies voor de gevolgen. Een dokter hoeft dus niet direct corrupt te zijn. Maar oa Elvis en Michael Jackson zijn wel doodgegaan aan de gevolgen van verkeerd medicijngebruik op doktersrecept.
Die heb ik gezien, net als meer docu's hierover

op Insta is een account wat alleen maar de problemen met fentanyl laat zien, dat is echt schrijnend. Ik denk dat niemand hier zich daar een voorstelling van kan maken, hoe dat er daar aan toe gaat. Ik vond het echt schokkend.
Vanuit het kneuterige Nederland snappen wij niks van de drugsproblematiek daar.. Daarom denk ik dat dat een sterk punt was (!) van Trump, dat hij de fentanyl crisis wilde aanpakken (dat dat niet lukt, even buiten beschouwinge laten) En dat het niet gek is om de algemene gezondheid van de amerikanen proberen op te krikken. Het medicijngebruik daar schijnt bizar te zijn.
De opmerking dat Trump adderall gebruikt is ook nikszeggend, gezien alleen al bv het aantal kinderen wat medicijnen krijgt voor van alles en nog wat (maar blijkbaar vnl voor adhd)
De meeste mensen die opioids krijgen ivm pijnbestrijding eindigen met een vorm van verslaving (omdat drug prescriptions daar anders werken dan hier, het is ook niet gek dat mensen daar de artsen niet altijd helemaal vertrouwen, iets met contracten en verdienmodellen)
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... d-overdoseSamen met NieuwZeeland is Amerika het enige land waar reclame gemaakt wordt voor drugs/medicijnen