Sizzle schreef:Daarna zijn ze wel inwoner
Je snapt prima wat ik bedoel.
Nog geen 30 procent van de statushouders werkt, dus die maken allemaal gebruik van ons sociale stelsel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:OleJon schreef:Hebben jullie de foto's ook gezien van de wc in Ter Apel?
Stront zat bij de muren op.
Ja, vreselijk hè.
Afgaande op het verslag van Artsen zonder Grenzen in het noodgebied in Groningen: mensen met diarree.
'Dat kun je zo hebben', zeker bij gebrek aan hygiënische voorzieningen en tropische temperaturen.
Sizzle schreef:Mindim schreef:
Aks zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.
Enkel is zij met een NL paspoort op de wereld gekomen waar ze zelf niets voor gedaan heeft.
purny schreef:Gister de beelden gezien uit Ter Apel, maar wat is het toch triest. Triest dat alles er zo goor en ranzig uitziet. Je zou ter plekke een zooi wc papier en reinigingsmiddel sturen.
En dan dat beeld van die vrouw die de ijsjes kwam brengen. Dat iedereen er gewoon als wild, want zo leek het wel op afduikt. Er waren ook mensen naar het ziekenhuis vervoerd zeiden ze. Eentje met diabetes en die andere weet ik niet zo snel
Mindim schreef:Sizzle schreef:[Als zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.
Enkel is zij met een NL paspoort op de wereld gekomen waar ze zelf niets voor gedaan heeft.
30 procent van de statushouders werkt maar en het is dalende
Sizzle schreef:Mindim schreef:
Aks zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.
Sizzle schreef:Polen komen ten eerste vooral veel voor seizoenswerk en niet perse op een fatsoenlijk contract.
Ten tweede zijn ze blank en daarmee eerder gezien als „een van ons“, zoals Oekrainers.
Maar sowieso is het appels en peren.
Als je eerst jaren niet MAG werken en maar zit te wachten, dan wordt het ook steeds moeilijker.
Sizzle schreef:En wellicht zou dat minder zijn als dat beleid niet zo traag was als dikke stront.
Bovendien is er ook nog zoiets als discriminatie.
Het wordt allemaal veel te makkelijk op de vluchteling afgeschoven terwijl het probleem echt veel hoger zit (bij de overheid), maar die wordt gewoon weer herkozen gek genoeg.
Hoe dan ook vind ik persoonlijk (voor mij dus) als belastingbetaler de vluchteling een minder groot probleem dan belastingontduikende bedrijven.
Sizzle schreef:I
Overigens krijg je ook AOW als je je hele leven al door anderen of door de overheid gefinanciert bent. Mijn moeder heeft nog nooit echt inkomstenbelasting betaald (huisvrouw), die krijgt ook een AOW terwijl ze dat eigenlijk finacieel niet perse nodig heeft want immers heeft mijn vader een pensioen.
Babootje schreef:Sizzle schreef:I
Overigens krijg je ook AOW als je je hele leven al door anderen of door de overheid gefinanciert bent. Mijn moeder heeft nog nooit echt inkomstenbelasting betaald (huisvrouw), die krijgt ook een AOW terwijl ze dat eigenlijk finacieel niet perse nodig heeft want immers heeft mijn vader een pensioen.
Stel je komt alleen te staan en hebt geen pensioen opgebouwd; dus alleen maar AOW Dan moet je rondkomen van 907,00. Niet te doen.
Wij hebben altijd wel gewerkt. Mijn man heeft 20 jaar pensioen opgebouwd en is verder zelfstandige geweest. Ik ben altijd zelfstandige geweest en ben nu deels in vaste dienst. Moet nog een jaar of 7 tot pensioen, dus echt veel ga ik niet meer opbouwen. Al ons spaargeld zit in ons eigen huis. Dat is feitelijk het pensioen.
Als we nog maar met 2-en zijn (dochter woont nu nog thuis) en met pensioen, verkopen we de boel en gaan kleiner wonen. Huis is dan afbetaald en met de pensioentjes en AOW redden we het dan nog net tegen die tijd denk ik. Maar nu gaan er geluiden op dat de overheid vermogen uit eigen woning wil gaan afromen, omdat ze vinden dat mensen met een eigen woning nu te weinig voor wonen betalen, tov mensen zonder eigen woning. Als ze dat daadwerkelijk gaan doen denk ik dat ik ga emigreren.
Met andere woorden, het wordt allemaal nog veel erger hier in NL Zeker onze ouderen (daar hoor ik straks zelf ook bij) zijn al/worden de klos.