Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:51

Sizzle schreef:
Daarna zijn ze wel inwoner :D

Je snapt prima wat ik bedoel.

Nog geen 30 procent van de statushouders werkt, dus die maken allemaal gebruik van ons sociale stelsel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:51

Janneke2 schreef:
OleJon schreef:
Hebben jullie de foto's ook gezien van de wc in Ter Apel?
Stront zat bij de muren op.

Ja, vreselijk hè.

Afgaande op het verslag van Artsen zonder Grenzen in het noodgebied in Groningen: mensen met diarree.
'Dat kun je zo hebben', zeker bij gebrek aan hygiënische voorzieningen en tropische temperaturen.

Ook mensen die zich blijkbaar niet bezwaard voelen, en het niet opruimen voor de volgende.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:53

Mindim schreef:
Sizzle schreef:
Daarna zijn ze wel inwoner :D

Aks zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.
Enkel is zij met een NL paspoort op de wereld gekomen waar ze zelf niets voor gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:54

Sizzle schreef:
Mindim schreef:

Aks zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.
Enkel is zij met een NL paspoort op de wereld gekomen waar ze zelf niets voor gedaan heeft.

30 procent van de statushouders werkt maar en het is dalende ;)

purny

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:01

Gister de beelden gezien uit Ter Apel, maar wat is het toch triest. Triest dat alles er zo goor en ranzig uitziet. Je zou ter plekke een zooi wc papier en reinigingsmiddel sturen.
En dan dat beeld van die vrouw die de ijsjes kwam brengen. Dat iedereen er gewoon als wild, want zo leek het wel op afduikt. Er waren ook mensen naar het ziekenhuis vervoerd zeiden ze. Eentje met diabetes en die andere weet ik niet zo snel

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:09

purny schreef:
Gister de beelden gezien uit Ter Apel, maar wat is het toch triest. Triest dat alles er zo goor en ranzig uitziet. Je zou ter plekke een zooi wc papier en reinigingsmiddel sturen.
En dan dat beeld van die vrouw die de ijsjes kwam brengen. Dat iedereen er gewoon als wild, want zo leek het wel op afduikt. Er waren ook mensen naar het ziekenhuis vervoerd zeiden ze. Eentje met diabetes en die andere weet ik niet zo snel

Acute hartklachten.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:16

Diarree is toch geen enkel excuus voor ontlasting aan de muur? Hier Crohn patiënt, maar diarree aan de muur is voor mij nieuw..

Ik hang in de asielzoekerskwestie heel erg in het midden. Ik vind dat een ieder een recht op een veilig bestaan moet hebben, maar zie ook dat het we hier nu een situatie krijgen waarbij er mensonterende dingen gebeuren zoals in ter Apel. We komen op een punt waarbij we van alles willen, maar niet kunnen bieden. En ik zie weinig goede oplossingen getroffen worden en hoop oprecht dat daar snel verbetering in komt.

Daar waar ik slecht tegen kan is de overlast die het helaas met zich mee lijkt te brengen, en daarbij een aantal mensen die daarvoor met allerlei excuses komen (doel ik niet zozeer op dit topic, maar houd het asielzoekers verhaal op social media wel in de gaten). Een rotte appel is wat mij betreft een rotte appel, ik zie daar geen excuses voor, iedereen kiest voor zijn eigen gedrag, ongeacht je leefsituatie of je rugzakje/culturele achtergrond. En dat die leefsituatie k.t is, ben ik het zeker mee eens. Het beleid moet anders, drastisch en snel. Ik vind het niet aan inwoners naast een azc om op moeten lossen, zoals nu het gevoel in Albergen erg is. Met 1 politieagent in zo'n dorp, garandeerde de staatssecretaris afgelopen week niets op het gebied van veiligheid voor die 300 man die ineens extra komt. Moet de gemeente en politie (arme ene politieagent denk ik dan) oplossen. Ik kan me het verzet dan ook wel voorstellen, en voor mij is het dichtbij, ik ben dan toch huiverig, ondanks dat ik de mensen absoluut een plek gun, voor de manier waarop het zal gaan. De regels eromheen moeten veranderen, het loopt nu gewoon niet in banen.

Mensen die in campers kruipen, stelen, winkelpersoneel in grote groepen bedreigen om zo met boodschappen zonder betalen weg te lopen, vernielingen, buspersoneel bedreigen, meisjes/vrouwen lastig vallen, stront aan muren (of in plantenbakken in je voortuin, hoor ik hier van mensen die dichtbij een azc wonen) is niet goed te praten. Medewerkers van azc's die zich compleet niet veilig voelen, het Rode Kruis dat weer vertrekt, ook vanwege veiligheidsredenen, het werkt zo niet. Mijn normen en waarden hebben me geleerd dat je van andermans spullen/mensen afblijft en je gedraagt. Lijkt mij op het moment dat er meer ingezet kan worden op het gebied van veiligheid, het plaatsen van asielzoekers, in geen enkele buurt een groot probleem zal zijn. De toestroom is alleen nu zo groot, dat dat op dit moment niet lukt. De regering loopt hier al jaren op achter en is volgens mij de enige partij die hierin verandering aan kan brengen. Cijfers omtrent kosten en cijfers omtrent aantallen asielzoekers waag ik mij niet aan, het zal ongetwijfeld een heel complex verhaal zijn voor diegenen die dit wel in goede banen moeten leiden, maar ergens denk ik ook wel dat de toestroom op het moment veel te groot is, dan wij aankunnen en dat heeft niets met eigen mensen eerst of discriminatie te maken. Dit is ook geen manier om mensen op te vangen, maar aan de andere kant, waar moeten die mensen dan blijven? Het hele verhaal vind ik triest en zie er op korte termijn weinig verandering in komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:32

Mindim schreef:
Sizzle schreef:
[Als zo‘n asielzoeker daarna wel gaat werken dan draagt het meer bij aan de belasting dan zo‘n god erende buurvrouw.

30 procent van de statushouders werkt maar en het is dalende ;)

En wellicht zou dat minder zijn als dat beleid niet zo traag was als dikke stront.
Bovendien is er ook nog zoiets als discriminatie.
Het wordt allemaal veel te makkelijk op de vluchteling afgeschoven terwijl het probleem echt veel hoger zit (bij de overheid), maar die wordt gewoon weer herkozen gek genoeg.

Hoe dan ook vind ik persoonlijk (voor mij dus) als belastingbetaler de vluchteling een minder groot probleem dan belastingontduikende bedrijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:38

Sizzle schreef:
Mindim schreef:

Het is alleen wel zo dat maar een relatief klein percentage statushouders werkt... Wat daar de reden van is, weet ik niet. Maar daar zou nog veel winst te behalen zijn.

Naast het oplossen van de asielcrisis as is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:45

Als een Pool of Roemeen die de taal niet spreek hier werk in overvloed kan hebben kan elk ander die gezond is dat ook.
En inderdaad, niet te snel een verblijfvergunning voor onbepaalde tijd geven.
Pas na dat is gebleken dat mensen hier ook willen integreren, mee willen werken in Nederland betaalbaar houden, dan pas zou dat een optie horen te zijn. Dus als men al voor een langere rijd zelf een inkomen heeft.
En dat doen landen als Canada en Australië al 40 jaar of langer, dat is geen discriminatie, dat is gewoon logisch nadenken.
En hebben ze een beroep waar hier het diploma niet geldig en wel vraag naar is . Dan mag het ook best vanuit Nederland een deel betaald worden om dat diploma hier te halen. Maar wel met inzet.

Dus discriminatie, vast wel, maar waarom worden Polen betreft vinden van werk dan niet gediscrimineerd?
uitbuiting, ja dat bestaat, heb het helaas genoeg gezien en werd toen niet eens geloofd.
Ja ook daar doet BV Nederland niets in, falen ze weer eens.
Maar dat moet geen reden zijn om te zeggen, nieuwe Nederlanders, je moet ook bijdragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:03

Polen komen ten eerste vooral veel voor seizoenswerk en niet perse op een fatsoenlijk contract.
Ten tweede zijn ze blank en daarmee eerder gezien als „een van ons“, zoals Oekrainers.

Maar sowieso is het appels en peren.
Als je eerst jaren niet MAG werken en maar zit te wachten, dan wordt het ook steeds moeilijker.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:08

Afgezien van de drank, hebben Polen de naam harde werkers te zijn die niet zeuren, 60 uur tegen 40uur minimumloon werken en binnen paar jaar weer weg zijn als ze eigen huisje/bedrijf oid in Polen bij elkaar gewerkt hebben.
Neemt niet weg dat daar ook dingen mis gaan met drank en uitgewoonde huisvesting, maar ze wegsturen is wel een stuk simpeler o.a. omdat ze een plek hebben waar ze naar terug willen, ze komen eerder hier voor het startkapitaal om dat mogelijk te maken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:18

Sizzle schreef:
Polen komen ten eerste vooral veel voor seizoenswerk en niet perse op een fatsoenlijk contract.
Ten tweede zijn ze blank en daarmee eerder gezien als „een van ons“, zoals Oekrainers.

Maar sowieso is het appels en peren.
Als je eerst jaren niet MAG werken en maar zit te wachten, dan wordt het ook steeds moeilijker.

Maar dit wordt vaak ontkent. Terwijl iets heel natuurlijks is. Vooroordelen hebben (nauw verwant aan racisme) is een natuurlijke staat van je hersenen. Vanuit een sociaal aspect niet oké en we moeten meer naar een stand waar ratio het overneemt. Maar het zou mooi zijn als we onszelf de spiegel kunnen voorhouden dat we soms racistische aannames hebben over mensen. Dat is oké. Herkenning is de eerste stap.

Ik woon in een bejaardenflat (woningnood, luf it) en er zit een apotheker met een kluis bij de voordeur. In de avond was er eens een man met een noord Afrikaanse achtergrond die aan de deur zat te rommelen. Was direct op m’n hoede. Beste man kwam z’n medicijnen ophalen. Duh, gebeurt wel vaker. Ik denk oprecht dat op basis van een racistische aanname ik onterecht kwaad over hem dacht. Het was m’n reptielenbrein dat de controle overnam. Dat is heel natuurlijk. Maar als we dat zouden erkennen op de juiste momenten, wordt het met vluchtelingen met een andere achtergrond ook een stuk makkelijker.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:19

Sizzle schreef:
En wellicht zou dat minder zijn als dat beleid niet zo traag was als dikke stront.
Bovendien is er ook nog zoiets als discriminatie.
Het wordt allemaal veel te makkelijk op de vluchteling afgeschoven terwijl het probleem echt veel hoger zit (bij de overheid), maar die wordt gewoon weer herkozen gek genoeg.

Hoe dan ook vind ik persoonlijk (voor mij dus) als belastingbetaler de vluchteling een minder groot probleem dan belastingontduikende bedrijven.

Daar zit inderdaad het grootste probleem. Verkeerde beleidskeuzes op bijna alle fronten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:21

Sizzle schreef:
I
Overigens krijg je ook AOW als je je hele leven al door anderen of door de overheid gefinanciert bent. Mijn moeder heeft nog nooit echt inkomstenbelasting betaald (huisvrouw), die krijgt ook een AOW terwijl ze dat eigenlijk finacieel niet perse nodig heeft want immers heeft mijn vader een pensioen.

Stel je komt alleen te staan en hebt geen pensioen opgebouwd; dus alleen maar AOW Dan moet je rondkomen van 907,00. Niet te doen.

Wij hebben altijd wel gewerkt. Mijn man heeft 20 jaar pensioen opgebouwd en is verder zelfstandige geweest. Ik ben altijd zelfstandige geweest en ben nu deels in vaste dienst. Moet nog een jaar of 7 tot pensioen, dus echt veel ga ik niet meer opbouwen. Al ons spaargeld zit in ons eigen huis. Dat is feitelijk het pensioen.
Als we nog maar met 2-en zijn (dochter woont nu nog thuis) en met pensioen, verkopen we de boel en gaan kleiner wonen. Huis is dan afbetaald en met de pensioentjes en AOW redden we het dan nog net tegen die tijd denk ik. Maar nu gaan er geluiden op dat de overheid vermogen uit eigen woning wil gaan afromen, omdat ze vinden dat mensen met een eigen woning nu te weinig voor wonen betalen, tov mensen zonder eigen woning. Als ze dat daadwerkelijk gaan doen denk ik dat ik ga emigreren.

Met andere woorden, het wordt allemaal nog veel erger hier in NL Zeker onze ouderen (daar hoor ik straks zelf ook bij) zijn al/worden de klos.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:22

Ik blijf me verbazen/ergeren wat daar in Ter Apel allemaal misgaat. Mensonterend, en dat in het land dat zo graag andere landen de maat neemt op allerlei gebied. Waardeloos!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:25

Babootje schreef:
Sizzle schreef:
I
Overigens krijg je ook AOW als je je hele leven al door anderen of door de overheid gefinanciert bent. Mijn moeder heeft nog nooit echt inkomstenbelasting betaald (huisvrouw), die krijgt ook een AOW terwijl ze dat eigenlijk finacieel niet perse nodig heeft want immers heeft mijn vader een pensioen.

Stel je komt alleen te staan en hebt geen pensioen opgebouwd; dus alleen maar AOW Dan moet je rondkomen van 907,00. Niet te doen.

Wij hebben altijd wel gewerkt. Mijn man heeft 20 jaar pensioen opgebouwd en is verder zelfstandige geweest. Ik ben altijd zelfstandige geweest en ben nu deels in vaste dienst. Moet nog een jaar of 7 tot pensioen, dus echt veel ga ik niet meer opbouwen. Al ons spaargeld zit in ons eigen huis. Dat is feitelijk het pensioen.
Als we nog maar met 2-en zijn (dochter woont nu nog thuis) en met pensioen, verkopen we de boel en gaan kleiner wonen. Huis is dan afbetaald en met de pensioentjes en AOW redden we het dan nog net tegen die tijd denk ik. Maar nu gaan er geluiden op dat de overheid vermogen uit eigen woning wil gaan afromen, omdat ze vinden dat mensen met een eigen woning nu te weinig voor wonen betalen, tov mensen zonder eigen woning. Als ze dat daadwerkelijk gaan doen denk ik dat ik ga emigreren.

Met andere woorden, het wordt allemaal nog veel erger hier in NL Zeker onze ouderen (daar hoor ik straks zelf ook bij) zijn al/worden de klos.

Alleenstaande AOW per 1 juli 2022 : € 1.261,52 netto.
getrouwd/samenwonend AOW per 1 juli 2022 : € 863,88 netto
Grotendeels door lagere belastingschijf dan voor pensioenleeftijd, maar die bedragen liggen dus iets hoger. Krap is dat nog altijd, maar lager dan bijstand is niet correct.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:26

Misschien is het een oogopener voor diegenen die er over beslissen. Dat hoe het nu gaat duidelijk niet de oplossing is. De vluchtelingen zijn zo bijna beter af elders dan hier. De eigen bevolking voelt zich deels achtergesteld in woonruimte en "inkomen". De gemeentes willen niet gedwongen worden ze op te nemen. Want waar de overheid wil dat ze heengaan zijn nu juist kleine gemeentes die dan voor hun gevoel overlopen gaan worden zonder dat daar de middelen en mensen voor is om alles in goede banen te leiden.

Nederland gaat zo de wereld over in het nieuws als slechte plek voor vluchtelingen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:26

Dat niet mogen werken is natuurlijk ook zo'n belachelijke regel.
Gewoon per direct een werkvergunning afgeven.

Of in de tuinbouw of bij een magazijn dat gekleurd zijn zo'n probleem is?
Ik vraag het me af hoor....
Daar is het wel gewoon de doorwerkmentaliteit.
En ik denk dat mensen uit zuidelijke landen dat over het algemeen minder hebben dan de mensen uit de MOE Landen.
En daar word wel op geselecteerd. Zoveel planten per uur, zoveel kilo per uur. Haalde je dat niet kon je vertrekken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:30

Dat beleid is gewoon voor naar achter krom.
Er zijn echt zat huishoudens die ook als pensionadas er heel warmpjes bijzitten. Ook daar krijgt de vrouwelijk partner die potentieel nog geen 1 dag in het leven gewerkt heeft AOW. Leuk extra zakcentje hoor.

Als je er alleen voor komt te staan het een andere situatie, dan zou een overheid/gemeente in staat moeten zijn dat te herbeoordelen.

Mijn schoonouders hebben maar een piepklein pensioentje (laag opgeleid) maar allang geen hypotheek meer. Die hebben amper kosten. Ze schamen zich zelfs dat ze zo weinig eigen bijdrage moeten betalen aan de thuiszorg. Terwijl een ander in een dure huurwoning en hogere zorgkosten het wellicht veel harder nodig heeft.

In een vergrijzend land zullen waarschijnlijk gewoon heel veel dingen herzien moeten worden en dat zal niet makkelijk zijn. Ik geef het ze te doen, ik heb ook de oplossing niet.
Doorgaan zoals het was maar ondertussen de kosten omhoog gooien gaat in iedergeval niet de oplossing zijn. Dat er steeds meer mensen zijn die helemaal geen pensioen meer inleggen gaat ook niet helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:37

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:39

Arme rechter?
Die krijgt gewoon betaald hoor :D

Ben wel benieuwd wat er uit komt :j

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:43

Zag het idd ook in de media en zeker benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:52

Arme rechter als in alle ogen staan daar nu op gericht. En zijn of haar beslissing is zo belangrijk. Geeft of coa volledig vrij spel en overal in het land gaan gemeentes en inwoners met wat pech een hoop ellende ondervinden (al ga ik ervan uit dat bv wassenaar bergen nh of laren nh gespraard gaan blijven :') ) of fluit ze terug en de overheid heeft gewoon niet het recht gemeentes te passeren. En gaat de zooi bij ter Apel gewoon niet opgelost worden

Nee daar heb ik echt serieuze medelijden mee. Wat de beslissing ook wordt er gaan mensen boos en teleurgesteld om worden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 12:56

Die toiletten zijn mens onterend ja maar aan het eind van een gemiddeld festival is het niet heel anders.