Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:23

Popstra schreef:
Als je terug kijkt naar al het slechts wat deze man op z’n geweten heeft ( ook het vergiftigen met de dood tot gevolg van tegenstanders)
Is het toch eigenlijk ongelovelijk deze man niet door een elite eenheid af gemaakt kan worden!?

Ik bedoel, Bin Laden konden ze opsporen tot ver in zijn grotten in de woeste gebergtes en te pakken nemen. Met satellieten kunnen ze alles en iedereen af kijken, luisteren enz en via satellieten zelfs vernietigen.
Het zou toch prachtig wezen Putin ook een aanslag niet overleefde!?

Slecht voorbeeld, Bin Laden hebben ze gevonden toen 'ie in een huis middenin een grote stad in Pakistan zat :P

pien_2010 schreef:
Dus zo was het advies. Wat nu ongelooflijk belangrijk is, dat:
1. De EU, de NAVO zich niet laat uitspelen en rug recht houdt en doorgaat;
2. Zelfs als Oekraïne valt, dat vrij reeel is, dan is nu al duidelijk dat de Russen nooit het volk voor zich zullen winner en in verzet blijven. Poetin is en zal dan geïsoleerd blijven.

En 3, dat we de sancties in stand houden en indien nodig nog verder verzwaren. Dat raakt de Russische bevolking helaas hard, maar daardoor krijgt hij van binnenuit ook steeds meer druk en is er kans op een coup

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:25

Exitium schreef:
Popstra schreef:
Als je terug kijkt naar al het slechts wat deze man op z’n geweten heeft ( ook het vergiftigen met de dood tot gevolg van tegenstanders)
Is het toch eigenlijk ongelovelijk deze man niet door een elite eenheid af gemaakt kan worden!?

Ik bedoel, Bin Laden konden ze opsporen tot ver in zijn grotten in de woeste gebergtes en te pakken nemen. Met satellieten kunnen ze alles en iedereen af kijken, luisteren enz en via satellieten zelfs vernietigen.
Het zou toch prachtig wezen Putin ook een aanslag niet overleefde!?

Slecht voorbeeld, Bin Laden hebben ze gevonden toen 'ie in een huis middenin een grote stad in Pakistan zat :P

pien_2010 schreef:
Dus zo was het advies. Wat nu ongelooflijk belangrijk is, dat:
1. De EU, de NAVO zich niet laat uitspelen en rug recht houdt en doorgaat;
2. Zelfs als Oekraïne valt, dat vrij reeel is, dan is nu al duidelijk dat de Russen nooit het volk voor zich zullen winner en in verzet blijven. Poetin is en zal dan geïsoleerd blijven.

En 3, dat we de sancties in stand houden en indien nodig nog verder verzwaren. Dat raakt de Russische bevolking helaas hard, maar daardoor krijgt hij van binnenuit ook steeds meer druk en is er kans op een coup

En Bin Laden hebben ze opgespoord na een terroristische aanslag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:27

Die zat er al inherent in met de uitspraak "rug recht houden", dus volkomen met je eens.
Die interne coup zou mij ook niet verbazen, want zouden die generaals daar nu echt zo idioot zijn dat ze met kernwapens gaan gooien? Ik hoop toch dat daar wel geweten aanwezig is en gezond verstand.

Daar heb ik ook al aan gedacht San aan het opsporen en dan uitleveren aan het tribunaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:29

pien_2010 schreef:
Die zat er al inherent in met de uitspraak "rug recht houden", dus volkomen met je eens.
Die interne coup zou mij ook niet verbazen, want zouden die generaals daar nu echt zo idioot zijn dat ze met kernwapens gaan gooien? Ik hoop toch dat daar wel geweten aanwezig is en gezond verstand.

Daar heb ik ook al aan gedacht San aan het opsporen en dan uitleveren aan het tribunaal.

Rusland erkent het ICC alleen niet.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:35

Ben erg benieuwd naar de onderhandelingen. Vraag me daarbij af: de onderhandelaars hebben een beperkt mandaat, vermoed ik. Als daarbuiten beslist moet worden, worden de onderhandelingen dan opgeschort of gaan ze 'even Apeldoorn bellen'?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:36

Even over Poetin en waarom hij het niet eerder geprobeerd heeft, MH17 vergeten? Dat was zijn plan om de Oekraïne bij de westerse landen in ernstig diskrediet te brengen. Niet gelukt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:39

mysa schreef:
Ben erg benieuwd naar de onderhandelingen. Vraag me daarbij af: de onderhandelaars hebben een beperkt mandaat, vermoed ik. Als daarbuiten beslist moet worden, worden de onderhandelingen dan opgeschort of gaan ze 'even Apeldoorn bellen'?

Denk dat ze idd sateliettelefoons hebben en dat Poetin en Zeyensky meeluisteren/praten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:40

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:

Dat maakt niet uit. Wil niet zeggen dat hij niet ervoor gebracht kan worden, als ze hem te pakken hebben.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:45

Eerste dag op werk na de Swift uitsluiting.

Onze grootste export week naar Rusland is week 10.

En ik denk dat we niks kunnen versturen. Ivm de koers vd roebel/euro.

Maar ook ivm het Swift systeem.

Er is geld in Europa door de transporteur, maar dat gaat helaas lang niet alles dekken.

Er kunnen wel euro's gekocht worden, maar onze klanten durven het niet ivm de koers.

Ik vind de sancties een goede keuze, maar ik vind het ook erg sneu voor de gewone burger.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:50

Het zijn altijd de burgers die het slachtoffer worden. Nu zie je hoe belangrijk de democratie is. En dat je niet moet stemmen op hersenloze popiejopies die maar wat in de rondte schreeuwen. Tot nu toe vind ik dat democratie in eu netjes zn werk doet. Houden het hoofd koel, nemen wel overwogen beslissingen en ook nog eens in een redelijk tempo.

Hier maar van alles roepen over het gooien van bommen etc slaat helemaal nergens op. Tactisch is altijd vele malen belangrijker gebleken.

Denk dat ook wij nu het hoofd koel moeten houden en bedenken hoe we wat gaan doen in welke situatie. Tijd om voor jezelf een plan B uit te werken en C en D.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:55

pien_2010 schreef:
_San87_ schreef:

Dat maakt niet uit. Wil niet zeggen dat hij niet ervoor gebracht kan worden, als ze hem te pakken hebben.

Dat snap ik. Maar een straf van een instituut dat jij als land niet erkent, zal weinig zoden aan de dijk zetten, lijkt me.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:02

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:08

Ik hoop nog steeds dat dit puur voor z’n eigen bevolking is, om zijn status van leider hoog te houden. Want dat is wat ze te zien krijgen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:08

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog van de NOS
Citaat:
Premier Rutte: we moeten Poetins agressie een halt toeroepen
Dit is een tijd voor vastberaden en eensgezind optreden. Dat zegt premier Rutte voor aanvang van het Kamerdebat over de oorlog in Oekraïne door Rusland. Hij spreekt zijn waardering en steun uit voor het Oekraïense volk en president Zelensky, met wie hij veelvuldig contact heeft. "Het is ondenkbaar en onwerkelijk", zegt een bewogen Rutte. "Elk gesprek met hem kan het laatste zijn."

Rutte zegt dat de economische sancties en de defensieve hulp voor Oekraïne een grote slag toebrengen aan Rusland. Maar Rutte vraagt ook aandacht voor de gewone burgers van Rusland, die ook door de sancties getroffen worden. "Een groot deel van de Russische bevolking wil deze oorlog ook niet, laten we dat niet vergeten."

Rutte zegt dat er een einde is gekomen aan de vanzelfsprekende veiligheid in Europa en in de wereld. "We moeten de Russische agressie, Poetins agressie, een halt toeroepen. Samen en met eensgezindheid, want dat is de enige weg", zegt Rutte. Kamerleden roffelden aan het eind van de toespraak op hun tafels om hun instemming te laten blijken.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 28-02-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:09

Ben ik het helemaal mee eens, niet te vertrouwen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:11

Maar mag dat? partijen uitsluiten?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:11

Pareltjes schreef:
Het zijn altijd de burgers die het slachtoffer worden. Nu zie je hoe belangrijk de democratie is. En dat je niet moet stemmen op hersenloze popiejopies die maar wat in de rondte schreeuwen. Tot nu toe vind ik dat democratie in eu netjes zn werk doet. Houden het hoofd koel, nemen wel overwogen beslissingen en ook nog eens in een redelijk tempo.

Hier maar van alles roepen over het gooien van bommen etc slaat helemaal nergens op. Tactisch is altijd vele malen belangrijker gebleken.

Denk dat ook wij nu het hoofd koel moeten houden en bedenken hoe we wat gaan doen in welke situatie. Tijd om voor jezelf een plan B uit te werken en C en D.....

Ik doel zelf ook niet op bommen gooien, maar wel de rug recht houden nu en niet toegeven aan Poetin met al zijn bedreigingen. We zijn sterk genoeg als Navo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:12

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:13

PVV wilt geen sancties Ivm het bekende "olie op het vuur gooien" niets gevaarlijks aan. En ergens lichtelijk wel mee eens maar je moet wat.

Fvd is gewoon een nietsnut en moet imo verbannen worden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:15

kiki1976 schreef:
[ [url=m/pTJraY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dUIDpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook nog van de NOS
Citaat:
Premier Rutte: we moeten Poetins agressie een halt toeroepen
Dit is een tijd voor vastberaden en eensgezind optreden. Dat zegt premier Rutte voor aanvang van het Kamerdebat over de oorlog in Oekraïne door Rusland. Hij spreekt zijn waardering en steun uit voor het Oekraïense volk en president Zelensky, met wie hij veelvuldig contact heeft. "Het is ondenkbaar en onwerkelijk", zegt een bewogen Rutte. "Elk gesprek met hem kan het laatste zijn."

Rutte zegt dat de economische sancties en de defensieve hulp voor Oekraïne een grote slag toebrengen aan Rusland. Maar Rutte vraagt ook aandacht voor de gewone burgers van Rusland, die ook door de sancties getroffen worden. "Een groot deel van de Russische bevolking wil deze oorlog ook niet, laten we dat niet vergeten."

Rutte zegt dat er een einde is gekomen aan de vanzelfsprekende veiligheid in Europa en in de wereld. "We moeten de Russische agressie, Poetins agressie, een halt toeroepen. Samen en met eensgezindheid, want dat is de enige weg", zegt Rutte. Kamerleden roffelden aan het eind van de toespraak op hun tafels om hun instemming te laten blijken.

Ik kom hier even binnenvallen, marr dit vind ik dan wel weer tricky, als we het hebben over democratie. enerzijds ook tricky dat zij mogelijk informatie kunnen doorspelen naar Rusland, maar anderzijds ga je wellicht voorbij aan de waarde van democratie. Dus lastig...

Mijn man en ik zitten trouwens te denken hoe we nog wat kunnen betekenen voor vluchtelingen. We hebben al gezegd dat als het nodig is, we een vluchteling willen opvangen in huis, maar wat kun je nu doen? Zijn er hier mensen die dingen ondernemen?

Overigens word ik wel een beetje onrustig van die opperste paraatheid van de nucleaire commandoposten, maar hopelijk is dat net zo'n grootspraak als Putin met ontbloot blovenlijf op een paard.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:19

Tja Baudet zoekt overal iets achter, naast corona wappie is hij nu ook oorlog wappie.
Want las ergens ook al dat dit naar zijn mening ook behoort tot de voorop gezette great reset.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:24

kiki1976 schreef:
Tja Baudet zoekt overal iets achter, naast corona wappie is hij nu ook oorlog wappie.
Want las ergens ook al dat dit naar zijn mening ook behoort tot de voorop gezette great reset.

Uiteraard. Dat laat maar des te meer zien dat die vent alleen maar in de kamer zit om ergens tegenaan te trappen en niet van plan is ene zinnige inbreng te leveren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:25

Cer schreef:
Maar mag dat? partijen uitsluiten?

Nee, niet acceptabel wat mij betreft. Hoe graag ik het ook zou willen. Ze zitten daar omdat ze gekozen zijn. Als je dat niet accepteert, draai je de democratie de nek om.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:28

De 13 militairen van Slangeneiland leven nog. Krijgsgevangen. :\
Citaat:
De dertien Oekraïense militairen die vorige week zouden zijn gesneuveld op een eiland in de Zwarte Zee nadat ze op opvallende wijze hadden geweigerd om zich over te geven aan de Russen, zijn dan toch niet overleden. Ze zijn krijgsgevangen gemaakt, meldt de Oekraïense marine op zijn geverifieerde Facebookpagina.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:28

Nou democratie of niet, als hun bepaalde zaken door gaan banketstaaf naar bv Rusland, zaken die in belang van veiligheid van NL zijn, ja dan mag dat van mij!

Want dan ben je in mijn ogen een landverrader