Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Het is bijna grappig hoe je meerdere weergaves (en meerdere makers van de indeling) van het politieke spectrum afdoet als nonsens. Had toch anders verwacht van iemand die niet houdt van desinformatie en op de feiten zit
996981 schreef:Hoezo moet overal een waardeoordeel aan? Je kan toch constateren dat iets kan (in dit geval stoppen van migratie) zónder dat je daar, of van de de rest van het beleid van een leider, iets vindt?
@avalanche: lisiglistje heeft slechts een handjevol reacties geplaatst hier en alle netjes en respectvol . Hoezo actie reactie?
996981 schreef:Hoezo moet overal een waardeoordeel aan? Je kan toch constateren dat iets kan (in dit geval stoppen van migratie) zónder dat je daar, of van de de rest van het beleid van een leider, iets vindt?
karuna schreef:https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... en-gestemd
Er is nu onderzocht, en er blijken helemaal niet veel moslims op de pvv gestemd te hebben hoewel dat beeld wel werd geschetst in de media.
AppleSter schreef:996981 schreef:Het is bijna grappig hoe je meerdere weergaves (en meerdere makers van de indeling) van het politieke spectrum afdoet als nonsens. Had toch anders verwacht van iemand die niet houdt van desinformatie en op de feiten zit
En zo blijkt maar weer; Ookal kom je met “bewijs”;het wordt toch weer zo gedraaid dat de PVV weer als “extreem rechts” uit de bus komt…. En het moet hier weer non stop benoemd worden.
Even wat anders; Die klimaattop in Dubai. Rutte heeft een filmpje geplaatst op X (vanuit Dubai) om ons te vertellen dat we moeten werken aan CO2 reductie. Daarom is hij daar, om afspraken te maken.
Hij vergeet waarschijnlijk met z’n 69.999 gesprekspartners afspraken te maken over hun eigen CO2 uitstoot gedrag![]()
Greenpeace heeft daar ook een mooi artikel over, van november 2022:
https://www.greenpeace.org/nl/natuur/55 ... nederland/
Voor de mensen die de link niet aan willen klikken even 2 stukjes eruit in foto:
[ [url=m/W956U1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OS94Qm.png]Afbeelding[/url] ]
Dus als iemand 3 uurtjes vliegt in een privéjet is zijn uitstoot na die ENE VLUCHT al meteen EVEN HOOG als de gemiddelde JAARLIJKSE UITSTOOT van een EU-inwoner.
Zullen we even gaan rekenen ? Hoeveel van die (staats/privé) jets zullen er in Dubai staan nu als 70.000 “superbelangrijke” mensen daar zo nodig bijeen moeten komen? Hoeveel uur is er gemiddeld gevlogen per jet?
Dat moet wel een ENORME bak uitstoot zijn die wij met z’n allen in ons leven niet kunnen maken.
Begrijpelijk dat Greenpeace die actie heeft gehouden met de privéjets aan de grond.
En nog een leuk nieuwtje vanuit Dubai; Daar is zelfs airco buiten, op het terras, voor als het te warm wordthttps://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -duurzamer
(Kijk even naar de uitstoot per inwoner daar)
Heel bijzonder dat al die 70.000 mensen die ZELF extreem veel vervuilen nu zo vervuilend bijeen zijn gekomen om CO2 reductie te bespreken![]()
AppleSter schreef:karuna schreef:https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... en-gestemd
Er is nu onderzocht, en er blijken helemaal niet veel moslims op de pvv gestemd te hebben hoewel dat beeld wel werd geschetst in de media.
Ik heb het artikel even gelezen. Er staat dat ze geen aanwijzingen hebben, niet dat ze keihard bewijs hebben dat niet veel moslims PVV hebben gestemd. De cijfers die ze hebben zijn van begin november, ze hebben nog geen cijfers van na de verkiezingen. Dus wat mij betreft kunnen ze beter pas dit soort dingen in de media brengen als ze daadwerkelijk alles onderzocht -en de juiste data- hebben.
listiglistje schreef:Dat bovenstaande dus, gelukkig zijn er wel mensen die begrijpend kunnen lezen.
In tegenstelling tot het gros hier...
En dan mij ook nog in een bepaalde hoek wil zetten, echt helemaal van de pot gerukt.
Een normale discussie over constateringen wat er in Europa speelt en de vraag waarom zaken gaan zoals nu is hiet niet mogelijk, dat blijkt wel.
Overal moet een (persoonlijk) waardeoordeel aan gekoppeld worden.
Tot hier dus mijn laatste bijdrage
listiglistje schreef:Cer schreef:Ik ga m even zoeken, ik dacht dat kinderen een paar jaar langer mochten blijven wonen..
Edit:
Donny is 22 lees ik, ik kan het bericht niet hiernaartoe kopieren, staat op rtl nieuws
Misschien dat die wet nog officieel door de 1e kamer moet.
Hij heeft er wel recht op gezien zijn leeftijd.
Benzz schreef:Dat gaat 2 kanten op he! Als zij de daadwerkelijke en juiste data moeten hebben, moet Wilders dat ook hebben voor hij het naar buiten brengt.
AppleSter schreef:Benzz schreef:Dat gaat 2 kanten op he! Als zij de daadwerkelijke en juiste data moeten hebben, moet Wilders dat ook hebben voor hij het naar buiten brengt.
Wilders (en de PVV) heeft waarschijnlijk veel meer zicht op mensen die op zijn partij stemmen dan een NOS, die al vele jaren haar best doet Wilders weg te zetten en in een extreme hoek te plaatsen. Sterker nog; het zou een NOS slecht uitkomen als er daadwerkelijk (veel) moslims op de PVV hebben gestemd. Dat wordt veel lastiger wegzetten.
AppleSter schreef:Benzz schreef:Dat gaat 2 kanten op he! Als zij de daadwerkelijke en juiste data moeten hebben, moet Wilders dat ook hebben voor hij het naar buiten brengt.
Wilders (en de PVV) heeft waarschijnlijk veel meer zicht op mensen die op zijn partij stemmen dan een NOS, die al vele jaren haar best doet Wilders weg te zetten en in een extreme hoek te plaatsen. Sterker nog; het zou een NOS slecht uitkomen als er daadwerkelijk (veel) moslims op de PVV hebben gestemd. Dat wordt veel lastiger wegzetten.
AppleSter schreef:Ik heb het artikel even gelezen. Er staat dat ze geen aanwijzingen hebben, niet dat ze keihard bewijs hebben dat niet veel moslims PVV hebben gestemd. De cijfers die ze hebben zijn van begin november, ze hebben nog geen cijfers van na de verkiezingen. Dus wat mij betreft kunnen ze beter pas dit soort dingen in de media brengen als ze daadwerkelijk alles onderzocht -en de juiste data- hebben.
pien_2010 schreef:Bedankt. Ik heb de petitie tegen de privé jets getekend. Goede actie van Greenpeace.
Citaat:Denemarken is, net als de andere EU-lidstaten, gebonden aan het vluchtelingenverdrag van de Verenigde Naties en de internationale mensenrechtenverdragen. Maar het land is, net als Ierland, niet gebonden aan EU-richtlijnen rond asielprocedures vanwege een zogenoemde opt-out. Die geeft de landen de mogelijkheid om van de richtlijnen af te wijken.
Citaat:Volgens de laatste cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat vroegen in 2020 1.475 mensen asiel aan in Denemarken. In Nederland ging het om 15.255 aanvragen. De aantallen waren in beide landen kleiner dan eerdere jaren vanwege de coronapandemie.
In datzelfde jaar wees Denemarken 765 asielverzoeken af en Nederland 4.965. Verder zag Denemarken 1.130 mensen terugkeren en Nederland 8.870. Daarbij moet gezegd worden dat mensen niet altijd in hetzelfde jaar vertrokken als hun afwijzing.
De bevolking van Nederland (17,4 miljoen) is drie keer zo groot als die van Denemarken (5,8 miljoen).
ruitje schreef:Ik heb 20 pagina's niet gelezen, was ff druk. Dus sorry als dit al genoemd is. Ik zag dat Orban genoemd werd als voorbeeld dat je wel aparte afspraken kunt maken in de EU.
Maar er zijn veel 'betere' voorbeelden i.m.o.Citaat:Denemarken is, net als de andere EU-lidstaten, gebonden aan het vluchtelingenverdrag van de Verenigde Naties en de internationale mensenrechtenverdragen. Maar het land is, net als Ierland, niet gebonden aan EU-richtlijnen rond asielprocedures vanwege een zogenoemde opt-out. Die geeft de landen de mogelijkheid om van de richtlijnen af te wijken.Citaat:Volgens de laatste cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat vroegen in 2020 1.475 mensen asiel aan in Denemarken. In Nederland ging het om 15.255 aanvragen. De aantallen waren in beide landen kleiner dan eerdere jaren vanwege de coronapandemie.
In datzelfde jaar wees Denemarken 765 asielverzoeken af en Nederland 4.965. Verder zag Denemarken 1.130 mensen terugkeren en Nederland 8.870. Daarbij moet gezegd worden dat mensen niet altijd in hetzelfde jaar vertrokken als hun afwijzing.
De bevolking van Nederland (17,4 miljoen) is drie keer zo groot als die van Denemarken (5,8 miljoen).
https://www.nu.nl/buitenland/6203223/zo ... uropa.html
lies schreef:Wilders ís extreem rechts. Wat een onzin dat de NOS hem 'weg wil zetten'.
Prima als je op hem wilt stemmen, dat mag in Nederland, maar ontken niet wie of wat hij is.