Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:53

Ann schreef:
Ik vraag me serieus af wie hem zou kunnen vervangen bij de VVD als MP? Kan zo direct niet iemand noemen...

Ik ook niet........

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:54

secricible schreef:
Maar wel na de toeslagenaffaire dir constant er bij gehaald blijft worden in deze.
Daar hebben de kiezers zich over uit kunnen spreken. Met een duidelijke boodschap

Ik weet niet of het zo gelopen was als er geen corona-crisis was geweest. In tijden van crisis stemmen mensen op de zittende macht. Iets dat ze al jaren kennen. Dat is algemeen bekend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:56

Babootje schreef:
secricible schreef:
Maar wel na de toeslagenaffaire dir constant er bij gehaald blijft worden in deze.
Daar hebben de kiezers zich over uit kunnen spreken. Met een duidelijke boodschap

Ik weet niet of het zo gelopen was als er geen corona-crisis was geweest. In tijden van crisis stemmen mensen op de zittende macht. Iets dat ze al jaren kennen. Dat is algemeen bekend.

Zoalsik al zei, dat geldt voor meer partijen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:58

Babootje schreef:
secricible schreef:

Voordat de Coronacrisis begon daalde de VVD in de peilingen. Met de coronacrisis kwam de VVD weer omhoog. Al met al lijkt Rutte gewoon over zijn politieke houdbaarheidsdatum heen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:59

Maar voor de Corona-crisis ging het het, met name economisch, ook heel goed met Nederland.
Ik denk dat de VVD ook zonder Corona ruim de grootste partij zou zijn geweest. Het gros van de mensen is/was gewoon tevreden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:00

Electra63 schreef:
Maar voor de Corona-crisis ging het het, met name economisch, ook heel goed met Nederland.
Ik denk dat de VVD ook zonder Corona ruim de grootste partij zou zijn geweest. Het gros van de mensen is/was gewoon tevreden.

Of ze waren bang dat de vvd de corona crisis niet verder zouden leiden mochten ze verliezen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:07

Loretta schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maar ik vind wat hier gebeurt echt te vergelijken met eennstel piranha's dat bloed ruikt, en zelf hopen er iets uit te halen.

Dat is het ook wel. Toch zal ik wel blij zijn als Rutte het veld zou ruimen. Zijn machtspolitiek begint toch wel zorgelijk te worden.

Ik zou het geen machtspolitiek noemen maar regentenmentaliteit. Oprecht menen dat het land het best af is met jou aan het roer en je niet voor kunnen stellen dat een ander het net zo goed of beter zou kunnen, of dat het na zo veel jaar gezonder is om een stap terug te doen.

Overigens gaat het naar omstandigheden helemaal niet zo slecht met de Nederlandse economie. Alleen is er een groep die daar niets van merkt, die het echt moeilijk heeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:09

Electra63 schreef:
Ann schreef:
Ik vraag me serieus af wie hem zou kunnen vervangen bij de VVD als MP? Kan zo direct niet iemand noemen...

Ik ook niet........

Nee, ik zou zelf dan gaan voor Klaas Dijkhof maar die is net vertrokken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:10

Femke_Tweety schreef:
App die ik net naar een vriend stuurde.

Dit vind ik ervan, en nu eens niet op mijn gebruikelijke politiek voorzichtige bokt-toon:

--

Jup.

In dit geval meen ik dit echt:

Arme Rutte.

De grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog al een jaar lang zo goed mogelijk (echt niet perfect, maar wel zo goed mogelijk) het hoofd bieden.
Tegelijkertijd een cabinetsval en campagne en verkiezingen.

En nu omdat hij ergens als een soort gedachtensprong gezegd heeft dat Omtzigt misschien wel oké als minister zou zijn, als zijsprongetje notabene in een gesprek over heel andere dingen, waarbij dat helemaal geen eis was of echt doordachte wens, en óók nog niet eens een of andere lowlife k#t functie,

Daar krijgt hij nou gezeik over??

Kunnen we alstjeblieft gewoon een land gaan regeren in plek van gezeik over een persoonlijke notitie van een mogelijke invulling van wat iemand anders niet eens in die context gezegd heeft...

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Hier ben ik het volstrekt mee oneens.

Het gaat hier om een patroon van een man die veel vergeet, die veel zwart heeft gemaakt in allerlei aantekeningen en die in mijn ogen gewoon ongeloofwaardig is geworden door het gedraai etc.
Ik draai al heel lang mee en heb vaak mogen stemmen. Ik heb altijd respect gehad voor de VVD politici, CDA ea waar ik nooit op heb gestemd en nooit zal stemmen.
Dat is nl totaal niet belangrijk want het gaat om de democratie.
Mark Rutte, heeft in ieder geval de allereerste keer bij mij, de twijfelachtige eer, dat ik een VVD minister president totaal ongeloofwaardig vind geworden.

Het probleem is alleen dat we een pandemie hebben dus zal hij door moeten gaan, want nu stoppen is erg onhandig en geeft veel problemen. Hetzij zo. NIet van harte maar het is niet anders, want er moet nu wel aangepakt worden.

Ik heb geen medelijden met Rutte, want dit heeft hij toch echt zelf over zich afgeroepen. Duidelijk is wel, dat er heel veel VVD stemmers zijn op Bokt die erg mild zijn als het gaat om hun eigen politici. Dat mag. Maar wat hier is gebeurd vind ik, kan volstrekt niet door de beugel. Het is wat het is. Meer kan ik er niet van maken.

Askja formuleert het mooi→ regenten mentaliteit. Mee eens. Alleen hij had voor de verkiezingen een stapje terug moeten doen. Nu kan dat niet gezien de pandemie.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-04-21 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:14

Askja schreef:
Ik zou het geen machtspolitiek noemen maar regentenmentaliteit. Oprecht menen dat het land het best af is met jou aan het roer en je niet voor kunnen stellen dat een ander het net zo goed of beter zou kunnen, of dat het na zo veel jaar gezonder is om een stap terug te doen.

Overigens gaat het naar omstandigheden helemaal niet zo slecht met de Nederlandse economie. Alleen is er een groep die daar niets van merkt, die het echt moeilijk heeft.

Niet mee eens. De stemmen die hij heeft gekregen liegen er niet om. Waarom zou je een stap terug doen als je nog zo'n grote achterban hebt.

Ann

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:16

Met Jessix eens. Waarom zou je een stap terug doen als je zoveel voorkeursstemmen krijgt?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:16

Askja schreef:

Als je niet verder kijkt dan macro economische cijfers en het BNP dan gaat het goed ja. Maar wanneer je dan dieper kijkt dan zie je armoede, schulden, woningnood, wachtlijsten jeugdzorg, wachtlijsten GGZ, problemen in de zorg en veel van dat soort ellende. Dan mag het oppervlakkig gezien goed gaan. Wanneer je dieper kijkt zie je dat er gigantische problemen zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:18

Was er eigenlijk een periode waarin wel alles goed ging?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:18

Natuurlijk niet, dat is ook echt een illusie om dat te denken. Er is altijd wel wat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:19

Cer schreef:

Ja in het paradijs van Adam en Eva :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:20

secricible schreef:
Natuurlijk niet, dat is ook echt een illusie om dat te denken. Er is altijd wel wat.

Hm... dan is het toch lastig om problemen te pinpointen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:20

Jessix schreef:
Cer schreef:

Nou, daar hadden ze anders ook een appeltje te schillen én last van slangen... :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:22

Jessix schreef:
Askja schreef:

Niet mee eens. De stemmen die hij heeft gekregen liegen er niet om. Waarom zou je een stap terug doen als je nog zo'n grote achterban hebt.

Dat was niet mijn suggestie maar die van Pien.

Probleem.is dat de VVD al jaren teert op het roestvrije imago van Rutte, en er gewoon geen aansprekend alternatief is. Kip of ei?
Misschien ook doordat Klaas Dijkhof vrij onverwacht afhaakte als gedoodverfde opvolger.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon met Kaag. EZ, BZ en twee vice-premiers voor de VVD, aanvullen met Volt en PvdA (als dat kan, heb ff de zetelverdeling niet paraat). Het CDA lijkt mij heel hard toe aan wonden likken en zich bijelkaar rapen in de oppositie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:23

Femke_Tweety schreef:
Jessix schreef:

Nou, daar hadden ze anders ook een appeltje te schillen én last van slangen... :+

_O-

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:23

pien_2010 schreef:
Femke_Tweety schreef:
App die ik net naar een vriend stuurde.

Dit vind ik ervan, en nu eens niet op mijn gebruikelijke politiek voorzichtige bokt-toon:

--

Jup.

In dit geval meen ik dit echt:

Arme Rutte.

De grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog al een jaar lang zo goed mogelijk (echt niet perfect, maar wel zo goed mogelijk) het hoofd bieden.
Tegelijkertijd een cabinetsval en campagne en verkiezingen.

En nu omdat hij ergens als een soort gedachtensprong gezegd heeft dat Omtzigt misschien wel oké als minister zou zijn, als zijsprongetje notabene in een gesprek over heel andere dingen, waarbij dat helemaal geen eis was of echt doordachte wens, en óók nog niet eens een of andere lowlife k#t functie,

Daar krijgt hij nou gezeik over??

Kunnen we alstjeblieft gewoon een land gaan regeren in plek van gezeik over een persoonlijke notitie van een mogelijke invulling van wat iemand anders niet eens in die context gezegd heeft...

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Hier ben ik het volstrekt mee oneens.

Het gaat hier om een patroon van een man die veel vergeet, die veel zwart heeft gemaakt in allerlei aantekeningen en die in mijn ogen gewoon ongeloofwaardig is geworden door het gedraai etc.
Ik draai al heel lang mee en heb vaak mogen stemmen. Ik heb altijd respect gehad voor de VVD politici, CDA ea waar ik nooit op heb gestemd en nooit zal stemmen.
Dat is nl totaal niet belangrijk want het gaat om de democratie.
Mark Rutte, heeft in ieder geval de allereerste keer bij mij, de twijfelachtige eer, dat ik een VVD minister totaal ongeloofwaardig vind geworden.

Het probleem is alleen dat we een pandemie hebben dus zal hij door moeten gaan, want nu stoppen is erg onhandig en geeft veel problemen. Hetzij zo. NIet van harte maar het is niet anders, want er moet nu wel aangepakt worden.

Ik heb geen medelijden met Rutte, want dit heeft hij toch echt zelf over zich afgeroepen. Duidelijk is wel, dat er heel veel VVD stemmers zijn op Bokt die erg mild zijn als het gaat om hun eigen politici. Dat mag. Maar wat hier is gebeurd vind ik, kan volstrekt niet door de beugel. Het is wat het is. Meer kan ik er niet van maken.

Askja formuleert het mooi→ regenten mentaliteit. Mee eens. Alleen hij had voor de verkiezingen een stapje terug moeten doen. Nu kan dat niet gezien de pandemie.

Zullen diezelfde bokkers ook reageren als je een topic opent over een zwaar kreupel paard en er geen da bij haalt maar zegt dat wel gedaan te hebben.
Vervolgens 2 weken later open je een topic over hetzelfde paard en zeg je dat er 100 procent geen dierenarts bij haalt. Bokker b toont zwart op wit dat je 100 procent heb gezegd dat je er wel een dierenarts bij hebt gehaald maar opeens zeg je dat niet meer te herrineren.
Herhaal dit meerdere keren en voila je staat op gelijke voet met rutte en zijn fratsen.

OF ben je dan wel een leugenaar?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:25

Loretta schreef:
Askja schreef:

Als je niet verder kijkt dan macro economische cijfers en het BNP dan gaat het goed ja. Maar wanneer je dan dieper kijkt dan zie je armoede, schulden, woningnood, wachtlijsten jeugdzorg, wachtlijsten GGZ, problemen in de zorg en veel van dat soort ellende. Dan mag het oppervlakkig gezien goed gaan. Wanneer je dieper kijkt zie je dat er gigantische problemen zijn.

Dat zeg ik ook. Neemt niet weg dat er een grote groep is die heel aardig boert en nergens last van heeft. Zie bijv. de gekte op de woningmarkt, dat is niet omdat die kopers geen cent hebben om hun gat te krabben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:26

Cer schreef:
secricible schreef:

Hm... dan is het toch lastig om problemen te pinpointen?

Je kunt wel doen alsof het zo goed gaat met Nederland. Maar al met al gaat het niet zo goed. Vooral het feit dat een kabinet tijdens economische voorspoed niet in staat is om tenminste een aantal problemen op te lossen geeft mij wel te denken. Hoe slecht moet het dan wel niet gaan tijdens een economische crisis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:27

Askja schreef:
Dat was niet mijn suggestie maar die van Pien.

Probleem.is dat de VVD al jaren teert op het roestvrije imago van Rutte, en er gewoon geen aansprekend alternatief is. Kip of ei?
Misschien ook doordat Klaas Dijkhof vrij onverwacht afhaakte als gedoodverfde opvolger.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon met Kaag. EZ, BZ en twee vice-premiers voor de VVD, aanvullen met Volt en PvdA (als dat kan, heb ff de zetelverdeling niet paraat). Het CDA lijkt mij heel hard toe aan wonden likken en zich bijelkaar rapen in de oppositie.

Hhhmm... ik zou dat toch wel een beetje jammer vinden van mijn stem aan de VVD om nu maar gewoon over te schakelen naar Kaag. Wat dan wel weet ik nog even niet....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:29

Jessix schreef:
Hhhmm... ik zou dat toch wel een beetje jammer vinden van mijn stem aan de VVD om nu maar gewoon over te schakelen naar Kaag. Wat dan wel weet ik nog even niet....

Het zal toch wel wat zijn als er helemaal niemand bij de VVD in staat is het stokje over te nemen. In dat geval is er wel wat aan de hand bij de VVD.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:31

Loretta schreef:
Jessix schreef:

Het zal toch wel wat zijn als er helemaal niemand bij de VVD in staat is het stokje over te nemen. In dat geval is er wel wat aan de hand bij de VVD.

Dat schrijf ik ook niet he. :)